Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 08-01-2009 om 20:53:24
Ik zat een beetje na te denken vanavond en dacht laat ik het eens op papier zetten, wellicht vind iemand het interessant om door te lezen. Er zullen ook mensen zijn die het vaag, zweverig gelul vinden maar ja het zijn mijn gedachten. Reageer erop als je wilt.
----------------------------------------------------------------------------------

Is vriendschap gebaseerd op wederzijds respect en begrip?
Of is vriendschap een verzinsel van de mens om het leven draagbaar te maken, en eenzaamheid te vergeten.
Een vriend is in essentie iemand die je begrijpt, maar kun je een ander begrijpen?
Is het niet zo dat wij onze diepste gevoelens en gedachtes voor ons innerlijke ik behouden, afschermend voor de buitenwereld die van die alsmaar vervloeiende en ongrijpbare stromen niets zou begrijpen? Iemand begrijpen lijkt meer te zeggen over jezelf, want je karakteriseert die persoon op basis van een aantal gebeurtenissen.
Hoeveel gebeurtenissen laat je buiten je beschouwing en wat zegt die selectie van gebeurtenissen nou over je eigen innerlijke ik? In mijn optiek alles; we leren onszelf pas kennen door te kijken naar anderen.
Wat verwachten we van hen? Wat verwachten we van ‘vriendschap’?
Leer van je verwachtingen, want de verwachtingen die je hebt zeggen enorm veel over je innerlijke ik. Ik dacht een vriend te hebben, een die je koestert waarvan je oprecht houdt.
Een vriend waarmee alles bespreekbaar lijkt, maar is een aftakelende vriendschap bespreekbaar? Waarschijnlijk zul je zeggen: echte vriendschap verwaterd niet. Dat is te makkelijk, want bestaat echte vriendschap? Naar mijn idee niet, hoezeer we daar als mens ook van overtuigd kunnen zijn.
We zijn te bang voor de donkere schaduwen van de eenzaamheid die zich over onze ziel uitstrekken. Eenzaamheid wordt vaak geassocieerd met het hebben van vrienden. Toch ligt de angst voor eenzaamheid niet zozeer in het hebben van vrienden, immers iemand die vrienden heeft kan zich toch eenzaam voelen.
Nee, het heeft te maken met het missen van iets, iets waarvan wij niet weten wat het is. Pas op het moment dat het ons overkomt zullen we beseffen dat de donkere schaduwen zich van onze ziel wegtrekken. Het is de bevrijding van ons innerlijk ik, die ligt gevangen in die zwarte sluiers. Het is niet zo dat wij ons innerlijke ik op dat moment aan de buitenwereld tonen, nee, wij komen zelf juist dichterbij onze innerlijke ik te staan waardoor het gevoel van eenzaamheid afneemt.
De ontdekking van je innerlijke ik is een levensdoel op zichzelf, en ik betreur dan ook niet dat een vriendschap stuk loopt. Juist daarvan kunnen wij leren, want klaarblijkelijk had ik andere verwachtingen van die persoon.
Is het daarom ook niet jammer, dat wij mensen bij afscheid van elkaar alleen mooie herinneringen ophalen?
Waarom hebben we het niet over wrok, over misverstanden, over onbegrip, over verdriet, over haat en dergelijke zaken?
Juist als we het daarover hebben kunnen we leren over onszelf, en meer te weten komen over de echte innerlijke ik van de ander. Zodra ergens een einde aan lijkt te komen, gaan we dit soort obstakels uit de weg en laten we ons leiden door lafheid en gemakzucht. Ik besef dat ik mezelf hier ook schuldig aan maak en ik vind het verwerpelijk.
Mijn verwachtingen zal ik niet expliciet noemen, die zijn van mij, van mijn innerlijke ik.
Nooit zal ik ze uit durven spreken tegen een ander persoon, want de band met die persoon zou niet hetzelfde meer zijn. Die persoon zou ernaar gaan leven, indien het een vriend van me is, en zich distantiëren van zijn eigen innerlijke ik en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik zou het alleen kunnen zeggen als er sprake is van een afscheidt, die persoon zou ik immers niet meer zien dus is dat het ideale moment. Maar echte vriendschap tussen twee personen, tussen twee innerlijke personen, tussen twee zielen, is niet mogelijk.
Er is alleen sprake van vriendschap tussen de buitenkant van onze binnenkant, die er weliswaar mee verweven is, maar toch absoluut niet hetzelfde is. Naar de buitenwereld toe leven wij met een tweede huid, een dikke huid die onze diepste gevoelens en gedachten, de ongrijpbare en alsmaar vervloeiende stromen, tegenhoud.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2009 @ 21:07:24 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 08-01-2009 om 20:59:02
Wat een woordenbrij. Entertje hier en daar doet wonderen.
----------------------------------------
Days to come
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 08-01-2009 om 21:02:05
hehe ja das waar in word staat het wel goed, zal het ff fixen

