Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 12:53:27
Ik hoor altijd dat hiphop ervoor zorgt dat jongeren crimineel worden, dat ze beinvloed worden door de muziek en zich hier naar gaan gedragen. Geloof zelf niet dat dit zo is maar dat er wel een verband is.. Hoe zit dit?? Laat je horen!
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 31-01-2009 om 12:55:28
Sommige jongeren zijn nogal vatbaar voor tracks van mensen als Tupac, Kempi en meer van die gangsterpappies, en willen dan zijn zoals hun.
Denk ik.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:01:03
en waarom zijn sommigen zo vatbaar dan terwijl naar mijn mening veruit het grootste deel dit niet is? Zouden ze zonder deze hiphop niet meer 'crimineel' zijn?
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zaterdag 31-01-2009 om 13:03:38
Ja, toen ik Bloedserieus - ik verkoop coke hoorde werd ik geïnspireerd om ook coke te verkopen.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 31-01-2009 om 13:04:57
Denk dat het alles te maken heeft met de opvoeding en leefomgeving van die jongeren en niet zozeer met de muziek dat ze crimineel zijn, maar dat ze zich misschien wel op zo'n manier gedragen waardoor vaak gedacht wordt dat het met hiphop te maken heeft, terwijl er veel mensen op dit forum zitten die niet crimineel zijn, maar wel hiphop luisteren.
Er zit zelfs een wout in de maak op dit forum, hehe.
Dus ik denk dat ze zonder die hiphop net zo crimineel zouden zijn, alleen dat ze zich anders gedragen.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-01-2009 om 13:05:23
laten we hier met z'n allen wat aan doen en bij de free recordshop hiphop cd's kapot trappen.
Soldaat Gepost door Soldaat op zaterdag 31-01-2009 om 13:06:07
Toen Kempi weer in de gevangenis kwam is het aantal jongeren tussen de 10 en 16 jaar, dat zonder geldig vervoersbewijs reist... verhoogt!
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 31-01-2009 om 13:13:28
Kids willen zich identificeren met hun rolmodellen.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zaterdag 31-01-2009 om 13:16:11
B.E.R ik kom spectaculair.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:26:48
Quote:
livio schreef op 31-01-2009 @ 13:13
Kids willen zich identificeren met hun rolmodellen.

ze springen toch ook niet van een flatgebouw omdat ze superman willen immiteren? Waarom is er een (klein!) gedeelte die zich daadwerkelijk crimineel(er) gedraagd door naar deze muziek te kijken/luistern?
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-01-2009 om 13:28:17
En dat vraag je aan ons? schrijf een brief naar dr phil ofzo.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 31-01-2009 om 13:30:21
Quote:
nijmegen28 schreef op 31-01-2009 @ 13:26
(...)
ze springen toch ook niet van een flatgebouw omdat ze superman willen immiteren?


http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=dmf25102005_055
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 31-01-2009 om 13:31:54
Quote:
nijmegen28 schreef op 31-01-2009 @ 13:26
(...)
ze springen toch ook niet van een flatgebouw omdat ze superman willen immiteren? Waarom is er een (klein!) gedeelte die zich daadwerkelijk crimineel(er) gedraagd door naar deze muziek te kijken/luistern?


Dat is echt een hele slechte vergelijking.


Om je een betere te geven: veel Italiaanse maffialeden schijnen zich te spiegelen aan films als The Godfather.
Als iets stoer is, en simpel na te doen, waarom dan niet?

En dat sommige mensen wel crimineel gedrag nadoen en anderen niet, dat ligt dan weer aan een heleboel omstandigheden. Achtergrond, opleiding, woonplaats, vrienden, financiële situatie, gezondheid, blablabla.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 31-01-2009 om 13:32:56
Waarom vraag je eigenlijk naar de bekende weg? Ieder mens en elke groep is/gedraagt zich anders.

Waarom interesseert het juist jou en waarom een ander niet, waarom gedraagt de een zich als een boefje en doet de ander er 'intelligent' over.

nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:37:23
Quote:
De Gevallen Engel schreef op 31-01-2009 @ 13:30
(...)

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=dmf25102005_055

1 enkele gek maakt nog geen regel, hoeveel mensen hebben superman wel niet gezien maar zijn nog nooit gesprongen, volgens mij liggen de verhoudingen tussen crimineel gedrag en hiphip toch wat anders...
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 31-01-2009 om 13:41:49
Hoeveel mensen ken jij die dagelijks in een lycra bouw pak rondlopen met cape en heldendaden verrichten?

Ik gok dat niet veel mensen superman als rolmodel hebben.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 31-01-2009 om 13:43:19
Quote:
nijmegen28 schreef op 31-01-2009 @ 13:37
(...)
1 enkele gek maakt nog geen regel, hoeveel mensen hebben superman wel niet gezien maar zijn nog nooit gesprongen, volgens mij liggen de verhoudingen tussen crimineel gedrag en hiphip toch wat anders...


volgens mij niet.

