Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 06-02-2009 om 17:17:52
Ze smaakt zwart
Haar geschreeuw met bloedspetters dirigeren een kakofonie in het rood.
De gebarsten adertjes op haar gezicht vormen een mozaïek van de dood.
De paarse handafdrukken op haar nek wijzen op een onlosmakelijke greep
De barbaarse man likt uit een snijwond onsmakelijke streep
bloed en proeft de zoete wraak op de vrouw in het blauw.
''Ze smaakt zwart''
Door trillende handen, was hij, niet voor het pistool maar voor de bijl gegaan
de rillingen verzanden in een oase van rust, hij zucht...een fijn bestaan
was niet voor hem weggelegd, hij werd constant gepest en slechts gewend
aan eenzaamheid, was gezelschap een ongemak en had averechts gewerkt,
want de meesten waren eens vriend, nu echter altijd een vijand.
Hijzelf geloofde eens ''tijd heelt alle wonden''...hij wenste dat hij gelijk had.
Het allemaal scheerde langs hem heen, het excessief geweld en zinloos gescheld
deerde hem niet meer, noch accepteerde hij zijn lot noch koos hij voor verzet.

Zij was die dag in blauw gekleed, hij kan haar luchtje nog ruiken.
Ze liepen elkaar tegen het lijf toen ze vanachter een hoekje kwam opduiken.
Boze blikken heen en weer, hij vroeg het goed te maken
door een kopje koffie aan te bieden, ze liet haar lichte woede varen.
Toen ze later toenadering zocht was hij op zijn hoede.
Er groeide iets en tezamen met afstandelijkheid verdwijnt woede.
Hij was gelukkig.
Maar naief als ze was, geloofde ze roddels en onzinverhalen.
Er kwam een abrupt eind aan de korte relatie, hij werd in haar onmin verlaten.
Hij besloot de nu vergane tijden van zijn geluk te wreken,
want in die tijd had hij een werkelijk groots stuk geschreven
over de liefde waarmee hij zijn langverlangde erkenning en respect verdiende.
Met een gebroken hart flopte zijn tweede boek, in schrijven hij kon slecht verliezen.
Dus hij gaf niet op, zelfs als men zijn flop van de daken schreeuwt.
Hij was het type schrijver dat alleen over meegemaakte gevoelens en zaken schreef.
Hij kreeg een ingeving...en alleen die kon hem gemoedsrust bieden.
''Waarom zou je over pijn schrijven als je ook voor wraak en moord kunt kiezen?''
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 06-02-2009 om 18:04:52
Pffjjj, een flinke lap tekst.
Qua rijm en verhaal zit het dope in elkaar.
Ik dwaal alleen snel af tijdens het lezen, heb bij jou hetzelfde als bij de teksten Mixxman.

Wel goed, maar niet mijn ding.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 06-02-2009 om 19:02:18
Ik snap dat dit poetisch bedoeld is enz maar wat een hoop onzin, sorry dit vind ik helemaal niets, quasi-intellectuele shit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-02-2009 @ 19:02:34 ]

----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 06-02-2009 om 21:38:10
Hoe bedoel je quasi-intellectuele shit? Onzin? Poëtisch? Dit heeft misschien een paar metaforen ofzo en lijkt bovendien totaal niet op een gedicht. Verklaar je nader.
Weazel
Gepost door Weazel op zaterdag 07-02-2009 om 04:27:43
Als Dadre zegt dat ie het snapt dan weet je wel hoe laat het is..
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 07-02-2009 om 10:49:22
vind het echt vervelend om dit te lezen, jij hebt het zelfde als masa en mixxman, jullie tekstne dwalen zo af, en jullie vinden het zelf waarschijnlijk aardig intellectueel

dat duo toernooitje laatst hadden jullie allemaal mooie teksten, maar dit slaat totaal de plank mis op ieder front, als rap tekst, als gedicht, ... dit is zinnetjes opdreunen die bijna intressant genoeg zijn om er een verband in te leggen.

Jullie zijn geen schrijvens , gewoon tekst mannetjes die boven zichzelf uitsteken, of zichzelf beter vinden dan het gemiddelde niveau van teksten van rappers, jullie komen alleen zoveel te kort in jullie eigen teksten, dat dit gewoon lachwekkend is, en zowaar nog slechter dan een brag en boast , aangezien mensen dat gewoon kunnen volgen,

dit is crap
Outshining Gepost door Outshining op zaterdag 07-02-2009 om 10:55:04
Inhoudelijk schrijf je best heel aardig, het enige fucked up ding is dat je teksten vaak nogal ontoegankelijk ogen. Je structureert je tekst.. redelijk apart, redelijk ten nadele van de leesbaarheid. Daarbij, ik vind het nogal onpersoonlijk en taai geformuleerd. Tis voor mij nogal een statisch geheel, waarbij de nadruk teveel ligt op de vorm waar het lijkt alsof jouw sterkte meer ligt op het inhoudelijke vlak.. en daardoor komt het in ieder geval bij mij niet echt over.
----------------------------------------
Sabr
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zaterdag 07-02-2009 om 11:03:37
Quote:
-pascool- schreef op 07-02-2009 @ 10:49
vind het echt vervelend om dit te lezen, jij hebt het zelfde als masa en mixxman, jullie tekstne dwalen zo af, en jullie vinden het zelf waarschijnlijk aardig intellectueel

dat duo toernooitje laatst hadden jullie allemaal mooie teksten, maar dit slaat totaal de plank mis op ieder front, als rap tekst, als gedicht, ... dit is zinnetjes opdreunen die bijna intressant genoeg zijn om er een verband in te leggen.

