Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
sPace
Gepost door sPace op vrijdag 27-03-2009 om 15:44:28
Dope clip, dope track, dope beat, dope featurings!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 28-03-2009 om 13:33:10
Deze track is echt superhard. Goede balans tussen de participanten. Def P komt ook gewoon hard - normaal gesproken vind ik hem veel te houterig maar hier past hij wel tussen.

Quote:
FreakyFreek schreef op 25-03-2009 @ 21:25
tja loops...

wat doe je er tegen



Choppen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-03-2009 @ 13:34:51 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op zaterdag 28-03-2009 om 17:30:25
Quote:
Jere schreef op 25-03-2009 @ 00:11
niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice !!!!

Domino Gepost door Domino op dinsdag 31-03-2009 om 12:34:44
Heeel dope nummer en dit is meteen understatement nummer 1.

Maar waarom krijgt Def P van de meeste hier op het forum altijd ongegronde (naar mijn mening) zware kritiek en nu bij dit nummer opeens alle respect?

Is het nu zoveel anders? Vertel.....!

Def P is altijd de man geweest met de meest gruwelijke, gevoelige snaar rakende teksten.

Maar je moet ervan houden..

Dit bijvoorbeeld vind ik een mooie:

Soms denk ik, waarom vecht ik voor wat echt is, als profiteurs bepalen of de credit terecht is?

VET!!

Zomaar een greep uit een nummer wat nu in me opkwam.

En hij vloeit als een openstaande kraan, of als koeiepis zoals ie het zelf zegt.
Domino Gepost door Domino op dinsdag 31-03-2009 om 13:12:51
http://www.serumsounds.nl/index_bestanden/DJ%20Serum,%20Def%20P%20&%20Warlock%20-%20Mijn%20Tattoo.mp3


Deze vind ik persoonlijk ook erg vet. Misschien al bekend onder jullie maar toch...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-03-2009 @ 13:14:15 ]
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 31-03-2009 om 13:17:33
Omdat Def P normaliter houterig flowt en niet als een openstaande kraan. Zijn teksten vind ik vaak veel te direct, ook op punten waarbij een zekere nuancering of een andere invalshoek interessant zou zijn. Wordplay is vaak erg simpel en rijmtechnisch zit het meestal ook niet echt mooi in elkaar.
En ik vind de beats vaak niet mooi.
Dit alles tezamen maakt het voor mij niet echt aantrekkelijk voor mij om naar Def P te luisteren.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Domino Gepost door Domino op dinsdag 31-03-2009 om 13:40:29
Ok maar zou je me zo eens een concreet voorbeeld kunnen geven uit zijn werk wat betreft simpele wordplay? Ik ben het totaal niet met je eens. Ik vind zijn wordplay juist sterk, ondanks dat Def P zelf de inhoud belangrijker vindt als wordplay. Toch strooit ie ermee als pieten met pepernoten. Ook in die track "Kleine Jongen" zit weer een hele fijne.

En tja, het is wel direkt in je bek teksten benadering en daar moet je van houden. Ik vind dat heerlijk zo recht in je smoel.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 31-03-2009 om 13:46:00
Nee, ik hou gewoon niet van die stijl. Ik kan niet concrete voorbeelden noemen.
Ik blijf er wel bij dat ik hem hierop heel hard vind komen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Domino Gepost door Domino op dinsdag 31-03-2009 om 13:50:28
Dat velen van jullie em nu opeens hard vinden komen is ook juist datgene wat mij verbaasd.

Ik snap er geen reet van maargoed.

V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 31-03-2009 om 19:29:29
Ik vind dat Def P altijd al boeiende teksten heeft gehad, niet even subtiel misschien, maar toch wel interessant om te luisteren. Ook al ben ik het lang niet altijd met hem eens.

Z'n flow vind ik echter niks. Die is gewoon te houterig, en daardoor vind ik het niet chill klinken. Precies om die reden luister ik ook geen oude (jaren 80) US hiphop, qua flow (en beats) is het aan alle kanten ingehaald door de nieuwe generatie. Ik kan me voorstellen dat het nog dope is als je ermee opgegroeid bent, en zeker niet alleen omdat het nostalgisch is, maar voor mij is het gewoon niks.

