Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Snacky Gepost door Snacky op maandag 27-07-2009 om 15:20:27
K had al een tijdje geen teksten meer gedropped hier, dit is al een wat oudere tekst maar heb 'm beetje bijgeschaafd ff feedback checken bij voorbaat dank :7

I wrote this song with danger to sound as a repeat
but bro come on, we walk aimless 'cause we got mouths to feed?...

Chorus;
You're done sun, nothing's gonna save you now
quit the bluffing, I will slay you down
jump around on your stumach, kick the baby's out
cause you a bitch, you a bitch, you a bitch...

Nas devoteded an album, Reks was quite clear
jack shit changed, I'm next to fight the fear
we must realise the future looks grim
if we dont free our minds and hook the slim
following that withstooth fake hiphop
and relate when I say; I hate their sick plot
about money, bitches and fast cars
it's funny, the richest got mad barz
filled with nothing but an empty void
skills for bluffing, they got plenty of droids
to write bullshit, so they can recite the fools grip
as I.. align my sight, the bullets slips
the chamber, to take flight, and strike
the danger of wolves amidst the sheep
behold; as I paddle shits creeck
I remain...
shrewd as serpents, innocent as doves
pull the curtains, let me finish those suckers off

Chorus

It's funny sonny, money seems to be everybody's honey
but I aint down with that buddy-buddy
if hiphop were to be my middle name
I'd switch plots and turn around in my grave
this is my passion
it makes me sick that it's a fashion
to be rapping, the balls grabbing
and tall standing, till they fall with no landing
'Excuse me mister superstar, you're just a stand in
for the next dude to go that far, ya understand me?'
whatever happened to the voice of the people?
like; whatup ya actors? your boys need you!
looking like your trying to cast voodoo
but you shook and fright, lying, act more like Bleus clues
the back door is for who? you!
now run sun, let nobody see your face
you're a done stunt, a nobody out of place
I'll show the audience witch way
they should rock, make 'm say; OH MY LOOOORRDDD!!!

(Chorus 2x)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-07-2009 @ 15:21:54 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
thinkfast
noem namen anders heb nix aan jouw gratis reclame
Gepost door thinkfast op maandag 27-07-2009 om 17:10:53
:7 voor je engels
en ik vond onderwerp ook wel vet
----------------------------------------
Life is a bitch so fuck it
Outshining Gepost door Outshining op maandag 27-07-2009 om 23:32:27
Das.. best aardig. Ga je er wat mee doen of?
----------------------------------------
Sabr
Snacky Gepost door Snacky op dinsdag 28-07-2009 om 12:40:00
haha thnx het is wel de bedoeling om binnen nu en niet al te lange tijd een mixtape in elkaar te gooien, helaas was ik zo dom om mijn mic niet thuis te planten dus het duurt allemaal wat langer dan ik zou willen
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zaterdag 01-08-2009 om 23:18:23
heel tof, maar ik denk dat je in't Nederlands nog veel mooiere dingen uit je mouw kan toveren... Als je dit al kan met Engels...
PsychoTherapy
Being Me Is A Fucking Job!
Gepost door PsychoTherapy op zondag 02-08-2009 om 21:01:41
Quote:
KingDecay schreef op 01-08-2009 @ 23:18
heel tof, maar ik denk dat je in't Nederlands nog veel mooiere dingen uit je mouw kan toveren... Als je dit al kan met Engels...

Engels is een mooiere taal dan Nederlands,
Kan met engels ook mooier dingen verwoorden (Vind ik!)

