Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 19-02-2004 om 09:42:33
Onderzoek naar computeragressie

AMSTERDAM - Computeragressie is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Mensen schelden en slaan als de pc weer eens dienst weigert. Soms vliegen de toetsenborden door de lucht. Waar komt die agressie toch vandaan? Sociologe Marleen Brinks deed een onderzoek naar computeragressie.

Maar liefst een derde tot de helft van de tijd achter de computer gaat verloren door storingen, zo meldt het AD.

"Veel gebruikers zien een computer als een leven wezen met een ziel en bovendien voelen ze zich vaak machteloos achter een pc," aldus Brinks in het AD. "In mijn onderzoek gaven mensen vaak aan dat ze een soort persoonlijke relatie hebben met hun pc. Als die dan niet doet wat zij willen, komen er wraakgevoelens naar boven. Ze zien de computer als een wezen met een eigen wil. De computer is het enige apparaat waarmee de mens een interactie aangaat. Niemand zal ooit een woord zeggen tegen een strijkijzer, dvd-speler of afwasmachine".

Vooral op de werkvloer neemt de computeragressie toe: "Agressie tegen pc's heeft vaak te maken met het niet halen van deadlines. Een pc-agressor voelt zich vaak onder druk staan. Ook kopiëren mensen vaak negatief gedrag van anderen."

Marleen opende vorig jaar een website waar zij computergebruikers vroeg om een vragenlijst in te vullen. 480 internetters vulde de vragenlijst in. Alle deelnemers zaten meer dan vijf uur per dag achter de pc.

62 procent van de ondervraagden gaf aan regelmatig te schreeuwen of schelden tegen de pc. 15 procent ging regelmatig over tot schoppen, slaan en gooien. Leuk detail: 11 procent gaf aan het gevoel te hebben dat de computer expres crasht om hen te pesten.


Haha, tis gewoon Windows dat verrot doet ipv de computer. Kwestie van Linux of andere browser gebruiken... Linux is gangster
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 19-02-2004 om 09:54:20
ik zit in een lafoe mang
windows is duidelijk beter dan linux
linux schminux
hahahhaa
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
dap
038
Gepost door dap op donderdag 19-02-2004 om 09:58:55
hehehe , om iemand te quoten

"hou het allochtoon"

N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 19-02-2004 om 10:02:23

----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Lau Gepost door Lau op donderdag 19-02-2004 om 19:48:26
Edwin Evers had het er vanmorgen over op 538... bij mij vliegt ie ook wel eens door de kamer...
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
araphor Gepost door araphor op donderdag 19-02-2004 om 23:37:59
Ik ben altijd lief voor m'n pc. M'n pc is altijd lief voor mij.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op donderdag 19-02-2004 om 23:41:51
Quote:
Diskette Bombs by The Jolly Roger

You need:

• A disk
• Scissors
• White or blue kitchen matches (they MUST be these colors!)
• Clear nail polish

1.Carefully open up the diskette (3«" disks are best for this!)
2.Remove the cotton covering from the inside.
3.Scrape a lot of match powder into a bowl (use a wooden scraper, metal might spark the matchpowder!)
4.After you have a lot, spread it evenly on the disk.
5.Using the nail polish, spread it over the match mixture
6.Let it dry
7.Carefully put the diskette back together and use the nail polish to seal it shut on the inside (where it came apart).

When that disk is in a drive, the drive head attempts to read the disk, which causes a small fire (ENOUGH HEAT TO MELT THE DISK DRIVE AND FUCK THE HEAD UP!!). Let the fuckhead try and fix THAT!!!
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-02-2004 om 08:42:19
sow LRF doe ff oud zeg
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op vrijdag 20-02-2004 om 20:52:14
haha zou ook mogelijk moeten zijn met memory sticks enzo gok ik
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-02-2004 om 12:22:38
Quote:
1.Carefully open up the diskette


en hoe wou je dat met een memory stick doen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-02-2004 @ 13:05:39 ]
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zaterdag 21-02-2004 om 12:46:04
ik heb dus totaal geen idee wat ze bedoelen met open up the diskette is dat dan aan dat metale deetlje? of die plastiek uiteen halen?
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-02-2004 om 13:05:57
sjeez heb je nog nooit een disk bom gemaakt? amateur
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zaterdag 21-02-2004 om 13:29:03
niet dus

heb dit enkel in het anarchistisch kookboekje gelezen
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.