Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op vrijdag 13-02-2009 om 03:31:06
Quote:
ParaNormaal schreef op 12-02-2009 @ 17:23
Ik irriteer me eigenlijk meer aan het 'zelf-woorden-verzinnen-omdat-ik-niks-anders-weet-wat-er-op-moet-rijmen' fenoneem.



fenomeen
----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op vrijdag 13-02-2009 om 04:02:24
dat heet denk ik een typfout, geen taalfout
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 13-02-2009 om 09:10:00
het verbaast me dat ik deze lijn nog niet heb gelezen :

Ik ben B-E-R , ik kom spectaculair. - Beer
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
getinspired
Gepost door getinspired op vrijdag 13-02-2009 om 09:44:33
Quote:
RVR_ schreef op 11-02-2009 @ 19:13
Beer die zegt dit is B E R ik kom spectaculair.



wat dacht je hier van
----------------------------------------
je wilt wat lekkers op je bord, maar geen spetters op je schort. voorgerecht, nagerecht, complimenten van de kok.
Kadee
Gepost door Kadee op vrijdag 13-02-2009 om 09:47:48

----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 13-02-2009 om 09:54:53
hehe aaajt
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Anima
Gepost door Anima op vrijdag 13-02-2009 om 10:32:33
Haha das inderdaad wack. Over het algemeen gewoon blanke rappertjes die hey woord "Die" in plaats van "Dat" of "Het" kan ik niet uitstaan. Getinte knapen kan ik dat niet kwalijk nemen. (Noem maar voorbeeld... Ali B)
----------------------------------------
http://www.myspace.com/zeroloss
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op vrijdag 13-02-2009 om 11:51:41
"getinte knapen"
Gast hoor je jezelf?

Als je Néderlands rapt, vind ik wel dat je de taal moet beheersen. Maar oké. het levert soms wel weer dingen op die wel leuk zijn.

Toch weet ik niet of 't allemaal zo erg is, die taalfouten. ookal erger ik me er wel aan.
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 13-02-2009 om 11:55:48
Quote:
NLSFLOW schreef op 13-02-2009 @ 11:51
"getinte knapen"
Gast hoor je jezelf?

Als je Néderlands rapt, vind ik wel dat je de taal moet beheersen. Maar oké. het levert soms wel weer dingen op die wel leuk zijn.

Toch weet ik niet of 't allemaal zo erg is, die taalfouten. ookal erger ik me er wel aan.


Nogal tegenstrijdig he, een topic openen over taalfouten in hiphop en zeggen dat het zo vreselijk is, en nu dan weer zeggen dat het allemaal niet zo erg is.

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
mc-revo Gepost door mc-revo op vrijdag 13-02-2009 om 13:38:11
Gino pieter maai en kamal, vind ik het beste voorbeeld.
Maar bij hun stoort het totaal niet ( vind ik)
----------------------------------------
Wedden dat je dit leest
Ko-eN Gepost door Ko-eN op vrijdag 13-02-2009 om 13:40:22
ik stoor mij er ook niet snel aan, tis ook een kunst opzich om je eigen verbanden/zinnen/taal te creeeren ookal is het niet altijd officieel NL.
Kijk salah edin, luister deze waargebeurde verhaaal, klopt ook geen snars van maar het klinkt wel
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op vrijdag 13-02-2009 om 14:40:26
Quote:
mc-revo schreef op 13-02-2009 @ 13:38
Gino pieter maai en kamal, vind ik het beste voorbeeld.
Maar bij hun stoort het totaal niet ( vind ik)

Dat zijn gimmick acts die het genre hiphop (en allochtonen in het algemeen misschien ook wel) op de hak nemen. Daar wordt over de spelvuoten na gedacht lijkt mij.
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op vrijdag 13-02-2009 om 14:43:21
Quote:
Ko-eN schreef op 13-02-2009 @ 13:40
ik stoor mij er ook niet snel aan, tis ook een kunst opzich om je eigen verbanden/zinnen/taal te creeeren ookal is het niet altijd officieel NL.
Kijk salah edin, luister deze waargebeurde verhaaal, klopt ook geen snars van maar het klinkt wel


Hier heb ik het ook wel eens met iemand over gehad maar volgens mj zegt hij 'waargebeurde verhaal'n', hij slikt de n dus een beetje in
----------------------------------------
beng!
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 13-02-2009 om 14:49:30
Uhuh, Sala is een tukker.
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op vrijdag 13-02-2009 om 16:21:37
ik irriteer me nog het meest aan verkeerd gebruik van het woord "lyrisch"
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 13-02-2009 om 16:23:11
hehe word
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op zaterdag 14-02-2009 om 10:38:06
wat een gelul hier... schijt aan taalfouten. Alsof die gappies waarmee het ooit begon een goede opleiding hadden en hun eigen taal perfect beheersden... Slang is toch een soort onderdeel van rap? Ik ben niet deskundig hoor, ik heb schijt...

