Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zaterdag 01-08-2009 om 22:12:05
Kga er niet te veel woorden aan vuil maken, gewoon ff lezen aub...
Hi all btw



========================
"verdovend als morfine, verslavend als heroine, er valt nie te beginne, aan beschrijve hoe da ik me voel vanbinne, je hartje, ik moest het winne, kheb 't gewonne, de fun is begonne, m'n blik die iedere keer weer verstart als je weer een keer alle verbeelding tart, m'n wezen verwart en m'n libido sart, pal in m'n hart, je hele verschijning, zo apart, zo speciaal, je bent het allemaal, een dame, een vrouw, een meisje en een slet in bed, totaal, gek, gestoord, hoe je alles wa'k ken verstoort, compleet ongehoord hoe je alle con-cur-rentie vermoordt, en verplettert, letter per letter, woord voor woord, je bent het ultieme antwoord op hoe liefde eigenlijk hoort, een mutueel akkoord dat m'n hele zijn doorboort, stuurboord, bakboord, ik weet nie meer waarheen, oh god lieve schat, ik wil je, nu meteen...



...



nie meer normaal hoe je me helemaal doet overgaan naar mentaal, mental, beyond words, je schattige kont, lekker rond, je bent een queen, een diva, fier en trots als The Queen of Sheba, maar tegelijk nie te beroerd om sokken te kope in de Wibra, je bent een prachtvrouw, een goddelijk schepsel, de planeet je tempel, elke stap die je zet een stempel, op m'n ziel op m'n liefde, je bent alles wat ik ooit beliefde, geen drempels, alles eerlijk, onmogelijk heerlijk, onwaarschijnlijk begeerlijk, zo oneerlijk, tegenover de rest, you the absolute best, en je weet 't, al de rest : doe geen moeite, vergeet 't, ik weet 't, nu wel, bij wie ik moet zijn voor mijn onaardse hel, mijn hels paradijs, je bent zo de hoofdprijs, eerlijk, weet je nog, wat ik je heb verteld over Parijs? toch? tuurlijk wel, wel, je verwacht het wel maar awel, het is niks vergeleken bij wa ik je ga geven, bij wa je echt ga beleven, me zo doen zweven, en dan te bedenken, al die onnozele teven, een stuk of zeven, en tachig, crimineel machtig, is hoe je me doe voelen, is wa de mensen bedoelen, wanneer ze doelen, op liefde, op love, that rises above, anything known to man, the things you can, the things you do, to, me, are absolute-ly, cra-zy... I so, love, you...



.....



je sexy lijf, geen woord da beschrijft, je schoonheid, je beauty, de manier waarop ik verstijf, het sta cht wel buiten kijf, da ieder woord da ik schrijf honder procent gemeend is, net zoals nen arabier als ne crimineel vermeend is, net zoals een klein kind versteend is, een stuk speelgoed gezien waar ie voor weent, nie? Mais 'behn' oui, c'est qui? La reine? het zal wel zijn, jij, als een delicatesse zo fijn, de zachte lieflijke pijn, waar je zo van houdt, regelrecht goud, da's wat jij bent, da's hoe je me emotioneel verwent, en ik vrees da het nooit went, da ik nooit zal wennen, aan de quasi perfectie waaraan je grenst, aan hoe ik weet je nooit te zullen kunnen temmen, hoe je me zo meesterlijk vast weet te klemmen, hoe je me keer op keer weer blij weet te stemmen, de massa weet te mennen, door hun sexuele prikkels te jennen, je bent een godsgechenk en ik denk, nee ik weet, dat je god bent die me lenkt..."
===================================

Kan dat er door of toch nog wat bijschaven hier en daar?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 01-08-2009 om 22:22:56
Is je N toets stuk?
En mss kan je je zinnen wat netter onderelkaar zetten in passende bars,zodat het allemaal wat overzichtelijker eruit ziet.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zaterdag 01-08-2009 om 22:24:11
Ik ben Vlaming, ik doe niet aan interpucntie... kom op, niet lullig doen, het gaat hem om de tekst, een beetje creatief meedenken aub... Of moet echt alles voorgekauwd zijn?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 01-08-2009 om 22:26:18
ok dan begrijp ik de N.
Jij kan er tenslotte ook niets aan doen dat je Vlaming bent,maar je zinnen zijn nog steeds te lang.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-08-2009 @ 22:29:35 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zaterdag 01-08-2009 om 22:26:53
het doet er niet toe...
Ik vraag contextuele feedback, geen stucturele...
Structuur bepaal ik zelf wel... Ik maak m'n eigen regels... In everything...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-08-2009 @ 23:53:38 ]
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zaterdag 01-08-2009 om 23:53:49
kijk, ik weet ok wel wa bars zijn en zo, maar... nee. Da's net de hele fucking point van hiphop, bend the fucking rules. Don't follow 'em... Do your own thing, not what the doctors prescribe you...
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 01-08-2009 om 23:56:55
Eigenwijs?

