Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /   [Pagina: [1] 2 ]
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 29-10-2009 om 16:08:08


Quote:
What is Spotify?
Spotify is a new way to enjoy music. Simply download and install, before you know it you’ll be singing along to the genre, artist or song of your choice. With Spotify you are never far away from the song you want.

There are no restrictions in terms of what you can listen to or when. Forget about the hassle of waiting for files to download and fill up your hard drive before you get round to organising them. Spotify is instant, fun and simple.

Because music is social, Spotify allows you to share songs and playlists with friends, and even work together on collaborative playlists, Friday afternoon in the office might never be the same again! We’re music lovers like everyone else.

We want to connect millions of people with their favorite songs by creating a product that people love to use. We respect creativity and believe in fairly compensating artists for their work. We’ve cleared the rights to use the music you’ll listen to in Spotify.


Vroeg me af of er ook hier Spotify gebruikers te vinden zijn? Ik heb nu sinds begin dit jaar een account en ben werkelijkwaar verliefd. Overigens integreerd het met Last.fm, wat wil je nog meer.

Oja, officieel nog geen diensten in Nederland maar dat lijkt me vrij gemakkelijk te omzeilen.


----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 29-10-2009 om 16:20:05
Ga het nu proberen.

Wachtlijst, kun je me inviten?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-10-2009 @ 16:22:20 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 29-10-2009 om 16:23:30
Mij ook?
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 29-10-2009 om 16:42:54
Doe ik, pm even je email adres.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 29-10-2009 om 17:02:09
done
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 29-10-2009 om 17:22:24
done
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 29-10-2009 om 17:28:57
done
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 29-10-2009 om 17:53:39
Merci!

Spotify free is not available in your country.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-10-2009 @ 17:54:12 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op vrijdag 30-10-2009 om 12:00:47
Ja dat klopt. Maar daar is wel wat voor te vinden. Zal zo ff googlen als ik tijd heb.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 27-04-2010 om 11:56:56
Wow!


----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 28-04-2010 om 11:57:29
Zouden Last.fm en Spotify niet gewoon programma's zijn waarmee ze binnen nu en een paar jaar piraterij keihard kunnen aanpakken?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 28-04-2010 om 12:10:54
Dat zou wel een geslaagde grap zijn ja.

Maar serieus, sinds ik een Spotify account heb download ik nagenoeg niets meer. Met Last.fm ligt dat even anders omdat je daar geen albums in zijn totaliteit kan streamen.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 28-04-2010 om 13:00:12
Ohhh kijk. Ik heb het nog steeds niet in Nederland dus helaas
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 28-04-2010 om 13:05:32
Ja ik weet het, die service is jammer genoeg maar in een beperkt aantal landen beschikbaar. Echt een gemis.
Heb nog geprobeerd om daar iets op te vinden voor jullie maar ik ben nu ook weer geen Spotify hack genie ofzo. Fanboy, that's all.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 28-04-2010 om 13:24:20
Ghehe, komt vast wel aangezien het zo'n succes is. Ik snap niet dat Nederland daar dan buiten valt, we zijn toch ook wel een redelijk land dacht ik. Zullen vast wel weer relatief veel mensen dat programma gaan gebruiken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-04-2010 @ 13:24:31 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 05-05-2010 om 17:37:43
Quote:
<b>Spotify op 18 mei online in Nederland </b>

Op 18 mei gaat Spotify van start in Nederland. Vorig jaar kwam een lancering van de Zweedse muziekdienst nog niet van de grond. &quot;We zijn met de laatste stukjes van de puzzel bezig, maar in feite is alles rond voor de lancering op 18 mei&quot;, vertelt Tobias Edstr&ouml;m, manager Spotify Nederland. Gisteren heeft de dienst een kantoor betrokken. Nederland wordt na Groot-Brittanni&euml;, Frankrijk, Spanje, Zweden, Noorwegen en Finland het zevende land waar Spotify actief is.

Naar de komst van de Zweedse dienst wordt al langer uitgekeken, als de natte droom voor elke muziekliefhebber. Spotify is volgens sommigen zelfs d&eacute; toekomst van de muziekindustrie. Het werkt zo: Via Spotify kun je voor een vast bedrag per maand, of gratis met reclame, onbeperkt muziek luisteren. Dat kan streaming, op je computer en op je mobiele telefoon. De vier major labels doen mee, evenals een groot aantal onafhankelijke labels, waarmee de klanten van het belangrijkste deel van het muziekaanbod verzekerd moeten zijn.

