Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 08-04-2009 om 18:50:42
jo,

ik zit dus met ene probleem, als ik wil opnemen met me mic (een rode nt1000) dan is er niks aan de hand zolang er geen stemmen verheven worden, zodra de stem harder gaat begint de boel te kraken en lijkt het in Cool edit pro/adobe auditon of de waves/goven niet boven de -6 db komen
ze worden dan ook plat en het geeft een kraak, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

hoop dat iemand dit ook heeft gehad en weet waar het aan ligt!
Kadee
Gepost door Kadee op woensdag 08-04-2009 om 20:46:24
mijn rodent1-a is alleen goed met een popfilter, zonder deze s mijn geluid
ook krakerig en shit.
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op woensdag 08-04-2009 om 21:55:54
check even of je xlr kabel goed is, soms zitten de uiteindes een beetje los, dan moet je die vast draaien

of heb je er nog een preamp tussen? dan moet je even checken of je ingangsvolume niet te hoog staat
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
mc-revo Gepost door mc-revo op donderdag 09-04-2009 om 08:54:52
Popfilter helpt goed en anders wat verder van de mic afstaan of de mic zachter zetten?
----------------------------------------
Wedden dat je dit leest
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 09-04-2009 om 10:58:42
plopkap heb ik gewoon uiteraard, verder weg staan en alles hadden we al geporbeerd, het lijkt er idd op alsof het de ingangsvolume/gain te hoog stond.
zaterdag weer ff testen dus hoop dat het opgelost is dan
thanks ieder geval!
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 14-04-2009 om 01:31:09
heb het weer ff getest, zolang je niet te hard opneemt werkt hij prima, maar blijf het raar vinden dat die vanaf -6 db de boel afkapt
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 14-04-2009 om 11:18:34
Al met een ander programma geprobeerd op te nemen? Misschien ligt het aan de instellingen van je opnameprogramma.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 28-04-2009 om 00:02:42
gedaan man maar helpt niet,ik stuur hem terug, heb al contact opgenomen met dolphin music
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.