Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 ]
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zaterdag 25-04-2009 om 00:34:15
Quote:
OUTBREAK DODELIJK GRIEPVIRUS
Het is zover. In Mexico is een dodelijk griepvirus uitgebroken. H1N1 heeft nu al zestig doden opgeleverd. Scholen en publieke gebouwen zijn gesloten. De WHO, de wereld-gezondheidsorganisatie is nu in spoedoverleg bijeen en komt straks met een persconferentie. De variant op het virus H1N1 (Swine Influenza A/H1N1) is oorspronkelijk een vogelvirus, dat via varkens oversloeg op mensen. Inmiddels zijn de eerste gevallen in de VS al gesignaleerd. Het virus is de grens over. De WHO: "The number of cases has risen steadily through April and as of 23 April there are now more than 854 1.004 cases of pneumonia from the capital. Of those, 59 have died. " Ons Advies: Wie deze meivakantie naar Mexico of de zuidelijke VS gaat of die andere kudtlanden daar in de buurt, zijn niet meer welkom. Blijf weg, wij willen namelijk nog niet dood. Thuisblijvers, blijf weg bij Schiphol. Moet je zonodig met de trein, let dan op of ie niet van Schiphol kwam. Remember 1918: "De griep kende in 1918 twee golven. De eerste golf kwam in het voorjaar. Daarbij ging het om een milde griep, waarbij mensen een paar dagen ziek waren en er weinig doden vielen. De tweede golf begon in de herfst. Dit keer bleek de griep niet alleen zeer besmettelijk, maar ook erg dodelijk te zijn.... Ademhalen werd steeds moeilijker en het zuurstofgebrek kleurde het bloed, het gezicht en de lippen donkerblauw. Na een paar dagen, soms al binnen een paar uur, overleed je. Eigenlijk verdronk je... Geen paniek!
Update:In tegenstelling tot een normaal griepvirus worden nu jongvolwassen getroffen, net als in 1918. En hierrr alvast handig outbreak pr-materiaal.

Update: Het Amerikaanse CDC is inmiddels bang voor een pandemie.
Update: Europese CDC zegt ook dat het virus alle ingrediënten in zich heeft om massaal uit te breken. Zie hun analyse. Dit virus is gevaarlijk omdat het van mens-tot-mens gaat. Terwijl dit varkensvirus normaal alleen van varken-tot-mens ging. (hier wat wetenschappelijke shizzle voor de liefhebbers)
Update 22:50 uur hierr het laatste outbreaknieuws. Aantal gevallen stijgt sterk, aantal doden valt mee. Net als in 1918... Griepprik helpt niet tegen deze variant.
Update 23.00 uur ingelaste persco van CDC (Center for Disease Control) staat online.

Bron: GeenStijl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/outbreak_dodelijk_virus.html#more
Mama Miaa
----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op zaterdag 25-04-2009 om 00:41:04
Ik typ dit vanuit Mexico. Everything under control so far
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
michaelll
Gepost door michaelll op zaterdag 25-04-2009 om 00:46:54
1004 las net ik..
maarja. bij SARS dachten ze ook dat het een pandemic zou worden maar dit gebeurde ook niet.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zaterdag 25-04-2009 om 00:48:57
oooeeeh jongens


----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
rame
Gepost door rame op zaterdag 25-04-2009 om 01:52:29
Hahaha Tom. Baas.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 25-04-2009 om 02:51:46
En nu maar lekker jullie hamrollades eten toch?
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 25-04-2009 om 12:53:30
ziek
rame
Gepost door rame op zaterdag 25-04-2009 om 20:44:42
Quote:
Locutus of Borg schreef op 25-04-2009 @ 02:51
En nu maar lekker jullie hamrollades eten toch?


Lekker.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zaterdag 25-04-2009 om 20:49:43
ah lekker ik deze zomer naar de vs
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 25-04-2009 om 22:50:38
Ik ben toch resistent tegen ziektes.

Quote:
Mogelijk varkensgriep in New York

In New York zijn acht leerlingen van een school besmet met het influenzavirus type-A. Waarschijnlijk gaat het om varkensgriep. Dat heeft het hoofd van de gezondheidsdienst in de Amerikaanse miljoenenstad, Thomas Frieden, laten weten.

Op de school in de wijk Queens waren afgelopen week circa honderd leerlingen ziek geworden. Monsters met het materiaal van negen leerlingen waren naar het Amerikaanse centrum voor ziektecontrole en -preventie (CDC) gestuurd, van wie acht positief zijn getest. Vervolgtesten moeten uitwijzen of het inderdaad om varkensgriep gaat.