In januari kondigde een vertegenwoordiger van Spotify tijdens een Noorderslag-seminar al aan dat een lancering in Nederland prioriteit had. Edstr&ouml;m: &quot;Om eerlijk te zijn ben ik hier al sinds januari bezig met de lancering en de zoektocht naar een kantoor. Inmiddels zijn mijn sales en account manager ook overgekomen. We zijn nu druk bezig met het opbouwen van een organisatie. Nederland is een goede markt voor ons, met een hoge internetpenetratie en veel echte muziekliefhebbers. We zijn erg enthousiast om hier te starten.&quot;

Naar verluidt ging de lancering van Spotify vorig jaar niet door, omdat de zoektocht naar een grote partner, bijvoorbeeld een ISP of kabelexploitant niks opleverde. Ditmaal zou Spotify het helemaal zelfstandig willen doen. Edstr&ouml;m: &quot;Daar kan ik nu geen commentaar op geven.&quot; Op Noorderslag vertelde zijn Spotify-collega al dat er gesprekken waren met Buma/Stemra over een licentie-overeenkomst. Volgens Buma-woordvoerster Stephanie Aukes is er nog geen deal en zijn de partijen nog in gesprek. Edstr&ouml;m wil op dit moment alleen bevestigen dat er gesprekken gevoerd worden met Buma.


Zet die datum maar vast in je agenda .
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 05-05-2010 om 18:07:23
Las het al. Goed nieuws.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 06-05-2010 om 09:06:58
is het niet gewoon een soort http://listen.grooveshark.com/ ?
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 06-05-2010 om 10:52:00
Qua functionaliteit wel, het is niet dat ze het wiel hebben uitgevonden ofzo.
De reden dat ik Spotify gebruik is mede door het uitwisselen van playlists met mensen waar ik graag muziek mee deel. En dat is sinds die integratie met Facebook een stuk gemakkelijker geworden.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 18-05-2010 om 11:32:34
Volgens mij zijn jullie good to go! http://www.spotify.com/nl/new-user/
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 18-05-2010 om 11:37:41
jespervangelder = account
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 18-05-2010 om 12:33:05
nice!
melle
Gepost door melle op dinsdag 18-05-2010 om 12:41:34
Ook even geregistreerd.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 18:28:29
Zit het nu een beetje uit te vogelen. Erg positief tot nu toe.

Misschien zelfs een abo nemen om het ook op de mobiel te hebben.
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 18-05-2010 om 18:29:20
Kan helaas niet op BB. Zal wel komen dan.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 18-05-2010 om 18:32:19
Op die plaatjes ziet het er erg itunes uit.
Is dat zo? werkt het een beetje het zelfde, wat ik haat itunes?
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 18-05-2010 om 18:34:54
Het was zonet ook op tv.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 18:39:37
Lijkt totaal niet op iTunes in gebruik. Is een online muziekservice waar je 'gratis' (kan ook abo nemen) muziek kan luisteren. Nieuwe releases en je hoeft ze niet te downloaden.
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 18-05-2010 om 18:40:02
Hoe kan dat programma eigenlijk van de grond komen?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 18-05-2010 om 18:44:11
Terecht.

Qua vormgeving komt het programma inderdaad overeen met iTunes. Of dat een reden is om je er van te weerhouden Spotify te gebruiken, ik weet het niet.

Zelf betaal ik ook elke maand een tientje. Daardoor ook beschikbaar op telefoon en je hebt tenminste geen last van die kut reclames. Dat gaat namelijk enorm irriteren na een tijdje.

Websites als Spotiseek zijn ook ideaal wanneer je even zonder inspiratie zit.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 18:56:58
Quote:
Jspr schreef op 18-05-2010 @ 18:40
Hoe kan dat programma eigenlijk van de grond komen?


Reclame en betalende leden. De muziekwereld zit met een verouderd verdien model dat ze echt moeten aanpassen. Wat ze ook verzinnen, downloaden zal niet gaan verdwijnen. Dus ze moeten ergens anders geld vandaan gaan halen. Aan het aanbod op Spotify te zien lijken platenmaatschappijen hier brood in te zien. Terecht denk ik.
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 18-05-2010 om 19:00:46
Ze moeten gewoon leuke dingetjes bij de CD's doen. Sleutelhangers en shit, en dan niet alleen bij limited editions. Vroeger kreeg je er ook veel meer crap bij volgens mij.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 18-05-2010 om 19:03:25
Leuk dingetje dat spotify, wil het wel voor mn iphone nemen maar de internetverbinding van mn telefoon is vaak zo slecht, dat zal dan ook te merken zijn bij spotify neem ik aan.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 18-05-2010 om 19:03:51
Ik weet niet man, maar juist iets als een Spotify of Last.fm zet mij aan om nog meer albums te kopen. Het wordt je alleen maar gemakkelijker gemaakt om meer muziek te leren kennen en als iets tof is wil ik het in mijn kast hebben staan. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar toch.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 19:04:05
Denk dat ze daar te laat mee zijn. Mensen zijn niet meer gewend voor cd's te betalen, met name door de prijs. Laatst een nieuwe cd van Johnny Cash zien liggen voor €24. Niemand gaat dat betalen als je die ook in 5 minuten gratis op je pc en mp3 speler hebt staan. Een structurele prijsverlaging zou wel kunnen werken. €13 voor een nieuwe cd vind ik een veel leukere en eerlijke prijs.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 18-05-2010 om 19:04:58
Quote:
<b>deking schreef op 18-05-2010 @ 19:03</b>
Leuk dingetje dat spotify, wil het wel voor mn iphone nemen maar de internetverbinding van mn telefoon is vaak zo slecht, dat zal dan ook te merken zijn bij spotify neem ik aan.