edit* heb een beetje geenterd, maar zo'n lap tekst op deze site opmaken is best klote eerlijk gezegd.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2009 @ 21:08:18 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 08-01-2009 om 21:10:13
Je zou kunnen beginnen met het verdelen van je tekst in alinea's. En in plaats van alles onder elkaar zetten een witregeltje tussen de alinea's in.
----------------------------------------
Days to come
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 08-01-2009 om 21:15:11
nja ik ga nu weg, pas het later wel aan. Het is toch prima te lezen zo? Snap dat de opmaak absoluut niet optimaal is maar ja als je de moeite neemt kan je daar prima doorheen kijken.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
getinspired
Gepost door getinspired op donderdag 08-01-2009 om 21:19:04
Ik heb hier zelf ook vaker over nagedacht
Ik denk dat het wel waar is wat je zegt. Niemand laat zijn echte gevoelens zien in een vriendschap.
maar ik denk zolang je in een vriendschap dezelfde verwachtingen hebt, dingen kwijt kunt, evenveel tijd/energie investeert, het veel voor je kan betekenen.
----------------------------------------
je wilt wat lekkers op je bord, maar geen spetters op je schort. voorgerecht, nagerecht, complimenten van de kok.
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 08-01-2009 om 21:47:09
Het leest niet echt lekker, en ik vind het nogal depressief geschreven. Het is natuurlijk maar wat je van vriendschap verwacht, moet vriendschap perse elkaars diepste gevoelens uiten en accepteren zijn?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 08-01-2009 om 22:02:05
of niet, gewoon chillen.

ghehe nee maar ben vrij positief ingesteld en verwacht niet meer dat een vriend
niet nakt en gewoon relaxed is om mee om te gaan. Mja, kben nog jong.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 08-01-2009 om 22:18:14
Quote:
mixxman schreef op 08-01-2009 @ 20:53
Maar echte vriendschap tussen twee personen, tussen twee innerlijke personen, tussen twee zielen, is niet mogelijk.
Er is alleen sprake van vriendschap tussen de buitenkant van onze binnenkant, die er weliswaar mee verweven is, maar toch absoluut niet hetzelfde is.


Volgens mij zit daar het verschil tussen liefde en vriendschap.
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op donderdag 08-01-2009 om 22:24:05
Quote:
mixxman schreef op 08-01-2009 @ 20:53
Maar echte vriendschap tussen twee personen, tussen twee innerlijke personen, tussen twee zielen, is niet mogelijk.
Er is alleen sprake van vriendschap tussen de buitenkant van onze binnenkant, die er weliswaar mee verweven is, maar toch absoluut niet hetzelfde is.


Volgens mij zit daar het verschil tussen liefde en vriendschap.
---------------------- ------------------- -----------------


Vriendschap is liefde.
Als je bevriend bent met iemand hou je van die persoon, onvoorwaardelijk. Ik in ieder geval wel, anders is het geen vriendschap.

