Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /   [Pagina: 1 [2] ]
Snacky Gepost door Snacky op zaterdag 26-09-2009 om 21:50:53
Waarom is het daar anders dan hier begonnen? Dat is echt bullshit, dan kun je wel zeggen dat je een docu hebt gezien, maar het is hier echt niet anders begonnen dan daar..

Het draait om immigranten, mensen die in een ander land gaan wonen, niet op een respectabele manier normaal geld kunnen verdienen, en dus op illegale wijze hun centen binnen halen. Op een dag komen daar wapens bij kijken, worden de groepen steeds harder en escaleert de boel, dus ik zie niet in waarom het hier anders is dan daar? Omdat het daar inmiddels 10x erger is? Hou toch op man.. kom is naar den haag, laat ik je wat wijken zien waar je binnen 3 minuten wegrent. Je moet niet praten als je niets van de situaties hier afweet.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 26-09-2009 om 22:09:29
Het zijn oud geworden pubertjes die nog steeds stoer willen doen met hun stapeltjes geld.

Al dat vuil oppakken en naar een Goelag sturen lijkt mij het beste.
EsX
Gepost door EsX op zaterdag 26-09-2009 om 22:26:00
Quote:
Snacky schreef op 26-09-2009 @ 21:50
Het draait om immigranten, mensen die in een ander land gaan wonen, niet op een respectabele manier normaal geld kunnen verdienen, en dus op illegale wijze hun centen binnen halen.


Dat is hun keuze..

Er werken al jaren verstandelijk gehandicapte mensen hier in de Appie Hein als vakkenvuller..
En dan kunnen zulke gasten niet op een fatsoenlijke manier centen gaan verdienen..!?

Come on...
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 27-09-2009 om 10:04:20
Ze kunnen hier prima op een respectabele manier geld verdienen, maar het probleem is meestal dat ze het voor die tijd al zo voor zichzelf verneuken dat geen werkgever ze wil hebben (drugshandel, mishandeling). En dat ik dan met legaal werk minder verdien kan me flink boos maken, als ik weet dat er een paar fantasie negers rondlopen die zoveel keer meer verdienen, gatverdamme. Ze zijn gewoon te zwak om een fatsoenlijke bijdrage aan een samenleving te geven en dat verklaren ze altijd maar aan de hand van "we hebben het vroeger zo moeilijk gehad" of "ik wil niet schoonmaken of een ander kutbaantje".
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 27-09-2009 om 11:15:38
Hun verdienen niet zoveel hoor.
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 27-09-2009 om 15:26:31
Zij. Niet hun. En ik denk dat je daar echt geen weet van hebt; ze staan vast niet hun geld uit te geven aan shitloads aan juwelen terwijl ze krap bij kas zitten.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Snacky Gepost door Snacky op zondag 27-09-2009 om 16:14:22
Jullie praten er wel erg makkelijk over, weet je hoe het is? Nee... ik geloof niet dat jullie beseffen dat jullie voorouders vele volken verneukt hebben, en ze vervolgens eeuwen later hierheen halen voor nog meer onderdrukking (of vinden jullie wc's schoonmaken voor een fooitje een mooie compensatie en dan zeg je ook nog vrolijk dat ze maar niet zo moeilijk moeten doen en gewoon moeten werken. De situaties waar die gasten in zitten (zaten) is heel bedroevend, vele van hun willen dat leven niet leiden, maar krijgen door de wijk waar ze in wonen, de mensen die ze om zich heen zien, verkeerde vrienden, junks, het gevoel dat ze niks anders kunnen. Ik ben zelf ook in een wijk op gegroeid waar je 's nachts met een boog omheen rijd, en als kind zie je eigenlijk het volgende; oneerlijke mensen die dealen, stelen, whatever, rijden in mooie bakken, hebben veel geld, juwelen, etc. En de buurman die 46 uur per week werkt kan net z'n huur betalen, kinderen naar school laten gaan en boodschappen doen, vakantie is er niet bij, nieuwe kleren ook niet, kinderen rijden op verneukten fietsen of helemaal geen, en dan kom je op school en zie je kinderen uit andere wijken en die hebben wel alle nieuwe spullen, dat is niet makkelijk kan ik je zeggen, frustrerend.
Ik ben niet bijzonder arm opgevoed ofzo dus ik voelde me niet zo, maar ik zag genoeg gasten om me heen die wel zo dachten.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur wat hun doen, of dat jullie fout zitten, maar je moet situaties omdraaien en je afvragen hoe jullie je zouden voelen in zo'n situatie en wat jij zou doen.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
melle
Gepost door melle op zondag 27-09-2009 om 16:39:47
als je 46 uur per week werkt en je kan niet rondkomen dan doe je toch echt iets verkeerd.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op zondag 27-09-2009 om 17:40:05
Als ik in die situatie zou zitten zou ik m'n best doen op school en zorgen dat ik niet als schoonmaker zou eindigen. Net zoals ik nu doe. Dat soort mensen gaan bij voorbaat al dealen en shit, zonder ook maar te proberen iets van hun leven te maken.
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 27-09-2009 om 17:44:03
En als je schoenmaker wordt wat dan nog? Genoeg mensen die normaal rondkomen met zo'n baantje. Mijn pa had op zijn 21ste ook 2 kinderen terwijl hij 'maar' bouwvakker was. Die heeft ook geen drugs gepusht om rond te komen. Zijn kinderen ook niet.

