Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op vrijdag 09-01-2004 om 20:16:57
Er zijn plannen om de leeftijd voor brommer rijden te verhogen van 16 naar 17 jaar. Bij de meeste verkeersongevallen is een brommer betrokken, en door deze maatregel zouden er 28 minder doden, en 1100 minder gewonden per jaar vallen, omdat dit de aantallen zijn die door 16 jarigen worden veroorzaakt.

Wat is jullie mening over dit plan?

Ik ben alvast VOOR. Ik ben zelfs voor een algeheel brommer/scooter verbod. Niet alleen zorgen ze (of hun bestuurders) voor de meeste ongelukken, ook maken ze een ongelooflijk irritant geluid, en als ik 's morgens naar mijn werk fiets, schrik ik me lam als er zo'n lomp stinkend ding langs me zie/hoor/voel schieten. Met gaat maar fietsen.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op vrijdag 09-01-2004 om 20:26:58
ofwel jonger ofwel 18, maar wat is het nut ervan anders? op 18 verkoop je m en koop/krijg je een auto
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 09-01-2004 om 20:48:25
de bedoeling is juist dat ze gaan denken 'goh als ik nog 1 jaartje wacht kan ik in de auto' en dus t brommer gedoe overslaan.
Lau Gepost door Lau op vrijdag 09-01-2004 om 23:13:02
Brommer is ook niet koel, auto is koeler! Die brommers en scooters zijn een gevaar op de weg, dus hoe minder hoe beter.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
Mc_sKiTtLeS
De Topfokker - 0416
Gepost door Mc_sKiTtLeS op zaterdag 10-01-2004 om 00:47:19
Ik ben zelf sinds 3 april 2003 de trotse eigenaar van een scooter. Een scooter is beter als fietsen en is een handig vervoers middel voor middelgrote afstanden. Ik weet niet wat die mensen allemaal zeiken van hij stinkt hij maakt een k*tgeluid...

Een auto stinkt ook, zorgt voor meer CO2 uitstoot dan een scooter omdat een auto veel langer meegaat dan een scooter in het algemeen. En als ik op mijn scooter naar school zit en er komt een of andere autorijdendemaniak langsscheuren met een veel te hoge snelheid dan schrik ik mezelf ook wel es lam...

Ik zou mijn scooter niet kunnen missen... Ik denk ook niet dat de winkeliers er blij mee moeten zijn... Op je 17e koop je geen scooter meer met in het vooruitzicht dat je een jaar later voor je auto op kunt...

Scooters ruleren, zijn een handig en tevens ook stijlvol vervoersmiddel die niet meer uit het straatbeeld is weg te denken.

Zo spreekt de Heer... Wij danken skittles!
----------------------------------------
www.soundclick.com/praatjesmakers
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-01-2004 om 10:25:40
scooters zijn irritant, maken veel lawaai en ze racen voetgangers van de sokken.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zaterdag 10-01-2004 om 11:30:19
scooters zijn voor sukkels
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
squee
hm..
Gepost door squee op zaterdag 10-01-2004 om 11:50:28
Scooters:
Ik heb er nooit het nut van ingezien, het kost veel geld, terwijl je er alle afstanden mee kan rijden die je met de fiets ook kunt (dat tevens veel gezonder is), want bij een scooter is het: hoe meer je gaat rijden , hoe meer benzine je moet betalen dus de meeste mensen rijden er maar korte stukjes mee. Bovendien is het een stuk slechter voor het milieu dan fietsen. En scooters stinken (fietsen meestal niet). Enne...

Scooters zijn voor (bepaalde) (Sjonnie en Anita) mensen uit Almere! ~

En om terug te komen op het onderwerp: het lijkt mij een goed idee, het verhogen van de minimumleeftijd, want onderzoek wees uit dat 16 jarigen de meeste ongelukken maken/krijgen, dus hoe kun je er nou tegen zijn dat de leeftijd wordt verhoogd? Het scheelt misschien enkele doden per jaar (al was het er maar 1, dan is het het waard).
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
Mip
Gepost door Mip op zaterdag 10-01-2004 om 11:50:36
boeit mij niet..heb geen scooter nodig
school is op 5 minuten,stad op 10 en station ook

dingen maken herrie
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zaterdag 10-01-2004 om 18:35:16
brommers en scooters vind ik maar verrot doe mij maar gewoon lekker een fiets! al is mn band nu lek
maar of t echt gaat werken om die leeftijd omhoog te gooien...ik denk het niet
maak er dan meteen 23 van!
dan zijn we er zeker vanaf en is het een groter verschil want zeg nou zelf wat maakt t uit of je nou 16 of 17 bent

----------------------------------------
www.serife.nl
araphor Gepost door araphor op zaterdag 10-01-2004 om 18:37:29
28 Doden en 1100 gewonden per jaar verschil.
bustamove Gepost door bustamove op zaterdag 10-01-2004 om 18:53:28
Ondanks dat scooters echt KOLERE dingen zijn.. klopt dat gezeur van 3vo niet helemaal.

Ze schermen met gegevens, maar de context waarin ze deze gegevens plaatsen werkt niet. Ze vergeten een aantal factoren die gaan mee spelen NA het verhogen van de leeftijdsgrens.

Van uitgaand dat de mensen vanaf hun 16 al op een brommer rijden, hebben ze een jaar ervaring gekregen.
Door deze rij ervaring er als ze 17 jaar zijn, zullen er minder ongelukken gebeuren.