Zinnen zijn te lang, schrijf het ook ff netjes 16 bars onder elkaar.
Maakt het stukken overzichtelijker en makkelijker te lezen

Op het oog oogt de rijm vrij simpel.

concept is wel oke, hier en daar wat simpel uitgewerkt.

Geziene je reacties op andere forumleden's teksten, vind ik de reacties vrij onterecht.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:02:43
Quote:
FreshS schreef op 01-08-2009 @ 23:56
Eigenwijs?

Zinnen zijn te lang, schrijf het ook ff netjes 16 bars onder elkaar.
Maakt het stukken overzichtelijker en makkelijker te lezen

Op het oog oogt de rijm vrij simpel.

concept is wel oke, hier en daar wat simpel uitgewerkt.

Geziene je reacties op andere forumleden's teksten, vind ik de reacties vrij onterecht.


Eigenwijs zeker en vast, maar het is duidelijk dat we te maken hebben met een taalbarriére, want de gemiddelde Vlaming die het ondertussen gelezen heeft vindt het subliem, zonder te liggen zeiken over bars, ze zien de flow, zonder bars...Zonder me te vragen zinnen op te splitsen... Dan weet je 't wel eh?

Oftewel : ik zit hier op een forum voor nerds, en niet op een forum van mensen met oprechte liefde voor taal... Sorry...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 00:04:36 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 02-08-2009 om 00:04:13
Ja, dit is een nerdforum. Donder je dan maar op van deze site?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:06:34
Nee, toch niet. Nerds op de zenuwen werken is altijd leuk, zeker als je taalvaardiger bent dan de rest haha...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 02-08-2009 om 00:09:58
Sja, beter gedraag je je gewoon normaal... En dat is ook gelijk de laatste keer dat ik dat zeg...


----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 02-08-2009 om 00:10:57
Wat is de reden dat je zo mad eigenwijs doet?

'Taalvaardig' is het echt niet zo goed als jij denkt hoor.
De rijm is nogal simpel. That's only one thing.

En dat de Vlamings van scheef lezen houden, is hun probleem.
Ik geef gewoon de tip dat meer mensen het lezen als er netjes 16 bars onder elkaar staan. Maar jij, met je eigenwijze persoonlijkheid, denk alles beter te weten, terwijl je nog geen dag lid bent van dit 'Nerdforum.'

Geen liefde voor taal zegt 'ie.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:13:47
Quote:
FreshS schreef op 02-08-2009 @ 00:10
Wat is de reden dat je zo mad eigenwijs doet?

'Taalvaardig' is het echt niet zo goed als jij denkt hoor.
De rijm is nogal simpel. That's only one thing.

En dat de Vlamings van scheef lezen houden, is hun probleem.
Ik geef gewoon de tip dat meer mensen het lezen als er netjes 16 bars onder elkaar staan. Maar jij, met je eigenwijze persoonlijkheid, denk alles beter te weten, terwijl je nog geen dag lid bent van dit 'Nerdforum.'

Geen liefde voor taal zegt 'ie.


Lees ff in de andere topic, dan snap je het hopelijk... Taal is liefde, en liefde kent geen regels... Dat is de point...
Het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn hoor, he gaat hem voornamelijk om het gevoel dat je overbrengt... Een mens is meer dan alleen maar een stel hersens...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 00:15:28 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 02-08-2009 om 00:16:39
Waarom denk je dat alles om 'taal' draait man?

In hiphop kun je je gevoel uiten d.m.v. taal.
taal is je 2e liefde. hiphop is je eerste.

Als je denkt dat alles om taal draait, denk ik dat je beter naar één of ander gedichten-forum kunt gaan zoeken, o.i.d.

Daarnaast is niet iedereen 'taalkundige' en maybe moet je eens van hiphop/rap gaan houden, i.p.v. de taal.

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:19:26
Quote:
FreshS schreef op 02-08-2009 @ 00:16
Waarom denk je dat alles om 'taal' draait man?

In hiphop kun je je gevoel uiten d.m.v. taal.
taal is je 2e liefde. hiphop is je eerste.

