Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 27-06-2001 om 18:38:48
Na aanleiding over het topic van 'de boot des doods' (Abortus boot)

Ben jij voor of tegen abortus en waarom ?

Ik kan er heel simpel over zijn eigenlijk. Ik ben zeer zeker pro abortus, ik kan het anders als veel mensen ook niet als moord zien.

Waarom? Als je als aanstaande moeder abortus wilt plegen geef je al duidelijk aan dat je het kind niet wilt, dat het ongewenst is. Dan vraag ik me af doe je het kind het aan om een leven te geven waarbij die ongewilt is (iets wat ie toch zal merken of een keer achter zal komen). Of kan je het kind dan gewoon beter niet geboren laten worden. En je zelf en het kind een hoop ellende besparen.

Daarbij komt nog het punt van de overbevolking. De wereld krijgt steeds minder leefbare ruimte door allerlei omstandigheden. En er komen steeds meer mensen. Als een kind ongewenst is, en je wilt abortus laten plegen maar dat mag niet van de staat. Werkt de staat dan niet (in)direct mee de overbevolking (en jou ongeluk door een kind te hebben wat je niet wilt)?

Metname het eerste wat ik hier boven noem is voor mij een reden om Pro-abortus te zijn. Die overbevolking zal de mensheid vanzelf wel herstellen. Door bijvoorbeeld homofilie toename en oorlogen.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op donderdag 28-06-2001 om 13:01:20
Anti
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op donderdag 28-06-2001 om 17:19:06
argumenteer je stelling even mhr-zip.

mijn reaktie komt nog
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op donderdag 28-06-2001 om 19:46:17
Kijk death, jij bent pro, ik anti. Dat zal altijd wel zo blijven.

Als ik vind dat een ongeboren kind van 3 weken ook leven is.
En jij en je medische staf niet, das niet mijn probleem.
Ik ben gewoon van mening dat na versmelting van de cellen, er leven is.
Dat is geloof ik binnen 24 uur ofzo, dus een morning after pil moet nog kunnen, je kan natuurlijk ook verkracht worden.
Maar dan houd het op en die moeder had er anders maar eerder aan moeten denken.
Als je al wel oud genoeg bent om te n**ken maar niet voor de verantwoordelijkheid voor een kind..........

Dus ik blijf anti, jij waarschijnlijk pro........ Even goede vrienden.
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 28-06-2001 om 20:00:41
Pro, dat hadden jullie waarschijnlijk al door naar aanleiding van het topic: "de boots des doods".

Argumentatie is al uitgebreid gegeven in dat topic ook

Kijk Mhr Zip, jij bent anti, oke, kan ik inkomen. Maar hoe sta jij er tegenover wanneer andere mensen wél abortussen uitvoeren?

Stel dat jij een wetgevende bevoegdheid hebt, zal jij dan een wet invoeren die het verbied om abortussen uit te voeren?
Of ben je van mening dat mensen die verkracht zijn, of kinderen van 12, of misschien wel geestelijk gehandicapten die ongewenst zwanger worden, wél een abortus mogen plegen, waarmee je dus zegt dat een abortus is toegestaan in specifieke gevallen zoals boven beschreven?
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
dap
038
Gepost door dap op donderdag 28-06-2001 om 20:36:36
voor
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op vrijdag 29-06-2001 om 10:09:46
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

Aan de ene kant ben ik voor in gevallen van verkrachting en gescheurde rubbers enzo, Dan ben ik wel voor.

Maar aan de andere kant heb je ook de gevallen van mensen die met elkaar het bed in duiken zonder enige vorm van bescherming onder het motto van: mij gebeurd zoiets niet en dan toch zwanger raken. Het kind is niet gewenst, en zoals Spade al zei: er zijn al veel te veel mensen op aarde. Maar het is wel je eigen stomme schuld dat je zwanger betn geraakt. Dus moet je ook de gevolgen onder ogen zien (of denk ik dan weer te ouderwets opvoedend?).

Ik ben dus in bepaalde gevallen zeker voor en in andere gevallen ben ik er nog niet uit. Ik wil dus ook nooit voor die keuze komen te staan.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 05-07-2001 om 16:41:50
Ik vind dat ook wanneer het een stommiteit van jezelf geweest is, je een abortus moet kunnen doen. Het gaat tenslotte ook om het kind en je gaat later toch niet zeggen "Sja mama was onvoorzichtig en daar moest ik maar voor boeten door jou te krijgen."
Je kan een kind krijgen toch niet zien als een soort van wraak doordat je een keer onvoorzichtig geweest bent?
Ik zeg: Abortus altijd!
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 05-07-2001 om 23:46:13
De mogelijkheid voor een vrouw om een abortus,te laten uitvoeren zou (mits voorwaarden van hoe oud de foetus is zoals dat nu is dus) àltijd moeten bestaan.

