Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
rangerrr Gepost door rangerrr op woensdag 11-02-2009 om 19:29:52
Ranger Ramon - De CD is dood (dj dilago productie)

http://www.rangerramon.nl

'N pareltje, en the plain truth

check it out!


----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op woensdag 11-02-2009 om 21:08:23
Ik vind hem gruwelijk
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
rangerrr Gepost door rangerrr op woensdag 11-02-2009 om 22:09:04

----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op woensdag 11-02-2009 om 22:21:22
Dope thema! Digg 'm
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op woensdag 11-02-2009 om 22:28:06
Nummertje klinkt chill en wel dope tekst/onderwerp.

vind je stem(gebruik) nog steeds beetje irritant op sommige punten maar ook weer erg vet op sommige punten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-02-2009 @ 22:28:17 ]

----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
kdubbelbee
kebab
Gepost door kdubbelbee op woensdag 11-02-2009 om 22:28:52
idem. !
----------------------------------------
Ik ben die metaforen man, jij die, verwarde meta die zich voordoet als een man.
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op donderdag 12-02-2009 om 00:03:32
Quote:
Jthag schreef op 11-02-2009 @ 21:08
Ik vind hem gruwelijk


Kan het ook waarderen dat je nu meer tracks met een boodschap dropt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-02-2009 @ 00:04:07 ]

----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
rangerrr Gepost door rangerrr op donderdag 12-02-2009 om 14:25:45
oke mooi zo,

kun je toelichten op welke punten precies RVR?

upp^
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 12-02-2009 om 15:50:47
Voordat ik überhaupt ook maar 1 nummer van je had gehoord had ik al wat tegen op je naam.
Ik vond (en vind) het echt zo'n naam van een kinderserie op 1 of andere manier, had je ook nog dat blije Rangerrrr gedoe.
Maar toen had ik een keer een track van je beluisterd en ik moet toegeven dat je beter kwam op de mic dan ik had verwacht.
Alleen vond ik je stem redelijk irritant (nasaal), maar voor de rest klonk het toch wel redelijk.
Nu heb ik een tijdje niks van je gehoord, en het lijkt nog steeds alsof je rapt met de neus dicht geknepen.
Maareu, je tekst zit verder goed in elkaar moet ik zeggen, de beat vind ikzelf wel dope, en je spit er ook wel goed op.

Maar het is nog steeds niet mijn ding.
en cd's blijven bij mij nog wel even DE shit


Props verder.
rangerrr Gepost door rangerrr op vrijdag 13-02-2009 om 00:16:55
aight oke dan
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Jere Gepost door Jere op vrijdag 13-02-2009 om 09:27:39
ik sta op het punt weg te gaan, ben nog een cd aan het checken, CD ja. Als ik terug ben zet ik het even aan, maar de titel zal de booschap ook zijn en ik ben het er sowieso absoluut niet mee eens, net als wanneer er word gezegd dat vynil dood is. Die dingen vergaan niet man, het is de gedachtengang van het gemiddelde forum volk dat er alleen gedownload word. cd collecties die zwaar up to date zijn vind je bij elke echte head.
----------------------------------------
www.jere-me.com
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op vrijdag 13-02-2009 om 10:11:48
Quote:
Jere schreef op 13-02-2009 @ 09:27
Die dingen vergaan niet man, het is de gedachtengang van het gemiddelde forum volk dat er alleen gedownload word. cd collecties die zwaar up to date zijn vind je bij elke echte head.


Als die head het geld heeft :p Ik niet daarom kan ik alleen kopen wat ik echt zwaar dig en de zijn er genoeg CDs die ik wil maar niet heb
----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
rangerrr Gepost door rangerrr op vrijdag 13-02-2009 om 11:45:36
Quote:
Jere schreef op 13-02-2009 @ 09:27
ik sta op het punt weg te gaan, ben nog een cd aan het checken, CD ja. Als ik terug ben zet ik het even aan, maar de titel zal de booschap ook zijn en ik ben het er sowieso absoluut niet mee eens, net als wanneer er word gezegd dat vynil dood is. Die dingen vergaan niet man, het is de gedachtengang van het gemiddelde forum volk dat er alleen gedownload word. cd collecties die zwaar up to date zijn vind je bij elke echte head.


