Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zaterdag 07-02-2009 om 15:06:06
opdracht voor school verzin een sprookje
dit is het filmpje het verhaal vertelde we live.

dat plaatst ik nog wel

hier het filmpje


----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 07-02-2009 om 15:22:41
jezus bigsam je vecht als een gay man haha, laat me nooit je een pak slaag moeten geven....... maar ehm ja zonder verhaal is he een beetje vaag..
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 07-02-2009 om 15:24:40
je komt sympathiek over

het verhaal zelf is moeilijk te volgen zo zonder geluid.
Filmtechnisch hebben jullie een beetje te veel jumpshots gebruikt (niet teveel fokken met de basis) naar mijn bescheiden mening.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zaterdag 07-02-2009 om 16:56:14
haha het verhaal komt nog wel
en ik laat mijn ware vechtkunst natuurlijk niet zien
op video dan weet iedereen mijn vecht stylo.
wat bedoel je met jumpshots? elke keer andere shot?
vind ik juist wel mooi eigenlijk
meer reacties
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 07-02-2009 om 17:04:33
Ik snap het verhaal niet echt.
1 of andere palestijnse ninja die je een vergiftigde appel geeft ofzo?
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zondag 08-02-2009 om 14:07:19
haha ik heb het verhaal ong. dit is niet de laatste versie maar maakt niet uit ong wel hetzelfde
-----------------

Claudius en Cornelis in het Slotbos.

Er was eens een betoverd woud. Het slotbos. Een afgelegen bos, ergens in Noord Brabant. Een woud dat eeuwen lang ongeschonden is gebleven van de moderne maatschappij. Het was gevuld met een rijke historie en de objecten die daar door de tijd heen zijn achtergebleven. Het bos was in mysterie gehuld en er was in tijden geen mensenziel door het woud gelopen. Niet alleen door de enge verhalen die rondgingen over het woud, dat het een vervloekt bos was. Maar ook door het feit dat het woud compleet was dichtgegroeid. Of leek dat alleen maar? . . .
Op een grauwe koude winterdag zaten twee broers met elkaar te chillen. Ze hadden geen zin in school, geen zin in werk en geen zin in iets nuttigs te doen. De ene broer, Claudius was moedig en dacht altijd met zijn hart. Maar was lui en had geen zelfdiscipline. De Andere broer, Cornelis, was heel verstandig en was erg slim. Maar hij had geen passie en moed.

De twee verveelden zich ontiegelijk en vroegen zich af wat ze nou moesten gaan doen op deze grauwe koude winterdag. Toen begon een van de jongens, Claudius, over een mythe, het Slotbos. “Zullen we gaan? Kunnen we nog wat beleven. Een avontuur!” Waarop de andere jongen, Cornelis zei: “Ben je helemaal gek geworden?! daar is nog nooit iemand ingegaan. Of een levende ziel uitgekomen. Daar zal wel een reden voor zijn Claudius.” Maar na een korte discussie weet Claudius hem toch over te halen het bos in te gaan. Ze trekken wat oude kleren aan en ze gaan op pad.

Aangekomen bij het bos, liepen ze om het grote bos heen. Na een uurtje lopen ontdekten ze eindelijk een spleetje in de dichtbegroeide rand van het bos. Ze keken eerst goed het woud in, maar zagen niks. Maar na wat twijfelen, besloten ze er toch in te gaan. Eenmaal in het bos, bleek het licht te zijn in het woud en helemaal niet zo eng als ze zeggen.

Ze lopen een eindje tot ze plotseling een schim zien. Een man, compleet in zwart gekleed. Met een blauwe sjaal. Ze volgen de man, die loopt naar een open plek in het bos.
Ik ben Reinbrand, de bewaker van het zwaard van moed. Neem deze vrucht en je zult erg wijs worden. “Nee” zei Cornelis, maar Claudius twijfelde. Ze pakten allebei de vrucht aan. Maar Cornelis deed alsof hij hem at en stak hem in zijn zak. Claudius at de vrucht wel en hij vond hem heerlijk smaken. Maar nadat hij de vrucht had gegeten ging alles draaien en hij voelde zich verdoofd.

