Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
ManuC
zeg jee!
Gepost door ManuC op donderdag 19-03-2009 om 21:40:32
Hier wat een stuk wat ik in 10minuten schreef, puur omdat ik het op het moment recht uit mn hart komt.

Ik zie het niet meer zitten, mn kop is een grijze massa
Schema: zitten en spitten, daarmee uit, basta
Achja ´t is zo´n dagja, nee, ik voel me kut
Zacht uit gedrukt, ik voel me al weken uitgepit

Meesten zeggen dan dat ze willen blijven zitten
Maar ik wil nergens zijn, te moe om te pitten
Wil me verbergen in de kern van de aarde
donkere kerkers, geen haan die naar me kraait daar

Alles donker, niks echt daar, niks is waar
Alles is illusie, een lach, een traan
Hier vind ik rust is de conclusie die ik trek
Alles in gedachte, geen woord komt uit mn bek

Deze gedachtes dwalen soms rond in mn hoofd
Dan zeggen ze lach eens, ben je van je lach beroofd
Ik ben gewoon kritisch, zie je dat niet
Zie de realiteit waar het er voor een ander niet is
Futhamocka
|//\\|---|_|--\^,^/--|_|---|//\\|
Gepost door Futhamocka op zaterdag 21-03-2009 om 07:37:46
oh jonge kunen je ogen het zonliccht net meer verdragen
kijk je naar boven en blijf je om hulp vragen
zit je thuis hele dagen achter de pc
nee je bent wel zielig je hebt het niet echt mee
maar kijk naar buiten de zon die schijnt
maar jij bent zo een die in een donker put verdwijnt
een gekwelde ziel maar ga niet praten als een homofiel
kopop je loopt helemaal leeg net als een fietsventiel
jonge heb je het moeilijk ga dan naar de psychiater
nee ik wil je helpen hoor ik ben geen focking hater
dus kom ik hier met deze verse rappsessie
om je te ondersteunen met je depressie
weet hoe het voelt maar het heeft ook een einde
laat jezelf niet in die put verdwijnen
doe jeze;f geen pijn en spring niet voor de trein
want het is wel leuk om op deze aarde te zijn
donker dagen niet te verdragen je blijft vervagen
dus daarom wil ik deze shit nu bijdragen
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op zaterdag 21-03-2009 om 10:39:28
Hier wat een stuk wat ik in 10minuten schreef, puur omdat ik het op het moment recht uit mn hart komt.

Om te beginnen zou ik willen zeggen dat ook de teksten die 'recht uit 't hart' komen, geschreven kunnen worden in een groter tijdsbestek. Het is absoluut niet indrukwekkend om binnen 10 minuten iets op papier te kunnen zetten. Juist het tegenovergestelde vereist veel meer discipline, passie en het verlangen om het beste uit jezelf te halen. De snelheid waarmee teksten worden geschreven, staat niet in verband met de kwaliteit. Probeer niet het eerste wat in je hoofd opkomt te gebruiken, maar kijk ook naar andere mogelijkheden.

Ik zie het niet meer zitten, mn kop is een grijze massa
Schema: zitten en spitten, daarmee uit, basta
Achja ´t is zo´n dagja, nee, ik voel me kut
Zacht uit gedrukt, ik voel me al weken uitgepit

Zoals ik al eerder heb verteld moet je proberen andere wegen in te slaan. Een uitdrukking als "ik voel me kut" is simpelweg niet interessant. Het mag misschien je gemoedstoestand perfect beschrijven, maar dit kan ook worden gedaan met andere woorden. Probeer een beeld te schetsen waarin duidelijk word hoe kut jij je voelt. Wat betreft het woord "uitgepit" wat "uitgeput" moet zijn... Dit soort dingen moet je ECHT proberen te vermijden. Als je wilt rappen en leren hoe dit moet, dan moet je ook de respect opbrengen voor de taal waarin je dit doet. No excuses.

Meesten zeggen dan dat ze willen blijven zitten
Maar ik wil nergens zijn, te moe om te pitten
Wil me verbergen in de kern van de aarde
donkere kerkers, geen haan die naar me kraait daar

Oké. Als je zegt "te moe om te pitten", dan komt dit over alsof je niet stilstaat bij wat je zegt. Je zegt uitgeput te zijn, te moe te zijn, maar je kan niet slapen? Waarom niet? Omdat je te veel aan je kop hebt? Probeer dit soort dingen uit te leggen of te veranderen, als jij je realiseert dat dit niet logisch is. Ben ook wel van mening dat niet alles logisch hoeft te zijn, maar in het begin moet jij jezelf aanleren dat wat je wilt zeggen, duidelijk over te brengen. Verder rijmt "de aarde" en "me kraait daar" absoluut niet op elkaar. Ook hier zou je kunnen zeggen dat dit niet altijd hoeft, maar je moet beginnen bij de basis, om verder te kunnen komen.

Wat ik je verder nog wil zeggen is dat je moet proberen te luisteren naar de wat betere rappers, om voor jezelf achter te komen welke rijmschema's er allemaal mogelijk zijn. Probeer niks te kopiëren, maar leer ervan. Daar is niks mee. Ook is het nooit verkeerd om i.p.v. gelijk aan een tekst te beginnen, eerst alleen maar woorden te gaan rijmen. Begin bij 1 of 2 lettergrepen en werk je langzaam omhoog naar meer ingewikkelde en langere multi's. Ben sterk van mening dat je anno 2009 met dope multi's moet komen, uitzonderingen daargelaten, want we leven tenslotte niet meer in de 80's. Anyways... Ga door met oefenen en blijf vooral trouw aan jezelf. De beste rappers laten hun persoonlijkheid doorschijnen. Het is ook moeilijk om op een andere manier nog origineel te blijven, want veel is al gedaan. Jij als persoon bent uniek, jouw leven is uniek, maak hier gebruik van en probeer niet te treden in de standaard Hip-Hop schoenen. Good luck!
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zaterdag 21-03-2009 om 11:26:39
Ten eerste, change your name
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
ManuC
zeg jee!
Gepost door ManuC op zaterdag 21-03-2009 om 22:26:40
thanks voor het voer allen. En ik weet niet welke moddabietsch er replyde met een een of andere battletekst ofzo, gast ik vraag gewoon om voer. Ga naar de battlecorner als je mensen wilt dissen. Wat ik alleen terughoor in die hele aardige kerel die een lange feedbackpost gemaakt heeft, is dat het net is alsof je de dikste multi's en de beste deliveries moet tonen, om wat gevoel over te brengen (lange zin). Dat vind ik onzin. Ik vind sommige teksten prachtig, terwijl het abc-rijmpjes zijn. Het feit dat ik het in korte tijd geschreven heb, noem ik niet omdat ik indruk wil maken. Voor de rest, bedankt voor de feed; daar kan ik wat mee.
En ik luister al naar goede rappers.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-03-2009 @ 22:28:19 ]
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.009 sec.