Ik heb in het nummer een aantal uitspraken van mensen die mijn punt onderbouwen. Of de cd dood is, ik denk van wel uitgaande van mijn positie, maar dat hangt ook een beetje van de persoon af.
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Snacky Gepost door Snacky op vrijdag 13-02-2009 om 12:36:57
Aardige track, je boekt zeker vooruitgang.
Maar de cd is echt NIET dood gewoon, ik vind het ook zwaar gezeik, misschien moeten al die lui die erover lopen te bitchen is bij zichzelf ten rade gaan, want als iets dope genoeg is, koop ik het, helaas bestaan cd's tegenwoordig uit 18 skip tracks en 1 of 2 goede tracks, dus is het het kopen niet meer waard...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
rangerrr Gepost door rangerrr op vrijdag 13-02-2009 om 13:17:02
dat is ergens mn punt, want als er cd's uitkomen die wel het kopen waard zijn had het een ander verhaal geweest, maar dan nog, ik heb een collectie cd'tjes liggen en betrap mezelf er nauwelijks op dat ik m in mn computer gooi. een enkele keer, want de computer maakt de cd praktisch overbodig en in mn mp3 speler past ie niet. (in de auto dan nog wel)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-02-2009 @ 13:19:14 ]

----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
dj_dilago Gepost door dj_dilago op vrijdag 13-02-2009 om 13:24:11
De CD niet dood?
Word toch aub wakker en ruik de koffie!
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op vrijdag 13-02-2009 om 13:25:59
Quote:
Snacky schreef op 13-02-2009 @ 12:36
Als iets dope genoeg is, koop ik het, helaas bestaan cd's tegenwoordig uit 18 skip tracks en 1 of 2 goede tracks, dus is het het kopen niet meer waard...


Ja dat dus
----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
Snacky Gepost door Snacky op vrijdag 13-02-2009 om 17:13:16
Kijk... het feit dat jullie geen cd's meer kopen, betekent niet dat er geen cd's meer worden verkocht... er zijn nog genoeg platen/cd winkels waar je underground hiphop kunt blijven kopen vanuit alle landen.
Er zijn ook nog genoeg gasten die naar artiesten toe gaan na optredens en een cd van hun aanschaffen, en artiesten als Lil Wayne of Kempi, die helaas concessies maken, verkopen ook nog genoeg platen in de free record shop enz. dus ik vind de stelling niet echt opgaan eerlijk gezegd.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 13-02-2009 om 17:22:52
Word @ Snacky.

Ikzelf koop gemiddeld nog steeds 40 a 50 cd's per jaar, voor mij is het dus bijlange na nog niet dood.
Maar als ik dan bij een Free Record shop naar binnen loop, constateer ik dat het Rap gedeelte hartstikke dood is.
dj_dilago Gepost door dj_dilago op vrijdag 13-02-2009 om 17:32:22
Nee, ik koop geen cd's meer en besteed mijn geld liever aan iets wat niet te downloaden is. De enige concessie die ik wens te doen is dat ze als tegenprestatie mijn muziek ook gratis mogen downloaden.
rangerrr Gepost door rangerrr op vrijdag 13-02-2009 om 17:35:40
word @ dilago
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
melle
Gepost door melle op vrijdag 13-02-2009 om 17:37:57
alsof iemand voor jullie muziek geld zou betalen
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
dj_dilago Gepost door dj_dilago op zaterdag 14-02-2009 om 12:41:37
Voor jouw kutmuziek evenmin, wat is je punt?
melle
Gepost door melle op zaterdag 14-02-2009 om 19:29:06
dat je onzin praat met je vergelijking
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
rangerrr Gepost door rangerrr op zaterdag 14-02-2009 om 19:36:04
er vanuit gaande dat er zo enorm veel cd's liggen waar je 17 eu voor moet dokken met 15 skiptracks heeft dilago een prima punt. want daar wil ik ook niet voor betalen.
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
melle
Gepost door melle op zaterdag 14-02-2009 om 19:38:45
dat je geen cd's meer koopt is prima, moet je zelf weten, maar kom niet aan met bullshit als