Het is niet omdat alle kabouters een baard hebben , dat alle baardhebbende personen kabouters zijn.

Hetzelfde met de relatie hiphop - criminaliteit.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 31-01-2009 om 13:44:03
Quote:
nijmegen28 schreef op 31-01-2009 @ 13:37
(...)
1 enkele gek maakt nog geen regel, hoeveel mensen hebben superman wel niet gezien maar zijn nog nooit gesprongen, volgens mij liggen de verhoudingen tussen crimineel gedrag en hiphip toch wat anders...


Ja, je kan idd gewoon alle serieuze reacties negeren en maar door blijven gaan over die achterlijke Superman-vergelijking.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:50:20
Quote:
V.I.P. schreef op 31-01-2009 @ 13:44
(...)

Ja, je kan idd gewoon alle serieuze reacties negeren en maar door blijven gaan over die achterlijke Superman-vergelijking.


achterlijk in jouw hoofd wellicht.. je denkt niet dat hiphop er ook maar iets mee te maken heeft? Lekker makkelijk om te zeggen dat het aan de achterliggende omstandigheden ligt..
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-01-2009 om 13:52:25
Nee je hebt gelijk, dat zag je ook bij rock iedereen ging ineens de kop van een vleermuis er af bijten.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 31-01-2009 om 13:53:08
Hahaha sukkel, als je geen antwoorden wil horen, stel dan geen vragen.


Ik denk dat het komt door de geheime hypnotiserende boodschappen die in hiphopliedjes zitten. Er zit een boodschap in op een toonhoogte die alleen potentiele kleine boefjes kunnen horen.


Dikke tak. hoi
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:54:48
Quote:
Finger schreef op 31-01-2009 @ 13:52
Nee je hebt gelijk, dat zag je ook bij rock iedereen ging ineens de kop van een vleermuis er af bijten.

dat bedoel ik maar
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 31-01-2009 om 13:57:08
Quote:
nijmegen28 schreef op 31-01-2009 @ 13:50
(...)

achterlijk in jouw hoofd wellicht.. je denkt niet dat hiphop er ook maar iets mee te maken heeft? Lekker makkelijk om te zeggen dat het aan de achterliggende omstandigheden ligt..


Als je nou eens leest wat ik zeg voordat je reageert...
Ik zeg dat die hele vergelijking met Superman nergens op slaat. Mensen springen niet van gebouwen, om de hele simpele reden dat ze dan dood gaan. Bovendien heeft Superman echt een dopeheidfactor van min vijf, en is ie al zo'n vijftig jaar voor niemand meer een voorbeeld geweest.

Hiphop is anders. Hiphop is stoer, hiphop klinkt goed, hiphop is in. Bovendien komen veel rappers uit dezelfde belabberde leefomstandigheden als de jongeren die ze gaan nadoen. Ik zeg niet dat het per se komt door hiphop dat sommige jongeren crimineel gedrag vertonen, het komt door - zoals ik al eerder zei - een heleboel omstandigheden. Maar ik kan me goed voorstellen dat hiphop er wel invloed op kan hebben, bij sommige mensen. Stoer zijn is nou eenmaal een primaire levensbehoefte, en hiphop is stoer.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 13:59:21
Quote:
V.I.P. schreef op 31-01-2009 @ 13:57
(...)

Als je nou eens leest wat ik zeg voordat je reageert...
Ik zeg dat die hele vergelijking met Superman nergens op slaat. Mensen springen niet van gebouwen, om de hele simpele reden dat ze dan dood gaan. Bovendien heeft Superman echt een dopeheidfactor van min vijf, en is ie al zo'n vijftig jaar voor niemand meer een voorbeeld geweest.

Hiphop is anders. Hiphop is stoer, hiphop klinkt goed, hiphop is in. Bovendien komen veel rappers uit dezelfde belabberde leefomstandigheden als de jongeren die ze gaan nadoen. Ik zeg niet dat het per se komt door hiphop dat sommige jongeren crimineel gedrag vertonen, het komt door - zoals ik al eerder zei - een heleboel omstandigheden. Maar ik kan me goed voorstellen dat hiphop er wel invloed op kan hebben, bij sommige mensen. Stoer zijn is nou eenmaal een primaire levensbehoefte, en hiphop is stoer.

thanx..das tenminste duidelijk
Droplollie Gepost door Droplollie op zaterdag 31-01-2009 om 14:09:41
Er is wel een verband tussen criminaliteit in hiphop.
Maar jij legt het verband dat hiphop luisteraars crimineel kunnen worden. Misschien ligt dit verband wel andersom.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-01-2009 @ 14:09:59 ]

----------------------------------------
trainen voor een six pack of neem een sixpack voor een bierbuik
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 31-01-2009 om 14:27:35
rappen is denk ik ook de makkelijkste manier om je struggles van je af te schrijven, en aangezien je voor rappen niet zoveel nodig hebt gaan veel "gangsters" zich op die manier uiten, kost niks.


ik zie ze niet zo snel een mooi pianostuk schrijven ofzo
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-01-2009 @ 14:27:56 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Snacky Gepost door Snacky op zaterdag 31-01-2009 om 14:36:19
Ik denk dat het enige verband in deze kwestie is, is het feit dat kids een gast op tv zien, die zich voordoet alsof hij het heeft gemaakt (Waarom geloven mensen dat cribs serieus is?).
Maar diezelfde gasten claimen een hard knock life te hebben gehad, 20x is opgesloten, iedereen beroofd die die tegen komt, maar desondanks het nog steeds heeft 'gemaakt' in het leven.