Maar anno 2009 zijn er nog steeds een shitload aan laag opgeleide mensen die rappen. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Rap is nou eenmaal niet iets van de universitaire pappies.

Ik vind het pas echt gay als rappers zo ontzettend moeilijk doen met hun lyrics dat je tracks dertig keer moet checken om het te snappen. Dat is bullshit. Zo van: "Moet je kijken wat ik allemaal wel niet in een boek heb gelezen!"

En al die stoere jongens hier die zich ergeren aan taalfouten. Sticky Steez is vast een van je favoriete rappers, ja toch? Ga dan nog eens grondig luisteren naar die man, hoe hij van hak op de tak de meest uiteenlopende onderwerpen in één verse stopt. Maar dat is heilig schennis ofzo. Duvel ook, die man maakt meer taalfouten dan een gastarbeider; hoor je niemand over.

Kortom: Laat lekker hangen joh, als je bevooroordeeld een discussie in gaat...
----------------------------------------
May the Horse be with you!
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 14-02-2009 om 10:46:02
Real Muthaphuckkin G's
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zaterdag 14-02-2009 om 11:12:31
boehoe.

k ben in ieder geval lyrisch enthousiast over taalfouten.

want als k geen eckte meer mocht typen, of dit topic mocht zeggen dan zou mijn leven in duigen vallen.
----------------------------------------
hoi
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 14-02-2009 om 12:06:34
ik ga wel aan kimo vragen of ie weet van die spelfout... moet bijna wel toch
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zaterdag 14-02-2009 om 14:39:01
Ik vind 't pas ergerlijk als rappers doen alsóf ze de taal niet beheersen, terwijl ze dit wel degelijk doen. Alsof het bij de hiphop hoort.

----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 14-02-2009 om 14:58:50
Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer als een emcee een storende taalfout maakt. Met de nadruk op "storend." In het dagelijks taalgebruik maakt men zich vaker verbaal dan schriftelijk schuldig aan fouten. Fouten vallen bij derden echter gemiddeld minder snel op bij het verbale dan bij het schriftelijke taalgebruik.
Denk aan als/dan-fouten en veel tautologisch (want+immers, als+zijnde, maar+echter) taalgebruik.
Ik vind dat er een bepaalde mate van tolerantie is van toelaatbaarheid van taalfouten, ook afhankelijk zijnde van het algehele taalgebruik en de persoonlijkheid van de emcee.
Probeert de emcee intelligent over te komen en maakt hij vervolgens vele 'domme' fouten, dan vind ik dat dat af doet aan zijn kwaliteit als emcee. De manier hoe hij zich uit strookt namelijk niet met de manier hoe hij zich wil uiten of denkt te uiten. Een emcee die niet zozeer intelligent over poogt te komen, maar slechts een verhaal over tracht te brengen en mij succesvol geboeid weet te houden, vind ik meer geslaagd als emcee dan de voorgenoemde.
Een geval apart is echter wanneer een rapper de aandacht probeert te vestigen op spelling en een woord verkeerd spelt. Zulk soort ironie is grappig en nog niet eens per definitie storend, maar wel jammer voor de persoon als artiest.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-02-2009 @ 15:00:06 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 14-02-2009 om 15:02:05
Niet hiphop maar ik hoor hem elke dag op de radio.
Sinds een dag of twee vlinders in m`n hoofd.
De meeste mensen hebben die in hun buik.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-02-2009 @ 15:02:24 ]
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 14-02-2009 om 15:09:08
Hehe, inderdaad. Doe Maar.
Hebben ze het spreekwoord aangepast omwille van het rijmen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op zaterdag 14-02-2009 om 16:50:48
Quote:
ZatteZakZix schreef op 14-02-2009 @ 10:38
wat een gelul hier... schijt aan taalfouten. Alsof die gappies waarmee het ooit begon een goede opleiding hadden en hun eigen taal perfect beheersden... Slang is toch een soort onderdeel van rap? Ik ben niet deskundig hoor, ik heb schijt...