Daardoor is de conclusie van 3vo niet correct dat er per divinitie het verlagen van de minimunleeftijd het aantal doden en gewonden omlaag haald. Want 1 jaar ouder wil niet altijd zeggen dat ze dan ook slimmer/verstandiger gedragen waar 3vo wel vanuit gaat.

m.a.w. laten ze eerst even iets beter nadenken voor ze allerlei regeltjes op gaan leggen. (Dat geld dus ook voor de regering.)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-01-2004 @ 18:55:01 ]
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-01-2004 om 18:55:38
Quote:
de bedoeling is juist dat ze gaan denken 'goh als ik nog 1 jaartje wacht kan ik in de auto' en dus t brommer gedoe overslaan.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zaterdag 10-01-2004 om 19:39:57
wOrd! @busta
dat is dus wat ik bedoel

----------------------------------------
www.serife.nl
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zaterdag 10-01-2004 om 19:45:28
ik vind gozers die op scooters rijden geen pan.
scooters zijn voor vrouwen bedoelt
die gasten die ze rijden zijn zooo ghey!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-01-2004 om 19:46:24
wat zou scrum hier van zeggen
hehe, moet altijd direct aan hem denken als t om brommers gaat.
spam
do not enter
Gepost door spam op zondag 11-01-2004 om 00:21:29
weet niet of je nou echt verstandiger bent en daarom beter rijdt als je 17 bent...
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Mc_sKiTtLeS
De Topfokker - 0416
Gepost door Mc_sKiTtLeS op zondag 11-01-2004 om 01:25:14
nou wordt ie mooi... Scooter rijders zijn gays....
----------------------------------------
www.soundclick.com/praatjesmakers
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 11-01-2004 om 02:18:20
ja man echt wel voor homo s
----------------------------------------
www.serife.nl
teigetje Gepost door teigetje op zondag 11-01-2004 om 09:33:18
Quote:
Mc_sKiTtLeS schreef op 10-01-2004 @ 00:47:19
Scooters ruleren, zijn een handig en tevens ook stijlvol vervoersmiddel die niet meer uit het straatbeeld is weg te denken.


*boem* *boem* *boem* *boem* *boem*
Stijlvol? Misschien dat je met je hoofd nog in de jaren 60 zit, toen het scooterrijden nog stijlvol was en er veel volwassenen op de scooter zaten en er complete euhm 'bewegingen' waren die zich bezig hielden met een bepaald type scooter. Tegenwoordig zijn het vooral kids die erop gaan zitten bij gebrek aan beter (en te lui zijn om te fietsen).

Overigens heb ik zelf op een (ahum, stijlvolle) Zundapp gereden op mijn 16e, zo'n 500km, en toen was ik het wel weer zat. Ik ging die 15 kilometer naar school wel weer fietsen. Stukken gezonder en gezelliger. Ooit wel eens geprobeerd om met je helm op met een brommerrijder naast je te communiceren?

Wat dichter bij het topic: volgens mij zijn veel van de problemen ontstaan toen 3vo (?) besloot alle brommers en scooters op de weg te laten rijden in plaats van op het fietspad. Zeg nou zelf, volgens mij kunnen er een stuk minder dodelijke ongelukken gebeuren op het fietspad (brommer vs fiets) dan op de weg (auto vs brommer). Mits iedereen zich braaf aan de maximum snelheid houdt.

/edit
even 2 paragrafen omgedraaid
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-01-2004 @ 09:34:04 ]

----------------------------------------
Code #404: User not found
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zondag 11-01-2004 om 11:31:44
Welk van de twee is gheyer?


of


Scooters maken ook een ghey kutgeluid. Ik bedoel... wat de fuck is peppeppeppeppeppeppep? echt te ghey voor woorden yo!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 11-01-2004 om 18:44:55
ik moet toegeven ook in het bezit te zijn geweest van een scooter en het was makkelijk, liever dan 50 km per dag fietsen. Maar je merkt pas de ellende van zo'n kreng als je je autorijbewijs hebt.
Leeftijd verhogen heeft geen zin, maar als er dan toch gezanikt moet worden dan liever rijlessen, verplicht examen en jaarlijkse keuringen als apk ofzo.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 12-01-2004 om 19:06:20
ik heb nog steeds spijt dat ik me scooter heb weggedaan.

als je kan auto rijden is het misschien wel ghey, maar ik heb dr fokt op lol mee gehad. en dat pepepepe dat deed die ook niet echt met een 70cc polini for race dr onder. ik had dap ze gare colt er zeker mee uit gereden.

en in de stad is een scooter 4x zo snel als de auto
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 12-01-2004 om 20:51:01
Ja ze moeten gewoon een licht motorrijbewijs invoeren voor brommers, met een echt praktijkexamen.
Tevens moet de maximumsnelheid dan naar 70 of 80.
Beter voor de doorstroming, en betere bestuurders,.....
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
piwicrhyme Gepost door piwicrhyme op maandag 12-01-2004 om 21:55:42
een vriend van mij heeft een snor bormmer gekocht voor 700 euro dat ding gaat 30!! ach aj je hebt van die mensen van elke ochtend half uurtje fietsen word je hard
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op dinsdag 13-01-2004 om 11:22:43
@ lardy
beter reis je op je vliegende tovermat!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-01-2004 @ 11:23:21 ]

----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0097 sec.