Jullie zijn geen schrijvens , gewoon tekst mannetjes die boven zichzelf uitsteken, of zichzelf beter vinden dan het gemiddelde niveau van teksten van rappers, jullie komen alleen zoveel te kort in jullie eigen teksten, dat dit gewoon lachwekkend is, en zowaar nog slechter dan een brag en boast , aangezien mensen dat gewoon kunnen volgen,

dit is crap

Dit bedoelde ik dus.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 07-02-2009 om 11:03:53
Er zitten een aantal lelijke woordcombinaties in.

Quote:
nu echter altijd een vijand.

Quote:
Het allemaal scheerde langs hem heen

Quote:
Ze liepen elkaar tegen het lijf toen ze vanachter een hoekje kwam opduiken.

Quote:
t flopte zijn tweede boek, in schrijven hij kon slecht verliezen.


Je schrijft veel te statisch. Er is geen enkel moment dat je als lezer door een/het verhaal gegrepen wordt. Je gebruikte structuur maakt het geheel er ook niet beter op. Afkappen van zinnen etc.

Verder gebruik je veel en veel te vaak 'hij'.


Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 07-02-2009 om 13:53:20
Hmmmm ok bedankt voor de feed
Al lijkt pascool meer op de man te spelen dan de tekst redelijk te beoordelen...waarom betrek je masahiro en mixxman hierbij...slaat nergens op.
En Dadre, een goede feed geef je niet door een andere feed te quoten...''dat dus''

Zoals ik al ergens anders zei, ik hoef geen gezeik op dit forum...zeker niet in MIJN topic, beetje respect tonen graag...ik ga ook niet L2N's topics zitten verneuken.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 07-02-2009 om 14:40:28
Het is een beetje jammer dat je zo reageert man, je krijgt hier hele eerlijke feed. Of je er iets mee wilt doen moet je zelf weten natuurlijk, maar ik heb hier niet vaak feed gezien die beter was.

Tussen 'poëtisch' en 'quasi-intellectuele onzin' (om het zo maar te noemen) zit een hele dunne, onduidelijke lijn, en iedereen kijkt er anders tegen aan. Ik weet verder niet zo goed wat ik er over moet zeggen, behalve dat het me bekend voorkomt. Ik probeer zelf ook vaak m'n teksten een ander/dieper/'beter' onderwerp/opbouw te geven, wat opzich niet verkeerd is natuurlijk, maar af en toe een comment zoals die van pascool, die je met beide benen weer op de grond zet, kan helemaal geen kwaad. Want dan realiseer je je dat je soms wel erg hoogdravend bezig bent (en dan heb ik het over mezelf, no offence naar jou verder).
Maarja, ik weet niet hoe jij er over denkt natuurlijk.

Over je tekst: ik vind hem ook niet zo heel goed. Je hebt soms mooie beschrijvingen en pakkende zinnen, alleen die wissel je te vaak af met hele vreemde zinsconstructies en grammaticale fouten. Da's echt zonde. Bovendien vind ik je woordgebruik hier niet zo mooi, het is allemaal veel te statisch, zoals livio al zei.

Het verhaal is opzich wel redelijk, en dan vooral het tweede couplet, maar ik vind het niet zo heel boeiend. Er zijn al duizenden teksten over doorgedraaide moordenaars, en deze voegt, voor mij, niet zoveel toe.

Ik heb betere teksten van je gelezen.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Outshining Gepost door Outshining op zaterdag 07-02-2009 om 14:41:37
Het is onzin om te zeggen dat je goede feed niet geeft door andere feed te quoten, als Pascool wat zegt waar Dadre het inhoudelijk mee eens is zou hij dus in andere woorden nog eens hetzelfde moeten zeggen? Now thát's stupid. En no offence maar die respectdeal heb jij ook niet helemaal door. Deal met je feed, doe er wat mee waar je kan en kun je er niks mee, ja.. dan doe je er niks mee, eazay.
----------------------------------------
Sabr
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 07-02-2009 om 14:51:42
No offence taken, denk ik...zelfs niet van pascool...
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 07-02-2009 om 15:00:54
jezus moet mijn naam werer vallen in dit topic, lorctus wat een teefje ben je toch
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 07-02-2009 om 15:20:46
Ik zei niks negatiefs, ik zei alleen dat ik je topics niet verneuk
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 07-02-2009 om 15:26:49
Jouw tekst lijkt mij btw onflowbaar.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 07-02-2009 om 15:30:47
Ik rap ook niet +- 13 lettergrepen per zin schrijven vind ik zwaar irritant...
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zaterdag 07-02-2009 om 18:36:52
wie denkt zo als die een tekst schrijft swa


----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 07-02-2009 om 19:14:24
ik ben het eens met de opmerkig dat de tekst wellicht een beetje statisch is. het lijkt wel een opsomming joh. verder, je gebruikt ook wel veel bijwoorden en bijvoegelijke naamwoord. dat is tot op zekere hoogte wel goed; het kan de tekst wat reliëf geven. maar dit is gewoon overkill denk ik.


hm nu klink ik wel erg negatief. de tekst heeft ook wel goede punten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-02-2009 @ 19:15:43 ]
sreob Gepost door sreob op maandag 09-02-2009 om 15:26:58
het heeft ze plus en min punten, denk dat ie hier iets te veel wil en te weinig doet watie kan

ben het verder grotendeels eens met vip
----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.