Ik vind het een verworven recht van de vrouw, om te kunnen kiezen een kind te krijgen of niet, zonder dat anderen zich daarmee bemoeien.
Jullie mannen hebben geen idee hoe het is om met "een nieuw leven" in je, ongewenst rond te lopen, een emotionele hel, waar een uitweg uit MOET bestaan. Geen enkele vrouw gaat lichtzinnig met de beslissing wel/niet om.

Met een oude spreuk uit betogingen: BAAS IN EIGEN BUIK !
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op vrijdag 06-07-2001 om 09:18:03
Bliss schreef :

Quote:

De mogelijkheid voor een vrouw om een abortus,te laten uitvoeren zou (mits voorwaarden van hoe oud de foetus is zoals dat nu is dus) àltijd moeten bestaan.



helemaal mee eens.

Quote:

Ik vind het een verworven recht van de vrouw, om te kunnen kiezen een kind te krijgen of niet, zonder dat anderen zich daarmee bemoeien.



Quote:

Jullie mannen hebben geen idee hoe het is om met "een nieuw leven" in je, ongewenst rond te lopen, een emotionele hel, waar een uitweg uit MOET bestaan.



jij wel dan? Als je dit soort opmerkingen maakt spreek dan wel uit ervaring.

Quote:

Geen enkele vrouw gaat lichtzinnig met de beslissing wel/niet om.



Als dat zo was zou de hele discussie over dit onderwerp overbodig zijn.

Quote:

Met een oude spreuk uit betogingen: BAAS IN EIGEN BUIK !



klussen met kijkers
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op donderdag 02-08-2001 om 17:42:22
vóór
----------------------------------------
#$%
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zaterdag 11-08-2001 om 14:10:09
VÓÓR.
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
araphor Gepost door araphor op zaterdag 11-08-2001 om 15:46:24
TEGEN!

Abortus is moord!

Een ongeboren kind van drie weken is al zo goed als een levend persoon!
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zaterdag 11-08-2001 om 18:12:15
Dan kan je net zo goed zeggen, als je tegen moord bent: Vlees is Moord, maar je post wel dat je het Super-Menu van de Mac zo lekker vindt.

Naar mijn mening is er pas sprake van leven als er sprake is van een geest en dus bewustzijn. Dit lijkt mij uitgesloten als je 3 week bent. Van sommige mensen betwijfel ik nu trouwens ook of ze een bewustzijn hebben.....
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op zondag 12-08-2001 om 02:17:54
ik ben voor abortus, en spade zei het al, als iemand een kind niet wil, is het ongewenst, en als ik bijvoorbeeld ongewenst zou zijn, dan zou ik nie eens willen leven, want je ouders zijn toch fucking belangrijk, en ik kan niet oznder ze, dus als ze me niet zouden willen, dan zou ik hun ook niet willen, en netzo goed dood kunne gaan
----------------------------------------
Signature
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zondag 12-08-2001 om 02:37:19
Ok Scrum, dan ga ik ff kijken hoe jij er verder over denkt. Hoe zit het dan met adoptie-kinderen? Die kunnen toch best wel, zoals dat in Nederland blijkt, een goed leven hebben, en waren toch ongewenst. Zou je dan niet betere argumenten aan kunnen voeren om voor abortus te zijn???
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
araphor Gepost door araphor op zondag 12-08-2001 om 22:21:59
Quote:
Vlees is Moord



Zei ik 'Vlees is Moord'?

Oh, sorry... Ik bedoelde 'Abortus is moord'. (Iedereen vergist zich wel eens)..

En sinds wanneer hebben ze bij de Mac Super-Menu's?
Zijn die gemaakt van mensenvlees?!
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zondag 12-08-2001 om 23:36:51
Zei ik dat jij zei: "Vlees is moord" ? Oh sorry dan heb ik me vergist, kan ook gebeuren natuurlijk. Ik had er beter neer kunnen zetten: Dan KAN je net zo goed zeggen, als je tegen moord bent: Vlees is Moord.

Maar goed, is dat misverstand ff de wereld uit, gelukkig maar.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-08-2001 @ 23:41:13 ]

----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
Tukkerboer Gepost door Tukkerboer op maandag 13-08-2001 om 21:03:43
VOOR!

Het kind wordt er niet beter van als pa en ma eigenlijk niet willen dat het kindje er komt.

En verder is alles eigenlijk al gezegd.
----------------------------------------
Een echte feminist die staat als ze pist!
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op maandag 13-08-2001 om 23:30:55
barcode: met adoptie kinderen zit het anders, die hebben HIER een goed leven idd, maar in hun eigen land niet, misschien zijn ze wel gewenst, maar dacht de moeder en vader misschien wel van dat het beter voor het kind is.
+ dat ze misschien wel niet eens abortus mogen plegen van de regering zoals in ierland ofzo
----------------------------------------
Signature
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0149 sec.