Milde symptomen

Frieden stelde dat de meeste kinderen milde symptomen hadden en al weer aan de beterende hand zijn.

In Mexico en over de grens met de Verenigde Staten zijn de afgelopen weken honderden gevallen van varkensgriep opgedoken. In Mexico stierven al zeventig mensen aan de ziekte.


We gaan bijna uitsterven.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-04-2009 @ 23:25:55 ]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 26-04-2009 om 02:49:06
3 Amerikanen volwassenen, 2 pubers en 9 amerikaanse kleuters/basisscholieren zijn besmet...
Gaat lekker.

Misschien wordt het tijd dat mensen beseffen hoe mensen door de eeuwen heen varkens als ondingen heeft behandeld.
Allereerst het fokproces, daarbij hebben ze dieren zo afweerloos, zwak en afschuwelijk mogelijk gefokt. Ten tweede hun leefomstandigheden...het is gewoon uitermate shit voor ze.

Varkens zijn DE meest afweerloze (afweer tegen ziektes) dieren momenteel...ze kunnen letterlijk aan iedere ziekte die ze krijgen sterven.
Varkens zijn DE ranzigste, onhygienische fokdieren ooit...dan heb ik het over het eten van hun eigen shit etc.
De Bio-industrie met betrekking tot varkens gaat wel wat verder dan bij bv. kippen e.d.
Bovendien zijn ze erg rendementloos als je nagaat hoeveel je ze voert en hoeveel je in (eitwitrijk) vlees je op je bord terugkrijgt.
Ga maar inderdaad je hamrollade lekker eten.
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zondag 26-04-2009 om 02:54:01
en ik smikkel rustig verder van mn slagersachterham
niet haten op een lekker stkje vlees lokutpus
----------------------------------------
hoi
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 26-04-2009 om 03:01:38
Ja zou ik ook zeggen als ik geen inhoudelijke argumenten had om iemands standpunt aan te vallen.
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zondag 26-04-2009 om 08:34:15
jij brengt anders ook enkel half onderbouwde morele argumentjes hoor Loc
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 26-04-2009 om 10:54:53
Ik eet ook geen varkensvlees, maar Locutus ben jij een wereldverbeteraar of gewoon een ouderwetse brompot.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zondag 26-04-2009 om 11:02:05
moraalridder
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 26-04-2009 om 11:04:54
deze is trouwens ook tof

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 11:20:44
Quote:
Varkensgriep nu ook in N-Zeeland

Het Ministerie van Gezondheid in Nieuw-Zeeland heeft bevestigd dat tien studenten en leraren van Auckland's Rangitoto College positief zijn getest op Influenza A, een vorm van het dodelijke griepvirus.

Adviseur van het Ministerie, Dr Greg Simmons, zegt dat het nog niet zeker is of de groep ook besmet is met de varkensgriep. Dat moeten verdere tests uitwijzen.

Indicator

Influenza A kan een indicator zijn voor de dodelijke varkensgriep. Simmons raadt iedereen die in geïnfecteerde gebieden is geweest aan contact met hun dokter op te nemen als ze zich ziek voelen.

Geïsoleerd

Drie docenten en 22 studenten in de leeftijd van 15-18 jaar zijn geïsoleerd nadat ze gisteren terugkeerden van een drie weken durende trip naar Mexico. Dertien studenten vertoonden symptomen van de varkensgriep zoals lichaamspijnen en hoesten.

Wereld alert

In Mexico zijn nu 81 mensen overleden aan het griepvirus. De autoriteiten in landen in Azië en Australië en Nieuw-Zeeland hebben burgers opgeroepen extra alert te zijn op griepsymptomen. In Japan hebben luchthavens de controles verscherpt op passagiers uit Mexico. Als uit scans blijkt dat reizigers een verhoogde lichaamstemperatuur hebben, worden passende maatregelen genomen.

Dit meldt TVNZ.com.
Oizone
lik het er van af dan!
Gepost door Oizone op zondag 26-04-2009 om 11:43:22
Quote:
michaelll schreef op 25-04-2009 @ 00:46
1004 las net ik..
maarja. bij SARS dachten ze ook dat het een pandemic zou worden maar dit gebeurde ook niet.


wat wil je hier mee zeggen dan? dat men er maar van uit moet gaan dat het nu ook niet gebeurt?
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 26-04-2009 om 12:22:41
Quote:
Jspr schreef op 26-04-2009 @ 10:54
Ik eet ook geen varkensvlees, maar Locutus ben jij een wereldverbeteraar of gewoon een ouderwetse brompot.

