Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op dinsdag 02-06-2009 om 15:49:18
Yooww


ik heb een presentatie over Jay-z
Maar ik moetr ene stukje doen over zijn invloed op hiphop?!?!?


Ik kan het nergens vindeee kann iemand me misschien helpen?? Alvast Thx......

later xD
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 02-06-2009 om 16:01:29
google.com
wikipedia
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op dinsdag 02-06-2009 om 16:04:54
daaar staat niks
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 02-06-2009 om 16:05:26
Nee, op google vind je niks nee.

Wow. Newfag-alert.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
mc-revo Gepost door mc-revo op dinsdag 02-06-2009 om 16:05:53
Als je niks kan vinden op google dan zou ik toch echt je internet eens aanzetten.. daar staat genoeg.
----------------------------------------
Wedden dat je dit leest
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 02-06-2009 om 16:07:03
Dan zoek je waarschijnlijk niet goed, heb je dat uberhaubt geprobeerd of zullen we gelijk je hele presentatie voor je typen.

Zoek eerst is gewoon een hele zooi info over Jay_Z en lees dat eens door, trek daar je eigen conclusie en samenvatting uit. Kan je daaruit verder werken.

Dit is wel heel makkelijk hoor...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op dinsdag 02-06-2009 om 16:07:38
k ty
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-06-2009 @ 16:09:08 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 02-06-2009 om 16:08:09
Verzin gewoon wat.

niemand die het nakijkt
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 02-06-2009 om 16:09:14
Quote:
Iminic schreef op 02-06-2009 @ 16:05
Newfag-alert.



----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 02-06-2009 om 16:09:59
Draai Reasonable Doubt in de klas. Nuff said.
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op dinsdag 02-06-2009 om 16:16:01
Eerlijk er staat echt nergens waarom hij belangrijk is voor de hiphop (zijn invloed op de hiphop)
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 02-06-2009 om 16:17:32
waarom heb je eigenlijk dit onderwerp gekozen?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op dinsdag 02-06-2009 om 16:19:26
moest
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 02-06-2009 om 16:27:19
http://www.hiphopgalaxy.com/Jay-Z-hip-hop-333.html
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op dinsdag 02-06-2009 om 16:27:52
Naast Hitlers invloed tijdens de tweede wereld oorlog, Ho Chi Min's invloed tijdens de Vietnam oorlog is nu ook Jay-z zijn invloed op de hiphop verplichte kost op alle middelbare scholen.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 02-06-2009 om 16:32:41
Dit is gewoon van het niveau groep 7.

Lisa moet na hem presenteren en dat gaat over haar hamster.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 02-06-2009 om 17:00:49
De bedoeling achter een opdracht is niet alleen dat je een bron vindt die vertelt over wat de invloed is van hiphop, maar meer dat je zelf kan beargumenteren waarom dat zo is aan de hand van bronnen die het onderwerp raken maar niet direct omschrijven.
Dat je aan die ondervindingen een conclusie kan verbinden en die conclusie vervolgens presenteert.

Invloed op hiphop? Begin eens te kijken bij informatie over Jay Z en de ontwikkeling van hiphop. Kijk naar op welk moment Jay Z groot geworden is (commercieel geworden is) en kijk hoe de 'hiphopscene' daarna veranderd is.

Dit gaat waarschijnlijk veel te ver boven het niveau dat van jou verlangd wordt, hoop ik (als ik jouw posts zie), maar dit zou tenminste nog een interessante presentatie opleveren.

Uit protest zou ik, als ik jou was, een presentatie geven over hoe belachelijk je opdracht is.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 02-06-2009 om 17:38:21
Jay-Z zijn grootste invloed komt voort uit zijn prestaties achter de mic
Ondanks dat hij jaren nek aan nek ging met Nas, staat hij bekend als The King of New York
Daarbij komt nog eens kijken dat hij buiten een talentvolle rapper ook een meer dan goede zakenman is
Een eigen platenlabel, kledingllijn, luchtjes en zo nog wat, tevens had hij niet alleen zijn eigen platenlabel
Hij heeft ook een tijdje het platenlabel Def Jam gerund, door al dat soort zaken is hij ook een groot voorbeeld voor de minder bedeelden

Want hij begon met niets, en hij heeft nu alles wat hij wil (inclusief Beyonce) dusseuh...

