Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op maandag 04-05-2009 om 17:38:59
Eerste 16 lines, inhoud is misschien een beetje ten koste gegaan van rijm, hopelijk niet al te veel. Sommige lines ben ik nog niet echt tevreden over. De 2e 8 lines is een iets ander onderwerp dus vandaar die streep.
Feedback is appreciated Oja, ik heb het geschreven met een beat eronder, misschien is dat terug te zien ofzo, dat weet ik niet...


Ik zie mensen kijken en zij zien mij dan rijmen,
maar het blijft een vak apart, soms is het niet te begrijpen
ik zie me al tijden, flows proberen te schrijven
en zo leren we de feiten; bijna niet te beschrijven.

Het blijft lastig, formuleren van goede zinnen,
maar zo hou ik de moed erin en, doe m'n eigen ding en,
af en toe moet ik niet te kritisch zijn,
want voor een zieke lijn moet je niet te grieperig zijn.

----

Veel te veel wacke rappers op 't toneel,
Wat kan ik doen? Eigenlijk niet zo veel.
Je bent en blijft een fail, ook al pen en schrijf je veel
je flow is wack en je click in z'n geheel.

Dat die mannen het überhaupt proberen
kan ik best waarderen, alleen nog hun taak beheersen.
Oefening baart kunst, zeggen ze tegen mij.
Ik doe m'n ding maar stunt, altijd even leip.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-05-2009 @ 17:40:17 ]

----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
aapje
Gepost door aapje op maandag 04-05-2009 om 20:47:20
Ik vind het wel goed geprobeerd zegmaar. Het is niet echt een vet complete tekst ofzo die je op deze manier gaat tapen denk ik (excuse me als dat wel je plan was) maar het kunnen wel stukjes/beginnetjes zijn van een harde tekst? Technisch vind ik het gewoon wel goed in elkaar zitten.
Welke zinnen ben je niet tevreden over ?
Ik vind zelf 'wat kan ik doen? eigenlijk niet zoveel' niet heel sterk. en 'je flow is wack en je click in z'n geheel'.
Maare, verder best wel bovengemiddeld? Succes.
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op woensdag 06-05-2009 om 18:04:30
He aapje, thanks! Idd, gewoon stukjes, misschien wordt het ooit nog een volledige tekst, ik zie t wel. En met rijmen dan enzo?
Ja klopt die 1e zin die jij aanhaalt vond ik wat minder, en de laatste 2. Maar thanks
iemand anders feed..?
----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op maandag 11-05-2009 om 18:15:00
no1
----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
Jeweeet Gepost door Jeweeet op maandag 11-05-2009 om 22:40:00
Probeer te schrijven over wat je weet.

Kijk het moet wel goed voelen en niet geforceerd gaan rijmen.
Ik kan ook gaan rappen over de ghetto's van amerika, maar daar weet ik niks van.
Dus hou het bij jou buurt en wat je weet en wat geowon goed voelt.

Verder Netjes!
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op dinsdag 12-05-2009 om 18:57:37
Thnx
Het gaat over wat ik weet, maar je hebt wel gelijk dat het misschien geforceerd zou rijmen, maar ik weet niet hoe je dat kan voorkomen/oplossen....

----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 12-05-2009 om 21:23:02
door VET lang na te denken en te puzzelen met woorden. maar soms kan het ook gewoon niet en kom je er achteraf achter dat je het 180graden de andere kant om ook kan zeggen.
ofzo. daar zijn niet echt truucjes voor. het is niet zo dat je kan zeggen 'ga tien boeken lezen binnen een week en je weet hoe je alles moet verwoorden'.
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op dinsdag 12-05-2009 om 21:48:23
Kun je concrete voorbeelden noemen? ik dacht zelf aan bijv.
Oefening baart kunst - Ik doe m'n ding maar stunt
mede omdat het inhoudelijk daar niet heel fijntjes loopt.
----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0067 sec.