Dat is denk ik de enige reden die hiphop en criminaliteit aan elkaar koppelt, verder is het een door de media voorgehouden imago van hiphop, maar gelukkig zijn er genoeg mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 31-01-2009 om 14:40:27
ach voor sommige mensen is dat het enig wat ze ook daadwerkelijk kúnnen bereiken, kijk naar de acahterstandswijken in amerika. dan is dat voor hun ook het enige om over op te scheppen, je moet jezelf tenslotte wel goed voelen.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zaterdag 31-01-2009 om 14:45:30
Sinds ik san andreas speel blijf ik mensen uit hun auto sleuren, heel vervelend.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 31-01-2009 om 14:45:49
Als je referentiekader kut is, dan zijn je ontwikkelingen dat meestal ook.
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 15:38:09
What's up? Geef je mening!
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 31-01-2009 om 15:48:24
onderzoekje....?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Soldaat Gepost door Soldaat op zaterdag 31-01-2009 om 15:52:38
http://www.mijnkindonline.nl/610/mtv-muziek-tv-zet-niet-aan-tot-crimineel.htm
nijmegen28
tha conscious
Gepost door nijmegen28 op zaterdag 31-01-2009 om 15:53:09
Quote:
SBU schreef op 31-01-2009 @ 15:48
onderzoekje....?


Praktijkervaring... (JOC, A'dam)
mc-revo Gepost door mc-revo op zaterdag 31-01-2009 om 20:03:51
Skinnheads worden 'Aggressief' van hardcore.
Tuurlijk is er een verband tussen de muziek ( of teksten) maar dat heus niet alleen.
Ze laten zich meeslepen.
Ik ken genoeg mensen die hiphop luisteren en niet 'crimineel' zijn. T'is maar net met wie je om gaat en hoe, naar mijn mening.

het is heus niet alleen zo: Ik luister een track over wiet, ik ga beginnen met smoken.
Slechts een voorzet.


----------------------------------------
Wedden dat je dit leest
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 31-01-2009 om 20:44:35
waarbij dus alleen nog maar een inkoppertje nodig is
en laten er nou net veel klaas jan huntelaartjes op deze aardbol rondlopen
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zaterdag 31-01-2009 om 23:50:33
Stelling: Mensen die hiphop luisteren roken wiet/hash
----------------------------------------
hoi
Schaduw Gepost door Schaduw op zondag 01-02-2009 om 02:48:47
Ik luister hiphop en loop met wapens op straat..

Heeft dat verband met elkaar?
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 01-02-2009 om 03:38:21
Nee
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zondag 01-02-2009 om 15:12:27
ik zeg omgeving, je leefmilieu

als je omgeving thugmusic luisterd en drugs pushen om te leven zoals in de bijlmer, dan kan het zijn dat zulke muziek een zelfherkenning levert in hoe jij in het leven staat
in zo'n opzicht geeft muziek dan wel degelijk een extra aansporing tot criminaliteit, je wordt immers gesupport in hetgeen hoe je denkt en doet

kom je uit het verre oosten en wordt je omgeven door opgezwolle luisteraars, groeide je op in je rijtjeshuis en speelde je vroeger op het pleintje buskruit met je buurjongetje denk ik niet dat hiphop zozeer een aansporing kan zijn tot criminaliteit

ik denk dat het echt afhangt van hoe je met de muziek opgegroeid bent
en dat het afhangt van factoren als

# zie jij de mc als rolmodel
# geeft hiphop een stukje zelfherkenning, zo ja in wat voor opzicht
# wat is je eigen leefmilieu
# hoe beinvloedbaar is de luisteraar
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zondag 01-02-2009 om 19:44:13
Maakt niet uit welke muziekstroming een jong iemand zich aan identificeert, een Brittney fan kan ook aan de coke gaan omdat haar idool het doet.

Het heeft zoveel variabele voorwaarden dat je nooit kan zeggen dat alleen de muzieksoort de oorzaak is. Sowieso door de diversiteit in een muzieksoort als hiphop. Het overschot heeft geen eens geweldadige teksten, het is maar net of die persoon daar naar wilt luisteren. En anders had deze persoon wel op een andere manier zijn geweldadige aard tot uiting gebracht, het is dan toeval dat hij zich bv identificeert aan kempi.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-02-2009 @ 19:45:37 ]

----------------------------------------
hoi
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0161 sec.