Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op zondag 10-05-2009 om 00:46:09
ik zou er alles aan doen, om m'n fouten recht te zetten
had mezelf voorgenomen om wat meer te gaan letten
op de stappen die ik nam en de keuzes die ik maakte
maar toch was het mogelijk om m'n weg kwijt te raken
hoe kon dit nou gebeuren, hoe kon het zo ver komen
alle problemen in m'n leven hebben alles van me afgenomen
ik heb niets om op terug te vallen, het is erop of eronder
elke dag bid ik tot God, ik hoop op een wonder

een wonder dat me helpt om weer rechtop te gaan staan
het doet pijn, het knelt, om op deze manier verder te gaan
maar ik hou me sterk, want de hoop opgeven is niks voor mij
ik weet het zeker, op een dag is al die ellende voorbij
maar tot die tijd zal ik me rustig houden, mezelf bedwingen
en er alles aan doen, om het tot me door te laten dringen
want het zelf beseffen, da's moeilijk, ik pijnig mezelf
maar ik hou vol, ik geef niet op, want ik geloof in mezelf



deze zou ik gaan tapen
jB93 Gepost door jB93 op zondag 10-05-2009 om 12:50:10
Het is wel heel erg basic. Probeer meer rijmschema's en rijmtechnieken in je tekst te verwerken, dan flowt het sowieso beter.
Mijn eerste tip hiervoor is; ga oefenen met multi's schrijven.

Succes
----------------------------------------
summerfeelings
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op zondag 10-05-2009 om 13:16:02
Quote:
jB93 schreef op 10-05-2009 @ 12:50
Het is wel heel erg basic. Probeer meer rijmschema's en rijmtechnieken in je tekst te verwerken, dan flowt het sowieso beter.
Mijn eerste tip hiervoor is; ga oefenen met multi's schrijven.

Succes


oke.
Dnamiek
Profetisch
Gepost door Dnamiek op zondag 10-05-2009 om 20:39:56
Quote:
jB93 schreef op 10-05-2009 @ 12:50
Het is wel heel erg basic. Probeer meer rijmschema's en rijmtechnieken in je tekst te verwerken, dan flowt het sowieso beter.
Mijn eerste tip hiervoor is; ga oefenen met multi's schrijven.

Succes


Komop, een beetje bullshit vriend. Mischien is het niet hoogstaand inderdaad. Maar basic? Zeker, zeker niet. Kijk naar al die n44bs hier.

Ik dig deze tekst eigelijk wel Tieszo. De gevoelens die je beschrijft zijn te herkennen. Je kunt er inderdaad wat aan verbeteren, maar ik vind dat je de dingen mooi beschrijft. Op de juiste manier. Ga zo door.

@JB93: Dit is een topical, multies zijn belangrijk, maar in topicals wat minder. De inhoud gaat voor.
----------------------------------------
Wise like that guy, that walked out of Nazareth
High as Silent Bob on top of the Everest
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op zondag 10-05-2009 om 23:31:04
Quote:
Dnamiek schreef op 10-05-2009 @ 20:39
(...)

Komop, een beetje bullshit vriend. Mischien is het niet hoogstaand inderdaad. Maar basic? Zeker, zeker niet. Kijk naar al die n44bs hier.

Ik dig deze tekst eigelijk wel Tieszo. De gevoelens die je beschrijft zijn te herkennen. Je kunt er inderdaad wat aan verbeteren, maar ik vind dat je de dingen mooi beschrijft. Op de juiste manier. Ga zo door.

@JB93: Dit is een topical, multies zijn belangrijk, maar in topicals wat minder. De inhoud gaat voor.


begrip; dat is wat ik wou oproepen met deze tekst, m'n gevoelens op een lyricale manier naar voren brengen.

bedankt.
Maikel
Gepost door Maikel op zondag 10-05-2009 om 23:58:21
Word naar Dnamiek.

Het is best een aardige tekst. Je verwoord je gevoelens gewoon op een goede manier. In een tekst als deze staan de gevoelens die je wilt overbrengen voorop, en komen de technieken later wel kijken, als je het schrijven steeds meer onder de knie krijgt.

Ga zo door.

----------------------------------------
Geen cheats nodig om nextlevel te komen
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op maandag 11-05-2009 om 00:03:49
Quote:
Maikel schreef op 10-05-2009 @ 23:58
Word naar Dnamiek.

Het is best een aardige tekst. Je verwoord je gevoelens gewoon op een goede manier. In een tekst als deze staan de gevoelens die je wilt overbrengen voorop, en komen de technieken later wel kijken, als je het schrijven steeds meer onder de knie krijgt.

Ga zo door.


dan geld wat ik naar Dnamiek zei ook voor jou. dankje.
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op maandag 11-05-2009 om 22:52:12
nog?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-05-2009 om 22:55:56
Tja, het is opzich wel redelijk, maar nou ook weer niet echt boeiend om te lezen. Er zit niet echt een verhaal in, er komt geen twist op het einde, er zijn geen goede sfeerbeschrijvingen die je echt bij de tekst betrekken - alles bij elkaar toch best wel basic.