Echte vriendschap tussen twee zielen is wel mogelijk. Dat is de puurste vorm van vriendschap die er bestaat. Ik heb zo'n vriendschap. Totale acceptatie van wie je bent en vice versa, zeldzaam, maar het kan.
----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 08-01-2009 om 22:30:41
Vriendschap is handig voor als je je verveelt.
----------------------------------------
Days to come
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op donderdag 08-01-2009 om 22:39:24
sorry mixx en alle andere die zeggen dat innerlijke vriendschap niet bestaat, jullie lullen uit je nek of hebben geen echte vrienden . met andere woorden bullshit
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 08-01-2009 om 22:44:44
Ik ken vriendschap, misschien beter dan jij misschien niet. De manier waarop ik naar de innerlijke mens kijkt verschilt te veel van die van jou om het op dat punt eens te kunnen worden. Vind het wel vrij makkelijk om het als 'bullshit' te verwoorden. Vertel liever hoe je het zelf ziet.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op donderdag 08-01-2009 om 22:46:40
iedereen kent vriendschap even goed, omdat iedereen ervaart wat ie ervaart en niemand anders ervaart dat. iedereen gaat er op z'n eigen manier mee om. het is niet een ding waar je het over eens hoeft te worden.
----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 08-01-2009 om 22:58:51
Dat zeg ik ook niet.
Maar ik snap trouwens niet hoe je dit als depressief kan zien?
Het is gewoon een gedachte waar je mee om moet gaan.
Ik accepteer het en maak er verder geen drama van.
Ik zeg niet dat er geen vriendschap bestaat, daar geloof ik wel in.
Er bestaat geen echte innerlijke vriendschap, dat zeg ik.
Als je de innerlijke mens ziet zoals ik hem zie, accepteer je dat.
Dat is simpelweg een gedachte. Niet meer en niet minder, ik wil ook niemand overtuigen hoor.
Vandaar dat ik ook zeg: "Vertel liever hoe je het zelf ziet".
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Periculum
De Alliantie
Gepost door Periculum op donderdag 08-01-2009 om 23:04:36
Ik voel dit wel een beetje.

Of vriendschap helemaal niet bestaat weet ik niet. Ik geloof trouwens niet in een platonische vriendschap tussen man en vrouw.
----------------------------------------
www.leejee.hyves.nl, liedjes, jeej!
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op donderdag 08-01-2009 om 23:08:59
ik vind niet dat je het depressief ziet. ik vind dat je het best wel mooi ziet. ik denk er zelf alleen anders over. niet je hele verhaal, want over t algemeen begrijp ik goed waar je vandaan komt en zie ik het zelf ook zo. maar innerlijke vriendschap, dat is mogelijk. voor mij dan.

Je leert over jezelf door naar anderen te kijken ja, maar kijken we niet al constant naar anderen omdat we de confrontatie met onszelf uit de weg willen gaan? Om maar te kunnen wijzen wat ze allemaal verkeerd doen, terwijl we zelf geen haar beter zijn?

Als je iemand kwijtraakt rakel je de goede herinneringen op omdat je dan weer even kan genieten van de tijd die je samen hebt gehad.
Als je het zou gaan hebben over haat en wrok zou dat niet eerlijk zijn omdat die persoon niks meer terug kan zeggen. en eerlijkheid is toch waar het om gaat in een vriendschap?
----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 08-01-2009 om 23:13:31
Quote:
melapropisme schreef op 08-01-2009 @ 23:08
ik vind niet dat je het depressief ziet. ik vind dat je het best wel mooi ziet. ik denk er zelf alleen anders over. niet je hele verhaal, want over t algemeen begrijp ik goed waar je vandaan komt en zie ik het zelf ook zo. maar innerlijke vriendschap, dat is mogelijk. voor mij dan.

Je leert over jezelf door naar anderen te kijken ja, maar kijken we niet al constant naar anderen omdat we de confrontatie met onszelf uit de weg willen gaan? Om maar te kunnen wijzen wat ze allemaal verkeerd doen, terwijl we zelf geen haar beter zijn?

Als je iemand kwijtraakt rakel je de goede herinneringen op omdat je dan weer even kan genieten van de tijd die je samen hebt gehad.
Als je het zou gaan hebben over haat en wrok zou dat niet eerlijk zijn omdat die persoon niks meer terug kan zeggen. en eerlijkheid is toch waar het om gaat in een vriendschap?


Je leert over jezelf door naar anderen te kijken ja, maar kijken we niet al constant naar anderen omdat we de confrontatie met onszelf uit de weg willen gaan? Om maar te kunnen wijzen wat ze allemaal verkeerd doen, terwijl we zelf geen haar beter zijn?

Beetje cliché dit. Vind ik niet, ik keur vrijwel alles wat ik doe goed. Anders doe ik het toch niet? T valt in de algemene mening, of van een individu misschien niet altijd even lekker maarja, ik ben wie ik ben. Je hebt natuurlijk wel dingen die je uit emotie doet, en waar je later spijt van kan hebben, mja als je spijt hebt is 't git toch. Ook denk je misschien over de jaren anders, maar dan handel je alsnog zoals jezelf op dat ene moment.

