Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 14-01-2004 om 14:04:20


het was een warme mooie dag, de bloementjes stonden vier te zijn en in een huis in gouda werd 1 van de eerste internetverbindingen gereed gemaakt in dat gebied.het was het jaar 1996. blij als een klein kind, liep er een klein kind naast te springen. internet nou dat leek em wel wat. onbeperkte onzinnige informatie en zelfs sex , al mocht zijn moeder niet dat niet weten.
eindelijk was het klaar. het 14 jarige ventje ging achter de pc zitten en downloade irc . een programma wat onwijs leuk was volgens zijn neef. zo gezegd zo gedaan, althans na een hele lange tijd wachten want adsl was toen der tijd nog niet mogelijk. nee snotapen , wij moesten het nog van 28k4baut modems hebben (ofzo). al daar kwam hij in een wereld die hij niet kende. kanalen waarin gesproken werd tegen elkaar door middel van text. mwah wat een domper dacht ie.
tot zijn neef hem liet zien wat er nou allemaal te doen was. en ja, hij ging zich ook steeds meer vermaken. 's avonds als hij ff niks te doen had of als hij toe moe was om te skate dan ging de pc aan om tijdens het surfen een beetje in een kanaal rond te hangen.

tot op een vreselijke dag, terwijl hij het kanaal #nederland binnenkomt en vriendelijk gegroet wordt door de wellicht niet meer zo bekende bot wilhelmus. opeens stond er in 1x een naam in een balkje te knipperen. de naam luide locuta en vroeg aardig of ik ivm mijn greet een fan was van de osdorp posse. bijna met trots antwoorde hij ja, tenslotte was hij ook al fan. zij nodigde hem uit naar een kanaal dat anders was dan de andere. hier zaten geen mensen of nerdz. hier zaten debielen. mijn eerste contact met #osdorp was niet alleraardig, het spelletje tegen de newbie werd natuurlijk weer gespeeld. maar hij kreeg er ook een warm gevoel. allemaal gekken die ondanks dat alles 1 gezamelijke liefde hadden de osdorp posse. steeds vaker kwam het voor dat hij irc opstarte voor zijn internet explorer. hij zat daar tussen de tegenwoordige mythe's als dapozza , spadeace. maar ook tussen de oude veteranen die we niet meer zien zoals Drvoodoo, beast, xl2000, leon2, airwolf, sensi , reptille en zo kan ik nog wel doorgaan.
tot op die 1ne vreemde dag. leon2 vroeg hem mee tegaan naar amsterdam , hij had een meisje ontmoet en die nam ook een vriendin mee. zo gezegd zo gedaan kwamen de heren elkaar voor het eerst tegen in den haag CS. het voelde vreemd maar toch vertrouwelijk aan. ze hadden elkaar nog nooit gezien , maar toch kenden ze elkaar door en door. na een korte kennismaking gingen ze de trein in richting amsterdam en werd er vrolijk gepraat ipv getikt, wat er in amsterdam gebeurde is helaas weer een ander verhaal.
deze 1ste ontmoeting is typerend omdat het de hele visie van de knaap had omgedraad. tegenwoordig is het een soort taboe mensen die chatten zijn vaag en contact gestoord. een kip via internet vinden is voor wanhoopsmensen , maar niks is minder waar. juist omdat zoiets als irc de wereld zogroot als een monitor maakt zijn contacten sneller en makkelijker gelegd, tevens speeld uiterlijk een secundaire rol wat voor veel mensen (voor zowel knappe als lelijke) fijn is.

in ieder geval.
na deze 1ste ontmoeting via internet had hij er een goed gevoel over.
de eerste meeting in het paard had hij express gemist, maar naar tivoli in utrecht (we spreken nu al het jaar 2000)( www.xs4all.nl/~osdorp/tivoli.html daar moest hij naar toe. eenmaal daar aangekomen drong pas tot door wat de inpact is geweest van een klein clubje mafkezen op irc en een internet pagina van de osdorp internetposse. letterlijk 100-en uitschot van elke achterhoek in nederland was vertegenwoordigd. hoog caterijne had eens meer mafkezen dan junks. wellicht wel de 1ste goed lopende grote nederhop organisatie ooit. een geweldige dag , maar ook dat is een ander verhaald .