Dat wil elke rapper wel
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op dinsdag 02-06-2009 om 22:23:37
Quote:
Weazel schreef op 02-06-2009 @ 17:38
Beyonce

Dat wil elke rapper wel

----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 02-06-2009 om 22:39:14
*Zucht*

Quote:
Zjoerd schreef op 02-06-2009 @ 16:09
Draai Reasonable Doubt in de klas. Nuff said.
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op dinsdag 02-06-2009 om 22:48:47
Kijk die documentaire over hem.

hier is part 1 de rest staat in die lijst
----------------------------------------
onderschrift
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 02-06-2009 om 23:55:42
Ik zou vooral vertellen over hoe Jay als eerste de blockparties introduceerde door zijn dj-setup en boxen aan te sluiten aan de elektriciteitsleiding van een lantaarnpaal. En ook natuurlijk over hoe hij als eerste de rapbattle creeerde door bizy b onstage uit te dagen.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op woensdag 03-06-2009 om 00:11:43
Ali B is begonnen met rappen doordat hij Jay-Z hoorde, hierdoor zijn Yess-R en Soesie B in aanraking gekomen met de keiharde wereld die hiphop heet. Zij hoorden het nummer 'Hard Knock Life' en identificeerden zichzelf met dat nummer. Het leven in Almere-Oost kan namelijk ook bikkelhard zijn.Dit heeft de Nederlandse hiphop-scene zeker naar een hoger level gebracht.


----------------------------------------
beng!
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 03-06-2009 om 01:09:30
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=....influence+on+hiphop&btnG=Zoeken&meta=

google is so fucking hard to master


hier jonge, nu die 10 binnen slepn (tis dak nie kan slapen anders had ik je een virtuele slap gegeven)


Jay-Z, as I'm sure you know, has been an extremely influential figure in hip hop culture and the rap game. I can give you a list of what I believe to be his biggest contributions...in no particular order. Some of these may seem like duplicates, but bear with me!

1. Fashion - He was one of the first rappers to come out with a clothing line and make a lot of money off of it. Besides Sean John, nobody else was really able to come with it the way Jay did. Roc a Wear started in like 1999, and then we started seeing a host of other rappers doing the same thing, like Em's Shady line, that was branched off of Jay's company.

2. Entrepreneurial skills - With his own line of clothes, shoes, alcohol, record label, professional team and a host of other things, Jay has really increased the desirability of being a business man, not just a rapper.

3. Versatility - Jay's flow has changed a lot over the last decade. He went from a high, fast delivery to a more controlled one. He is never a rapper that you would say, "This cat was tight back then." No matter if you like his music throughout or not, I don't think anyone can deny that he hasn't kept his flow versatile and ahead of the game.

4. Videos - Everyone knows this...this cat has always come with it when it comes to his videos. He has always been the blueprint for other artists. His videos are unique, and once again, usually ahead of the game.

5. Overall Increased Competitivity - To me, Jay-Z embodies what every rapper should try to be--I'm not saying they should aspire to BE him, but his business sense and talent keep him ahead of everyone else time and time again. He has "upped the ante" so to speak. He's taken the rap game to a higher level in many aspects.

6. Frequency - Few artists are able to create such high quality levels of music at such frequency and maintain sales the way that Jay has. He's hot, and he's able to bring the best, or close to the best, to the table each time. This makes hip hop more exciting.

7. Lyrical Content - Few rappers have such a way with words as Jay-Z. His content, in general, is appealing to mass audiences, especially his last 3 or 4 albums. And his word play is one of the best in the game.

