Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Lau Gepost door Lau op woensdag 07-01-2004 om 20:15:26
Roken.
Ik heb het zelf jaren gedaan. Sinds 1 januari heb ik besloten er mee op te houden. Ik ga het weer eens proberen.
Waarom?
Omdat ik vind dat het steeds lastiger voor een roker word om te kunnen roken. Op het werk mag nu niet meer gerookt worden. In mijn eigen kantoor waar bijna nooit iemand komt, kan ik geen sigaretje meer opsteken. In de ruimte waar we altijd gezamenlijk pauze hielden, mag niet meer gerookt worden.
Respect?
Ik heb veel respect voor mensen die niet roken en ik was dan ook wel zo dat ik er geen probleem van maakte als iemand (niet-roker) er een probleem mee had, om niet te roken.
Verboden!?
Ik vind dat het nu allemaal een beetje te ver gaat doorslaan. Straks de HoReCa niet meer. Zie je het al voor je? Ik niet. De horeca zal er aan onderdoorgaan. Ik werk zelf als verkoper in een kampeer en recreatie centrum waar ik caravans en vouwwagens verkoop. Je zit soms een uur of 2 met klanten aan de koffie, sommige van die klanten willen wel een sigaretje roken maar ja. Dit kan ten koste gaan van onze verkopen. Tuurlijk, het mag nergens meer, ook bij de concurrent, maar toch zal het nadelig werken.
Over een paar jaar mag je buiten niet meer roken, let maar op. Nu mag het zelfs op perrons niet meer. Belachelijk!
Darom ben ik gestopt met roken. Ik kan er uren over praten (met alle respect voor de niet-roker).

Wat denken jullie ervan?
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 08-01-2004 om 10:49:51
niets minder dan terecht.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 08-01-2004 om 10:53:47
tja, als je wilt roken moet t wel kunnen... maar niet roken ook. Die verboden slaan nergens op, ik rook niet maar tis toch wack als je een kroeg binnenkomt als roker en je mag niet roken.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 08-01-2004 om 11:46:26
In kroegen is het idd vrij wack, ben geen roker, hou er ook niet echt van. Maar ik zal 'nooit' een probleem maken als iemand wel wil roken (tenzij ik zit te eten, dan vind ik 't net ff te erg).

In een kroeg / uitgaansgelegenheid moet het kunnen vind ik. Zoals het was, biosscopen met roker en niet rokers avonden, restaurants met rook gedeelten en niet rook gedeelten vond ik wel prima. Had iedereen zelf de keuze.

Maar dat je nu niet eens mag roken op een perron is wel vrij idioot. 9 van de 10 keer is dat alleen een afdakking, als er al een dak op zit.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op donderdag 08-01-2004 om 14:27:43
Bij mij op het werk, in de kantine, hangt er een poster: wij hanteren een verbod op het rookverbod
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-01-2004 om 15:48:32
sja ik vind het idd ver gaan, op werk vind ik nog best begrijpelijk maar in de horeca..? ik heb dr verder geen moeite mee ofzo als mensen in mn buurt roken

trouwens al die regeltjes enzo zijn nog hypocriet ook als iedereen gaat stoppen met roken krijgt de overheid geen geld meer binnen, dus dan zal de benzine wel duurder worden of de belasting gaat omhoog en moeten we allemaal inleveren
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 08-01-2004 om 16:13:18
Quote:
Mip schreef op 08-01-2004 @ 15:48:32
sja ik vind het idd ver gaan, op werk vind ik nog best begrijpelijk maar in de horeca..?


\Horeca is ook iemands werk hoor
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-01-2004 om 16:15:02
das waar..hm zo had ik t nog niet bekeken
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 08-01-2004 om 16:30:30
Quote:
SpadeAce schreef op 08-01-2004 @ 16:13:18
[...]

Horeca is ook iemands werk hoor


Er zijn dan ook weinig beroepsgroepen waar meer gerookt wordt in Nederland dan in de horeca.

In de horeca en in sportkantines hebben mag trouwens nog wel gerookt worden.