En kleine leugentjes om de bestwil, zijn niet misplaatst. Soms, zelfs grote.


michaelll
Gepost door michaelll op donderdag 08-01-2009 om 23:14:42




maar ik geloof wel in vriendschap btw
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2009 @ 23:16:34 ]

----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
Jere Gepost door Jere op donderdag 08-01-2009 om 23:26:39
yo fix je enters dan ga ik lezen,
als reactie op de titel.
Het is niet best als je jezelf die vraag stelt,
betekent in mijn ogen dat je zelf geen goede vriend bent
----------------------------------------
www.jere-me.com
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 09-01-2009 om 07:38:23
Nee, ok maar de toptictitel moet eigenlijk zijn bestaat echte innerlijke vriendschap?
Het is ook niet zozeer dat onze vriendschap eigenlijk stuk is gegaan, het is eerder veranderd doordat ik me dat ook ben gaan beseffen.
Ik ben me gewoon echt bewust geworden van mijn innerlijke ik, en dat is echt een vreemde gewaarwording.
Ik zou bijna kunnen zeggen dat het je state of mind haast veranderd.
Het is ook erg lastig om er de juiste woorden voor te vinden.
Nogmaals ik wijs vriendschap niet af, en ook ik hecht er waarde aan.
Ik zeg alleen dat echte innerlijke vriendschap niet bestaat.
Wie het artikel leest en begrijpt zal dat er ook uit opmaken.



----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op vrijdag 09-01-2009 om 07:42:21
Wanneer ben je een goede vriend dan? Zijn ook geen meetpunten voor.

Interessant stukje, ook lastig. Sta er zelf niet al te veel bij stil. Je weet wat je kan verwachten van je vrienden en daar speel je op in. En als je dat niet bevalt dan kap je er toch mee om nog af te spreken.

Ik denk wel dat innerlijke vriendschap bestaat maar lang niet bij iedereen. Ook niet bij mij heur. Als je elkaar blindelings kan vertrouwen en je hebt samen het 1 en ander meegemaakt dan lijkt mij dat innerlijke vriendschap
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 07:54:08 ]

----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 09-01-2009 om 09:41:58
vriendschap is gay

----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 09-01-2009 om 10:51:45
Er staat een joekel van een dt-fout in je tekst ('echte vriendschap verwatert niet'). Dit komt niet bepaald erudiet over.


De essentie van vriendschap is 'communicatie'. Iemand die niet communiceert wordt gek, dat is het principe van bvb. een isoleercel in een gevangenis. Jullie kennen vast het principe wel; een boodschapper zendt zen boodschap naar een ontvanger, die op zijn beurt feedback geeft.
Hetzelfde met liefde, als jij liefde geeft, dan krijg jij liefde terug. Als jij vertrouwen geeft, dan krijg jij vertrouwen terug. Als jij zelfbevestiging/complimenten geeft, dan krijg jij het terug.

Des te dieper jouw relatie met iemand, des te meer dat je terug krijgt. En juist dát schept een band. Als je een hele tijd minder begint te geven (liefde/vriendschap/..),dan verwatert de relatie omdat je niets meer terug krijgt.

Een mens zoekt met andere woorden constant zelfbevestiging. Dat is de reden waarom jij hier je hele lap tekst zet en smacht om een antwoord. Het klopt dus in ieder geval dat alles draait om het strelen van jouw ego/innerlijke ik.

Maar mensen zijn niet bang voor eenzaamheid, ze hebben gewoon nood aan communicatie/feedback. Dat is haast een primaire levensbehoefte.

Ik raad je aan om dit te lezen, want volgens mij voel je je heel eenzaam,Mixxman.

En ja nu oordeel ik en dat is maar goed ook, want het zet je aan het denken en het doet jou zelfreflecteren. Zonder oordelende mensen zou je nooit tot zelfontplooiing komen en er is een verschil tussen oordelen en veroordelen.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-01-2009 om 11:07:40
Ik ben niet goed in het verwoorden van dingen, maar wat hierboven staat is perfect verwoord.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op vrijdag 09-01-2009 om 11:37:51
nee ben het er niet mee eens
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 09-01-2009 om 11:40:27
Over dit soort dingen moet je niet denken, ga eens gewoon op je gevoel af
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 09-01-2009 om 12:01:36
Quote:
MuSS070 schreef op 09-01-2009 @ 11:40
Over dit soort dingen moet je niet denken, ga eens gewoon op je gevoel af


Dit dus.
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op vrijdag 09-01-2009 om 12:07:49
ik heb een hele mooie puzzelstukjes theorie over liefde en vriendschap

maar dat is stoner materiaal
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 09-01-2009 om 12:22:12
Quote:
De Gevallen Engel schreef op 09-01-2009 @ 10:51
Er staat een joekel van een dt-fout in je tekst ('echte vriendschap verwatert niet'). Dit komt niet bepaald erudiet over.