8. Overall Style - Jay has made it fashionable to be "pretty" so to speak. He has helped cats believe it's okay to be high class, not just "hood rich." I think that's one of the reasons Jay-Z is so marketable, so likable and will always be an icon to the hip hop culture.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2009 @ 01:11:29 ]
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 03-06-2009 om 12:09:48
Quote:
Gaucho schreef op 03-06-2009 @ 00:11
Ali B is begonnen met rappen doordat hij Jay-Z hoorde, hierdoor zijn Yess-R en Soesie B in aanraking gekomen met de keiharde wereld die hiphop heet. Zij hoorden het nummer 'Hard Knock Life' en identificeerden zichzelf met dat nummer. Het leven in Almere-Oost kan namelijk ook bikkelhard zijn.Dit heeft de Nederlandse hiphop-scene zeker naar een hoger level gebracht.



rofl!
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
dannytjuhh
Wat KIJK Je Nouwww???
Gepost door dannytjuhh op woensdag 03-06-2009 om 21:03:19
Ty 4 iedereen die me heeft geholpen....

-----------------------------
Als je nikss nuttig te zegge heb ga je maar lekker weg...

ik heb dit topic gemaakt zodat mense me kunne helpe
en niet voor mense die alleen maar commentaar op me hebbe.. dus niks te zegge is OPROTTE ga lekker andere mense lope vervelen ofzo
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 03-06-2009 om 21:13:03
Rustiiig, denk aan je bloeddruk
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 03-06-2009 om 21:13:44
Ben benieuwd hoeveel van die presentatie je nu zelf verzint en hoeveel er uit pascools rijtje komen hehe
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
daano1
Stalin's Madism
Gepost door daano1 op woensdag 03-06-2009 om 21:17:48
Hoe kom je eigenlijk op Jay-Z, waarom moest je dat doen?
Kun je beter het gewoon hebben over hiphop ipv over alleen Jay-Z
----------------------------------------
Only Built 4 Cuban Linx Pt. II voor zaterdag binnen!
melle
Gepost door melle op woensdag 03-06-2009 om 21:42:17
Jay-Z is een fantastische rapper, en tevens uitvinder van het wiel alswel de Roemeense taal!
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 03-06-2009 om 21:45:10
En als Jayhova de uitvinder van de Jehova's..

Maar punt is wel gemaakt toch?
Hij heeft de info, dus laat dat manneke toch
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op woensdag 03-06-2009 om 21:54:42
Quote:
Gaucho schreef op 03-06-2009 @ 00:11
Ali B is begonnen met rappen doordat hij Jay-Z hoorde, hierdoor zijn Yess-R en Soesie B in aanraking gekomen met de keiharde wereld die hiphop heet. Zij hoorden het nummer 'Hard Knock Life' en identificeerden zichzelf met dat nummer. Het leven in Almere-Oost kan namelijk ook bikkelhard zijn.Dit heeft de Nederlandse hiphop-scene zeker naar een hoger level gebracht.



Ally 036 jij weet

ontopic:
Reasonable Doubt
freestyle + materiaal ft. Big L
zn inbreng met Def Jam
etc etc, genoeg invloedpunten om te benoemen lijkt me
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 04-06-2009 om 12:04:32
ben benieuwd of ie uberhaupt dat lijstje leest voordat ieh het in word copy past heheh
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 04-06-2009 om 13:00:43
eigenlijk heeft jay z dus nietzoveel betekend
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op donderdag 04-06-2009 om 13:30:02
Hij heeft niet echt iets belangrijks bijgedragen nee. Hij is wel dope op sommige tracks, maar om Rocawear nou een bijdrage voor hiphop te noemen? Roc a fella records zitten veel artiesten, maar is het een aandeel voor hip hop? Ik denk het niet.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op donderdag 04-06-2009 om 13:35:26
ik zat laatst weer American Gangster en Black album(dj kno remix) te luisteren. maar kenker, die man is gruwelijk in zijn simplisme(in de trand van geen standaard wordplay en flows en shit)