-edit- snap je het nu wel N8? -edit-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2004 @ 18:18:16 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 08-01-2004 om 17:52:27
Horeca en sportkantines hebben mag trouwens nog wel gerookt worden?
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 08-01-2004 om 18:10:08
op mijn school is het pas vaag, de leraren hebben een apart kamertje waar het blauw staat.
En als een leerling op het schoolplein er een opsteekt moet ie 'm uitmaken
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-01-2004 om 18:14:54
ja schijnt dat scholen ook boetes kunnen geven ofzo? zoiets wacks hoorde ik geen idee of er wat over waar is ofzo
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 08-01-2004 om 19:34:05
nee, daar zijn ze niet gemachtigd voor, dat bonnetje kan je voor hun neus in de hens zetten...
Lau Gepost door Lau op donderdag 08-01-2004 om 22:56:03

----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 09-01-2004 om 10:31:52
ik vind het wel goed dat rookverbod, toevallig ben ik ook gestopt 1 jan (met roken dan ) en die verbiedingen op de werkplek en ns enz deden daar wel aan mee.

ik vind het idd alleen schraal dat ze geen rekening houden met de rokers alleen omdat balk ellende het zo slecht vind.
beter houden ze ook rekening met de rokers tenslotte is dat 70% van de volwassenen (te triest eigenlijk 70


dus voor iedereen die nog rookt, steek die smoke op in de trein fuck die man met ze pompnagelschieter

----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 09-01-2004 om 19:17:14
KLIK
araphor Gepost door araphor op vrijdag 09-01-2004 om 20:00:49
Ik ben voor rookverbod op de werkplek. Ik heb in het verleden ook met rokers op kantoor gezeten, lekker is anders; echt prettig is het niet om elke dag kuchend rond te lopen, omdat je collega constant zit te paffen.

Met rookverbod in treinen ben ik ook best blij. Ik vind de treinen sowieso al erg benauwd, maar als er gerookt wordt, dan wordt dat gevoel nog even flink versterkt.

Dat er op perrons niet meer gerookt mag worden vind ik wat overdreven. Veelal zijn die perrons buiten, en daar kan de rook alle kanten op. Weinig kans dat je daar overlast veroorzaakt als je rookt.

En in de horeca.. Dat roken zit er enorm ingebakken. Het lijkt me een beetje overdreven het te verbieden. Ik zou het roken in de horeca gewoon met 'natuurlijk verloop' laten verdwijnen.
Lau Gepost door Lau op vrijdag 09-01-2004 om 23:22:56
Quote:
araphor schreef op 09-01-2004 @ 20:00:49

En in de horeca.. Dat roken zit er enorm ingebakken. Het lijkt me een beetje overdreven het te verbieden. Ik zou het roken in de horeca gewoon met 'natuurlijk verloop' laten verdwijnen.


En hoe zou dat er dan uit moeten zien, dat"natuurlijk verloop".
Veel (ook niet-rokende) kroegbazen zullen hun voortbestaan vrezen...
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
araphor Gepost door araphor op vrijdag 09-01-2004 om 23:51:19
Ik heb het idee dat er steeds minder mensen roken (dit merk ik als ik om mij heen kijk; steeds meer collega's, medestudenten, vrienden roken niet meer). Als het maar lang genoeg in deze dalende lijn door gaat, zal er steeds minder gerookt worden, ook in het uitgaansleven. Uiteindelijk zal er dan zelfs daar niet meer gerookt worden.

En hop, daar is de rookvrije maatschappij. Een kwestie van tijd, dus.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 10-01-2004 om 16:54:07
Ik ken wel disco's waar op de dansvloer niet gerookt mag worden. Maar dat heeft meer met gloeikoppen en kleding te maken dan met iets anders. Glas is daar ook op de dansvloeren verboden. Als het rustig is maakt het ze trouwens niks uit.

Het is alleen jammer dat er nog steeds in restaurants gerookt mag worden. Vooral jammer als mensen die bij je aan tafel zitten een sigaret opsteken zodra zij klaar zijn met hun bordje leeg eten.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 11-01-2004 om 18:46:26
dan moet je maar met fatsoenlijke mensen uit eten gaan.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zondag 11-01-2004 om 18:55:31
word!
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0118 sec.