De essentie van vriendschap is 'communicatie'. Iemand die niet communiceert wordt gek, dat is het principe van bvb. een isoleercel in een gevangenis. Jullie kennen vast het principe wel; een boodschapper zendt zen boodschap naar een ontvanger, die op zijn beurt feedback geeft.
Hetzelfde met liefde, als jij liefde geeft, dan krijg jij liefde terug. Als jij vertrouwen geeft, dan krijg jij vertrouwen terug. Als jij zelfbevestiging/complimenten geeft, dan krijg jij het terug.

Des te dieper jouw relatie met iemand, des te meer dat je terug krijgt. En juist dát schept een band. Als je een hele tijd minder begint te geven (liefde/vriendschap/..),dan verwatert de relatie omdat je niets meer terug krijgt.

Een mens zoekt met andere woorden constant zelfbevestiging. Dat is de reden waarom jij hier je hele lap tekst zet en smacht om een antwoord. Het klopt dus in ieder geval dat alles draait om het strelen van jouw ego/innerlijke ik.

Maar mensen zijn niet bang voor eenzaamheid, ze hebben gewoon nood aan communicatie/feedback. Dat is haast een primaire levensbehoefte.

Ik raad je aan om dit te lezen, want volgens mij voel je je heel eenzaam,Mixxman.

En ja nu oordeel ik en dat is maar goed ook, want het zet je aan het denken en het doet jou zelfreflecteren. Zonder oordelende mensen zou je nooit tot zelfontplooiing komen en er is een verschil tussen oordelen en veroordelen.


De essentie van vriendschap is 'communicatie'.
Dat is absoluut niet de essentie van vriendschap, dat is de essentie van menselijkcontact.
Je praat hier uberhaupt over normale vriendschap en zegt eigenlijk niets dat daadwerkelijk toevoegende waarde heeft voor de tekst die ik hier neerzet.
Oftewel je interpreteert de tekst totaal verkeerd.
Je behandeld namelijk een totaal ander punt, gewone vriendschap en hoe dat werkt. Ik ben echter opzoek gegaan naar de ware essentie van wat innerlijke vriendschap zou moeten zijn en dus kom ik beredenerend tot de conclusie dat deze niet bestaat.

Ik voel me absoluut niet eenzaam op de manier waar jij op doelt, en zet deze tekst er daarentegen ook niet neer als streling voor mijn innerlijke ego of iets dergelijks.
Nee, ik was gewoon aan het filosoferen en was benieuwd naar hoe anderen dit punt zouden zien..
Jij ziet eenzaamheid ook anders dan dat ik dat doe, op de manier waarop ik dat doe accepteer ik deze ook.

Ik wil wel gaan verkondigen hoe geweldig veel vrienden ik heb en wat een lieve vriendin, maar ach daar gaat mijn tekst niet over.
Dus vanwaar dat linkje als ik mijzelf en mijn gedachten accepteer?
Ik vind het sowieso vrij triest en veel te kortzichtig om over mij te kunnen oordelen. Je kent me niet, niet de buitenkant van mijn binnenkant en al helemaal niet mijn innerlijke ik.
Hoe kan je daar conclusies aan verbinden?
Je kent mixxman en dat is een fictief persoon, dat ben ik niet.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 09-01-2009 om 12:28:04
In het leven leer jij jezelf een paar keer kennen, volledige zelfkennis bestaat niet.
Want je maakt telkens andere dingen mee in je leven, en dat vormt jou dan weer.
In grote lijnen kun je hetzelfde blijfen, net als iedereen, maar veranderen ga je toch.
Dat is naar mijn weten de reden dat mensen uit elkaar groeien, of juist naar elkaar toe.
Die vlieger gaat op bij liefde en net zo goed bij vriendschap.

Wat bij mij voor beiden opgaat is dat er vertrouwen moet zijn.
Hoe minder vaak het vertrouwen beschadigd raakt, des te sterker de band wordt.
En zo zijn er nog wel meer van dat soort zaken..