Maar op dit nummer flowt hij hem juist veel beter vind ik. Veel vloeiender, veel 'moderner'. Daarom trek ik dit wel. Al zou ik er nog steeds niet een heel album van willen horen.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op dinsdag 31-03-2009 om 19:50:38
def p is koning
maar ik snap dat sommige mensen het egt niet kunnen nassen
vaak komt hij een beetje hetzelfde qua stem gebruik en flow
wat soms irritant is
maar rijm technisch is die gast meester
al die schematjes en bizarre teksten van hem
het mooie is dat die gozer all zooooooo gods gruwelijk veel shit heeft gemaakt
en mensen vaak alleen 3 nummers kennen en daar een conclusie uit trekken dat hij dit of dat is


CRYPTOKILOSTIJL IS 1 VAN DE DOPSTE NL HIPHOP CDS OOIT
dat kan niemand van hem afpakken
en ik heb um gesigneerd yeah baby
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 31-03-2009 om 19:52:46
Klopt, Cryptokilostijl is erg dope. Maar veel andere tracks van hem kan ik gewoon echt niet diggen.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Domino Gepost door Domino op dinsdag 31-03-2009 om 20:53:42
Ok maar zo te lezen val jij niet onder de mensen die ik bedoel. Met zware kritiek bedoel ik eigenlijk wel zo bijna de haters. Jij bent geen Def P hater. Maar velen die em nu opeens hard vinden komen zeiden in eerdere posts dat ie er helemaal geen bal van kan, baggerrapper...dat soort opmerkingen. En dan vraag ik me af of slechts deze minimale verschillen zorg dragen voor een dergelijk enorm verschil van opvattingen over rappers. Dus met andere woorden-als def P zijn oude tracks opnieuw zou doen met iets meer van dat vloeiende wat jij bedoeld, dan is ie opeens geen baggerrapper maar komt ie opeens keihard.

Dan is de scheidslijn tussen baggerrappers en dope rappers erg klein en vaag vind ik dan persoonlijk. En om een rapper dan meteen totaal te denigreren is dan ook een beetje zielig.

Maar wat ik al zei, jij bent niet een van die gasten.
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op dinsdag 31-03-2009 om 21:27:44
domino deze discussie heb ik al vaker gehad met peeps hierzo
en uiteindelijk heeft het allemaal geen nut

je komt er achter dat gasten hiero gewoon meer van de nieuwere sound achter de nederhop houden en daarbij ook veel daarvan zijn er mee opgegroeid
Osdorp en andere soortgelijke is daarbij dan te "oud" zeg maar

----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op dinsdag 31-03-2009 om 21:41:42
Wat ik heb met die shit is dat het misschien in die tijd wel vet was maar nu is het niet meer dan 'wel geinig'.

Dat gevoel krijg ik als ik nu oude Extince, DAC of Osdorp Posse tracks hoor. Het is wel goed maar het klinkt zo gedateerd nu
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
Domino Gepost door Domino op woensdag 01-04-2009 om 11:01:16
Eppo:

Maar dan nog vind ik het denigreren van een rapper als Def P een beetje een zwaktebod. Maar dat het een nutteloze, oefenloze discussie wordt daar was ik al bang voor.

Maar als je de posts over Def P terug leest van vele gasten op dit forum, dan is de opvatting over Def P opeens 360 graden gedraaid door een paar zinnetjes in die track 'kleine jongen".

Dan neem ik die negatieve posts maar met een zak zout want het slaat dan natuurlijk als een lul op een emmer dat hij bij zijn eigen werk een baggerrapper 1e klas is.

Ik ben er idd mee opgegroeid en ben zeker een fan van Def P maar dat staat bij mij niet gelijk aan haat jegens andere rappers.

Blijft staan dat Def P nog altijd de beste inhoudelijke teksten schrijft met wel degelijk strakke wordplay. Dat ie slechte wordplay zou hebben gaat er al helemaal niet in.

Maargoed, als ik je goed begrijp kan ik beter tegen tegen een muur gaan praten dus laat ik erover ophouden haha.

Def P rules!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2009 @ 11:04:51 ]
EsX
Gepost door EsX op donderdag 02-04-2009 om 08:06:26
Quote:
Domino schreef op 31-03-2009 @ 13:12
http://www.serumsounds.nl/index_bestanden/DJ%20Serum,%20Def%20P%20&%20Warlock%20-%20Mijn%20Tattoo.mp3


Deze vind ik persoonlijk ook erg vet. Misschien al bekend onder jullie maar toch...


Héy Domino?

Waar staat deze track op? Hij's wel érg vet!!

Ben benieuwd naar Def-P's solo projecten straks, er staan wat leuke dingen aan te komen...
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op donderdag 02-04-2009 om 08:26:43
volgens mij staat die op da album mee warlock
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Domino Gepost door Domino op donderdag 02-04-2009 om 10:10:35
Denk dat Eppo wel eens gelijk zou kunnen hebben maar ik heb em van de site van DJ Serum waar overigens ook nog een mix van Osdorp Posse werk staat. Die mix is trouwens weinig bijzonders hoor maar de track "mijn tattoo" is idd vet!