Quote:
De enige concessie die ik wens te doen is dat ze als tegenprestatie mijn muziek ook gratis mogen downloaden.


mensen nemen hun hobbies veel te serieus
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
dj_dilago Gepost door dj_dilago op zaterdag 14-02-2009 om 20:15:23
Jonge, als jij vindt dat kwaliteit van verkoopcijfers afhangt moet lekker op je roze wolk blijven zitten en je Britney Spears CD opzetten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-02-2009 @ 20:16:12 ]
melle
Gepost door melle op dinsdag 17-02-2009 om 19:39:22
tering ouwe hoe dom ben jij
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Swike
Newskool
Gepost door Swike op dinsdag 17-02-2009 om 19:44:07
Inderdaad zeg, allemachtig.

Ik koop cd's, voornamelijk van Nederlandse artiesten die niet bij een label zitten maar shit in eigen beheer uitbrengen.
Komt ook omdat ik zelf een kankerarme jongen ben met weinig geld, anders had ik wel wat meer cd's gekocht, maarja, kredietscrisis he.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-02-2009 @ 19:58:03 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Snacky Gepost door Snacky op dinsdag 17-02-2009 om 19:54:30
hahahaa, te droog... maar een concessie, is iets opofferen om het ander te kunnen bemachtigen.
En je mag ook best verder leven in jullie beeld van ''ik weet alles beter'' maar er bestaat toch écht een hiphop community die nog leeft én jawel, cd's en zélfs LP's (die gekke frisbee achtige dingen weet je wel?) kopen.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
dj_dilago Gepost door dj_dilago op woensdag 18-02-2009 om 12:09:14
Natuurlijk zijn er mensen die nog cd's kopen en daar is ook helemaal niks mis mee, maar feit blijft dat de grote platenmaatschappijen geen singles meer maken en dat is ergens om. Ik voel er weinig voor om keiharde cijfers te gaan ontkennen, ook al zou ik het liefst hebben dat de hele wereld mijn album kocht.
Impulsief
jeah
Gepost door Impulsief op woensdag 18-02-2009 om 14:59:45
Vind em leuk, ik koop zelf heel af en toe nog wat cd' s maar kan me toch wel in je mening vinden.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 18-02-2009 om 15:05:12
Ik koop ook geen singles, omdat singles kut zijn. Stop je in je cdspeler en drie nummers later mag je weer een andere pakken

Albums daarentegen zijn wel dope om te kopen. Heb meer originele dan gedownloade albums

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 18-02-2009 om 16:08:42
Quote:
dj_dilago schreef op 18-02-2009 @ 12:09
Natuurlijk zijn er mensen die nog cd's kopen en daar is ook helemaal niks mis mee, maar feit blijft dat de grote platenmaatschappijen geen singles meer maken en dat is ergens om. Ik voel er weinig voor om keiharde cijfers te gaan ontkennen, ook al zou ik het liefst hebben dat de hele wereld mijn album kocht.


Misschien moet jij 'de koffie ruiken' want die shit doet er niet toe, muziek moet je maken om wie jij bent, niet wat je wilt worden. Als jij dit doet om rijk te worden, wens ik je echt veel succes
Weet je hoe ik het wil zien in de nabije toekomst?
Dat mensen mijn muziek luisteren, naar mijn concerten komen, en die show zo dope vonden dat ze gewoon een cd willen kopen, jammer genoeg heb ik dat gevoel zelden gehad bij optredens.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
dj_dilago Gepost door dj_dilago op donderdag 19-02-2009 om 10:24:38
Quote:
Snacky schreef op 18-02-2009 @ 16:08
(...)