Ik weet zelf dat het bestaat, dus hoef het mezelf gelukkig niet af te vragen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 12:29:02 ]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 09-01-2009 om 12:57:07
Met jouw antwoord heb ik mijn laatste alinea bewezen ,Mixxman. Want nu begin jij automatisch over jezelf te reflecteren ('ik heb wél veel vrienden en een vriendin') omdat ik een oordeel vel. Dat is net de meerwaarde van relaties , of ze nu oppervlakkig (dge<->mixxman) of diep zijn.

Het feit dat je je zo aangevallen voelt, wilt toch zeggen dat ik een gevoelige snaar raak.

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 09-01-2009 om 13:04:58
Damn DGE, dat stuk hiervoor is echt heel goed verwoord. Mensen willen dat hun vrienden hun een goed over zichzelf geven inderdaad.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-01-2009 om 13:11:02
"Een vriend is als het ware een tweede jij."

Heeft iemand ooit gezegd. Alles in het leven doen we voor onszelf, alle niet-egoïstische gedachten zijn diep van binnen toch om jouw leven te verbeteren. Dus vriendschap ook. Uiteindelijk doe jij het voor het plezier en het geluk van de vriendschap, en daar komen de gevoelens voor de andere persoon vandaan. Je hebt behoefte aan vrienden, dat is de enige echte reden dat men een vriendschap aangaat.

Zelfs als je écht wil dat de ander gelukkig is, komt dat voort uit egoïstische gedachten. Als hij/zij gelukkig is, wordt ik daar weer gelukkig van.

Van die theorie raken mensen vaak een beetje ontgoocheld, maar ik vind het juist wel mooi. Alles staat in verbinding met elkaar. Je doet elkaar een plezier en zo verbeter je de kwaliteit van elkaars leven.

Ik moet hier wel bij zeggen dat er natuurlijk altijd profiteurs zijn, waarbij de "vriendschap" alleen van jouw kant komt. Dat zijn mensen die minder afhankelijk zijn van het gevoel dat vriendschap je geeft.

Dus bestaat echte vriendschap? Als in een magische band hebben, nee. Ik denk dat het wat simpeler ligt.

Oh, en over die communicatie theorie van DGE: Ik denk niet dat het precies zo is als jij zegt. Communicatie is altijd belangrijk, maar dat is niet de basis van vriendschap. Wij communiceren hier ook, maar ik beschouw jullie niet als "vrienden." Communiceren is iets menselijks, dat we zoiezo moeten doen. Maakt niet uit met wie. Sommige mensen staan lang stil in de trein en beginnen te praten met mensen die ze normaal nooit zouden aanspreken. Het is gewoon een belangrijk onderdeel van het leven, maar zeker niet de essentie van vriendschap.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 13:16:06 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 09-01-2009 om 13:32:32
Communicatie gebeurt op verschillende niveau's natuurlijk.

Ik heb het niet over 'Mooi weer vandaag he?', maar ik heb het over gehoord worden. En iedereen wilt gehoord worden.

Vrienden geven je dat gevoel dat je gehoord mag worden, dat je de moeite bent om naar te luisteren en geven je die zelfbevestiging. (= communicatie)

Ondertussen heb ik mijn punt wel gemaakt. Mixxman, ik wou je zeker niet aanvallen.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 13:36:24 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op vrijdag 09-01-2009 om 13:37:10
Ghehe DGE, Mixxman reageert helemaal niet aangevallen. Hij gaat gewoon in op je post.

En inderdaad Twister, elke daad is egoïstisch.
Alleen als de een zich beter voelt door een ander zijn/haar geluk, komt hij sneller wat aardiger over, dan iemand die dat gevoel minder snel heeft.
Eigenlijk best oneerlijk dat je daar op afgerekend wordt.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-01-2009 om 14:07:00
Vriendschap bestaat ook op verschillende niveaus. Daarom is sociale intelligentie een belangrijk aspect in het leven. Mensen met veel empathie en sociale intelligentie zien het leven vaak als iets moois en vriendschap als essentieel, terwijl mensen met een lage sociale intelligentie en weinig empathie vriendschap en het leven baseren op investering en profijt. Die mensen zoeken elkaar ook vaak op, een overtuigend bewijs daarvan vind ik bijvoorbeeld GeenStijl. Echter, die mensen streven ook naar acceptatie. Een paradox wat mij betreft en een teken dat iedereen elkaar nodig heeft (ook al hebben ze dat zelf niet door).

