Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
ChefS
Gepost door ChefS op maandag 17-08-2009 om 01:09:07
Deze brief is een schets hoe ik mijn spijt wil betogen
door de liefde besmet voel ik nu pijn in m'n ogen
door m'n liefje gekwetst, door mijn gelijke bedrogen
door een viezere slet sta ik nu een tijd op het droge

was je liefde een test? ik zou het bijna geloven
maar je riep me in bed alsof je zonder mij niet kon lopen
was ik ziek of upset dan kwam je bij me gekropen
we maakten samen honing maar de bij is gevlogen

nu pleit ik bij afleiding om de pijn te ontlopen
en vrij met elke meid die mij voorbij komt gelopen
die tijden lijk ik blij maar d'r is iets fijners daarboven
dat fijne dat was jij, maar ik ben je kwijt en het sloopt me

want je bent het medicijn om deze pijn te verdoven
zoek het in m'n rijms maar de tijd lijkt verschoven
als het kon zou ik Cupido van zijn pijlen beroven
je tot de mijne omtoveren, je laten blijven geloven

maar nu is het al te laat ik heb de pijn laten lopen
en m'n opgekropte haat is uit z'n eitje gekropen
nooit was ik zo kwaad al was ik kneiter bezopen
'schat...' was het laatste wat je zei voor de schoten

BANG!!!......................................BANG!!!
Snacky Gepost door Snacky op maandag 17-08-2009 om 12:54:11
K heb het niet erg aandachtig gelezen, na de eerste zin had ik al geen zin meer, kom op man.. 'Hoe ik mijn spijt wil betogen'' ?
Betogen is meervoud van een betoog, ik gok erop dat jij het woord betuigen bedoeld en dan nog is de verleden tijd betuigt.
Dit soort fouten laten zien dat je niet erg veel bezig bent met taal, en dus ook niet erg serieus bent met teksten schrijven, zo wel, let daar dan op in de toekomst want het staat echt heel erg slordig.

Ik zie dat je al redelijk het idee van multies doorhebt, maar kijk uit dat je geen overkill maakt want voor zover ik heb gelezen ziet het er nogal plicht matig uit, ik zou proberen om maximaal 3/4 keer dezelfde klank te herhalen want als je dit zou tapen zou het saai klinken.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
ChefS
Gepost door ChefS op maandag 17-08-2009 om 13:21:36
Zoek het werkwoord betogen anders eerst even op in het woordenboek voor je me komt beschuldigen
Ik begon bijna te twijfelen aan mezelf maar het klopt gewoon.
Verder vind ik het persoonlijk juist wel vet om een gedicht op 1 multie te schrijven, of mag ik hier alleen rap-teksten droppen ofzo?
Ik was niet van plan dit te gaan tapen nee, sommige teksten staan sterker op papier dan dat ze in audio ooit kunnen halen.
Snacky Gepost door Snacky op maandag 17-08-2009 om 13:40:38
Thesaurus
betogen: demonstreren

betuigen
ww betuigen (betuigde enk ovt; heeft betuigd volt deelw) [bəˈtœʏxə(n)] laten weten of blijken
iemand zijn spijt betuigen

juist ja.

btw; je mag van mij best dat doen hoor, maar gedichten bevatten zelden multies dus ik nam aan dat dit gewoon een rap tekst is, zo is die iig opgezet, maar doe vooral wat je niet laten kunt joh.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-08-2009 @ 13:42:34 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
ChefS
Gepost door ChefS op maandag 17-08-2009 om 13:58:29
#1 betogen
door redenering trachten aan te tonen, aannemelijk te maken of te bewijzen

#2 betogen
be´ to - gen
( betoogde, h. betoogd)
1 trachten te bewijzen;
2 een betoging houden

laat verder ook maar zitten, iemand anders nog feed op de tekst zelf?
Snacky Gepost door Snacky op maandag 17-08-2009 om 14:09:19
Ik probeer je enkel aan te tonen dat het niet klopt, dan kun je wel eigenwijs gaan doen, maar wat wil je dan precies dat we doen? Wil je enkel props krijgen voor je geweldige tekst, of wil je progressie boeken?

Misschien als je er goed naar kijkt, dat het dan op een scheve manier zou kloppen, maar nee, het is grammaticaal gezien gewoon fout, ik heb het ooit geleerd van iemand hier (ben ff kwijt wie dat was ) maar ik had ooit iets in de zin van; wat loop je stoer te doen, en dat klopten niet volgens die gene, ik d8 op dat moment; naaah waar heb jij het over? maar nu vind ik het echt gruwelijk lelijk klinken als iemand zegt dat ie iets loopt te doen, het is maar een klein voorbeeld en iets waar de meeste mensen niet over zouden vallen, maar je wilt toch het beste worden in wat je doet of niet? en dan kun je dus die fouten niet maken...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-08-2009 @ 14:10:06 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 17-08-2009 om 14:11:40
Lol, doe het maar af met eigenwijs. Het klopt gewoon.

En het is juist vrij uniek omdat iedereen inderdaad denkt dat het betuigen moet zijn, dus originele woordkeuze. Of ben ik nu eigenwijs
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-08-2009 @ 14:12:27 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
ChefS
Gepost door ChefS op maandag 17-08-2009 om 14:25:24
eigenwijs? Ik heb het toch echt opgezocht en er serieus naar gekeken. Ik zeg ook niet dat jij ongelijk hebt, ik denk alleen dat het op deze manier ook kan.
Ik begrijp wel dat het woord betogen in combinatie met spijt fout lijkt, omdat je het meestal hebt over spijt betuigen, dus schept het verwarring en was het om die reden misschien niet de goede woordkeuze.
verschil zit hem volgens mij in:
- hoe ik mijn spijt wil betuigen = hoe ik wil zeggen dat het me spijt
- hoe ik mijn spijt wil betogen = hoe ik wil zeggen waarom het me spijt
maar ik kan er natuurlijk altijd naast zitten...
Hiho1sal1v3 Gepost door Hiho1sal1v3 op zaterdag 22-08-2009 om 12:28:43
Ik vind het best een leuk tekstje vooral om je gevoelens kwijt te raken.. maarja dat is mijn mening
----------------------------------------
Jeeeez i fuck bitches..
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.