Stop... in the name of Hotel
Amsterdam, 17 september 2009
Hotel stopt.
In het creatief en zakelijk beste jaar uit hun geschiedenis besluiten ThijsRemie, JaySunsmith en FerryvanZijderveld op het synergetische hoogtepunt te stoppen met het bedrijf waarin zij sinds 2000 samen compromisloos samenwerkten aan bezielde projecten en producten.
Waarom? Omdat we kritisch en eerlijk zijn naar organische en individuele ontwikkelingen binnen het bedrijf. Dat kan betekenen dat zich binnen een groep wensen en behoeften ontwikkelen die onvoldoende met elkaar te verenigen zijn om jezelf als groep te blijven overtreffen. Mensen hebben ruimte nodig om zich te ontwikkelen. Wij geven elkaar de ruimte die nodig is.
We hebben altijd onze idealen en principes gevolgd en dat zal in de toekomst niet minder zijn. Juist daarom is dit het beste moment om trots te zijn op wat we hebben bereikt en met een scherpere individuele focus ons eigen pad te gaan bewandelen. We zijn graag onze eigen grootste criticaster en daarmee ook onze criticasters voor. Nu is ons gezamelijke hoogtepunt.
De naam Hotel zal niet langer worden gebruikt. Het is een naam geweest voor likeminds die gezamenlijke doelen nastreefde en hoge eisen aan elkaar stelden. Door derden is Hotel altijd door divers bekeken, ervaren en benaderd. Ontwerpers? Kunstenaars? Collectief? Reclame? Plek om te slapen? Wij hebben ons zelf nooit in een hokje kunnen en willen plaatsen om ‘helder’ of ‘passend’ te zijn naar buitenstaanders. Passie is niet te labelen in een enkel trefwoord.
Wij sluiten dit hoofdstuk af met het ontsluiten van ons archief op
www.hotelworldwide.com en een expositie. Houd hotelworldwide.com en twitter (@hotelworldwide) in de gaten voor details. Wij danken u, jou en iedereen die ons de ruimte heeft gegeven om te kunnen denken, doen en laten volgens onze visie. Dank aan een ieder die met en voor ons heeft gewerkt. Dank voor de liefde en
haat door de jaren heen. Wij werden er wijzer van.
ThijsRemie gaat zich verder toeleggen op innovaties in online user experience,
beeldschermtypografie en information design.
E post@thijsremie.nl – twitter.com/thijsremie
JaySunsmith gaat verder als Jay Sunsmith.*
(* Non-conformistisch denker / Strategisch ontwerper / Inspirator, stimulator)
E J@jaysunsmith.com – twitter.com/jaysunsmith
FerryvanZijderveld gaat zelfstandig verder als grafisch ontwerper
en zet een nieuw bureau op onder de naam UNDOG.
E ferry@undog.nl
Feed The Future!
Thijs, Jay, Ferry