Misschien moet jij 'de koffie ruiken' want die shit doet er niet toe, muziek moet je maken om wie jij bent, niet wat je wilt worden. Als jij dit doet om rijk te worden, wens ik je echt veel succes
Weet je hoe ik het wil zien in de nabije toekomst?
Dat mensen mijn muziek luisteren, naar mijn concerten komen, en die show zo dope vonden dat ze gewoon een cd willen kopen, jammer genoeg heb ik dat gevoel zelden gehad bij optredens.

Als het Senseo is lust ik wel een bakje!

Kijk, de aap komt al uit de mouw, jij wilt niet dat de cd dood is omdat je droomt over concerten geven waar mensen je album kopen. Toch hoef je niet kwaad op mij te zijn, want het is niet mijn schuld dat niemand daar nog zin in heeft.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2009 @ 10:26:46 ]
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 19-02-2009 om 10:53:04
*Zucht* Als er een figuurlijke spijker was, zou jij hem nog niet in een fockin houten stadsmuur weten te drijven.
Mijn reactie was ook figuurlijk gesproken, ik verkoop geen cd's namelijk.

Wat ik probeer te zeggen is dat artiesten niet moeten zeuren, het niveau van hiphop in nederland is echt om te janken gewoon, het algehele niveau van hiphop eigenlijk. Waar zijn de dagen heen dat een mc zijn hele ziel in een track legden, dat je werd getekend door een label omdat je skills bezit?
Gelukkig zijn er nog een handje vol mc's die trouw blijven aan échte hiphop, alleen zul je hun nooit op tv zien, omdat zij weigeren concessies te maken.

Op het moment dat jij een track gaat maken, waarin je aangeeft dat de cd dood is, wat ben jij dan aan het doen? Precies, je geeft die clowns gelijk, en geeft mij zelfs het gevoel dat jij niet begrijpt waar hiphop om draait.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2009 @ 10:53:41 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
dj_dilago Gepost door dj_dilago op donderdag 19-02-2009 om 12:05:14
Quote:
Snacky schreef op 19-02-2009 @ 10:53
*Zucht* Als er een figuurlijke spijker was, zou jij hem nog niet in een fockin houten stadsmuur weten te drijven.
Mijn reactie was ook figuurlijk gesproken, ik verkoop geen cd's namelijk.

Een knappe kop die een figuurlijke spijker in een letterlijke houten muur kan slaan, als je nog zo iemand weet hoef je geen cd's meer te verkopen om rijk te worden!
Quote:

Wat ik probeer te zeggen is dat artiesten niet moeten zeuren, het niveau van hiphop in nederland is echt om te janken gewoon, het algehele niveau van hiphop eigenlijk. Waar zijn de dagen heen dat een mc zijn hele ziel in een track legden, dat je werd getekend door een label omdat je skills bezit?

Dat was toen platenmaatschappijen nog genoeg rotzooi verkochten om de ware artiesten mee te financieren.
Quote:

Gelukkig zijn er nog een handje vol mc's die trouw blijven aan échte hiphop, alleen zul je hun nooit op tv zien, omdat zij weigeren concessies te maken.

Op het moment dat jij een track gaat maken, waarin je aangeeft dat de cd dood is, wat ben jij dan aan het doen? Precies, je geeft die clowns gelijk, en geeft mij zelfs het gevoel dat jij niet begrijpt waar hiphop om draait.

