Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Biefstuk
biefstuk Hiphop, Rauwe Hiphop
Gepost door Biefstuk op donderdag 14-05-2009 om 13:22:20
Morgen!!!

Winne & De Kazerne + Flexxfit & OZL: 2 supergroepen morgen @ Biefstuk in poppodium Nieuwe Nor!

Niet alleen de lokale supergroep 'Ondergrondse Vakschool' dat een combinatie is van OZL & Flexxfit met Elementalit'z staat morgen op het podium maar ook Winne verschijnt met maar liefst 9 MAN op het podium ergens in zijn show. Hij neemt namelijk de Rotterdamse KAZERNE mee naar HEERLEN!!!!

WHUT WHUT!!! Reserveer nu snel je kaartje:

http://www.nieuwenor.nl/sjablonen/NieuweNor/pagina.asp?subsite=105&pagina=4&popagenda=387

Meer info:

Quote:


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


vr 15 Mei 2009
'Biefstuk' ft. Winne + O.V.S. (Ondergrondse Vakschool: Flexxfit & OZL) + Shitty Rik
powered by Biefstuk Hiphop
Anders | aanvang 21.00 | zaal open 20.30
kassa E 10,00 | voorverkoop E 8,00 | studentenprijs E 8,00

Iedereen zoekt Beef, wij hebben Bief: Biefstuk welteverstaan! De rauwste hiphop in de Hiphop-stad van Zuid-Limburg: 'Heerlijk Helder Heerlen'. Van IBE tot Hiphop In Bluff, van Southern Madness tot Cuttin Class, en met rasechte stallions als Het Verzet, OVS, HNS, Mr Ruys en veel veel meer is Heerlen de keurslager voor het fijnste stukje hiphop dat je maar kunt wensen. Het slachthuis zegt: "Waar gehakt wordt vallen spaanders, en waar Beef is praten we het uit on stage in de battles van WordWar"! 'Biefstuk' is de logische voortzetting van de succesvolle reeks 'Check One Two'-avonden in poppodium NIEUWE NOR, enkel nu in een fris nieuw jasje, of zullen we zeggen vel?!

Met gepaste trots presenteert poppodium NIEUWE NOR de enige echte onoverwinnelijk rapper van Rotterdam genaamd Winne die niet bepaald zonder strijd zijn gevecht naar de top levert. Toch heet zijn nieuwe album 'Winne zonder Strijd' en daarmee lost deze top 3 mc zijn langverwachte debuutbelofte in. Je mag hem haten, je mag van hem houden: "haat is de nieuwe liefde" en vanavond houden we allemaal van Winne! Voor het voorprogramma van Winne putten we wederom eens uit de Limburgse School, en niet zomaar een: De Ondergrondse Vakschool levert al jaren kwaliteit met de mannen van het Maastrichtse Flexxfit en de Heerlenaren van OZL, op beats van Pointwood 'Elementalit'z' een gegarandeerd succes. De schriften zijn inmiddels volgeklad, de proefopdrachten uitvoerig overhoord, het is nu tijd voor het eindexamen: O.V.S. op de planken van Biefstuk in poppodium NIEUWE NOR. .

Deze editie wordt geserveerd onder begeleiding van de zolderkamer-DJ Shitty Rik en onze geëerde hongerige 'het Verzet' hosten Marvel & Doop. Aanvankelijk stond Jiggy Djé voor deze editie gepland. Voor de fans van hem: niet getreurd, hij komt in oktober van onze Biefstuk proeven

Winne
En opeens was daar Winne. In de nazomer van 2005 lekte de achtentwintigjarige rapper uit Rotterdam Top 3 MC op het internet wat als gevolg had dat het woord buzz geherdefinieerd kon worden. Zonder promotieteam of een album in de winkel werkte hij zichzelf in de spotlights bij verschillende media waaronder State Magazine. Kort voordat Winne zich hier schuldig aan maakt is het relatief stil in Rotterdam op hiphopgebied. Als hij met Top 3 MC de vraag opgewekt heeft wie hij precies is, neemt Winston Bergwijn alle vraagtekens weg als hij enkele maanden later Pomp Die Shit ter beschikking stelt voor de What’s Da Flavor?! compilatie cd. Met minder dan een handjevol Nederlandse tracks treedt hij vervolgens als gast van Duvelduvel meerdere keren op tijdens de Buitenwesten tour van ondermeer Opgezwolle, wiens album Eigen Wereld hij bovendien voorziet van een bijdrage op Volle Kracht. Het lijkt er sterk op dat Rotterdam vanuit de relatieve stilte dankzij talenten als Winne en het onlangs uitgekomen album van U-Niq, waar Winne twee keer op te horen is, definitief terug is.