Daarna pakte Reinbrand Claudius vast en pakte zijn hart af.
Cornelis schrok van het gene dat hij voor zijn ogen zag gebeuren en viel Reinbrand aan. Hij is eerst niet opgewassen tegen de bewaker, die een echte strijder is.
Dan vind Cornelis het zwaard van moed en terwijl hij hem oppakt voelt hij zijn hart vervullen met strijdkracht, een euforie van de strijd.
Hij gaat Reinbrand te lijf met het zwaard en snijdt hem, als dit geen effect lijkt te hebben steekt hij het zwaard in zijn romp. Reinbrand trekt het zwaard eruit alsof het niets is. Hij wilt Cornelis neerslaan met het zwaard. Maar dat is tevergeefs, Cornelis pakt het zwaard af en gooit het op de grond. Vervolgens valt hij Reinbrand aan en verslaat hem met de blote vuist.
Het hart van Claudius is weer herstelt, omdat Reinbrand is verslagen. Cornelis pakt het zwaard op en helpt Claudius opstaan. Ze rennen weg, zoekend naar een uitweg uit het bos.

Ze staan vlug stil, omdat ze weer een schim zagen. Opeens staan ze in een ander deel van het bos. Een man, opnieuw compleet in het zwart, heeft een rare bril en muts op en zijn mond is bedekt met een zwarte doek. Hij zegt dat zijn naam Ignatius is, de bewaker van de handschoenen van wijsheid. De jongens hebben dorst en de man bied de jongens een drankje aan. “Van dit drankje word je erg moedig.” Cornelis twijfelt eerst ,maar koos toch de makkelijke weg. Omdat hij zich schaamde voor zijn lafheid. Claudius zegt ook ja, maar hij vertrouwt de man niet. Hij doet alsof hij het drankje drinkt, maar stopt hem in zijn zak. Cornelis heeft het drankje op, maar voelt zich opeens duizelig en kan niet meer normaal nadenken.

Dan pakt Ignatius Cornelis vast bij zijn hoofd en pakt zijn wijsheid af. Hij gooit hem in de bosjes en Cornelis ligt op de grond met een lege blik in zijn ogen.
Claudius, de moedigste van de twee, twijfelt geen seconde en begint de bewaker aan te vallen. Hij is eerst niet opgewassen tegen de wijze strijder en word weggeslagen door zijn stormachtige manier van aanvallen. Dan valt hij neer bij de handschoenen van moed en trekt ze vlug aan. Hij voelt een heel nieuw perspectief in leven. Een inzicht die hij nooit eerder voor ogen heeft gezien. Hij valt de bewaker opnieuw aan en kan hem al een stuk beter aan. Dan valt hij neer bij zijn broer, Cornelis, die hem zijn zwaard geeft. Dan kan hij hem vast en zeker aan!
Claudius gaat opnieuw de wachter te lijf en deze keer laat hij niets van hem heel.
De wachter is verslagen en de wijsheid van Cornelis keert terug naar zijn lichaam.

De twee jongens vragen zich af wat te doen, hoe komen ze uit het bos.
Ze staan voor een boom, die opeens tegen ze begint te praten.
“Claudius en Cornelis, deze reis was voorbestemd. Jullie hebben mijn twee wachters verslagen en een wijze les geleerd. Cornelis, je heeft altijd al moed in je hart gehad,
Het zwaard was slechts een verlengstuk van je moed. Waardoor je je broer hebt kunnen redden. En Claudius, jij hebt altijd al de wijsheid gehad. De handschoenen waren slechts een versterker. Door jou inzicht heb je je broer kunnen redden.
Nu, neem deze magische stok in jullie handen en ik zal jullie weer thuis brengen. Jullie zullen terugkomen als beter mens.” De jongens pakken de stok vast en vallen neer. Wanneer ze wakker worden zitten ze weer in de achtertuin. Alsof er niks is gebeurd. Is het nou echt gebeurd of is alles maar een droom?
Dan kijken de jongens naast ze en ze zien een stok liggen. Het is dus wel echt gebeurd.
Claudius neemt voor, dat hij voortaan beter zijn best zal gaan doen en verstandiger te werk zal gaan. Cornelis neemt voor voortaan meer met zijn hart te denken. Maar de twee weten nu wel dat er balans moet zijn. Want zonder elkaar zouden ze nu niet meer leven. De 2 jongens leven nog lang, wijs en gelukkig.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2009 @ 14:07:51 ]

----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zondag 08-02-2009 om 21:56:19
niemand
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Jere Gepost door Jere op maandag 09-02-2009 om 06:26:44
wojooo, voor het eerst in mn leven zie ik iets afkomstig van een vriend wat ik echt 100% niet kan volgen of begrijpen haha. Dat is best een prestatie aangezien ik omringd ben dood kunstacademie debielen. Goed gedaan Biggie!
----------------------------------------
www.jere-me.com
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op maandag 09-02-2009 om 22:34:06
hahaha
thnx denk ik
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0101 sec.