Was er trouwens niet een filosofie topic? Daar had deze discussie mooi in gepast.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 14:08:47 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 09-01-2009 om 15:20:32
Quote:
De Gevallen Engel schreef op 09-01-2009 @ 12:57
Met jouw antwoord heb ik mijn laatste alinea bewezen ,Mixxman. Want nu begin jij automatisch over jezelf te reflecteren ('ik heb wél veel vrienden en een vriendin') omdat ik een oordeel vel. Dat is net de meerwaarde van relaties , of ze nu oppervlakkig (dge<->mixxman) of diep zijn.

Het feit dat je je zo aangevallen voelt, wilt toch zeggen dat ik een gevoelige snaar raak.


Wie zegt dat ik daar mee op mij eigen situatie doel? Is dat niet misschien hypothetisch bedoeld, en juist om weer te geven dat het geen zin heeft om daar het over te hebben?

Je reageert niet op mijn stuk, het gaat over iets totaal anders. Klaarblijkelijk zie je dat niet in, dus heeft verdere reactie eigenlijk weinig zin.
Ik reageer niet aangevallen, dat is jou interpretatie en daar uit kan ik opmaken dat je niets van mij begrijpt. Dus in die zin reflecteer ik wel.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 09-01-2009 om 15:25:07
puber

en ja nu veroordeel ik, boeien
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 15:57:59 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-01-2009 om 15:26:33
Hoor wie het zegt.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op vrijdag 09-01-2009 om 15:33:03
Quote:
Twister schreef op 09-01-2009 @ 15:26
Hoor wie het zegt.


mixxman kan niet voor zichzelf opkomen ofzo?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-01-2009 om 15:34:28
DGE ook niet?

Ik geef gewoon mijn mening, aangezien ik DGE's reactie veel kinderachtiger is dan die van Mixxman.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 14-01-2009 om 13:59:40

Ik ken één vriendschap, een échte vriendschap, het soort vriendschap waar we met z'n 2 op een bank kunnen zitten, en de mooiste vorm van communicatie kunnen toepassen; zwijgen, maar elkaar volledig begrijpen, niet de behoefte hebben om een gesprek voort te zetten omdat we anders een ongemakkelijk moment vormen.

Ik begrijp wat je bedoelt met de zoektocht naar de innerlijke ik, dat je gaandeweg vrienden verliest, ik heb het meegemaakt, maar de vraag die er dan ligt; definieer jij vriendschap niet verkeerd?
Ik zeg dat ik één ware vriendschap ken, omdat hij niets van mij verwacht, hij weet precies hoe ik in elkaar steek en visa versa, uiteraard ken ik nog honderden andere mensen die ik door de jaren heen heb leren kennen, maar zijn dat vrienden?

Ik weet dat het een ware vriendschap is, omdat ik hem in de zwaarste periode van mijn leven niet om me heen heb gehad, wij zaten op andere scholen, gingen om in andere groepen, toen ik hem tegen kwam na vele jaren vroeg hij mij; heb je de behoeften om erover te praten? Ik had nog nooit met iemand over mijn problemen gesproken omdat ik dat niet kon, maar bij hem, zelfs na 4 jaar elkaar niet te hebben gezien of gesproken, wist ik dat het goed zat omdat ik de angst niet kenden dat hij het op een dag in mijn gezicht zou gooien tijdens een ruzie, want wij weten allemaal, de meest pijnlijke opmerkingen die je naar je hoofd kan krijgen zijn die van je naasten die je ''goed'' kennen.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 14-01-2009 om 15:46:00
Quote:
Snacky schreef op 14-01-2009 @ 13:59

Ik ken één vriendschap, een échte vriendschap, het soort vriendschap waar we met z'n 2 op een bank kunnen zitten, en de mooiste vorm van communicatie kunnen toepassen; zwijgen, maar elkaar volledig begrijpen, niet de behoefte hebben om een gesprek voort te zetten omdat we anders een ongemakkelijk moment vormen.