Ik vind um wel nice, Ik wacht wel op die audio
Dat is vaak een tegenvaller bij nederlandse rappers die engels gaan doen
*Wat een vertrouwen weer* XD
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 21:01:57 ]

----------------------------------------
Ik Ben Hier Voor De Sier ...
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 06-08-2009 om 13:50:54
Quote:
KingDecay schreef op 01-08-2009 @ 23:18
heel tof, maar ik denk dat je in't Nederlands nog veel mooiere dingen uit je mouw kan toveren... Als je dit al kan met Engels...


aight thnx man, deze track is meer gericht op de flow eigenlijk, ik heb genoeg andere dingen geschreven in het engels, ik heb ook het gevoel dat ik in het nederlands niet erg veel zou toevoegen aan de scene, er zijn genoeg cats die doen wat ik doe plus de engelstalige hiphop in nl is on the rise dus ik denk dat er tegenwoordig ook meer kans is om internationaal gehoord te worden, maar ik zal ook in de toekomst vast wel wat in het nl doen.

@Psychotherapy; haha en bedankt als klein kind huppelden ik al rond in amerika dus ik hoop dat die achtergrond mijn accent weet te verbergen, we shall hear
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 08-08-2009 om 20:51:55
Ik vind je tekst niet echt bijzonder, sorry. Sommige dingen slaan ook nergens op. Omdat ik de beroerdste niet bent zal ik je wat voorbeelden geven... No offence trouwens, dit is meer om jou te helpen indien je die hulp accepteert.

and relate when I say; I hate their sick plot
about money, bitches and fast cars
it's funny, the richest got mad barz
filled with nothing but an empty void

Wat je hier zegt is je hun zieke plot(welk plot) haat over geld, bitches en snelle auto's. Verklaar even wat dat plot dan precies is want je geeft alleen het "onderwerp" van "het plot."

Vervolgens zeg je dat de rijksten goede lines hebben, want mad barz is in het engels een compliment voor de rapper.

Vervolgens zeg je dat ze met niks gevuld zijn dan een lege leegte. Dat zijn 1 tegenstelling (want ze hadden net nog mad barz) en 2 pleonasmen(toch, of was pleonasmen iets anders? iig dat je hetzelfde zegt).

skills for bluffing, they got plenty of droids
to write bullshit, so they can recite the fools grip

Wait, what? Vaardigheid om te bluffen, ze hebben genoeg droïden(robots? of bedoel je hier heel diepzinnig iets anders mee die onzin schrijven zodat ze de grip van de dwazen kunnen citeren? Er klopt met alle respect niet veel van en anders is het veel te abstract.

if hiphop were to be my middle name
I'd switch plots and turn around in my grave

Je gaat een ander plot/pad aan en draait je om in het graf als hiphop je tweede naam was? Ik maak hieruit op dat je dood bent.

Nou ja dat zijn wel genoeg voorbeelden met uitleg, ik zou zelf nog even kritisch naar deze lines kijken:

to be rapping, the balls grabbing
and tall standing, till they fall with no landing

Oke, voor deze: now run sun wel wat toelichting: ik snap wat je bedoeld maar je zegt hier: ren, zon... je bedoelt SON.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2009 @ 20:53:28 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Snacky Gepost door Snacky op zondag 09-08-2009 om 15:28:38
Quote:
Twister schreef op 08-08-2009 @ 20:51
Ik vind je tekst niet echt bijzonder, sorry. Sommige dingen slaan ook nergens op. Omdat ik de beroerdste niet bent zal ik je wat voorbeelden geven... No offence trouwens, dit is meer om jou te helpen indien je die hulp accepteert.

and relate when I say; I hate their sick plot
about money, bitches and fast cars
it's funny, the richest got mad barz
filled with nothing but an empty void

Wat je hier zegt is je hun zieke plot(welk plot) haat over geld, bitches en snelle auto's. Verklaar even wat dat plot dan precies is want je geeft alleen het "onderwerp" van "het plot."

Vervolgens zeg je dat de rijksten goede lines hebben, want mad barz is in het engels een compliment voor de rapper.

