Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op maandag 16-03-2009 om 16:21:35
Ik vraag me af wat het voordeel is om Reason te gebruiken, als het geen VST's support.. wat heb je er dan aan? Ik hoor dat veel mensen het gebruiken, ik heb tot nu toe altijd in Cubase en FruityLoops gezeten.. En ik snap niet waarom mensen het dan toch fijn vinden als je er niet eens met VSTis in kan werken.

Zou iemand me wat meer informatie kunnen geven? Bedankt
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 16-03-2009 om 16:25:00
't Schijnt dat je met reason hele goeie wobbels en reeses kan maken, en dat er goeie piano's inzitten, maar buiten dat is het, voor mij in ieder geval, gewoon klote.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Krozs
Terminaal Chillend
Gepost door Krozs op maandag 16-03-2009 om 16:33:54
Je kan Reason ook gerbuiken als soort van VSTI in Cubase zelf. En dat werkt wel erg tof.
Ik vind de drumcomputer in reason erg goed. Dus dat is wat mij betreft een groot voordeel van Reason.

Ok het bewerken van rex. bestanden gaat goed.

Dus dittus
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2009 @ 18:07:53 ]
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op maandag 16-03-2009 om 17:44:37
Tsja ik ben het nou gewend, het ontbreken van vst support is wel zwaar verkankert, maar na een tijdje mis je dat ook niet meer.
Ik vind de dr rex flex, lekker basic. Ook vind ik de redrum drum comp. lekker werken. En de layout is wel funky Maarja dit zal allemaal wel meer zijn omdat ik t al een tijdje gebruik, je moet gewoon gebruiken wat je lekker vind werken. Ben je gewent aan fruity en cubase, stick with that, reason bied geen voordelen tov die daws.
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op woensdag 18-03-2009 om 19:06:09


k moet ermee werken op mn volgende opleiding
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-03-2009 @ 11:40:32 ]

----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op donderdag 19-03-2009 om 00:25:08
Idd als slave onder Cubase voor de Rex & Redrum shit.. verder weet ik het ook niet..
n00t
Gepost door n00t op donderdag 19-03-2009 om 14:59:07
Ik heb wat video's gekeken, en ik ben om. Damn wat een krachtige software
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 19-03-2009 om 15:26:21
reason is anus, no doubt~!
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Febo
Uit de mid-80s
Gepost door Febo op zondag 22-03-2009 om 22:30:23
Die Thor synth in Reason blaast wel menig VSTi'tje omver, hoe krachtig dat ding is, damn!

Voor de rest heb je knoppen, daar moet je aan draaien.
----------------------------------------
The only thing to fear is running out of beer.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 23-03-2009 om 00:32:30
thos is echt de enige waarmee ik nog niet heb gewerkt, moet ik me maar is in verdiepen.
verder maakt het geen moer uit wel programma je gebuikt man.
persoonlijk vind ik reason wel fijn werken, maar dat is ook een kwestie van gewenning. dat geen vst gelul heb ik alleen maar als een beperking beschouwd toen ik nog niet echt wist hoe alles werkte.
alleen de redrum heeft naar mijn mening wel wat gebreken
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 24-03-2009 om 22:06:14
hmm, ik had reason 4 geinstalleerd vanwege Thor, maar was er achteraf niet zo van onder de indruk t.o.v. de gewone malstrom en substractor die van zichzelf al prima zijn.

ik ga het toch maar weer eens instaleren denk ik.
----------------------------------------
myspace
Joram
mixer/engineer
Gepost door Joram op zaterdag 20-06-2009 om 10:58:08
Reason klinkt gewoon erg goed. 't Is wel even wennen en studeren maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Een programma voor de iemand die bereid is om er veel tijd in te steken: dan pas levert het iets op.
Voordeel van de wat beperkte visuele weergave is dat je je oren gaat gebruiken.
----------------------------------------
www.joram-in-bits.com
loyal
Jullie kennen mij als loyal - mc
Gepost door loyal op zaterdag 20-06-2009 om 11:51:38
als ik eerlijk mag zijn, vind ik reason veel fijner om te werken. Fruity vind ik veel kutter, omdat het afmixen daar niet meevalt, en bij reason wel...
bij reason kun je ook vst's gebruiken.. kijk maar naar cubase en sony acid pro... die kun je allebij gebruiken met reason..
stel je voor je wilt 'n beat gaan samplen, dan geef ik je 'n tip gebruik sony acid pro dat gaat 'n stuk makkelijker as cubase veel succes met dit
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 20-06-2009 om 13:38:21
En wat valt er niet mee dan met het afmixen..met FL
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zaterdag 20-06-2009 om 13:42:41
Sorry loyal maar je verhaal komt niet echt over alsof je weet waar je het over hebt.
FL heeft een wat minder soundengine dan Reason, maar bijvoorbeeld 9th wonder gebruikt ook gewoon FL. 'Beginners' maken vaak de fout dat ze denken dat het programma dat je gebruikt heel belangrijk is, het gaat om de creativiteit en of je het programma 'de baas' bent.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 20-06-2009 om 13:44:28
applaus voor Dadre.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Joram
mixer/engineer
Gepost door Joram op zaterdag 20-06-2009 om 14:43:18
Quote:
Dadre schreef op 20-06-2009 @ 13:42'Beginners' maken vaak de fout dat ze denken dat het programma dat je gebruikt heel belangrijk is, het gaat om de creativiteit en of je het programma 'de baas' bent.

Da's helemaal waar, 't is niet het programma dat het liedje goed maakt. Ik denk wel dat veel mensen afhaken bij Reason omdat het niet eenvoudig is.
Maar vergeet ook niet dat misschien de liedjes met eenvoudige programma's gemaakt (gecomponeerd) worden. Om het te laten klinken als een hit record komt er toch echt wat meer om de hoek kijken.
----------------------------------------
www.joram-in-bits.com
makromaniak
Gepost door makromaniak op maandag 22-06-2009 om 13:00:32
je hoeft niet eens te kiezen weet je.....check je rewire in FL....dan kan je ze samen gebruiken(dit geldt trouwens ook voor ableton live)....voor de rest boeit het niet welk programma je gebruikt voor je rauwe mix....sommige hebben zwakkere sound engine maar het gaat idd meeeer om de kok in de keuken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2009 @ 13:04:14 ]

----------------------------------------
I'm a dwarf but i'm build like a horse from the waste down
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.