Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op dinsdag 28-04-2009 om 13:52:33
dit gedeelte van mij word 6 en 7 juni opgenomen voor ChangeForChildren/Change beats.
wil graag ff paar feeds hebben, want zij vonden dit goed, maar ik ben nog niet goed tevreden.

geef me je vinger dan geef ik mn hand.
open je gevoel dan open ik mn hart.

Ze denken, dat het niet meer goedkomt.
Ze geloven alleen, wat er in het witte boek stond.
De media, is niet altijd objectief.
sinds de handel, is het westen een dief.
mensen zitten vast, stemmen worden niet gehoord.
het begon met slavernij, maar zo kan het toch niet door.
ik wil niet de bloedprop in hun aders zijn.
dus rap ik voor verandering, in de maatschappij.
want op 5 mei, i s niet iedereen vrij.
een voor vrijheid, twee voor blijheid.
geluk is alleen echt, als het word gedeeld.
niks te eten, dus brood word gesteelt
niemand kiest te leven als een crimineel.
schreeuw tegen armoede, als ik me broodjesdeel.
want ik weet dat het op een dag goedkomt.
dus verlaat je verleden en denk aan de toekomst.
----------------------------------------
niet
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 28-04-2009 om 14:03:56
gesteelt....

Eerst noem je het westen een dief en daarna kiest niemand om te leven als een crimineel. Het westen kan er dus niks aan doen.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 28-04-2009 om 14:17:30
Hehe wat Nickert zegt.
Gestolen dus.

En ik vind het een beetje raar dat je begint met 'een voor vrijheid, twee voor blijheid' maar geen clue aan die 1 en 2 geeft. Je kan doortellen tot vijf, dan zie ik de connectie met vijf mei tenminste.

Mag je maar zestien lines schrijven? Als je meer mag schrijven zou ik zeker meer uitbreiden. Je begint bijvoorbeeld ook opeens over een bloedprop in aders enzo, leg dan even de context uit. Bijvoorbeeld dat uh eerlijke mensen belemmerd worden door oneerlijke mensen en dat ze zich voelen als het bloed wat zich langs een bloedprop in een ader wurmt ofzo. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat je met die bloedprop bedoelt maarja zoiets weetjewel. Denk er iets beter over na helemaal als je zoiets wilt tapen.


oohja p.s.
bij die openingszin.. dat is best wel leuk zoiets hoor maar ik zou ipv open je gevoel 'leef met gevoel en open je hart' ofzoiets. ikweetniet. ikvind dat open je gevoel niet lekker klinken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-04-2009 @ 14:35:50 ]
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op dinsdag 28-04-2009 om 17:04:52
zit verbetering in, blijf erbij dat je die moeilijke shit eens moet laten vallen en gewoon lekker brag en boast schrijft, je beheerst de taal gewoon niet vriend. Basta!
Oizone
lik het er van af dan!
Gepost door Oizone op dinsdag 28-04-2009 om 17:21:43
Quote:
Re-iLL schreef op 28-04-2009 @ 17:04
zit verbetering in, blijf erbij dat je die moeilijke shit eens moet laten vallen en gewoon lekker brag en boast schrijft, je beheerst de taal gewoon niet vriend. Basta!


beetje tegenstrijdig dat hij de taal gewoon niet beheerst maar dat er toch verbetering in zit? hmmz brag en boast zou miss wel beter zijn en dan moeilijke shit later weer proberen of tussen door..
ik blijf er bij dat dday gewoon moet doen wat hij wil, je hoeft er niet goed in te zijn/worden, maar als je dit fijn vind om te schrijven wie zou hem dat dan mogen verbieden?
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op dinsdag 28-04-2009 om 18:50:56
hij moet zeker doen wat hij wil. Ik geef hem alleen een advies, het lijkt me slim om simpel te beginnen en de taal beter onder de knie te krijgen.
haha het klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Ik bedoel dus dat het beter is dan zijn vorige texten qua taalgebruik en rijm. Vroegere texten sloegen soms nergens op, ook hier gebruikt hij nog incorrect nederlands, maar minder dan vroeger. Ben dus blij dat ik progressie zie No-apo!
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op dinsdag 28-04-2009 om 22:27:54
Quote:
Re-iLL schreef op 28-04-2009 @ 17:04
zit verbetering in, blijf erbij dat je die moeilijke shit eens moet laten vallen en gewoon lekker brag en boast schrijft, je beheerst de taal gewoon niet vriend. Basta!

Kijk ik moet dit maken hoort bij het onderwerp van changebeats

----------------------------------------
niet
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op woensdag 29-04-2009 om 15:02:54
ok toch thnx voor het feeden
----------------------------------------
niet
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.