Maar anno 2009 zijn er nog steeds een shitload aan laag opgeleide mensen die rappen. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Rap is nou eenmaal niet iets van de universitaire pappies.

Ik vind het pas echt gay als rappers zo ontzettend moeilijk doen met hun lyrics dat je tracks dertig keer moet checken om het te snappen. Dat is bullshit. Zo van: "Moet je kijken wat ik allemaal wel niet in een boek heb gelezen!"

En al die stoere jongens hier die zich ergeren aan taalfouten. Sticky Steez is vast een van je favoriete rappers, ja toch? Ga dan nog eens grondig luisteren naar die man, hoe hij van hak op de tak de meest uiteenlopende onderwerpen in één verse stopt. Maar dat is heilig schennis ofzo. Duvel ook, die man maakt meer taalfouten dan een gastarbeider; hoor je niemand over.

Kortom: Laat lekker hangen joh, als je bevooroordeeld een discussie in gaat...

Ja want als je rapt kan je niet slim zijn en kennis van sommige zaken hebben, right?

Wat heeft Sticks met taalfouten te maken? Van de hak op de tak is geen taalfout ofzo.

En laat lekker hangen, pun intended?
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op zaterdag 14-02-2009 om 19:27:22
Quote:
Paupert schreef op 14-02-2009 @ 16:50
(...)
Wat heeft Sticks met taalfouten te maken? Van de hak op de tak is geen taalfout ofzo.

En laat lekker hangen, pun intended?

geeft niks... luister die plaaatjes nog een keer en hoor dat ook hij zich schuldig maakt aan het verdraaien van de nederlandse taal...

je mist overigens mijn punt; Taalfouten zijn gelul, zolang het lekker klinkt hoor je er niemand over. Kleine jay, van jouw avatar, beheerst de nederlandse grammatica ook niet helemaal. ik woon in den bosch, dus kom me geen onzin vertellen... het betreft hier een discussie over wacke rappers en goeie rappers... dat is niet eerlijk... om de gerenomeerde artiest niet af te rekenen op zijn taalfouten en de lullige nieuwkomer af te zeiken. bitches.
----------------------------------------
May the Horse be with you!
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zaterdag 14-02-2009 om 19:31:22
geef hier toch wel een woord naar zix, maar soms vind ik het inderdaad wel heel storend, als mensen bijvoorbeeld die voor een verkleinwoord zetten, die bankje ofzo, iedereen weet dat dat niet hoort.
----------------------------------------
Jos de Boss
IloStylo
Gepost door IloStylo op zaterdag 14-02-2009 om 21:02:20
Hiphop is geen een of andere discussie over iets. Dus spelfouten mag je maken. Per ongeluk of met opzet.

(En die woordenspelling is met opzet, om te zorgen dat jij deze shit elke keer opnieuw opzet) - Fresku @ 101 barz

Neem nou Olivier Bangi. Die gast z'n Nederlands is even slechts als jullie Kazachstaans. En kijk hoeveel respect en probs Olivier krijgt bij zijn reacties.

Dus ik vind deze topic nergens op slaan.
----------------------------------------
Fuck de kredietcrisis, je bent me nog wat schuldig
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zondag 15-02-2009 om 14:12:20
Quote:
ZatteZakZix schreef op 14-02-2009 @ 19:27
(...)
geeft niks... luister die plaaatjes nog een keer en hoor dat ook hij zich schuldig maakt aan het verdraaien van de nederlandse taal...

je mist overigens mijn punt; Taalfouten zijn gelul, zolang het lekker klinkt hoor je er niemand over. Kleine jay, van jouw avatar, beheerst de nederlandse grammatica ook niet helemaal. ik woon in den bosch, dus kom me geen onzin vertellen... het betreft hier een discussie over wacke rappers en goeie rappers... dat is niet eerlijk... om de gerenomeerde artiest niet af te rekenen op zijn taalfouten en de lullige nieuwkomer af te zeiken. bitches.


