Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op woensdag 21-01-2004 om 23:41:09
https://www.nlhiphop.nl/news.php?id=616

Het Nederlandse label Djax, dat vroeger de stal was van Nederhopacts als Osdorp Posse, ABN en Spookrijders, is officieel met Nederhop en hiphop gestopt. Vanaf heden zal de eigenaresse Miss Djax zich nog louter op de Up-beats afdeling van haar label en op haar eigen releases richten.

De hoofdoorzaak ligt volgens Saskia Slegers (alias Miss Djax) bij de downloaders. “De verkoop is zo hard teruggelopen dat het niet meer haalbaar is om platen te blijven uitbrengen. We verkopen nog maar éénderde in vergelijking met vroeger. Dat is te doen als je 100.000 exemplaren verkoopt, maar bij ons gaat het soms om 600 tot 1500 exemplaren.” Daarnaast is Slegers ook minder geïnteresseerd geraakt in de huidige ontwikkelingen van de Nederhop. “Ik sta er niet meer om te springen, het nieuwe is er wel een beetje af. Ik heb ook geen idee hoeveel een groep als Opgezwolle momenteel verkoopt. Je kan namelijk veel aandacht krijgen, maar dat hoeft zich niet meteen in verkopen om te zetten.”

De laatste Nederhoprelease op Djax stamt ook al weer van ongeveer twee jaar terug. Slegers heeft verschillende acts als ABN en Spookrijders gelicenceerd aan platenmaatschappij PiaS. Ze ontvangt nog wel veel demo’s van Nederhoppers en hiphoppers die graag op Djax terecht willen, maar die hoeven geen reactie meer te verwachten. “Ik luister nog wel alles, maar geef alleen nog een reactie bij interesse. Erg jammer, want vroeger kreeg iedereen nog een antwoord en een sticker. Het hoort erbij als je groter wordt.”

Wat mij betreft slaat ze de plank mis met de downloaders, niet iedereen die iets download zou normaal de cd ook kopen. Echte fans supporten de goede groepen in Nederland wel.

Meningen?
Idoalist
Son Of Liberty
Gepost door Idoalist op donderdag 22-01-2004 om 00:21:13
Ik ben van mening dat Almelo verder in het oosten ligt dan Zwolle.

Maar verder denk ik dat ze zelf ook niet veel meer aan promotie heeft gedaan met de latere releases.
Verder heeft de Nederhop ook niet veel ontwikkeling gehad en is de Nederlandse hiphop stormachtig gegroeid.

Mja...PiaS doet t prima...Top Notch gaat ook ok..
----------------------------------------
Neon Boombap Evalution-coming 2004
Mightymiel Gepost door Mightymiel op donderdag 22-01-2004 om 11:38:57
Is het doop koop ik het,net als extince hele album kon je online luisteren dus ook op cd zetten en heb hem ook orgineel gekocht.
denk eerder dat het bij de artiesten licht dat ze niet meer goed verkopen.
----------------------------------------
He was Dying To Get Famous But Never Sold Out
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 22-01-2004 om 11:42:37
ik dacht dat het al lang zo was bij djax
volgens mij ging alles toch al via ramp records
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
dap
038
Gepost door dap op donderdag 22-01-2004 om 12:31:42
ja zoiets... wie koopt er nog nou nederhop bij djax..
Longtom
Live vanuit t zuiden!
Gepost door Longtom op donderdag 22-01-2004 om 14:52:41
De enige crews die djax nog rijk is zijn de spookrijders die 3 albums uitbrachten onder djax en uiteraard ABN. Maar als je kijkt hoeveel crews naar ramp zijn gegaan vanuit djax: De OP, Casto, Mach en Jesse etc. Dan heb je idd kans dat een label als djax niet veel meer overheeft. Wel vind ik het jammer dat de eerste enige echte nederhop-label kapt met wat ze doen. Maar gelukkig hebben we Ramp en TopNotch nog die gewoon op hun manier zwaar hun ding doen.
Longtom
Live vanuit t zuiden!
Gepost door Longtom op donderdag 22-01-2004 om 14:55:58
En ook is het zo dat bijvoorbeeld Ramp die actie invoerde met die cd's voor 7 euro tijdens concerten en 10 voor bestellen. Hierdoor krijg je sneller de neiging om gewoon origineel te kopen. Djax ging daar niet in mee, toen ik op DVD 5 was stond er een stand van de OP. De djax cd's waren 15 euro en de ramp cd's 7 euro. Ja, dan weet je t wel.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op donderdag 22-01-2004 om 14:58:42
dan zou ik ook voor dat nostalgische teken van djax gaan met die mooie cirkelzaak of die foute driehoek ofzo ipv dat gare tamp rukkers logo
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mip
Gepost door Mip op donderdag 22-01-2004 om 15:33:06
sja het is jammer
dankzij djax is de scene toch wel zo'n beetje opgestaan
maarja als er niet verkocht wordt moet je maatregelen nemen

en ik denk idd dat de vorkoopcijfers niet teruglopen door downloaden maar gewoon door de vele concurentie..
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 22-01-2004 om 16:59:30
ik koop alleen nog de oude albums bij DJAX...
galbak Gepost door galbak op donderdag 22-01-2004 om 22:09:17
Ik dacht dat ze al jaren geleden was gestopt!!!!

----------------------------------------
yo ik ben galbak ,ik heb meer rijms dan jij haar op je balzak.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0101 sec.