Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
faster1 Gepost door faster1 op woensdag 01-04-2009 om 17:17:32
Jij was mijn alles,
Jij was mijn leven,
Alleen als ik jou zag
Liet jij mij zweven
Op de hoogste wolk,
Zo de lucht in,
Nu zal je misschien denken:
Wat een onzin.
Maar toch wil ik je laten weten,
Dat ik niet kan leven zonder jou,
Mijn liefde voor jou nooit ophoud,
En dat ik toch zo ongelofelijk veel van je hou
Krozs
Terminaal Chillend
Gepost door Krozs op woensdag 01-04-2009 om 18:04:10

Nee
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 01-04-2009 om 18:05:58
cliche man. Daarnaast verander je de hele toon van de tekst waardoor het uberhaupt niet meer geloofwaardig overkomt, voor zover het dat al deed.

Denk eerst eens na over wat je wil gaan zeggen en hoe je dat ga doen. Het is niet erg om wat langer over lines na te denken. Als je rap wilt schrijven raad ik je tevens aan om wat langere lines te maken en die qua lettergrepen een beetje op elkaar af te stellen, mocht je dit lastig vinden pak er dan een beat bij en probeer daar eens op te schrijven. Je plaatst je rijmwoorden dan op clap/kick/snare, net wat er in die beat gebruikt wordt.
Ook op het gebied van rijms moet je nog veel leren. Check anders een de tutorial waarin wat technieken staan uitgelegd en check teksten van de betere schrijvers en kijk hoe zij het aanpakken. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling om je eigen stijl te ontwikkelen, maar daarvoor moet je wel over de basisvaardigheden beschikken.
Neem dus tijd voor je teksten en drop weer eens een tekst als je er echt je best op hebt gedaan. Dat betekend meerdere uren er intensief aan werken, in jou geval.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.