Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Democrazy Gepost door Democrazy op maandag 16-03-2009 om 17:14:54
Ice Cube (Democrazy@Vooruit)

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Club Midi: Ice Cube
MC Gus (B, De Hop)
DJ Sonar (B)
Ice Cube (VS)
DJ Sake (B)

09/04/2009 - 21u - Concertzaal Vooruit
Prijs: 30€ / 35€

Ice Cube is 1 van dé aanvoerders van de Westcoast hiphop - scene. Geboren als O'Shea Jackson (Los Angeles, 15 juni 1969) werd hij in de jaren '80 bekend met de rapgroep N.W.A (Niggaz with Attitude, met Dr. Dre en Eazy E, zie ‘Fuck the police' uit ‘Straight outta Compton'). Ice Cube schreef de meeste maatschappijkritische teksten (armoede, politiek) van N.W.A. Op het hoogtepunt verliet hij N.W.A. wegens een meningsverschil met bandlid Eazy E (overleden in 1995 aan AIDS). In 1990 bracht Ice Cube zijn eerste, en meteen succesvolle, soloalbum 'AmeriKKKa's Most Wanted' uit. ‘Kill at will', ‘Death Certificate', ‘The predator' en ‘Lethal Injection' en de singles ‘Wicked', ‘Check yo self', ‘Bop gun' en ‘You know how we do it' zorgen voor zijn status als pionier. Onlangs verscheen 'Raw Footage', nog altijd een erg politiek werkstuk. Vorig jaar speelde Ice Cube nog een zeer overtuigend concert op Dour. Ice Cube geniet al jaren meer bekendheid als acteur dan als hiphopartiest. Toch blijft de multimiljonair een hiphopper in hart en nieren.

Dit is het eerste Belgische clubconcert van Ice Cube sinds zijn passage in de AB in '89. Na het drukbezochte Check The Rhyme (eind februari met Alkaholiks, Beatnuts, Jeru, ...) presenteren we in Vooruit opnieuw een oldschool cult naam van de hiphop. Niet te missen dit explosieve concert van deze excellente showman!

verdere info op: http://www.democrazy.be/nl/agenda/event/437
HetIsJeBoy
The Movement
Gepost door HetIsJeBoy op maandag 16-03-2009 om 17:17:54
en weer een topic met de artiest waarvan ik net een nummer aan het luisteren ben , vorige keer ook met nas ;P.

even ontopic
jammer dat ik niet in gent woon
EDIT: of althans in/vlakbij belgie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2009 @ 17:18:28 ]

----------------------------------------
a coward dies a thousand deaths, a soulja dies but once.
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 16-03-2009 om 22:13:46
Inderdaad ver weg, heb hem in de Melkweg (of Paradiso, dont know for sure) live gezien, en echt een van de betere shows waar ik tot nu toe ben geweest. Heel tight en dope
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op dinsdag 17-03-2009 om 10:56:48
allright Ice Cube,
Ik denk dak ga gaan, keb em al gezien op dour festival.. maar dit wil ik voor geen geld missen..

----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
c-dubb
Gepost door c-dubb op dinsdag 17-03-2009 om 21:18:24
Quote:
KRStarr schreef op 16-03-2009 @ 22:13 Heel tight en dope



tight en dope?zijn daar 2 verschillende betekenissen voor dan?shit is precies hetzelfde lmao
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-03-2009 @ 21:18:54 ]
rotzooi
Gepost door rotzooi op dinsdag 17-03-2009 om 21:22:47
Quote:
MC Notorious schreef op 17-03-2009 @ 10:56
allright Ice Cube,
Ik denk dak ga gaan, keb em al gezien op dour festival.. maar dit wil ik voor geen geld missen..


ja was echt super op dour!
bracht veel ouwe shit van westside connection..
zeker de moeite waart om te checke!
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0111 sec.