Paupert zegt toch ook niet dat kleine jay de grammatica zeer goed beheerst?:'( Hij zegt alleen dat van de hak op de tak springen niks met taalfouten te maken heeft.

Maar word naar laatste deel van je post.
----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
djatta
Catzo!
Gepost door djatta op zondag 15-02-2009 om 22:24:39
Quote:
IloStylo schreef op 14-02-2009 @ 21:02
Hiphop is geen een of andere discussie over iets. Dus spelfouten mag je maken. Per ongeluk of met opzet.

(En die woordenspelling is met opzet, om te zorgen dat jij deze shit elke keer opnieuw opzet) - Fresku @ 101 barz

Neem nou Olivier Bangi. Die gast z'n Nederlands is even slechts als jullie Kazachstaans. En kijk hoeveel respect en probs Olivier krijgt bij zijn reacties.

Dus ik vind deze topic nergens op slaan.


dit
----------------------------------------
"..Ruk me ribben uit me borst gooi me hart naar een slang, hij zet ze tanden in ze eigen staart.." C. Barker
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zondag 15-02-2009 om 23:55:30
jullie zijn wel meester winegums moet ik zeggen sjonge jonge.
----------------------------------------
hoi
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op zondag 15-02-2009 om 23:56:14
nieuwe pokoe van ali en yessr bevat ook weer een paar leuke lines voor jullie om te bespreken
----------------------------------------
beng!
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op maandag 16-02-2009 om 00:18:40
kamal heeft ook moeilijke fouten altijd, kzou hem zeker even bespreken tijdens de volgende zitting
----------------------------------------
hoi
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 16-02-2009 om 00:21:54
Ik vind slang wel horen in hiphop, klinkt afentoe dope, vinnie paz maakt er afentoe lekker gebruik van vind ik, alleen bewust grammaticale fouten opzoeken irriteerd me wel
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op maandag 16-02-2009 om 00:25:46
Quote:
Iminic schreef op 14-02-2009 @ 14:58
Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer als een emcee een storende taalfout maakt. Met de nadruk op "storend." In het dagelijks taalgebruik maakt men zich vaker verbaal dan schriftelijk schuldig aan fouten. Fouten vallen bij derden echter gemiddeld minder snel op bij het verbale dan bij het schriftelijke taalgebruik.
Denk aan als/dan-fouten en veel tautologisch (want+immers, als+zijnde, maar+echter) taalgebruik.
Ik vind dat er een bepaalde mate van tolerantie is van toelaatbaarheid van taalfouten, ook afhankelijk zijnde van het algehele taalgebruik en de persoonlijkheid van de emcee.
Probeert de emcee intelligent over te komen en maakt hij vervolgens vele 'domme' fouten, dan vind ik dat dat af doet aan zijn kwaliteit als emcee. De manier hoe hij zich uit strookt namelijk niet met de manier hoe hij zich wil uiten of denkt te uiten. Een emcee die niet zozeer intelligent over poogt te komen, maar slechts een verhaal over tracht te brengen en mij succesvol geboeid weet te houden, vind ik meer geslaagd als emcee dan de voorgenoemde.
Een geval apart is echter wanneer een rapper de aandacht probeert te vestigen op spelling en een woord verkeerd spelt. Zulk soort ironie is grappig en nog niet eens per definitie storend, maar wel jammer voor de persoon als artiest.


tfffffffffff dr. Phil??? ik snap je wel.. maar typ je deze shit nou echt klakkeloos uit je hoofd? hou het gewoon chill man het maakt echt niet uit als je wat fout typt hoor. je begrijpt mijn toch ook?

ontopic.... soms heb je wel een paar ertussen zitten.. heb er zelf ook eentje gemaakt die ik laatst hoorde; ze trekte me niet! hahaha
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 16-02-2009 om 12:58:56
Quote:
L2N schreef op 14-02-2009 @ 12:06
ik ga wel aan kimo vragen of ie weet van die spelfout... moet bijna wel toch


hehe ja dat vraag ik me dus ook elke keer af, zou niemand dat gehoord hebben na het opnemen van die track. Dat kan toch haast niet
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
foetpad
Gepost door foetpad op dinsdag 24-02-2009 om 23:59:44
"enigste" die haat ik
----------------------------------------
Ik draag mijn pattas niet, mijn pattas dragen mij
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0252 sec.