Lekker hard zetten, mooie beat en prima flow maar daar zullen velen het niet mee eens zijn hier.

http://www.serumsounds.nl/index_bestanden/muziek.html

Ik ben ook benieuwd naar wat Def P allemaal nog gaat brengen. We/Ze zijn nog niet van em af! Op zijn jazz en rap
and roll dingen zit ik niet te wachten maar wel op hiphop/ska en natuurlijk nieuwe hiphoptracks.

Heb trouwens ook nog een ska uitvoering van origineel Amsterdams. Krijg em alleen hier niet op en misschien heb je em al.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-04-2009 @ 10:41:51 ]
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op vrijdag 03-04-2009 om 01:28:48
Toen ik de reacties zag, verwachtte ik een hoop van dit! Helaas valt het wat tegen, diggy komt hard zoals altijd, def komt wat minder wack maar dope kan ik het ook niet noemen en engel is wel aight maar engel kan me nooit écht verbazen, hoewel ik het wel een hele degelijke mc vind! Sowieso props voor de vid! Big up!
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 03-04-2009 om 07:54:20
Quote:
Domino schreef op 02-04-2009 @ 10:10
Heb trouwens ook nog een ska uitvoering van origineel Amsterdams. Krijg em alleen hier niet op en misschien heb je em al.


Húh? Ska versie?
Ben benieuwd, zal wel voor de nieuwe plaat met de Beatbusters zijn gemaakt...

En persoonlijk trek ik de crossover tracks met the Howling Coyotes en Blender wel, ben daarom ook wel benieuwd naar die albums..

Groeten Ferry
Domino Gepost door Domino op vrijdag 03-04-2009 om 08:55:38
OUWESCHOOLGAST-

Die ska uitvoering heb ik al zeker 2 a 3jr.

Lul maar lekker slap als het om een erectie gaat! Haha vet nummer.

EsX
Gepost door EsX op vrijdag 03-04-2009 om 08:58:45
O Okey, dan zal ik hem wel hebben.. (zal mijn Mp3 O.P collectie weer eens doorspitten)

Domino Gepost door Domino op vrijdag 03-04-2009 om 10:11:13
Ja en als je hem heb gevonden dan blijft Def P doorspitten op die heerlijke ska uitvoering.

Als je em niet heb, dan moeten we ff kijken hoe ik em bij jou krijg. Deze mag niet ontbreken in je collectie.
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 03-04-2009 om 10:25:30
Ik snap niet wat er anders is aan zijn flow dacht na al die reacties toch ff chekken.
Flow is net zo houterig als anders alleen is de beat dit ook en rapt de rest in die zelfde style dus valt het minder op.

Het is nog steeds niet mijn ding..
Domino Gepost door Domino op vrijdag 03-04-2009 om 11:04:15
Er zit misschien iets meer melodie in de flow. Maar dit verschil is wel erg beperkt om van bagger tot keihard te worden gepromoveert.

Overigens deed Def P dit al wel lichtelijk op zijn laatste cd's. Dus wat dat betreft denk ik dat de aandacht voor de OP verdwenen is na de tsunami van nieuwe rappers en heeft de nieuwe generatie hiphop fans dit misschien niet eens opgemerkt.

Is ook misschien wel logisch. Jarenlang heeft de OP bijna een monopolie op nederlandse hiphop gehad. Als er dan nieuwe rappers om de hoek komen kijken, kan ik me deze gang van zake goed voorstellen. Het gras bij de buren is immers altijd iets groener.

Blijft staan dat ik me wel kan ergeren aan ongegronde kritiek die de plank vaak compleet misslaat. Vaak lijkt het erop dat wanneer je een bepaalde rapper dope vind, je verplicht bent de ander te haten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2009 @ 11:05:30 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 03-04-2009 om 11:11:25
Quote:
Domino schreef op 01-04-2009 @ 11:01
Eppo:

Maar dan nog vind ik het denigreren van een rapper als Def P een beetje een zwaktebod. Maar dat het een nutteloze, oefenloze discussie wordt daar was ik al bang voor.

Maar als je de posts over Def P terug leest van vele gasten op dit forum, dan is de opvatting over Def P opeens 360 graden gedraaid door een paar zinnetjes in die track 'kleine jongen".

Dan neem ik die negatieve posts maar met een zak zout want het slaat dan natuurlijk als een lul op een emmer dat hij bij zijn eigen werk een baggerrapper 1e klas is.

Ik ben er idd mee opgegroeid en ben zeker een fan van Def P maar dat staat bij mij niet gelijk aan haat jegens andere rappers.

Blijft staan dat Def P nog altijd de beste inhoudelijke teksten schrijft met wel degelijk strakke wordplay. Dat ie slechte wordplay zou hebben gaat er al helemaal niet in.

