Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Mutz
Gepost door Mutz op woensdag 02-09-2009 om 16:37:19
NLhiphoppers,

Ik maak al enkele jaren beats en daarvoor gebruik ik Reason 3.0. Voor Reason heb ik gebruik gemaakt van FruityLoops, maar dat vond ik eigenlijk niks. Nu is het zo dat ik de laatste tijd enkel en alleen met samples werk (er komt zo goed als geen VST aan te pas), en daarvoor is Reason echt een K*tprogramma, maar omdat ik te lui ben heb ik eigenlijk nooit naar andere software gezocht.

Nu is mijn vraag aan jullie: Welke software is aan te raden voor het maken van beats puur gericht op samples? Reason heeft bijvoorbeeld geen mogelijkheid tot Timestretch en het Cutten van samples, dat is wel iets dat ik zoek in de software. Verder het liefst zo weinig mogelijk toeters en bellen, behalve misschien het toch nog af en toe gebruik kunnen maken van VST's (die ondersteuning hoeft dus niet al te uitgebreid te zijn, die voor de samples wel). Wat ik dus zoek is een programma met de mogelijkheden van een MPC2000XL (geen imitatie ofzo, maar ongeveer dezelfde mogelijkheden),
Iemand tips?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 02-09-2009 om 18:57:37
Froety loeps fpc/slicer
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Majesty Gepost door Majesty op woensdag 02-09-2009 om 21:04:17
FL is idd volgens mij de beste sequencer om te choppen/samplen enz.
----------------------------------------
Majesty Beats
Rilo
Gepost door Rilo op woensdag 02-09-2009 om 22:06:09
Je kunt ook bv. Battery 3 gebruiken van Native Instruments, wel een VST. Je kunt met deze VST die speciaal
bedoeld is voor drumsounds oa je samples inladen in een 'cel' en die kun je dan weer toekennen aan een pad
van je MPD of TriggerFinger zodat je een MPC achtig idee krijgt.. . . waar jij op doelde... alle sounds kun je los van elkaar editten.

De ideale combi.


----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0077 sec.