There's never been a nigga this good for this long
This hood
Or this pop, this hot
Or this strong
With so many different flows
This ones for this song
The next one i'll switch up
This one will get bit up
These fucks
To lazy to make up shit
They crazy
They don't...paint pictures
They just trace me

_o_

en voorderest sandpeople. el-p, atmosphere big up en fok main stream! sjeweet
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 04-06-2009 om 13:47:26
Als je het over de hiphop geschiedenis hebt, komt ie er natuurlijk wel in voor. Hij is wel 1 van de grote van zn tijd.
Daarom vindik het een lastige vraag,kijk naar Eminem bijv.
hij heeft de deur een beetje voor blanken rappers opengezet..
(je had ze natuurlijk al maar niet zoals daarna kwam..)
Waarschijnlijk luisterde hij ook al naar jay-z toen.. indirect heeft jay-z dus denkik vaak te maken met het hele verhaal

Maar toch muziek is groter dan commercie en muzikaal vindik jay-z nooit echt vooruit..
Kep hem wel als een van de eerste horen tongtwisten maar ik denk niet dat hij de eerste was.

Dit zelfde verhaal kan je voor mij voor nas typen... mischien als ik ze zou diggen dat ik dan wel argumenten wist waarom ze zo belangrijk vond voor de hiphop zijn geweest, maar voor mij zegt het al genoeg als ik ze niet digg.


----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op donderdag 04-06-2009 om 13:53:11
Quote:
L2N schreef op 04-06-2009 @ 13:47
Als je het over de hiphop geschiedenis hebt, komt ie er natuurlijk wel in voor. Hij is wel 1 van de grote van zn tijd.
Daarom vindik het een lastige vraag,kijk naar Eminem bijv.
hij heeft de deur een beetje voor blanken rappers opengezet..
(je had ze natuurlijk al maar niet zoals daarna kwam..)
Waarschijnlijk luisterde hij ook al naar jay-z toen.. indirect heeft jay-z dus denkik vaak te maken met het hele verhaal

Maar toch muziek is groter dan commercie en muzikaal vindik jay-z nooit echt vooruit..
Kep hem wel als een van de eerste horen tongtwisten maar ik denk niet dat hij de eerste was.

Dit zelfde verhaal kan je voor mij voor nas typen... mischien als ik ze zou diggen dat ik dan wel argumenten wist waarom ze zo belangrijk vond voor de hiphop zijn geweest, maar voor mij zegt het al genoeg als ik ze niet digg.



Ik vind Nas wel 100 keer belangrijker voor hiphop dan jay-z. Illmatic was het hoogtepunt van het geluid rond 1992-1995. Nu is hij niet meer zo bijzonder nee.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 04-06-2009 om 14:23:13
Illmatic kwam in 94.. toen je tribe, wu tang al 2 jaar ofzo had. Snapje ik hou niet van nas dus tussen die namen enz vind ik hem zeker niet speciaal wat ie toen deed
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
rame
Gepost door rame op donderdag 04-06-2009 om 16:28:05
^ Ik klik dit topic maar gauw weg en kom niet meer terug.
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op donderdag 04-06-2009 om 16:41:44
dus de leraar zei tegen jou, jouw presentatie moet gaan over Jay-Z?
Of moest het over jouw muziekstyle gaan?
ik heb nog liever the game..
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 04-06-2009 om 16:54:45
the Game heeft duidelijk een kleinere hip hop achtergrond dan Jay-Z
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2009 @ 16:55:26 ]
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op donderdag 04-06-2009 om 16:58:10
ja, daarom zei ik ook niet dat the game een grotere hiphopachtergrond had.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 04-06-2009 om 17:18:24
sorry, je mag me waterfiets
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0145 sec.