Ja je las het goed, ik deal niet.
Snacky Gepost door Snacky op zondag 27-09-2009 om 18:51:58
Quote:
melle schreef op 27-09-2009 @ 16:39
als je 46 uur per week werkt en je kan niet rondkomen dan doe je toch echt iets verkeerd.


Als iemand 46 uur per week werkt en niet rond kan komen, dan is er iets verkeerd in het systeem.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 19:00:30
Mijn zwager en zijn vrouw hebben samen een inkomen van 1200 euro netto per maand.
Daar betalen ze hun hypotheek van, van een vrijstaande huis.
Ze gaan elk jaar 3 week op vakantie met hun eigen goed onderhouden Nissan Sunny.

Ze hebben geen schulden en redden het prima zo....

O ja, ze hebben 2 dochters van 2 jaar en 3 maand oud...


Dus gozer, wat lul je nou!





Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 19:03:34
geloof er niks van, met 2 kids red je het dus nooit met 1200 eu in de maand!
----------------------------------------
....
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 19:05:45
Ze hebben het af en toe moeilijk, eerlijk is eerlijk..
Maar als jij verstandig met je geld omgaat, is het goed te doen..

+

Ze krijgen natuurlijk kortingen en subsidies omdat hun inkomen zo laag is..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 19:08:20 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 27-09-2009 om 19:10:16
Dat doen ze goed.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 19:11:44
ja als je verstandig met je geld omgaat red je het ook met 20 euro in de week!
is toch bullshit joh
je kan mij niet zeggen dat ze blij zijn met die 1200 euro en er gelukkig mee zijn..
tis namelijk niks!
vooral niet als je 2 kinderen hebt, als het alleen hun 2 was dan zou ik het nog beetje snappen
mja wie het kleine niet eerd he.....
----------------------------------------
....
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 19:25:18
Tja, ik zou het persoonlijk ook niet trekken, denk ik..
Zij hebben hier mee leren leven, ondanks dat het wel eens zwaar is, zijn zij dolgelukkig met het leven wat ze nu leven..
Ze kopen geen dure kleding, rijden niet in dikke auto's, gaan weinig uit, ze hebben zich helemaal aan deze situatie aangepast.