Probeer origineler te schrijven, over iets wat echt interessant is voor mensen om te lezen. En dan moet je ook eens oefenen met multi's. Succes.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op maandag 11-05-2009 om 22:58:21
Quote:
V.I.P. schreef op 11-05-2009 @ 22:55
Tja, het is opzich wel redelijk, maar nou ook weer niet echt boeiend om te lezen. Er zit niet echt een verhaal in, er komt geen twist op het einde, er zijn geen goede sfeerbeschrijvingen die je echt bij de tekst betrekken - alles bij elkaar toch best wel basic.

Probeer origineler te schrijven, over iets wat echt interessant is voor mensen om te lezen. En dan moet je ook eens oefenen met multi's. Succes.


Mag ik vragen wát dan precies "interessant" is voor te lezen? Verschilt dat niet van persoon tot persoon?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-05-2009 om 23:03:27
Uiteraard verschilt dat van persoon tot persoon.

Het punt is dat je in deze tekst eigenlijk helemaal niks over jezelf vertelt. Het is een beetje een standaard verhaaltje over keuzes en problemen en weet ik veel wat, er zijn echt heel veel teksten en tracks als deze. Dat kan voor jou heel boeiend zijn, omdat jij weet waar waar het over gaat, maar voor buitenstaanders is dat niet zo. Dan kun je het interessanter maken door wat meer details te geven, vertel maar over die problemen en keuzes. Je kan het ook boeiender maken door het op een hele originele, mooie of herkenbare manier op te schrijven, zodat de inhoud misschien nog steeds niet al te boeiend is, maar de vorm wel.

Uiteraard zijn dit maar mogelijkheden, en zijn er nog honderden andere dingen die je kunt doen. Ik zelf vind verhalende of sfeervolle teksten altijd erg dope, maar dit verschilt idd van persoon tot persoon.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op maandag 11-05-2009 om 23:13:00
Quote:
V.I.P. schreef op 11-05-2009 @ 23:03
Uiteraard verschilt dat van persoon tot persoon.

Het punt is dat je in deze tekst eigenlijk helemaal niks over jezelf vertelt. Het is een beetje een standaard verhaaltje over keuzes en problemen en weet ik veel wat, er zijn echt heel veel teksten en tracks als deze. Dat kan voor jou heel boeiend zijn, omdat jij weet waar waar het over gaat, maar voor buitenstaanders is dat niet zo. Dan kun je het interessanter maken door wat meer details te geven, vertel maar over die problemen en keuzes. Je kan het ook boeiender maken door het op een hele originele, mooie of herkenbare manier op te schrijven, zodat de inhoud misschien nog steeds niet al te boeiend is, maar de vorm wel.

Uiteraard zijn dit maar mogelijkheden, en zijn er nog honderden andere dingen die je kunt doen. Ik zelf vind verhalende of sfeervolle teksten altijd erg dope, maar dit verschilt idd van persoon tot persoon.


Maar ik heb maar een paar lijntjes om m'n verhaal te doen, juist. Ik snap waar je heen wilt, maar om mijn hele verhaal te doen, dan kan ik een boek schrijven. En zoiets samenvatten lukt toch niet?

Bedankt voor je reactie. Ik hou er zeker rekening mee, maar hoe weet ik nog niet.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-05-2009 om 23:14:19
Klopt, je kan niet je hele levensverhaal vertellen. Dus moet je het toespitsen op één specifiek onderwerp. Of zelf iets totaal anders verzinnen natuurlijk.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op maandag 11-05-2009 om 23:15:30
Quote:
V.I.P. schreef op 11-05-2009 @ 23:14
Klopt, je kan niet je hele levensverhaal vertellen. Dus moet je het toespitsen op één specifiek onderwerp. Of zelf iets totaal anders verzinnen natuurlijk.


I'll try. Een ingewikkeld verhaal beperken tot enkele lijntjes, dat lukt me helemaal niet. Wat ik wel kan doen is een fragment-opname neerpennen. Gedetailleerd. Zal dat eens proberen.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-05-2009 om 23:24:33
Succes, ben benieuwd wat je er van maakt. Mocht je inspiratie nodig hebben, moet je eens op hiphopnet kijken naar teksten van Charlie, Treinalchemist, Damocles, Hittespitter, Dek, Deadpool, TSP, Odessa of iemand anders.
Sowieso altijd goed om veel teksten van andere mensen te lezen, kun je veel van leren.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op dinsdag 12-05-2009 om 18:43:19
Hehe. Thanks voor deze feed. Heb ik tenminste wat aan.
Tieszo
Ik zie wat jij niet ziet
Gepost door Tieszo op woensdag 13-05-2009 om 22:22:32
iemand?
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0118 sec.