Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
phunkreader
Blijf Puur Figureren!!!!
Gepost door phunkreader op donderdag 15-10-2009 om 18:23:15
Heyz mede- figuranten,

Hiphop tegenwoordig is verbasterd tot vele zaken. Vele knapen zijn door de gangsterscene in andere sferen geraakt. Geen feest zonder te spacen, geen open mic zonder de leken. Wetend ze hebben altijd nog 1 lettergreep om te geven: 'BITCH'.
Maar wie is hier nou nog bezig als de oude vertrouwde rapmeesters?
Echt zeggen wat mensen denken en je leven te delen. Prominent als klaagzang waar de muziekstroom vandaan kwam.
Naar mijn idee is dit nu te weinig aanwezig!
Dus mensen, blijf niet alleen maar bezig met de Swagger, Maties en drank.
Geen woorden over daden die je zelf niet waarmaakt of is in Nederland sinds ik hier kwam in de slop geraakt.

Nou ik weet het niet meer en als een schrijver wordt ik er moedeloos van om er geen woorden voor te hebben... Positiviteit, waar het allemaal om draaide, bestaat niet meer. Althans enkel nog bij mensen die nu in de scene figureren. Dat terwijl ze vroeger heersten. Ze willen er niks meer mee te maken hebben.
Zo ben ik nu op een punt gekomen dat ik me ervoor schaam om mezelf een rapper te noemen, ik ben een juggelaar...

Ik vraag jullie: "waar zijn de kunstenaars die elk element hebben beoefend". Wie komt met meer funk als Extine of gaat langer mee als Deams... Kan dat nog?
Ik las zo laatst een topic van hiphop koning LTH, over dat shit veranderd. Dat maakt me ook weer aan het lachen, want we hebben het toch zelf in de hand? Daarom deze klaagzang, dit gedicht dat zich op de origine richt zonder die ene lettergreep: ..... (Bitch)

Dus geef je mening, zeg wat je van de game vindt... maar kom niet gekker met swagger omdat je deze shit te lame vind!

Peace,

Phunxz
puur een figurant

p.s. Dit is niet bedoelt als dicht of rijm, dus praat niet over schema's multies of stijl, maar geef je mening en onderbouw het als je vind dat ik ijl!

----------------------------------------
www.myspace.com/purefiguranten
Ottogast
Rapchinees
Gepost door Ottogast op donderdag 15-10-2009 om 18:26:36
Meh, niet oz moielijk doen, gewoon dope ish droppen zo veel je kan en wil. En wacke cats negeren, dan komt het automatisch goed.

nuf said
----------------------------------------
Jeeje
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 15-10-2009 om 18:35:20


Ontopic; Mee eens, mja de underground zal d'r altijd blijven man!
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 15-10-2009 om 18:41:18
Je bent wel lichtelijk aan het ijlen, hiphop is begonnen als een manier om de druk van heroine weg te halen van de straten van Brooklyn en op een positieve manier bezig te zijn in het leven.
Jaren later, door onder andere slimme management technieken, neppe gasten en slimme marketing is ''hiphop'' mainstream geworden.
Hoe je het ook went of keert, alles wat mainstream is, is commercieel, met oog op zoveel mogelijk geld verdienen, helaas is de media van een zodanige invloed dat mensen als lil wayne worden gezien als de beste rapper ter wereld door het merendeel van de jongere bevolking, de groepering die het meeste geld heeft te spenderen en ook het makkelijkste mee genomen word door een hype.

In dat opzicht heb je ook gelijk, maar er zullen ook altijd indie-labels bestaan (indie=indipendent) waar vele mc's hun eigen gedachtegangen portretteren en de gedachtegoed van hiphop uit blijven dragen, denk hierbij aan mensen als mr.lif, aesop rock, immortal technique, sage francis, brother ali, etc.
Dus nee, hiphop moet niet terug naar zijn roots, of zijn underground status, mc's moeten zich bewust zijn van hun roots en vanuit daar hun eigen weg vinden.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
EsX
Gepost door EsX op donderdag 15-10-2009 om 18:45:22

*Amen*


blgcrew
Gepost door blgcrew op donderdag 15-10-2009 om 18:55:38
Ik denk je moet gewoon dat luisteren wat je leuk vindt. Ik vind die Soulja Boy shit ook niet super, daarom luister ik niet! Als er mensen zijn die het wel leuk vinden moeten ze het vooral blijven luisteren/kopen etc.
Ik vond vroeger ook minder dat 'commerciėle' rappers steeds op tv kwamen maarja daar veranderd je niks mee. Blijf gewoon dat luisteren wat je leuk vindt want goede artiesten bestaan nog steeds.

