Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op donderdag 23-04-2009 om 09:04:39
Ik heb een beat gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Feed is gewenst.
















Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op donderdag 23-04-2009 om 18:54:09
Goed , Slecht?Wat is er goed/Slecht aan? Wat kan er beter? Er is toch wel iemand met een mening hierover?
armoking Gepost door armoking op donderdag 23-04-2009 om 19:00:35
Ik vind wel dope

is dit sample van een armeens talig nummer ofzo?
Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op donderdag 23-04-2009 om 22:30:34
Thanks man , de beat is gesampled van een stuk klassieke muziek.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 24-04-2009 om 19:04:16
lelijk geknipt en slecht geplakt.

Veel geraffineerder te werk gaan met samplen.

Verder is het niet meer dan een drumloop onder slecht geplaatste samples. Jammer.
Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op zondag 26-04-2009 om 19:19:08
Bedankt voor je Commentaar Livio. Ik ga waarschijnlijk opnieuw beginnen en zal inderdaad meer letten op het goed knippen en plaatsen van de samples. Het zou verder wel fijn zijn als je zou kunnen zeggen wat ik er aan toe zou kunnen voegen om het beter te maken. (Buiten drumloop,Bassline en samples die er al in zitten)
weksel
Sir Fixalot
Gepost door weksel op maandag 27-04-2009 om 17:12:15
Wat gebruik je om je samples te knippen? damn die shit klopt voor geen meter.. (gebruik recycle ofzo)
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op dinsdag 28-04-2009 om 11:12:00
Idd, dat plakken en knippen is echt gewoon onder de maat en zelfs nog onder de onder maat lijn.
De drumloop is ook gewoon niet in verhouding met die melodie

Ik ben gelijk gestopt met luisteren, toen ik die drums hoorde.

Try to do something 'bout that
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op dinsdag 28-04-2009 om 13:01:41
Ondanks dat het slecht is geknipt, en de drums inderdaad wat goedkoop klinken, vind ik het wel potentie hebben. Hou wel van dit soort samples. Vooral het eerste gedeelte klinkt wel nice. Maar zodra die overgaat in die andere sample ff tussendoor, ga je wel erg veel knipfoutjes maken.

Gewoon ff kijken of je de samples wat beter kunt cutten. Ik doe dat zelf altijd gewoon in Fruityloops met de edison bij de mixer. Kan je inzoomen tot op de duizendste seconde ofzo als et niet meer is. Dus dan kan je em precies knippen.
En verder gewoon ff checken of je wat drumkits kan downloaden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-04-2009 @ 13:02:35 ]

----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
T-Nutz Gepost door T-Nutz op dinsdag 28-04-2009 om 18:29:43
Niet slecht. Inderdaad drums zijn wat cheap, maar goed. Het Knippen mag idd wat beter.. Alles is eigenlijk al gezegd, succes ermee.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/sirthomasedward
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op dinsdag 28-04-2009 om 18:35:08
En met het knippen van de samples is het handig om niet zomaar in de wilde weg te gaan knippen, maar om het op de maat te knippen, 4 tellen per maat, dus 1slice per tel (4 slices per maat/bar/ding dus) (weet niet of het wel zo heet, ben slecht in namen). Je kan het ook nog kleiner choppen, bv 8 slices per maat/bar. Dan zijn ook de slices even lang, en dit scheelt al heeeeeel veel bij inspelen.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 28-04-2009 om 20:34:29
je kan toch ook enkelt op geluiden choppen?
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op dinsdag 28-04-2009 om 22:37:20
ja kan ook, maar ik chop em(zolang er geen gekke afwisselingen in de sample zitten) altijd gewoon op 1/16th of heel soms 1/32, vind ik flexer met inspelen enz.
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op donderdag 07-05-2009 om 17:01:40
Ik weet zeker dat ik het een dikke beat zou vinden als hij iets beter gechopt/gesequenced was zodat het wat vloeiender zou lopen.

Ik hoor een beejte van die plopjes aan het begin van de chops.
Die kun je als het goed is wegwerken door de "attack" een heel mini-stukje omhoog te doen.
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-05-2009 om 17:15:59
De beat is een beetje simpel en loopt niet overal even vloeiend in elkaar over
Maar voor een beginneling (ben je toch?) vind ik dit al best wel goed klinken
Als je hem nog gaat fixen (de beat) dan zou ik hem wel eens weer willen horen

Keep up
Pimm Gepost door Pimm op donderdag 07-05-2009 om 19:11:44
slecht geknipt, maar de sample zelf klinkt wel cool.. zit op zich potentie in als je wat meer oefent met choppen e.d.
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.