helaas aan al dit moois moet toch ook iets slechts zitten en inderdaad.
hoewel het nog vredig was in irc land werd er steeds meer geindoctrineerd. de ooit zo vriendelijke locuta kreeg er steeds meer een handje naar om niet osdorp of andere nederhop te promoten , maar het bandje blind justice. ze maakten niet eens hiphop en de enige connectie met hun was eigenlijk die cd met osdorp (geendags vlieg). en persoonlijk dacht hij dat dit de doodssteek zou zijn. #osdorp was niet meer #osdorp steeds meer mensen keerden zich tegen locuta en de sfeer was ook ver te zoeken. mensen verdwenen en mensen kwamen. als tegen actie kwam er toen het osdorp internet posse forum (want ik ga niet over ipi muu beginnen) een forum met wel een erg bekende opzet ;P
locuta trok dit niet is en toen van de 1 op de andere dag vertrokken naar #ramp iets wat tot nu toe nog steeds niet erg wordt gevonden.

#osdorp is nu echter al jaren #osdorp niet meer. het enige wat er nog van resteerd zijn een paar die hard nerd en wat mafkezen die niet willen opgroeien. osdorp posse heeft allang plaats gemaakt voor een heel scala aan hiphop en de kanaal naam verwijsdtalleen nog eigenlijk maar naar het al oude bestaans recht en zou eigenlijk tegenwoordig wel gewoon #nlhophop kunnen heten. toch is het wel prachtig om ff terug te denke aan die tijd , te realiseren dat hier op het internet wellicht de 1ste de echte de meest hechte en de meest harde nederhop organisatie is ontstaan en na al die jaren nog hoor beukt als een heipaal.

daarom respect voor iedereen in het verleden en in de toekomst.
iedereen zou respect moeten betuigen hier op nlhiphop.
hier bevinden zich de roots van heel wat hiphop en heel wat optredens.
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Lau Gepost door Lau op woensdag 14-01-2004 om 14:07:24
[Edit: gelezen]

[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-01-2004 @ 14:13:41 ]

----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
Mightymiel Gepost door Mightymiel op woensdag 14-01-2004 om 16:25:03
jatoch was een lap tekst maar gelezen hehe.
----------------------------------------
He was Dying To Get Famous But Never Sold Out
JONGBLOED Gepost door JONGBLOED op woensdag 14-01-2004 om 17:07:10
respect...
----------------------------------------
oost west...oost best
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-01-2004 om 18:16:04
nice...

mis alleen mijn naam
Vence
de verschrikkelijke
Gepost door Vence op donderdag 15-01-2004 om 16:39:50
propz! goeie tekst, het meeste voel ik wel!

x-jes
----------------------------------------
het plot van mijn week heeft steeds een fantasiewending. ik wil mijn Weekend als de Story maar dan wel never ending
araphor Gepost door araphor op donderdag 15-01-2004 om 17:10:25
IR-wat?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zondag 25-01-2004 om 17:14:16
Quote:
_Osiris_ schreef op 14-01-2004 @ 14:04:20
osdorp posse heeft allang plaats gemaakt voor een heel scala aan hiphop en de kanaal naam verwijsdtalleen nog eigenlijk maar naar het al oude bestaans recht en zou eigenlijk tegenwoordig wel gewoon #nlhophop kunnen heten.


Neej, dan kunnen die ouweschoolegasten die waarvan de ircclient onder het stof ligt de weg terug niet vinden als ze hun ircclient weer eens tegenkomen als ze hun kamer opruimen. Net zo leuk als die weer eens langskomen.

cp: Kubus, Steez - KNOKNJ
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zondag 25-01-2004 om 17:30:25
Quote:
_Osiris_ schreef op 14-01-2004 @ 14:04:20
de eerste meeting in het paard had hij express gemist, maar naar tivoli in utrecht (we spreken nu al het jaar 2000)( www.xs4all.nl/~osdorp/tivoli.html


Dat was al in 1999 niet pas in 2000.
link werkt trouwens niet maar dat kan ook aan de huidige brakheid van de op-site liggen.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0089 sec.