Maargoed, als ik je goed begrijp kan ik beter tegen tegen een muur gaan praten dus laat ik erover ophouden haha.

Def P rules!


lol

Def P was altijd al dope, maar ik dig hem gewoon minder dan veel andere MC's. Ook wel door zijn stemgebruik en zo ja.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 03-04-2009 om 11:11:44
Ik vind Def P gewoon fucking saai, al die Osdorp Posse tracks liggen me gewoon niet, waarom doen die OP fans daar altijd zo moeilijk over en worden er van die discussies gevoerd?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op vrijdag 03-04-2009 om 11:52:53
Domino aka Def P. verveelt zich gewoon thuis
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
Domino Gepost door Domino op vrijdag 03-04-2009 om 12:23:15
Haha ja idd, ik verveel me wel vandaag. Maar hoezo doe ik moeilijk dan? Het zal mij aan de reet roesten of je Def P goed of slecht vindt. Tis alleen zo vreemd dat velen em nu opeens zwaar dope vinden door minimale verschillen in de flow. Ik vind het interressant om te weten wat volgens jullie een rapper dope of wack maakt. En als dit dan alles is, dan zijn de verschillen minder groot tussen goed en wack dan de opvattingen die jullie erop los smijten.

Ik heb het toch niet over de gasten hier die em in die track met Engel nog steeds slecht vinden, zoals Jos de Boss bijvoorbeeld of Finger. Die zijn wel consequent qua mening. Dat is in mijn ogen ook veel logischer dan zogenaamde haters die nu opeens een hele andere opvatting hebben en daar zijn er wat meer van hier. Maar excuses voor het starten van deze discussie, dacht tis een forum maargoed.
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 03-04-2009 om 14:05:20
Het is hip om Def-P voor bagger uit te maken, tenminste dat gevoel krijg ik altijd een beetje hiero..

En inderdaad; De inbreng van Def-P op deze track is niet veel anders dan de wat recentere werken van hem..
Voor mezelf trek ik dan ook de conclusie dat de mensen die negatief zijn over de O.p bijvoorbeeld maar 1 cd hebben beluisterd ...en voor de rest het geen kans meer hebben gegeven....

Don't be shy:

https://www.youtube.com/watch?v=9u_BQaoAGTU

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 03-04-2009 om 14:08:05
Zullen we het hier weer over deze dope videoclip hebben? Engel, props!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Domino Gepost door Domino op vrijdag 03-04-2009 om 14:33:22
Ja Ok idd, vette clip Engel!!

Maar wat me wel opvalt.....haha nee zal erover ophouden MuSS070......
Bazshisj Gepost door Bazshisj op vrijdag 03-04-2009 om 15:47:27
Ik vind em nice. Def komt ook goed, niets op aan te merken.

Gefrustreerde nederhoppers en arrogante newskool dudes: fuck off
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op vrijdag 03-04-2009 om 16:19:31
def p wack vinden heeft niks maar dan ook niks met new skool te maken hoor baz! Tenminste, niet per definitie...ik vind bijvoorbeeld persoonlijk genoeg mc's van de oude(re) garde dope...maar ik kan weer niet uitleggen hoe wack ik def p vind. Over smaak valt niet te twisten!

Maar beter back ontopic idd
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 03-04-2009 om 16:38:07
Clip is dope, kende de track al, die is hard.
En ik weet niet waarom maar ook ik vind Def P hier doper komen dan anders, ben helemaal geen fan van oldschool hiphop eigenlijk.
Maarja, ik ben een arrogante newskool dude blijkbaar...

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op vrijdag 03-04-2009 om 17:31:08
hey steeef die clip is zeker vet geworden had hem al gezien via hyves maar maakt niet uit.

vind het nog steeds niet normaal dat gasten met skills zoals jij zo weinig mensen trekken bij optredens.
lijkt wel of de internetgeneratie steeds groter aan het worden is.
steeds minder mensen bezoeken optredens van de minder bekenden zoooo jammer.

ik probeer in ieder geval regelmatig van de partij te zijn zoals de bukbuk en manifesto enzo was er ook bij toen je met scylla en op in enkhuizen stond waar je ook een briljante show gaf btw.

kom hier niet slijmen ofzo maar moet gewoon een keer duidelijk worden vind ik.

waarom niet wat vaker naar optredens???

props voor de track en clip!

later
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
c-dubb
Gepost door c-dubb op vrijdag 03-04-2009 om 20:43:31
enigste wat def.p goed heeft gedaan is cryptokilo en die O.P shit is gewoon garbage hij komt ook wel dope op deze track ik luister hem al een tijdje.
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0072 sec.