Vervolgens zeg je dat ze met niks gevuld zijn dan een lege leegte. Dat zijn 1 tegenstelling (want ze hadden net nog mad barz) en 2 pleonasmen(toch, of was pleonasmen iets anders? iig dat je hetzelfde zegt).

skills for bluffing, they got plenty of droids
to write bullshit, so they can recite the fools grip

Wait, what? Vaardigheid om te bluffen, ze hebben genoeg droïden(robots? of bedoel je hier heel diepzinnig iets anders mee die onzin schrijven zodat ze de grip van de dwazen kunnen citeren? Er klopt met alle respect niet veel van en anders is het veel te abstract.

if hiphop were to be my middle name
I'd switch plots and turn around in my grave

Je gaat een ander plot/pad aan en draait je om in het graf als hiphop je tweede naam was? Ik maak hieruit op dat je dood bent.

Nou ja dat zijn wel genoeg voorbeelden met uitleg, ik zou zelf nog even kritisch naar deze lines kijken:

to be rapping, the balls grabbing
and tall standing, till they fall with no landing

Oke, voor deze: now run sun wel wat toelichting: ik snap wat je bedoeld maar je zegt hier: ren, zon... je bedoelt SON.


Ok bedankt voor je kritische blik, ten eerste is deze tekst meer geschreven met oog op de en flow, en ten tweede vat je helaas mijn tekst verkeerd op waardoor je de zinnen leest zoals ze niet bedoeld zijn, het sleutelwoord bij deze tekst; Sarcasme.

skills for bluffing, they got plenty of droids
to write bullshit, so they can recite the fools grip

als ik eerst (in jouw ogen) complimenten geef, dan doe ik dat met een sarcastische ondertoon(iets wat je niet kunt lezen uiteraard), waarna zinnen als de schuin gedrukte hierboven zijn bestaansrecht vind. Ik weet niet wat jouw mening is, maar ik heb nog nooit een hiphop tekst geluisterd en elk woord letterlijk opgevat, wtf dude? een droid is ook iemand die hersenloos werk doet, in deze zin dus ghostwriters.

Als je goed zou lezen, zou je zien dat er staat; IF hiphop were to be my middle name I'd switch plots and turn around in my grave, het is belangrijk om te weten dat een ''plot'' ook een stuk grond is waar een graf in ligt, anders snap je die zin niet nee, dan nog snap ik niet waar jij daar uithaalt dat ik persoonlijk dood ben.

it makes me sick that it's a fashion
to be rapping, the balls grabbing
and tall standing, till they fall with no landing

Wat is hier precies mis mee dan?

Ik vind het niet erg om commentaar te krijgen, maar lees dan in het vervolg de tekst even goed door voordat je insinuaties maakt die niet kloppen.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 09-08-2009 om 15:56:45
Quote:
Snacky schreef op 09-08-2009 @ 15:28
dan nog snap ik niet waar jij daar uithaalt dat ik persoonlijk dood ben.


er stond 'dan draai ik me om in mn graf'

Tenzij jij graag in een graf ligt, vat ik dat ook op alsof jij dood bent.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-08-2009 @ 15:57:35 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Snacky Gepost door Snacky op zondag 09-08-2009 om 15:58:25
Het gaat om hiphop, en volgens vele is hiphop dood begraven, als je die zin bekijkt zoals jullie het doen zou ik het nog vreemder vinden hoe een lijk zich omdraait...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 09-08-2009 om 16:00:58
dude, niet iedereen interpreteert die shit zoals jij doet. Als ik zou weten dat jij jezelf als hiphop ziet en jezelf/hiphop dus omdraait in je graf, zou het hetzelfde zijn right?..

no hate verder man, zit gewoon hier en daar vaag in elkaar, face it en ga verder met een nieuwe tekst, want je engels is dope sowieso
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-08-2009 @ 16:13:13 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
038-NBZ
N. toch?
Gepost door 038-NBZ op zondag 09-08-2009 om 16:38:25
niet dat ik de tekst echt hoogstaand vind ofzo.
maar kwa flow zit het wel goed enzo alleen soms niet altijd even smooth.
ik geef later mischien nog wel feed, maar fresh er stond toch echt
'if hiphop were to be my middle name
I'd switch plots and turn around in my grave'

hij ziet zichzelf niet als hiphop 'in het algemeen' lees de eerste zin, dan snap je z'n bedoeling toch wel?
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.01 sec.