Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op woensdag 14-10-2009 om 00:29:48
Op sterven, ja mijn vader...Kanker, dat is de dader!
Ik zei toen later, toen zijn hart stopten en 't bloed niet meer stroomde door zijn slagader!

Getogen in 't gooi!
Hij viel aan kanker te prooi!

Kanker, vieze kankerzooi!
Nee, hou 't goed...zeg maar Kutzooi!

Daar in zijn kist, mijn geheugen gewist
Wie is die man? Het is niet mijn vader, nee...niet betwist!

Waarom huil ik?
Waarom geeft die vrouw mijn zo'n vreemde blik?
Waar ben ik?
Ow schik!!!

Mijn vader dood, mijn leven verkloot!
De man dood, die zorgden voor ons brood!

De man waar ik van hield!
De man waarvan zijn hart ophield!

Mensen tips?
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 14-10-2009 om 09:05:16
Ja ik heb wel wat tips...

Vind het echt mooi dat je een tekst wil schrijven over je vader die is overleden aan deze rotziekte, maar zou je niet beter een tekst schrijven over jouw gevoel over deze situatie? Gewoon opschrijven hoe je je voelt, en daarna regels toevoegen, of in ieder geval zorgen dat het rijmt.

Voor de rest mis ik een flow, multi's en een pakkend rijmschema.

Voor informatie over hoe je multi's schrijft en alles verwijs ik je door naar dit topic
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op woensdag 14-10-2009 om 12:31:05
Quote:
Master Of Disaster schreef op 14-10-2009 @ 09:05
Ja ik heb wel wat tips...

Vind het echt mooi dat je een tekst wil schrijven over je vader die is overleden aan deze rotziekte, maar zou je niet beter een tekst schrijven over jouw gevoel over deze situatie? Gewoon opschrijven hoe je je voelt, en daarna regels toevoegen, of in ieder geval zorgen dat het rijmt.

Voor de rest mis ik een flow, multi's en een pakkend rijmschema.

Voor informatie over hoe je multi's schrijft en alles verwijs ik je door naar dit topic


Bedankt voor de tips! Hij is er nog niet aan overleden, maar in de toekomst zal dat helaas wel 't geval worden, daarom dat ik 't schreef. Kon niet slapen toen we weer kut nieuws kregen, dus schreef ik dit. >.>
aapje
Gepost door aapje op woensdag 14-10-2009 om 13:04:20
Je hebt nu ook alleen maar feiten opgeschreven in super korte zinnen. Probeer er meer een verhaal van te maken.
Met die uitroeptekens komt het ook vet agressief over, als een of andere tekst van steen is.
En woorden in de verleden tijd heb je soms in meervoud geschreven terwijl t enkelvoud is.
Zijn hart stopte.. niet stopten.. hij heeft maar 1 hart
De man die zorgde voor jullie brood
etc
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 14-10-2009 om 19:06:26
Quote:
Kramtje schreef op 14-10-2009 @ 12:31
(...)

Bedankt voor de tips! Hij is er nog niet aan overleden, maar in de toekomst zal dat helaas wel 't geval worden, daarom dat ik 't schreef. Kon niet slapen toen we weer kut nieuws kregen, dus schreef ik dit. >.>


ow sorry man, had niet goed gelezen, sorry dat ik dacht dat ie al overleden was... ;( maarja alsnog klote dat ie terminaal is... ;( nogmaals sorry man, ben blij dat je wat aan de tips hebt
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op woensdag 14-10-2009 om 21:22:44
Quote:
Master Of Disaster schreef op 14-10-2009 @ 19:06
(...)

ow sorry man, had niet goed gelezen, sorry dat ik dacht dat ie al overleden was... ;( maarja alsnog klote dat ie terminaal is... ;( nogmaals sorry man, ben blij dat je wat aan de tips hebt


Hehe, hoeft geen sorry te zeggen hoor. Kan je niks aan doen en daarbij, al kon je er wat aan doen...I don't really care. Ja, de tips waren handig, ga ze zeker gebruiken.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0129 sec.