Er zijn in Nederland veel gezinnen die met weinig geld het wel redden, dus zó bijzonder is dit verhaal ook niet...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 19:26:35 ]
ventsupervent Gepost door ventsupervent op zondag 27-09-2009 om 19:32:36
je moet gewoon pas kinderen nemen als je een goed loon heb of een paar ton op de bank ofzo.. ik bedoel
het kan wel.. rondkomen met weinig geld en 2 kids.. en als je dan blij ben moet je dat toch gewoon doen.. als je niet kan leven met strugglen aan het einde van de maand om rond te komen.. zou ik nog ff wachten met die kids
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 27-09-2009 om 19:36:28
Quote:
Buster schreef op 27-09-2009 @ 17:40
Als ik in die situatie zou zitten zou ik m'n best doen op school en zorgen dat ik niet als schoonmaker zou eindigen. Net zoals ik nu doe. Dat soort mensen gaan bij voorbaat al dealen en shit, zonder ook maar te proberen iets van hun leven te maken.


Dat dus Snacky. Je voelt je toch gewoon een kankersukkel ipv een business man als je niet kan meedraaien. Ga toch fietsen man. Jij praat het ook precies goed met het eeuwenoude praatje maar ik ken genoeg mensen die geld verdienen op een fatsoenlijke manier. Ze kunnen toch ook hun eigen ding verzinnen (een eethuis, een toko, een schoonmaakbedrijf, een dit, een dat) ipv altijd illegale dingen te doen? Dat goedgepraat maakt me misselijk man.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 19:37:05 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 19:36:30
want vent zegt dus..

lijkt me zoiezo logisch dat je pas kids krijgt als je weet dat je niet hoeft te struggelen, mja

@ouwschool, ja 't boeit ook niet eigenlijk, als ze hun maar gelukkig zijn
kvind alleen zielig voor die kinderen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 19:38:55 ]

----------------------------------------
....
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 27-09-2009 om 19:38:03
Mensen die kinderen krijgen en niet in de situatie zitten om kinderen te krijgen zijn helemaal hersenloos. Maar dat lijkt me vrij logisch.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 19:39:36
Zit wat in...

Maar hun komen wél rond, en hebben heel bewust de keuze genomen om kinderen te nemen, dat ze nu luxe dingen (dure vakanties, stappen en bijv. merkkleding) niet kunnen doen, nemen ze op de koop toe.
Hun hebben, denk ik, goed door wat écht belangrijk is in het leven, en dat heeft weinig tot niks met geld te maken..
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 19:43:03
maar het gaat niet eens om vakanties of merk kleding en die bullshit.,.
gaat er om kan je je kind alles geven was die nodig heeft of moet je daar maanden voor gaan sparen?
kbedoel, hoe gaan ze het doen als ze naar school moeten?
daar gaat je maand salaris...
----------------------------------------
....
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 19:49:51
Dan is (goed opgeleide) moeders allang weer aan het werk om voor dit soort zaken op te draaien.
Ze hebben heel bewust en met hun volle verstand deze keuzes gemaakt.

@Replay: Het zijn absoluut geen zielige kinderen, ze krijgen elke dag warm eten, ze zijn schoon en lopen er erg netjes bij.
Ze worden hartstikke liefdevol opgevoed, en zover ik kan zien zijn ze dolgelukkig..


Snacky Gepost door Snacky op zondag 27-09-2009 om 19:53:45
Wow jullie zijn echt triest. Zeg ik dat ik het goedpraat??? Die gast die met een voorbeeld komt zegt zelf 2 posts later; ok ze hebben het moeilijk en ik zou er ook niet blij mee zijn.

Als je goed leest zeg ik ook in mijn eerst post dat ik niks goedpraat of goedkeur, maar dat ik er wel begrip voor kan hebben.