Als je denkt dat alles om taal draait, denk ik dat je beter naar één of ander gedichten-forum kunt gaan zoeken, o.i.d.

Daarnaast is niet iedereen 'taalkundige' en maybe moet je eens van hiphop/rap gaan houden, i.p.v. de taal.



Op zich heb je een punt, maar dan beperk je jezelf toch tot prefab hiphop, hiphop waarin een bende zwarten alleen maar stoer liggen te wezen en lopen te pochen met hoeveel dollars ze wel niet hebben? Het spijt me, maar pakweg een Jay-Z vind je niet in mijn collecite, net omdat dat soort mannen intellectueel een regelrechte grap zijn... Hiphop is voor mij intellectueel genot, en de gebruikte taal is de voornaamste factor voor mij om dat genot te bepalen... Niet hoeveel kettingen iemand om z'n nek heeft hangen...

en ook niet het feit of een beat in maatje 8 dan wel 16 voorbij komt boppen....
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 00:22:54 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 02-08-2009 om 00:22:52
Kijk, waar jij het over hebt is de 'commerciële'-kant van de hiphop scene. Maybe moet jij eens wat meer underground hiphop gaan checken.

Op dit forum is veel ondergrondse hiphop. Reken 90%, overige 10% zijn het door jou zojuist omschreven.

Hiphop is breed.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:24:17
Quote:
FreshS schreef op 02-08-2009 @ 00:22
Kijk, waar jij het over hebt is de 'commerciële'-kant van de hiphop scene. Maybe moet jij eens wat meer underground hiphop gaan checken.

Op dit forum is veel ondergrondse hiphop. Reken 90%, overige 10% zijn het door jou zojuist omschreven.

Hiphop is breed.


Heel grappig, want jij geeft me net het idee iemand te zijn die niet meer kent dan wat er in de charts te vinden is...

Misschien dat we elkaar dan toch behoorlijk verkeerd interpreteren, nee? Ik begin het gevoel te krijgen van wel...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 02-08-2009 om 00:24:40
@FreshS, geen tijd in steken, meneer pseudo intellectueel is de moeite niet waard... Gaat me weer mijn hart kosten als ik die onzin ga zitten volgen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:26:16
Quote:
SBU schreef op 02-08-2009 @ 00:24
@FreshS, geen tijd in steken, meneer pseudo intellectueel is de moeite niet waard... Gaat me weer mijn hart kosten als ik die onzin ga zitten volgen.


SBU... Admin of niet... lick my balls
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 02-08-2009 om 00:26:50
Dude........ triest menneke

@ decay dus he
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 00:27:10 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
KingDecay
King of decay to come
Gepost door KingDecay op zondag 02-08-2009 om 00:28:46
Nuja, wat dacht ik eigenlijk ook
als Vlaming linguïstiek advies vragen aan Nederlanders, stom van me...
L2N
twezus
Gepost door L2N op zondag 02-08-2009 om 03:54:33
kingdecay je rijms zijn simpel tekst voel ik niet, en je ja advies vragen aan nederlanders deed je zoiezo omdat je zo dom bent dat je daar uberhaupt op zit te wachten
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Methode
De scheidingslijn tussen fictie en realiteit
Gepost door Methode op zondag 02-08-2009 om 06:52:16
Quote:
Nee, toch niet. Nerds op de zenuwen werken is altijd leuk, zeker als je taalvaardiger bent dan de rest haha...


Quote:
KingDecay schreef op 02-08-2009 @ 00:13
Lees ff in de andere topic,


Jij verloedert de Nederlandse taal, gebruik eens het goeie lidwoord! En ja, het is goeie en geen goede, goeie is namelijk een verbogen vorm van goed. En jij denkt eigenlijk ook nog dat je vocabulair wel oké is(de topic), ik vind je eigenlijk vrij infantiel. Liefde voor de taal, je hebt misschien wel correcte zinnen, maar incorrecte interpunctie. Monochromatische anonerende zwakzinnige! Typisch gevalletje van een chromosoom meer, en ga je nu maar afrukken op 13-jarige camsletjes.
----------------------------------------
omdat je altijd wel eens...
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 02-08-2009 om 09:23:02
Simpel rijmpje ja. Het lijkt net alsof je steeds 3 woorden neemt, en dan daar maar op rijmt, zonder eerst verder dan je 1e drie woorden te denken. Dan kunnen die quasi intellectuele Vlamingen het dope vinden, zegt wel weer genoeg over hun.