Het zij zo
Maar er is geen achterlijkere reden te bedenken dan uit te sterven door de varkensgriep. Stel we overleven dit (wat ik eigenlijk vermoed), dan komt er vast een andere ziekte die zich ontwikkelt in een varken die ons opnieuw komt bedreigen.
Een varken is een broeinest geworden voor ziektes, eveneens andere bij ander vee zoals BSE, mond-en-klauwzeer etc.
Beter nemen we toekomstige maatregelen.
Want het is een achterlijke gewoonte dat we pas leren maatregelen te nemen NADAT iets gebeurd is, we zien een soort biologische tijdbom voor onze ogen zonder dat we er iets aan doen. Als ik daarom een brompot genoemd word, ha...ik ben eerder iemand die aan oplossingen denkt, gewoon heel die veeindustrie aanpakken.
Ko-eN Gepost door Ko-eN op zondag 26-04-2009 om 14:23:20
wahaha ik ga vnv bbqen maar vind het wel gevaarijk dit..
was er niet al een prik tegen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 14:25:10 ]
aapje
Gepost door aapje op zondag 26-04-2009 om 14:31:40
Dat vroeg ik me ook af volgens mij niet toch? Anders zouden die nu wel uh overal aanbevolen worden.
ik word er eerlijk gezegd wel een beetje bang van
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 14:34:00
Het is een nieuw virus die schijnt te zijn ontstaan na een kruising van de vogelgriep en vogelgriep las ik ergens. Er is dan natuurlijk nog geen vaccin.

Ko-eN Gepost door Ko-eN op zondag 26-04-2009 om 14:43:50
hmhmh, gvd ik heb zin in spareribs!! nu zit ik die te eten dalijk met een achterliggende gedachte. maja al dat vlees van hier komt niet eens uit streken buiten europa d8 ik
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 14:44:47 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 14:51:42
Boeiend. Gewoon goed bakken en dan is er niks aan de hand. Dat zou je overigens altijd moeten doen.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 26-04-2009 om 14:57:44
Quote:
Ko-eN schreef op 26-04-2009 @ 14:43
hmhmh, gvd ik heb zin in spareribs!! nu zit ik die te eten dalijk met een achterliggende gedachte. maja al dat vlees van hier komt niet eens uit streken buiten europa d8 ik

Hmm je brengt me op een goed idee, niet koken vanavond en spareribs halen! Thanks

Voorlopig (tot morgen) maak ik me nog geen zorgen hier. Zeker niet met varkensvlees. Maak me veel meer zorgen over het reisgedrag van de mens in combinatie met het van mens tot mens overdraagbaar zijn. Iemand kan binnen 24 uur dit virus naar de andere kant van de wereld brengen. Stel dat je besmet bent, en je zit op een vlucht van 8uur. De kans dat je je buur in het vliegtuig besmet is redelijk aanwezig.

Dat is veel enger dan varkensvlees eten wat goed heet klaar gemaakt is en nauwelijks nog levensvatbaar is voor micro-organismen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 26-04-2009 om 15:03:57
Ik stel voor dat iedereen op de wereld, en vooral toeristen uit het westen van de wereld de komende dagen ophouden met
praten en niezen, en het liefst ademen natuurlijk, maar dat zit er niet in geloof ik
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op zondag 26-04-2009 om 15:34:15
Woord naar Locutus of Borg
----------------------------------------
De dandy van die rapshit
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 26-04-2009 om 18:15:46
Quote:
Leyla schreef op 26-04-2009 @ 15:03
Ik stel voor dat iedereen op de wereld, en vooral toeristen uit het westen van de wereld de komende dagen ophouden met
praten en niezen, en het liefst ademen natuurlijk, maar dat zit er niet in geloof ik


Juist wel hé! Dat is het punt.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 18:18:32
Maar ik voorspel dat de wereldbevolking met 80% krimpt door dit griepje. Op wat zetten jullie in?
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 26-04-2009 om 18:43:47
Weet je wat het is met dit soort dingen... elk jaar zo rond deze tijd komt er weer een uitbraak van een dodelijk virus die de wereldbevolking bedreigt. Het wordt zowat voorspelbaar. Hiervoor was het vogelgriep, daarvoor SARS. Nooit echt gevaarlijk geworden voor de mensheid.

