Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 22-06-2001 om 18:02:58
De laatste tijd vraag ik mij steeds vaker af, waarom is de mens zo'n ander wezen als welk ander dier dan ook? We zouden zo intelligent zijn en zo ontwikkeld en beter als dieren.

Maar ondertussen heeft de mens het beroerdste leven van alledier soorten als je het goed bekijkt. De mens werkt steeds meer heeft steeds minder tijd voor zich zelf en voor anderen. De gemiddelde dag voor de mens is wakker worden -> werken -> eten -> ff tijd voor je zelf of iets -> slapen en dan op nieuw beginnen. De tijd die de mens voor zich zelf heeft wordt steeds minder de stress steeds groter, waardoor er meer tijd nodig is voor ontspanning.

Het leven van een persoon wordt volledig beheerst door 1 ding. Zijn of haar werk. Waarom? Om te over leven zegt men geld verdienen voor dak eten en meer ? Bullshit men doet het omdat de baas het verwacht omdat ie miljoenen wil hebben ipv. paar 100.000.

Bijna alle mensen laten hun leven beheersen door hun werk. Ze verdienen meer als nodig, hebben te veel stress en te weinig vrijetijd. Waarom gaan ze niet minder werken. Het wordt van hun verwacht dat ze 36 of 40 uur werken. 'je wordt er voor betaald' bullshit van de baas. Je wordt er niet voor betaald je werkt toch minder ?

Nee de mens werkt 8 uur per dag 5 dagen per week betaald, en eigenlijk wordt er bijna van iedereen wel verwacht dat je maar meer werkt. Mensen werken thuis door 's avonds inplaats met de kids bezig te zijn. 'De baas wil het morgen af'

Waarom zijn wij zo anders van andere dieren? Die dagelijks voor hun eten werken, hard werken dat wel vaak. Maar verder wel sociaaler zijn als de mens vaak. Geen tot nauwlijks stress. Waarom niet? Er is geen geld nodig voor eten ze jagen/werken er voor.

Is geld dan zo belangrijk voor de mens alles maar neemt ? Dat mensen zich zelf kapot werken voor geld ? Waarom kan het niet zo zijn als wayback, je werkte voor je eten, had je iets nodig dan ruilde je het met iemand die iets van jou kan gebruiken.

Gaat de mens dan over niet al te lange tijd ten onder aan stress ? Volgens mij wel. Als dit nog 20 jaar in dit tempo door gaat werkt men weer 40 uur per week ipv 36. Moet je daarnaast 4 uur per dag thuis werken. en mag je daarnaast wakker liggen van de stress en zorgen. De automatisering zou stress verminderen moeten zijn zeiden ze 10 jaar terug. Sindsdien is het gemiddelde stress gehalte alleen nog maar gestegen.

Waarom vraga ik mij af, waarom laat de mens zijn leven beheersen door werk en geld. School -> Werk -> Dood Slapen -> Werken -> Sociaal leven proberen -> Slapen

Dat is toch niet leven zo als het leven bedoeld is ?

[EDIT] ff topic titel goed gemaakt, was kennelijk niet zo wakker[/EDIT]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-06-2001 @ 17:59:12 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Montague Gepost door Montague op zaterdag 23-06-2001 om 11:45:07
Ligt aan je instelling... je kan je enorm druk gaan maken over dingen terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Nah, en dan ben ik nogal een optimist hoor. Ik werk niet per se voor geld, ik werk voor me zelf. Dat ik daarmee leuke dingen kan gaan doen, of wat meer noodzakelijke zooi kan aanschaffen. Maar dat ik zeg; IK WERK ALLEEN VOOR HET GELD! Nou neej.

Wij mensen hebben een omgeving opgebouwd die draait om presteren. Presteer je niet, dan kun je het vergeten in deze maatschappij. Je kan er in mee gaan, of je kan er tegen schoppen en elk werk verneuken. Maar je moet de keuze maken voor jezelf, je werkt voor jezelf en niet voor het geld.

Gewoon ff de knop in je hoofd omdraaien...
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 23-06-2001 om 14:14:11
Kwestie van werk zoeken dat je leuk vindt en waar je vrijheid hebt.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 26-06-2001 om 14:53:46
sleur
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 28-06-2001 om 18:23:57
Nej niet eens sleur. For once I agree with Montague, nah een beetje dan niet helemaal.

Quote


Wij mensen hebben een omgeving opgebouwd die draait om presteren. Presteer je niet, dan kun je het vergeten in deze maatschappij.


Dat is inderdaad zo, hoewel het dat niet alleen is. Het is ook dat men geld wil, moet hebben. En dat het nooit genoeg is. Dat heeft niet altijd met prestatie drang te maken.

Het is een heel eng feit. Dat de wereld om geld draait. Terwijl geld geen eens een echte waarde heeft.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 18-07-2001 om 22:05:55
Waarom wij zo anders zijn dan de dieren op onze planeet? Omdat de mensen van Nibiru (een planeet in een ander sterrenstelsel dat niet draait om de zon, maar eens in de 3600 jaar door ons sterrenstelsel zal zweven) de aapmens hebben aangepast zodat wij beter konden denken en werken. Zo hebben ze de eerste 'Adam`s en Eva`s' gemaakt. Het hof van Eden werd hun fokboerderij. Adam betekent: hij van de aarde. Def P heeft hier ook aandacht aan besteed in zijn 'Ware Aardverhaal', hij refereert aan dezefde geschiedenisbronnen als ik: soemerische kleitabletten (beschreven door Zecharia Sitchin) en alle religies en hun boeken.

Wat is ons doel? Nou, we waren dus bedoeld als werkers. Maar er is hoop. Niet voor niets komt in elke godsdienst terug dat je jezelf moet opofferen voor anderen etc. Als je goed leeft, dat wil zeggen dat je veel voor anderen doet en bijv. de 10 geboden naleeft in de bijbel etc. je kan ontsnappen aan het leven hier op aarde. Waar je dan wel heen gaat weet ik ook niet. Maar iig is de 'hel' het leven hier op aarde. Je kan vechten wat je wil, maar de dood wint het altijd van je. Om dan ook nog altijd proberen goed te leven is voor veel mensen erg moeilijk. Maar de zielen die nog niet rein zijn zullen terug keren op aarde om in deze hel het opnieuw te proberen (schrijver weet ik niet meer, maar staat in boek: De voorspellingen van Toetanchamon).

Klinkt voor een leek misschien allemaal heel dom. Maar als je er echt dieper over nadenkt moet je maar eens nar boeken kijken van Zecharia Sitchin, alle boeken die Def P in zijn 'ware aardverhaal' heeft gebruikt etc.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0056 sec.