Ik vind het nep dat mensen gaan haten op nieuwe commerciėle rappers, zij krijgen goed betaald en jij zit op je kont
Mindstate
Gepost door Mindstate op donderdag 15-10-2009 om 19:01:56
Als je vind dat er te weinig ''echte'' cats zijn out there zou ik toch maar eens naar de opticien gaan want ik zie eigenlijk alleen maar meer en meer nieuwe dope rappers opstaan. Het ligt er denk ik ook vooral aan hoe je naar de scene kijkt, als je het alleen vanuit het mainstream oogpunt bekijkt.. tjah dan valt er weining dopes te vinden inderdaad. Je moet gewoon weten waar je moet zoeken en wat BGL zegt gewoon luisteren naar wat je wil luisteren en de rest negeren.
unavailable Gepost door unavailable op donderdag 15-10-2009 om 19:05:29
Alle wacke hyves rappertjes moeten gewoon een paar lekkere kankerklappen krijgen vind ik.
Meteen hun mic afpakken, opgelost.
Mindstate
Gepost door Mindstate op donderdag 15-10-2009 om 19:07:40
Denk je dat? Hell naw, dan staat er binnen no-time weer een horde wacke rappers klaar. De hypes, eendagsvliegen etc. zullen niet verdwijnen.

Eigenlijk is het pas een probleem wanneer jij er zelf een probleem van maakt, snap al dat gejank niet hoor dat de scene kut is ofzo..
phunkreader
Blijf Puur Figureren!!!!
Gepost door phunkreader op donderdag 15-10-2009 om 19:13:39
juist mensen,

K snap natuurlijk ook wel dat de echte cats er nog wel zijn, en ik zit zeker niet op m'n reet om te zeiken op commercie rappers, maar ik zie ze weinig... Ik zie Deventer en Zwolle steeds commercieler worden en vind die "cats' steeds moeilijker." Dat is hetgeen wat fucked up aan dit geheel is!
Drom maak ik me er druk om en zie ik liever een paar sites verschijnen die zich wel bekommeren om de artiesten als immortal etc ie genoemd zijn... Die lopen ook in Nederland zoals Fifth season (R.I.P.) hier liep, maar behalve fith merk ik ze weinig op hier in het oosten..... Als jullie interessante suggesties hebbe ben ik daar meer dan blij mee... Enne hoe kom ik bij de vette underground feestjes?

peace
----------------------------------------
www.myspace.com/purefiguranten
Jackdeaap
PABLAAAAAAAAAAAW
Gepost door Jackdeaap op donderdag 15-10-2009 om 19:15:01
fabian, je weet best waar die party's zijn ! hehe
----------------------------------------
ijerkoffinmycereal
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 15-10-2009 om 19:31:39
Waar maak je je druk om? Mensen moeten lekker luisteren wat ze leuk vinden.
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op donderdag 15-10-2009 om 20:01:13
gewoon echte shit checken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-10-2009 @ 20:07:27 ]

----------------------------------------
betta believe that
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op donderdag 15-10-2009 om 23:50:52
ik moet terug naar je moer! Terug naar der poenpoen en achterwerk:+
----------------------------------------
hoi
Eigenwais
Ik flowiezo
Gepost door Eigenwais op vrijdag 16-10-2009 om 14:04:13
Kijk naar Appa, Brainpower, Fakkelbrigade, Winne, Zwart Licht, Jiggy, Fotosynthese (15jaar), Hef-Crooks-A'donis, Zo Moeilijk, M.O. Brakko, Dret & Krulle, Deams, Kleine Jay & Cartes, J.A.E., Kraantje Pappie, ja em noem maar op, zijn genoeg eche hiphoppers in nl, cats als nino, dio en dat soort taferelen moet je negeren... zowiezo zijn er echt veel opkomende talente waarvan we meer moeten horen en kijk naar de grote prijs van nl, genoeg talent en echte hiphop


----------------------------------------
Ik ben een afknapper voor al die lelijkerds
Rem
Tourist
Gepost door Rem op vrijdag 16-10-2009 om 14:10:32
Quote:
Eigenwais schreef op 16-10-2009 @ 14:04
Kijk naar Appa, Brainpower, Fakkelbrigade, Winne, Zwart Licht, Jiggy, Fotosynthese (15jaar), Hef-Crooks-A'donis, Zo Moeilijk, M.O. Brakko, Dret & Krulle, Deams, Kleine Jay & Cartes, J.A.E., Kraantje Pappie, ja em noem maar op, zijn genoeg eche hiphoppers in nl, cats als nino, dio en dat soort taferelen moet je negeren... zowiezo zijn er echt veel opkomende talente waarvan we meer moeten horen en kijk naar de grote prijs van nl, genoeg talent en echte hiphop


Voor mij is dit toch een pijnlijke opsomming van 't is leuk geweest voor zover dat al niet duidelijk was
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 16-10-2009 om 14:51:20
als rem bedoeld dat dat rijtje van eigenwais nergens over gaat wOrd!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 16-10-2009 om 17:09:37
Vroeger kon ik me er ook nog wel eens druk over maken dat er alleen naar de 'verkeerde' muziek wordt geluisterd. Inmiddels heb ik wel door dat wat echt is en wat niet ontzettend onduidelijk is, en dat die scheiding wordt gemaakt met allemaal willekeurige en hypocriete argumenten. Dus luister ik nu alleen nog wat ik echt leuk vind, wel zo simpel
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-10-2009 @ 17:17:23 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Eigenwais
Ik flowiezo
Gepost door Eigenwais op vrijdag 16-10-2009 om 19:17:57
Quote:
Rem schreef op 16-10-2009 @ 14:10
(...)
Voor mij is dit toch een pijnlijke opsomming van 't is leuk geweest voor zover dat al niet duidelijk was