Nee, want echte hiphop is geestelijk en staat totaal los van de geluidsdrager.
rangerrr Gepost door rangerrr op donderdag 19-02-2009 om 12:10:45
Mooi dat mn track zoveel losmaakt
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 19-02-2009 om 12:21:37
Sarcasme en retorische vragen zijn aan jouw niet besteed zo te zien...
Ik zal deze discussie maar afkappen, dit voelt een beetje aan als trachten een kat te laten blaffen, het lukt gewoon niet.

ik zal je een geheimpje verklappen; Mensen met échte skills worden niet meer getekend, omdat zij daar te slim voor zijn.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
dj_dilago Gepost door dj_dilago op donderdag 19-02-2009 om 12:40:43
Quote:
Snacky schreef op 19-02-2009 @ 12:21
Sarcasme en retorische vragen zijn aan jouw niet besteed zo te zien...
Ik zal deze discussie maar afkappen, dit voelt een beetje aan als trachten een kat te laten blaffen, het lukt gewoon niet.

ik zal je een geheimpje verklappen; Mensen met échte skills worden niet meer getekend, omdat zij daar te slim voor zijn.

Wellicht ondervinden meer mensen moeite om iemand te volgen die van de hak op de tak in figuurlijke en letterlijke metaforen spreekt.

En je geheimpje dat mensen met echte skills te slim zijn om getekend worden kun je beter bij Kees de Koning naast je demo neerleggen, want om alle getekende artiesten dom te noemen vind ik wel heel ver gaan. Wist je dan niet dat Nina een doctoraal in pata's heeft?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2009 @ 12:42:30 ]
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op donderdag 19-02-2009 om 13:11:01
Ik vind je naam gewoon gay, het is net zo'n cartoonpoppetje.
En zo vind ik je stem ook man.

Je hebt wel redelijke teksten en je flows zijn meestal wel oke, al moet je daar nog wel op oefenen, maar door je stem wil ik het gewoon nooit luisteren man... Sorry.
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op donderdag 19-02-2009 om 13:15:09
Word naar dat inderdaad.
Ik krijg een beetje plaatsvervangde schaamte als ik je stem hoor.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
rangerrr Gepost door rangerrr op donderdag 19-02-2009 om 13:55:25
Quote:
Hakan2 schreef op 19-02-2009 @ 13:11
Ik vind je naam gewoon gay, het is net zo'n cartoonpoppetje.
En zo vind ik je stem ook man.

Je hebt wel redelijke teksten en je flows zijn meestal wel oke, al moet je daar nog wel op oefenen, maar door je stem wil ik het gewoon nooit luisteren man... Sorry.


Ik respecteer je mening, wat ik jammer vind is dat ik je in de afgelopen 5 topics al heb horen zeggen dat je mn stem niet diggt. Dat kan je best n keer zeggen maar ik kan simpelweg niet begrijpen dat je dat moet blijven herhalen. Ik weet wat je van mn stem vind, en de rest weet dat nu ook. Al zal het echt niet zo bedoeld zijn, et komt op mij over alsof je constant wat zoekt om op te zeiken, zeker als je zegt dat mn lyrics 'wel ok' zijn en mn flow ook nog wel.

Ik persoonlijk vind dat ik meer dan dat verdien maar dat hoef je niet te geven, het is echter vervelend om telkens dezelfde comment van dezelfde persoon te lezen. Als het niet jouw ding is, zie ik het punt van je reactie niet, check het dan gewoon niet
----------------------------------------
http://www.rangerramon.nl/
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op donderdag 19-02-2009 om 14:19:03
Ah sorry ik wist niet meer dat ik dat al zo vaak gezegd had dan, dacht maar 1 keer, niet echt op gelet ofzo sorry voor dat... Maar ja, het is gewoon een kwestie van smaak wat dat betreft denk ik... En wat je flow en lyrics, dit nummer flow je goed, maar ik checkte ook dat nummer dat als eerste komt in je player en die flowde je minder, 1 keer zelfs offbeat, vandaar die opmerking... En je teksten vind ik matig... Ik geef gewoon feedback man... En nogmaals sorry voor die reactie op je stem dan, ik had geen idee of ik je al is gefeed had...
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
blgcrew
Gepost door blgcrew op donderdag 19-02-2009 om 20:16:05
Nog steeds die vreemde stem maar je flow is wel beter dan de laatste keer dat ik je checkte. Jij maakt veel trax damn
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0103 sec.