----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-01-2009 om 17:24:00
Ik heb ook zo'n vriend, en aan die vriendschap hecht ik waarde. Ik heb het er hier alleen over dat je iemands ware innerlijke ik niet kan kennen en er dus ook niet bevriend mee kan zijn. Ik zeg ook niet dat je die zelf kent, die ken je namelijk zelf ook niet. Je kan er alleen naar streven om daar zo dicht mogelijk bij te komen staan en dat mysterieuze deel van jezelf voor een zo groot mogelijk deel te ontrafelen. Dat zie ik als een soort van levensdoel, maar dat betekent dus ook dat ware innerlijke vriendschap niet bestaat. Ik trek het bestaan van ware vriendschap niet in twijfel, al ken ik begrijpen dat een aantal mensen dat door bepaalde zinnen en zeker door de topictitel wel uit de tekst afleiden.
Ik wil alleen maar zeggen dat mensen die dingen gaan roepen als: mixx je bent eenzaam, je hebt geen vrienden en je snapt niet wat vriendschap is, er eigenlijk geen benul van hebben waar ik hier op doel. Het is een filosofie en niet iets waar je mijn aard uit kan halen. Mocht je na dit bericht nog steeds zin hebben om een dergelijke opmerking te maken, dan moet je je zeker niet tegen laten houden. Ik reageer er alleen niet op.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
aapje
Gepost door aapje op woensdag 14-01-2009 om 18:09:32
diepe discussie hier, heb er wel beetje een mening over maar kan me in verschillende posts van DGE goed vinden maar ook in die van mixxman en zeker die van snacky 'maar bij hem, zelfs na 4 jaar elkaar niet te hebben gezien of gesproken, wist ik dat het goed zat omdat ik de angst niet kenden dat hij het op een dag in mijn gezicht zou gooien tijdens een ruzie, want wij weten allemaal, de meest pijnlijke opmerkingen die je naar je hoofd kan krijgen zijn die van je naasten die je ''goed'' kennen.'.
heb zelf niet bepaal de behoefte om mn mening hier uit te spreken in een groepsdiscussie maar vind het wel nice om te lezen, vormt mij ook weer. ook een stukje wat weazel zei over dat je je hele leven door verandert enz kan ik me in vinden. sommige mensen veranderen met je mee en sommigen veranderen een andere richting op, maar het is net hoe je er zelf mee omgaat, je kan zelf bepalen hoe je met wie omgaat en nouja weet het niet zo goed te verwoorden.
maar nice stuk tekst mixxman.
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 14-01-2009 om 18:34:48
Ik weet niet wat je bedoelt, ik kan alles bespreken met mn vrienden. In mijn ogen bestaat vriendschap dus ook sowieso. Liefde bestaat toch ook...

Wel beetje oppassen met 'verzinsel van de mens'.
Evil-Angel
SuperSjella
Gepost door Evil-Angel op woensdag 14-01-2009 om 19:31:20
mooie tekst mixxman, ik denk dat iedereen het anders voelt.
je kan er lang of kort over praten maar iedereen denkt er op zijn eigen manier over.
zelf vind ik het moeilijk uit te leggen wat vriendschap is, dus dat ga ik ook niet doen.
maar de tekst vind ik heel netjes.
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 14-01-2009 om 20:06:41

Maar ik definieer jouw aard toch niet?
Ik vatten het inderdaad verkeerd op, maar dat je iemand zijn ware ik niet kan kennen wil ik eigenlijk best ontkrachten
Iemand kent wellicht zichzelf niet, maar betekent dat dat een ander dat niet kan?
Neem een pestkop van de klas, de jongen die zich altijd stoer voor doet, die lak heeft aan alles en iedereen. Op een dag loop jij toevallig achter hem, en jullie zien een gewonde kat liggen, zonder te aarzelen loopt hij naar het dier toe, doet zijn vest uit, pakt hem op en neemt hem mee naar een dierenarts.
Kan jij dan op dat moment niet een glimp van zijn ware ik zien? Dat zijn hele houding een façade is vanwege wellicht foute invloeden van buitenaf, of een kapotte thuis situatie waardoor hij zich stoer voordoet om niet als zwak te worden gezien en nog meer gekwetst te worden dan hij al is?
Ik wil niet zeggen dat jij op dat moment die persoon doorgrond hebt, maar je hebt wel gezien dat hij toch niet is hoe hij zich voordoet, je leert ook iemand echt kennen door situaties waar je in terecht komt en dan bedoel ik niet samen op vakantie gaan ofzo, maar échte situaties waarin je geen masker meer kunt dragen.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
mc-revo Gepost door mc-revo op donderdag 15-01-2009 om 08:05:06
Tuurlijk bestaat vriendschap het ligt er slechts aan wat je onder vriendschap verstaat.
----------------------------------------
Wedden dat je dit leest
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.