neehoor totaal niet mee eens
----------------------------------------
Ik ben een afknapper voor al die lelijkerds
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op vrijdag 16-10-2009 om 21:48:33
HIPHOP IS BLACK
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op vrijdag 16-10-2009 om 21:52:33
Quote:
Ivoz schreef op 16-10-2009 @ 21:48
HIPHOP IS BLACK


grapjas
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Eigenwais
Ik flowiezo
Gepost door Eigenwais op zaterdag 17-10-2009 om 12:22:28
tegenwoordig wordt echte hiphop niet in het daglicht gezet, althans op tv niet, je moet er meer na opzoek gaan
----------------------------------------
Ik ben een afknapper voor al die lelijkerds
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 17-10-2009 om 12:25:28
Quote:
Ivoz schreef op 16-10-2009 @ 21:48
HIPHOP IS BLACK



----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op zaterdag 17-10-2009 om 17:01:56
Luister gewoon wat je leuk vindt. Wat maakt het uit wat anderen daar van vinden? Die hoeven het niet te luisteren.

Het lijkt vaak alsof de "eckte heads" willen dat je een verantwoording af gaat leggen omdat je Dio luistert
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op zondag 18-10-2009 om 14:53:28
http://www.amazon.com/Last-Back-Mecca-Awareness-African-American/dp/094839014X

Buy and learn
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 18-10-2009 om 15:08:07
jij bent kapot grappig sukkel
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 18-10-2009 om 15:35:43
Tja ieder zijn eigen ding. Wat me nog wel eens stoort, afhankelijk van mijn bui, is dat alles wel wordt uitgebracht onder de noemer hiphop, terwijl dingen als dio in de verste verte niets met hiphop te maken hebben. Dat is gewoon pop.
Daarnaast en dat is gewoon ouwelullengezeik van me, stoort die hele modieuze beweging, gasten met sjaaltjes, zakdoekjes, petjes en roze nikes. Hip gedoe, ben benieuwd wanneer de naaldhak geintroduceerd wordt.
Maar het is dus puur afhankelijk in wat voor nostalgisch humeur in ben of ik me er aan stoor of dat het langs me gaat. Laatste tijd vooral dat laatste. Ik doe het af met mijn eigen arrogantie 'ik weet wel beter'.

SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 18-10-2009 om 16:18:40
Dio is ook gewoon vet. Hiphop of niet. Mensen die altijd alles willen labelen, slaat eigenlijk nergens op.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
EsX
Gepost door EsX op zondag 18-10-2009 om 16:23:27
Quote:
livio schreef op 18-10-2009 @ 15:35
Tja ieder zijn eigen ding. Wat me nog wel eens stoort, afhankelijk van mijn bui, is dat alles wel wordt uitgebracht onder de noemer hiphop, terwijl dingen als dio in de verste verte niets met hiphop te maken hebben. Dat is gewoon pop.
Daarnaast en dat is gewoon ouwelullengezeik van me, stoort die hele modieuze beweging, gasten met sjaaltjes, zakdoekjes, petjes en roze nikes. Hip gedoe, ben benieuwd wanneer de naaldhak geintroduceerd wordt.
Maar het is dus puur afhankelijk in wat voor nostalgisch humeur in ben of ik me er aan stoor of dat het langs me gaat. Laatste tijd vooral dat laatste. Ik doe het af met mijn eigen arrogantie 'ik weet wel beter'.



Mijn stem heb je!
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op zondag 18-10-2009 om 17:34:57
Quote:
FreshS schreef op 18-10-2009 @ 15:08
jij bent kapot grappig sukkel


shut the fuck up verekte mongool

@ontopic ik vind iedereen moet gewoon zijn ding doen
alles verandert ook muziek en cultuur just face it
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-10-2009 @ 17:35:38 ]
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op zondag 18-10-2009 om 18:10:21
livio pop is een overkoepelend genre, kan dus ook hiphop zijn, maar ook rock.
alleen de commerciele versie dan.

maar dat is puur een definitie discussie, die sowieso eindeloos doorgaat.

----------------------------------------
hoi
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 18-10-2009 om 18:18:58
Quote:
Ivoz schreef op 18-10-2009 @ 17:34
alles verandert ook muziek en cultuur just face it


Wat zeg je dan 'Hiphop is black' Weet wat je zelf wilt!
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
-Profix
Profixtiviteit
Gepost door -Profix op zondag 18-10-2009 om 18:20:36
Minder druk maken om die shit man.. Die wacke cats kan je negeren, je bent niet verplicht naar gigs van hun te gaan. Druk maken om deze dingen kost tijd man, beter focussen op eigen muziek en zo jezelf proberen omhoog te takelen en toffe artiesten die je diggt checken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-10-2009 @ 18:21:27 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 18-10-2009 om 18:26:25
Absoluut, al is dat niet altijd een eenvoudige opgaaf.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.013 sec.