Ik zou echt die tip van FreshS even opvolgen, elke lyric staat immers zo op internet en dat is (lijkt mij) om de simpele reden dat het makkelijker te volgen is, en je alles beter op een rijtje kunt zetten. Probeer het eens zou ik zeggen, of nietnatuurlijk
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 09:47:58 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zondag 02-08-2009 om 09:26:01

Vlamingen beheersen over het algemeen de Nederlandse taal beter dan 'wij' Hollanders, maar deze gozert is een joke.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 02-08-2009 om 09:39:42
Waar baseer je dat op Het grote dictee der Nederlandsche taal?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Outshining Gepost door Outshining op zondag 02-08-2009 om 10:03:53
Misschien wil mc Boudica hem wel even bijpraten, waar is ze?
----------------------------------------
Sabr
Dnamiek
Profetisch
Gepost door Dnamiek op zondag 02-08-2009 om 12:16:38
Kerel, het doet er niet toe of je regels wil breken of naar je eigen hand toe zetten, punt is dat op deze manier mensen gewoon geen ZIN hebben om je tekst te lezen. Dan kun je mooi praten van ik doe men eigen ding en dit is hiphop blabla maar mensen gaan die lappen tekst echt niet doorspitten. Zet het ff wat duidelijker
----------------------------------------
Wise like that guy, that walked out of Nazareth
High as Silent Bob on top of the Everest
Snacky Gepost door Snacky op zondag 02-08-2009 om 15:26:29
Quote:
KingDecay schreef op 02-08-2009 @ 00:19
(...)


Op zich heb je een punt, maar dan beperk je jezelf toch tot prefab hiphop, hiphop waarin een bende zwarten alleen maar stoer liggen te wezen en lopen te pochen met hoeveel dollars ze wel niet hebben? Het spijt me, maar pakweg een Jay-Z vind je niet in mijn collecite, net omdat dat soort mannen intellectueel een regelrechte grap zijn... Hiphop is voor mij intellectueel genot, en de gebruikte taal is de voornaamste factor voor mij om dat genot te bepalen... Niet hoeveel kettingen iemand om z'n nek heeft hangen...

en ook niet het feit of een beat in maatje 8 dan wel 16 voorbij komt boppen....


Ik ga niet een discussie met je aan over intellectuelen, maar als jij Jay-Z niet luistert omdat hij niet 'intellectueel' genoeg is, dan sla je echt de plank compleet mis kwa hiphop Jay-Z is totaal geen gangster wanna-be mc, eerder het tegendeel, Je zou moeten weten dat je een boek niet om zijn kaft moet beoordelen.
Ik durf te wedden dat ik meer boeken heb gelezen dan jij, maakt mij dat intellectueler dan jij? Toch luister ik naar Jay-Z, kruip is uit je holletje, je bent zo doorzichtig als de pest gast, je denkt dat je meer weet dan andere en daardoor voel je je superieur aan andere, maar dat ben je totaaaal niet gewoon
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
L2N
twezus
Gepost door L2N op zondag 02-08-2009 om 15:32:30
ja maar snacky nu beoordeel je decay weer bij zn kaft door te willen wedden dat je meer boeken hebt gelezen...
maar voor de rest fuck decay
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zondag 02-08-2009 om 15:35:09
Quote:
Jspr schreef op 02-08-2009 @ 09:39
Waar baseer je dat op Het grote dictee der Nederlandsche taal?


Ja, eigenlijk wel. Hehe.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 02-08-2009 om 15:43:01
10 voor taal werd ook vaak gewonnen door de Vlamingen volgens mij dus je hebt wel een punt denk ik.

Daarentegen ken ik wel 200 moppen waaruit blijkt dat ze niet zo slim zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2009 @ 15:43:23 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
L2N
twezus
Gepost door L2N op zondag 02-08-2009 om 15:44:28
haha word jsp
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op zondag 02-08-2009 om 15:45:51
Jay-Z intellectueel een grap? Die man is van niks, naar multimillionair gegaan. Heel emporium opgebouwd, dat kan niet elke halve zool.
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op zondag 02-08-2009 om 21:26:34
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-08-2009 @ 16:36:43 ]

----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 03-08-2009 om 02:40:48
ik vind jay z maar een minderling
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
thinkfast
noem namen anders heb nix aan jouw gratis reclame
Gepost door thinkfast op zaterdag 15-08-2009 om 23:32:41
leest kut.

te lange zinnen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-08-2009 @ 23:34:45 ]

----------------------------------------
Life is a bitch so fuck it
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0103 sec.