Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Manose Gepost door Manose op woensdag 08-04-2009 om 21:18:04
Deze lyric-snack gaat over vadjes die kleine jongetjes -zoals ik- benadelen.

Ik kom met klasse en hard aan als een dikzak
Tover punchlines uit mn broekzak als Madame Mikmak
Ik flik dat, ik breek niet als een kitkat, tjap
Je what the fuckete stiekem toen je mn eerste track startte

Toch doen vadjes macho, omdat ze groter zijn
Vaak is hun flow een fiasco, lyrics .. afijn
Opschepperij geintjes over mij, zijn voorbij
Ik stap op het podium, wie was er toen klein?

Ze beoordelen me op basis van vooroordelen
Maar oordeel later ip van te voren te oordelen
Ik veroordeel hun veroordeling en kijk naar de oorzaak
Ze volgen de meute, dat doen schaapjes graag

Accepteren niet dat iets kleiners meer skills heeft
Maar toch is dit kleintje veelal degene die ze de les leest
Ze zijn kaal als er in een haar een skill zit, falers
Ongelijkheid is achterhaald, haters

-edit:
De laatste twee lines kloppen niet helemaal, maar ik zit al een uur te stoeien met dat laatste verse. Daarom post ik m maar alvast effe. Feed me like im a troll
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-04-2009 @ 21:19:37 ]
aapje
Gepost door aapje op woensdag 08-04-2009 om 21:20:40
wat zijn vadjes?
iig netjes opgeschreven enz niet zo in t wild dat we het amper kunnen lezen. en het ziet er niet slecht uit maar opzich qua inhoud.. is het weer zo'n zelfde tekst als altijd snapje? in ieder geval succes verder en lees andere teksten hier eens (niet die waar heel veel commentaar bij staat want dat zijn meestal de slechtere teksten omdat iedereen daarnaartoe haat) en de tutorial!
Manose Gepost door Manose op woensdag 08-04-2009 om 21:26:23
Quote:
aapje schreef op 08-04-2009 @ 21:20
wat zijn vadjes?
iig netjes opgeschreven enz niet zo in t wild dat we het amper kunnen lezen. en het ziet er niet slecht uit maar opzich qua inhoud.. is het weer zo'n zelfde tekst als altijd snapje? in ieder geval succes verder en lees andere teksten hier eens (niet die waar heel veel commentaar bij staat want dat zijn meestal de slechtere teksten omdat iedereen daarnaartoe haat) en de tutorial!


Je komt als ervaringsloze 14-jarige ook wel snel uit bij dit onderwerp. Oh, en vadje is een soort scheldwoord.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-04-2009 @ 21:27:32 ]
aapje
Gepost door aapje op woensdag 08-04-2009 om 21:30:14
LOL ik dacht even da tje het over mij had, maar maakt niet heel veel uit, het is een begin toch. maar wat ik zei lees eens teksen hier en neem gweoon een onderwerp in je hoofd wat je leuk vind, je hoeft er niet perse ervaring mee te hebben als je er een tekst over wilt schrijven!
Manose Gepost door Manose op woensdag 08-04-2009 om 21:35:22
Quote:
aapje schreef op 08-04-2009 @ 21:30
LOL ik dacht even da tje het over mij had, maar maakt niet heel veel uit, het is een begin toch. maar wat ik zei lees eens teksen hier en neem gweoon een onderwerp in je hoofd wat je leuk vind, je hoeft er niet perse ervaring mee te hebben als je er een tekst over wilt schrijven!


Hmkay, ik zal effekes denken. In ieder geval dank voor het recenseren.
aapje
Gepost door aapje op woensdag 08-04-2009 om 21:40:22
np, ook een tip, drop geen teksten die je in een half uurtje verzint. werk een langere tijd aan je teksten. maak een opzetje, laat hem een paar dagen in je computer staan, kijk er weer eens naar en verbeter alles wat je toch niet zo goed vindt. etc etc etc.
Manose Gepost door Manose op woensdag 08-04-2009 om 21:46:18
Quote:
aapje schreef op 08-04-2009 @ 21:40
np, ook een tip, drop geen teksten die je in een half uurtje verzint. werk een langere tijd aan je teksten. maak een opzetje, laat hem een paar dagen in je computer staan, kijk er weer eens naar en verbeter alles wat je toch niet zo goed vindt. etc etc etc.

Dat heb ik al eens eerder gehoord en daar heb ik naar geluisterd. Deze tekst (eerste 3 versen )staat er al ruim een maandje op.

Edit: maar ik houd niet van die dialoog-shit; ik wil nieuwe visies beschreven zien!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-04-2009 @ 21:47:21 ]
Manose Gepost door Manose op donderdag 09-04-2009 om 18:02:22
MegaMindy-kick
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.009 sec.