Als hij als klein klein jongetje van anderhalf jaar van Paramaribo naar het Oude Westen van Rotterdam verhuist beseft hij nog niet dat hij daar tot dik in de twintig gevormd zal worden door deze wijk, wat hij later trots omzet in snoeiharde Nederlandse straatrap. Nog voordat hij Onoverwinnelijk - zijn eerste Nederlandstalige track - opneemt rapt Winston in het Engels onder de naam Static. “In eerste instantie schreef ik alleen voor mezelf, ik wilde gelijk de man zijn als ik er mee naar buiten zou komen.” Als hij dan toch besluit voor publiek te gaan rappen wordt hij begeleid door de ervaren collega-rapper van het in Rotterdam legendarische D.C.O. en tevens jeugdvriend Alee Rock waarmee hij samen optreed op verschillende locaties in de havenstad, en begint hij zijn raptalent steeds serieuzer te nemen. Geprikkeld door rappers als Feis van Straat Soldaten die dan Nederlands rapt besluit Winston zich er ook eens aan te wagen. Na al snel overtuigd te zijn veranderd de naam Static in Winne en duurt het niet lang voordat hij Top 3 MC met producer Kapitein Mo opneemt.

Met het succes wat Winne hiermee behaalde trapte hij samen met U-Niq de deur open voor aankomend talent uit Rotterdam en zijn er via de door Winne gecoordineerde Rotterdam mixtape - die men gratis bij Rotterdam van U-Niq kreeg – meerdere rappers in opspraak gekomen en beloven rappers als Alex, Feis, Milz, en Dion veel goeds voor de toekomst. Als de oudste van vier en met een leidinggevende functie als drukke baan bij een kabelexploitant is het vanzelfsprekend voor Winne om zijn vrienden op sleeptouw te nemen. “Er is niets mooiers dan succes met elkaar delen, ik ben altijd bereid mensen te helpen en wat de mensen betreft waarmee ik rol is het eigenlijk zo dat zij de stenen zijn en ik het cement wat uiteindelijk de muur bij elkaar houdt.”



“Voor mij geen 9 tot 5, ik werk 24/7
28 jaren wachten op dit, rap is m’n leven
Ik ben bij die vork in de weg
Het enige wat ik nodig heb is een mes, dek de tafel we gaan eten
Ik ging van Top 3 naar TopNotch
Veel props, Rotterdamse trots, ja hij maakt kans op de top spot
Rapper slash exec, geef mij die top job
Wilde deuren rammen, ze waren niet eens op slot
Nu zijn ze open en de mensen kunnen lopen
Van de hoek met rode ogen, naar een plaatsje op de rode loper
Daarom dank ik U-Niq en Supadupah voor die hoek op met Kees
Het zijn m’n broeders van een andere moeder
Met de heer als onze vader, en het bloed in onze aders
Het is dezelfde groep, shit is verre van troep
We zijn oprecht als we die shit spitten
En hebben niks te verbloemen totdat de rozen op de kist liggen.” - Verse uit livesessie bij Wat Anders op Lijn5.com

Zoals uit bovenstaande verse op te maken is, is de tijd om keuzes te maken definitief voor Winne aangebroken. Na een lange tijd van tegenslagen en speculatie staat er eindelijk Winne's langverwachte debuutalbum Winne Zonder Strijd!

O.V.S. (Ondergrondse Vakschool):
In Oktober 2007 werd er in de de oude mijnstreekregio 043 Maastricht & 045 Heerlen besloten de Ondergrondse Vakschool hernieuwd leven in te blazen. Ditmaal leidt de O.V.S. de nieuwe generatie arbeidersklasse op in het Hiphop-ambacht. De klas van 2007 bestaat uit het duo Julio & Drees van FLexxfit en het trio Erik, Sigi & Vieze Vingerz van OZL aangevuld met producer Walter Ego van Elementalit'z. Samen werkt de O.V.S. reeds anderhalf jaar ondergronds aan haar eigen zwarte goud, muzikaal goud, en is de tijd aangebroken dat de mannen uit de schachten breken en zich tonen aan het land. Is Biefstuk klaar voor de Ondergrondse Vakschool?

In 2008 werd trouwens het eerste echte album De Nachtploeg van Flexxfit uitgebracht. Nog nooit eerder werd er een professioneel geperste CD uitgebracht door louter Nederlandstalig rappende Limburgers. Flexxfit wordt een bekende naam in de Zuid-Limburgse hiphop. Zo geven ze live performances in kleine podia en poptempels en spelen ook op grotere openlucht podia als het BOOCH?-festival in Heerlen en festival Bruis in Maastricht. Ook vanaf de andere kant van de grens en rivieren is er vraag naar de mannen, zo spelen ze tijdens Genk on Stage, 013 en kleinere podia in de randstad. Hier wordt Flexxfit ondanks hun Limburgse tongval zeer goed ontvangen. Zo kan je nadeel in je voordeel werken, aangezien ze positieve reacties ontvangen over het originele gebruik van locale (Limburgse) woorden.



DJ Shitty Rik:
Als oudere broer van maar liefst 2 'Het Verzet' leden komt Shitty Rik overduidelijk uit een familie die hiphop met de paplepel is ingegoten. Andere DJ's en MC's zien het als een belediging wanneer ze 'zolderkamer DJ' worden genoemd, Shitty Rik bouwde speciaal voor zijn hobby een zolderhiphopkamer en is alle haters ruimschoots voor. Als dat niet real is! Vanavond daalt hij neer vanuit zijn keizerrijk en treed op het podium van 'Biefstuk'! Laat het horen voor Shitty Rik Yall!


Links:
www.nieuwenor.nl
www.myspace.com/biefstukhiphop
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0128 sec.