Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 02-04-2009 om 12:14:08
Jo people! Wou dit even met jullie delen..

Aangezien ik stage loop in Bumrush the Building (Groningen) wat vele mensen kennen van o.a. 10 Kilo Beats, turntablist DJ Irie en the place van Kraantje..wou ik graag een groep in 't licht zetten.

Mijn stagebegeleider hier, Sherlock, is member van een oude garde genaamd Zombisquad en was deze week bezig oude video's op het internet te zetten.

Zombi Squad is een een oldschool Hiphopgroep uit Groningen afkomstig. Zombi Squad bestaat sinds de jaren '80 en brak door in Europa begin jaren '90.

Quote:
Al in 1990 maakt de Groningse Zombi Squad al haar eerste (promo) single voor de Stichting Friesland Pop na het winnen van de eerste Friesland Rap Contest op 8 februari 1991.

In 1992 werkt de groep actief mee aan het totstandkomen van de verzamel-CD Exiles from da Neverlands met een viertal nummers. De CD is uitgebracht door het Groningse Future label.
Exiles een van de eerste rap-CD’s waar ook latere grootheden als Def Rhymz, Anonymus van Postman en de zanger van Romeo op te vinden zijn.

In 1994 staat de groep op de verzamel-CD’s Blockbuster en Brainkilla. Er wordt nog een CD opgenomen maar niet uitgebracht omdat de platenfirma bang is voor het hoge bedrag dat aan rechten betaald moet worden voor het gebruik van de vele samples. Sherlock levert een bijdrage aan de EP Strazz van Mendoza Dance Parti.

Om de Duitse hiphop markt te bereiken brengt men in 1995 de mini elpee/CD Rough And Poettically bij het Duitse hiphop label Vinyl Vendetta. Van het titelnummer wordt een videoclip gemaakt. Ook levert de groep een bijdrage aan de verzamel-CD Nieuw Nederlands Peil van Conamus. In het Franse Marseille wordt tijdens een feest nog een videoclip gemaakt met het nummer ‘Crazy Wild’.

In de twee volgende jaren verschijnen er opnieuw nummers op verzamel-CD’s. In 1998 brengt de groep een cassette uit met live- en studio-opnamen onder de titel Zombi Sound Systems Vol 1. De groep staat op internationale podia in Oslo en Berlijn. Opnieuw staat de band op een verzamel CD. In 1999 komt er een CD uit van de band Zombi Sounds System Volumes 1 en 2.


Kortom, een heleboel historie.. en ik heb naar alle waarschijnlijkheid nog niet eens de helft genoemd.
Toch is het erg dope om dit te checken en de feel van Hiphop te zien in dat tijdperk.




Bevrijdingsfestival Groningen 1992


Zombisquad op TV (destijds Veronica)


Verder staat er een heleboel op hun Youtube kanaal, dope om 'es op je luie zondag uit te checken. Als laatste post ik nog een wat latere video.. hier zie je MC Sherlock, Madpat, Illkid & Freeze...


----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op maandag 05-10-2009 om 17:33:03
Tijd om dit ook weer 'es onder de aandacht te brengen!
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Kadee
Gepost door Kadee op maandag 05-10-2009 om 23:15:57
ik heb hun cd mayne
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-10-2009 @ 23:22:29 ]

----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 06-10-2009 om 15:35:12
Haha dope ken die CD zo effe niet. Heb je 'm al lang?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Kadee
Gepost door Kadee op dinsdag 06-10-2009 om 16:24:41
ja al wel 10 jaar denk ik
Rough en Poetically is vet
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 06-10-2009 om 16:51:12
Nog nooit van gehoord maar het klinkt erg dope.
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 06-10-2009 om 17:36:11
Quote:
Kadee schreef op 06-10-2009 @ 16:24
ja al wel 10 jaar denk ik
Rough en Poetically is vet


Dope, ja nu ik het weer lees gaat d'r wel een belletje bij me rinkelen met die titel!

Dit nummer is ook echt dope, heb 'm hier zelfs nog op plaat liggen ; Graffiti.


----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op dinsdag 06-10-2009 om 17:40:48
niks voor mij
----------------------------------------
hoi
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 11-10-2009 om 02:04:04
kvind het wel vet
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.