Oh, en dan nog iets, dat voorbeeld, zijn hun immigranten? Spreken hun niet of nauwelijks nederlands? Hebben hun een opleiding niveau van niks? En het allerbelangrijkste; wonen hun in een achterstand wijk? Als je deze vragen met een nee moet beantwoorden, slaat je hele voorbeeld ook nergens op verder... Zie je mij praten over mensen die op het platteland woont? Nee... en dat simpelweg omdat ik daar niet woon en me er dus geen voorstelling bij kan maken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 19:57:40 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 19:58:16
@exs iets ( waarom onthoud ik die 3 letters niet:S parra)
maar ja, kzeg ook neit dat de kinderen zielig zijn, dat weet ik niet eens, k vind het alleen zielig voor ze dat papa en papa niet zoveel geld hebben..

mja ik ben out voor vanavond

&snacky, ik weet niet, maar k snap je post niet...
----------------------------------------
....
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zondag 27-09-2009 om 20:00:55
Quote:
Replay schreef op 27-09-2009 @ 19:58
papa en papa

Hehehehe
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 27-09-2009 om 20:01:54
& mama natuurlijk, sorry:+
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 20:02:14 ]

----------------------------------------
....
Snacky Gepost door Snacky op zondag 27-09-2009 om 20:04:28
wat is er zo moeilijk aan dan, ik schets een situatie, vervolgens kom jij met een voorbeeld om de situatie kracht af te laten nemen, dus ik vraag je; zijn het immigranten? wat is daar moeilijk aan? Ik word gewoon een beetje moe van al die domme opmerkingen hier. Het is makkelijk om te oordelen als je het goed hebt.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
EsX
Gepost door EsX op zondag 27-09-2009 om 20:06:25
Quote:
Snacky schreef op 27-09-2009 @ 18:51
(...)

Als iemand 46 uur per week werkt en niet rond kan komen, dan is er iets verkeerd in het systeem.


Mijn reactie was puur gericht op deze opmerking.

In Nederland is alles zodanig geregeld (CWI, begeleidingstrajecten voor werk en opleiding, enz enz) dat zelfs mensen uit een achterstandswijk op het rechte pad kunnen blijven.
Het is puur een mentaliteits probleem...vind ik..
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 28-09-2009 om 05:48:02
Yup
Die gangsters hier nemen een levensstijl aan van hun vakbroeders in Amerika

Ik zou zeggen, een inburgerings cursus hard werken zou ze goed staan

Komt er ook nog wat terecht van de kids

En de jeugd is de toekomst!
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op maandag 28-09-2009 om 12:45:05
wel wel wel

40 uren werken voor 1200 is niet mijn ding noem het de mentaliteit ja
Waarom ik hard werken en sommige mensen niet ?
dusja het is de mentaliteit maar het heeft veel meer oorzaken. als je vrienden het zo doen lijkt alles zo makkelijk en is die stap zo gemaakt je neemt de risicos erbij. Stel je voor een nette ripdeal en je hebt 40.000 ?
en kom ook niet met scholing en shit want dat systeem is fucked het is laatste tijd wat beter maar vroeger..

dus het heeft verschillende oorzaken en het ligt er zeker aan waar je bent opgegroeid en hoe erg je je kan inleven...

Snacky = Right
EsX
Gepost door EsX op maandag 28-09-2009 om 14:57:48
Quote:
Ivoz schreef op 28-09-2009 @ 12:45


40 uren werken voor 1200 is niet mijn ding noem het de mentaliteit ja



Oke duidelijk man, dan heb jij dus gewoon een kut mentaliteit.

Ik heb ook weinig zin om op zulke belachelijke argumenten in te gaan, schiet toch niet op.
Gelukkig zijn er in Nederland nog genoeg mensen met principes en ballen, die niet de makkelijkste weg willen kiezen, zoals jij doet...


Quote:
Ivoz schreef op 28-09-2009 @ 12:45Waarom ik hard werken en sommige mensen niet ?


Pff, kom op man...dit zijn toch geen uitspraken meer?

[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-09-2009 @ 15:01:10 ]
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 28-09-2009 om 16:02:19
Nee EsX, dat is de toekomst
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 28-09-2009 om 16:47:32
Romantiseren is de doodsteek.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 28-09-2009 om 18:07:01
Over 15 jaar, als ik minister president ben dan is het eerste wat ik doe werkkampen opzetten. Dan kan dat werkschuwe tuig lekker de hele dag stenen bikken.
 Index / Radio, televisie en film /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0176 sec.