Nee. Je geeft op je computer aan welke playlists je offline wilt gaan beluisteren op je iPhone. Je streamt niets dus hoe kut je verbinding ook is, die playlists speelt 'ie toch wel af.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-05-2010 @ 19:06:05 ]

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 18-05-2010 om 19:07:58
Quote:
Nickert schreef op 18-05-2010 @ 19:04
Denk dat ze daar te laat mee zijn. Mensen zijn niet meer gewend voor cd's te betalen, met name door de prijs. Laatst een nieuwe cd van Johnny Cash zien liggen voor €24. Niemand gaat dat betalen als je die ook in 5 minuten gratis op je pc en mp3 speler hebt staan. Een structurele prijsverlaging zou wel kunnen werken. €13 voor een nieuwe cd vind ik een veel leukere en eerlijke prijs.


Prijzen omlaag sowieso! Slaat nergens meer op. Fresku's album kostte me 25 euro.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 18-05-2010 om 19:08:16
Quote:
Nickert schreef op 18-05-2010 @ 19:04
Denk dat ze daar te laat mee zijn. Mensen zijn niet meer gewend voor cd's te betalen, met name door de prijs. Laatst een nieuwe cd van Johnny Cash zien liggen voor €24. Niemand gaat dat betalen als je die ook in 5 minuten gratis op je pc en mp3 speler hebt staan. Een structurele prijsverlaging zou wel kunnen werken. €13 voor een nieuwe cd vind ik een veel leukere en eerlijke prijs.

Is ook gekkenwerk. Met name de speciaalzaken in Nederland durven echt achterlijke prijzen te vragen. Hier in de UK is een nieuw album 10-12 pond, als je mazzel hebt nog goedkoper.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 19:20:30
In de UK zijn blu-ray films ook de helft goedkoper. De prijzen in speciaalzaken zijn idd absurd. Af en toe een beetje nostalgie opsnuiven, om er achter te komen dat ze niet zoveel hebben en alles 1,5x zo duur is als op internet.
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 18-05-2010 om 19:24:15
Ik ben blij dat ik een begin jaren 90 smaak heb, dus alle cd's +/- 7euro.


Niet dat ik veel cd's koop.
En dvd's vind ik zonde van het geld ik kijk ze 1 keer en tegen de tijd dan ik ze nog eens wil zien is de opvolger van dvd er al..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-05-2010 @ 19:26:22 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 18-05-2010 om 19:25:07
cd-prijzen zouden rond de 12 euro moeten zijn. Laat een artiest maar optreden voor zijn geld.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 18-05-2010 om 19:32:05
series op dvd zijn dan wel weer vet.

maar dit gaat off topic, ff mn eigen bankrekening aan paypal toevoegen, dan neem ik premium.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-05-2010 @ 19:32:47 ]
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 18-05-2010 om 20:19:18
ik twijfel tussen die van 5 of 10 euro.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 18-05-2010 om 20:30:11
Wat is t verschil, die van 5 alleen op de computer toch?
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 18-05-2010 om 20:35:11
Je kan dan ook offline ermee aan de gang, hogere kwaliteit muziek en meer opties.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 18-05-2010 om 21:51:31
5 euro abbo genomen, tof zo zonder ads en limieten. Plus die radio functie is wel erg handig
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 18-05-2010 om 22:07:36
Quote:
<b>Rem schreef op 18-05-2010 @ 19:04</b>
(...)
Nee. Je geeft op je computer aan welke playlists je offline wilt gaan beluisteren op je iPhone. Je streamt niets dus hoe kut je verbinding ook is, die playlists speelt 'ie toch wel af.


Ja, maar moet ik dat wel al op de computer hebben aangegeven. Als iemand nou een titel geeft van een liedje, en mn internet is slecht, wordt het lastig die makkelijk &amp; snel te beluisteren. Wat ik aanvankelijk als een groot voordeel zag.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-05-2010 @ 23:06:49 ]
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 19-05-2010 om 10:30:38
Oh, op die manier.

Je hebt op je mobiele telefoon geen access tot de muziek database zoals je dat online hebt. Wat je kunt doen is in Spotify op je computer aanvinken dat je je playlists offline wilt kunnen beluisteren en na synchronisatie heb je dan toegang tot die geselecteerde playlists op je telefoon.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 19-05-2010 om 17:27:05
Ja een beetje teleurstellend. Vind m op de computer heel fijn, maar dan is de 5 euro ook al genoeg, de telefoon functie valt tegen. Maar ik ga er van uit dat die ook steeds verbeterd wordt.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-05-2010 om 18:32:42
http://open.spotify.com/user/nlhiphop

wij zullen daar beetje de nlhiphop shizzle in playlists bijhouden. Ff kijken hoe goed dat social gedoe en playlists delen verbeterd worden

http://open.spotify.com/user/dapozza is mijn persoonlijk account
 Index / Internet en computer /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.