Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 3 [4] ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 11-01-2011 om 11:06:02
Mossou had er in het AD wel een sterke column over. Heb die even opgezocht:

Quote:
Een integer programma over de grootste imbecielen die ze konden vinden



Maar de supporters van FC Utrecht vertrouwden Lindsay niet. Sterker nog, ze stuurden een keurig mailtje terug waarin ze, genuanceerd en toch overduidelijk, een hele dikke middelvinger opstaken. Zonder uitroeptekens. En, misschien nog wel verrassender voor Lindsay en Ewout, zonder spelfouten.

COLUMN Van Ewout Genemans had ik nog nooit gehoord, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk aan mij liggen. Gisteren stond er een interview met Ewout Genemans in de Volkskrant, want Ewout is een succesvol tv-producent. Binnenkort verschijnt zijn nieuwe televisieprogramma: 'Voetbal-fans'.

Dat belooft veel goeds, aldus Ewout Genemans, want hij heeft ook een aflevering gemaakt over supporters van ADO Den Haag. Daarover vertelt hij, bij wijze van teaser: ,,Je verwacht een stel aso's, maar wij kiezen juist voor mannen die vroeger op Midden-Noord hebben gestaan, maar nu in het sfeerteam zitten. Ooit gooiden ze stenen naar de ME, nu schilderen ze vlaggetjes en houden ze zich koest. Dat is een grappige tegenstelling.''

Grappig, inderdaad. Vooral dat 'vlaggetjes schilderen'. In één alinea bevestigt Ewout Genemans zijn eigen hooghartige, bloedarrogante vooroordeel. Voetbalfans zijn heus niet allemaal aso's, zegt Ewout Genemans eigenlijk, want sommige voetbalfans schilderen tegenwoordig vlaggetjes. Voor de begrijpende lezer: we hebben een heel integer programma gemaakt over de grootste imbecielen die we konden vinden.

Niet zo lang geleden werd een groep supporters van FC Utrecht benaderd om mee te werken aan het programma. Een vriendelijk meisje van RTL7, Lindsay, stuurde een mailtje in Jip en Janneke-taal, opdat ook de supporters van FC Utrecht het goed konden begrijpen. Tenminste, als ze hun lagere school hadden afgemaakt.

,,Wij zijn opzoek naar de allertrouwste aanhangers,'' schreef Lindsay. ,,Dit zijn de supporters die bijvoorbeeld een aparte kamer met alleen maar spullen van hun club hebben en elke training langs de lijn staan te kijken. En natuurlijk geen wedstrijd missen van hun helden!

Oftewel mensen die met hart en ziel meeleven met de club! Hoop dat je mij verder kunt helpen! En dat we elkaar telefonisch kunnen spreken!''

Let op de uitroeptekens. Die willen zoiets zeggen als: wij van RTL7 zijn heel enthousiast en we zoeken hele enthousiaste mensen. Dit wordt een heel vrolijk programma over hoe leuk het is om voetbalfan te zijn! U, lieve domme voetbalsupporter, kunt mij vertrouwen!

Maar de supporters van FC Utrecht vertrouwden Lindsay niet. Sterker nog, ze stuurden een keurig mailtje terug waarin ze, genuanceerd en toch overduidelijk, een hele dikke middelvinger opstaken. Zonder uitroeptekens. En, misschien nog wel verrassender voor Lindsay en Ewout, zonder spelfouten.

Op YouTube vond ik alvast een kort voorproefje van 'Voetbalfans', over twee supporters van ADO Den Haag die wél wilden meewerken. De linker leest een stukje voor uit de krant en dat gaat nogal moeizaam. Daarna vertelt hij dat hij binnenkort een 'tattooering' gaat laten zetten met het clublogo. Grappig.

Ik voorspel u alvast, geheel vrijblijvend, een week voordat de eerste aflevering losbarst: alle miljoenen voetbalfans die hebben gestudeerd, die met hun volle verstand van een club houden, die de verhalen en de tradities koesteren, die het moderne voetbal verafschuwen, die de rijke cultuur en geschiedenis van het voetbal begrijpen én beschermen. Of de man die met zijn zoontje naar het voetbal gaat, omdat hij voetbal leuk vindt om naar te kijken.

Al die mensen zult u niet zien in 'Voetbalfans'. Want die zijn niet grappig genoeg.
Carlito
Gepost door Carlito op zondag 16-01-2011 om 17:29:06
Quote:
omebob schreef op 14-09-2009 @ 21:06
nog steeds de beste uitsupporters van europa! rapid wien!

( YouTube )


In oostenrijk hebben ze altijd veel liederen dat is het mooie maar ik kan alleen maar zeggen:

Ihr seid Wiener,, Asociale Wienerr!,,
Schlaffen unter Brücken oder in dem Bahnhoffmission

Pflastersteinen auf die wienerSchweine
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 20-01-2011 om 17:04:14
gisteren trouwens zoiets bizars..

halverwege de rust stond ik op de omloop, ging er ineens een geluid af.. vergelijkbaar aan zo'n melding van de NS op het station maar dan harder.. zegt zo'n vrouwenstem dat de tweede helft bijna gaat beginnen, en dat je je plek zou moeten opzoeken

het is godverdomme net een theater.. voor zover het nog niet net een theater is begint het er meer en meer op te lijken.. alsof we zelf niet weten dat die rust een kwartier is

echt onbegrijpelijk.. wat ook onbegrijpelijk is, is dat rookverbod.. georganiseerd vuurwerk waardoor die arena de eerste 20 minuten volledig blauw staat is prima, maar roken kan niet.. lekker hypocriet

en nog even een tof stuk om effe te lezen:

Quote:
Het lijkt er steeds meer op dat niet de fanatieke supporter die het stadion bezoekt de ‘klant’ van de club is, maar de man of vrouw thuis op de bank. De persoon zonder binding met de club, die het voetbal consumeert i.p.v. beleeft. Tijden werden aangepast om deze mensen het zoveel mogelijk naar hun zin te maken. Dat tijden als 18.45 uur en 12.30 uur heel slecht zijn voor de stadionbezoeker lijkt niet uit te maken.

Lees meer:
http://www.indehekken.nl/supportersbeleid-in-nederland/
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2011 @ 17:05:05 ]

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 24-01-2011 om 22:11:45
Voetbalfans is wel een mooi programma hoor haha
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 24-01-2011 om 22:16:43
Stone Iceland. Gek merkje.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 25-01-2011 om 08:55:23
ja, met ze scheurvrije jassie
kom op man
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Mutz
Gepost door Mutz op dinsdag 25-01-2011 om 13:21:01
Stereotype bevestigend programma weer, te makkelijk scoren.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 25-01-2011 om 13:33:34
juist!
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op maandag 07-02-2011 om 13:58:27
ik heb het? ik ben er! mooie actie van vak-p twente, al een tijdje.. maar eredivisie live trekt het niet

http://www.indehekken.nl/fuck-eredivisie-live/
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-02-2011 @ 13:58:40 ]

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 07-02-2011 om 22:03:11
Voetbal Fans
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
sjwegger
Gepost door sjwegger op dinsdag 08-02-2011 om 12:49:38
Quote:
MaffeDodo schreef op 07-02-2011 @ 13:58
ik heb het? ik ben er! mooie actie van vak-p twente, al een tijdje.. maar eredivisie live trekt het niet

http://www.indehekken.nl/fuck-eredivisie-live/


doek is fuckin hard idd..
----------------------------------------
my favourite color is green.. but I'm stacked for the moment.. so I'ma pick pink for the month..
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 16-02-2011 om 13:51:13

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 3 [4] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0168 sec.