Ik zet in op: het loopt allemaal met een sisser af.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 26-04-2009 om 18:45:53
Maar zowel SARS en de vogelgriep waren niet zo besmettelijk van mens op mens, deze juist wel.
En je kan moeilijk allemaal mensen in de fik steken, zoals ze bij allemaal (pluim)vee hebben gedaan destijds...
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Finger
Gepost door Finger op zondag 26-04-2009 om 18:46:24
Quote:
Twister schreef op 26-04-2009 @ 18:43
Ik zet in op: het loopt allemaal met een sisser af.


Ik denk het ook, maar ach ja een beetje uitdunnen kan ook geen kwaad.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 18:55:50 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 18:52:34
Quote:
Leyla schreef op 26-04-2009 @ 18:45

En je kan moeilijk allemaal mensen in de fik steken, zoals ze bij allemaal (pluim)vee hebben gedaan destijds...


In de Middeleeuwen ging dat anders prima.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 26-04-2009 om 18:54:41
Ik blijf bij de sisser.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 26-04-2009 om 22:29:38
Quote:
Twister schreef op 26-04-2009 @ 18:43
Weet je wat het is met dit soort dingen... elk jaar zo rond deze tijd komt er weer een uitbraak van een dodelijk virus die de wereldbevolking bedreigt. Het wordt zowat voorspelbaar. Hiervoor was het vogelgriep, daarvoor SARS. Nooit echt gevaarlijk geworden voor de mensheid.

Ik zet in op: het loopt allemaal met een sisser af.

Deze varkensgriep is toch wel een maatje gevaarlijker en besmettelijker dan SARS of vogelgriep, al in een maand 80 doden...
Maarja ik denk eerder dat Mexicanen stierven door complicaties en niet tijdige behandeling, gelijk heb je dus.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 26-04-2009 om 22:42:16
Dat zoiets een directe bedreiging voor de mensheid wordt geloof ik sowieso niet, er zijn altijd wel mensen resistent.

Wat echter niet wegneemt dat het wel heel erg is, zeker als je er bij betrokken bent.

Een busongeluk bedreigt de menselijke soort ook niet bepaald, maar het is wel heel dramatisch.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
aapje
Gepost door aapje op zondag 26-04-2009 om 22:45:47
Ja zonet op het nieuws was dat het frankrijk al bereikt had. haha ik vinnutnietleeuk.
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 26-04-2009 om 22:47:42
hoezo aapje jij woont in friesland!
zeeland gaat er eerder aan hoor.
----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 26-04-2009 om 22:48:07
http://www.pigflumap.com/
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 22:53:24
Noord-Frankrijk al.

Poultje leggen wanneer NL bereikt wordt?
aapje
Gepost door aapje op zondag 26-04-2009 om 22:54:10
overmorgen

--
dat is waar Eleonore. Je mag altijd komen schuilen in het friesche frieschland.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 22:54:41 ]
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 26-04-2009 om 22:54:39
binnen een week of twee.

Dat is wel heel lief van je, dan moet ik maar alvast een dagboek
gaan bij houden enzo, je weet maar nooit!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 22:55:34 ]

----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 22:57:46
Liever dood als in Friesland.

Ik zeg overigens dat het morgenavond vlak voor het 8 uur nieuws bekend wordt gemaakt.
aapje
Gepost door aapje op zondag 26-04-2009 om 22:59:41
Vet stoer hoor Nickert. Ik lach je vet hard uit als het overmorgen is.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 26-04-2009 om 23:02:36
Ik ben dan ook vet stoer.

En je mag me uitlachen hoor.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 26-04-2009 om 23:05:38
mij niet

maar we zien wel hoe erg t wordt, time will tell.
sTooN Gepost door sTooN op zondag 26-04-2009 om 23:11:44
In Maastricht begint de shit bij ons als eerst, denk ik.
Met al die fucking drugs-toeristen.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 26-04-2009 om 23:18:04
Ik denk dat het het eerst gesignaleerd wordt in Amsterdam.
Mensen die terugkomen uit Mexico of een ander 'besmet' gebied.
Ik vind het eigenlijk ook maar een eng idee.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-04-2009 @ 23:21:47 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 27-04-2009 om 00:54:10
ik moet locutje gelijk geven in dit topic
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0129 sec.