Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 04-11-2009 om 19:43:23
Nee sorry maar die 'jongeren' (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) dragen dus behalve irritatie echt nada bij op zo'n feest in mijn ogen. Ik chill liever de hele avond met mensen die daadwerkelijk voor de muziek en de artiesten komen en daarvan te genieten dan dat ik de hele avond in een kindercreche rondloop.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2009 @ 19:43:52 ]
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op woensdag 04-11-2009 om 19:44:21
Quote:
EsX schreef op 04-11-2009 @ 19:38
(...)



Met zo'n reaktie ben jij eerder een reden waarom het op feestjes niet tof meer is...







Kijk, dat bedoel ik. Je kent me niet maar je vind al dat ik niet genoeg aan je beeld van 'echte' hiphopper voldoe ben om op je feestje te komen. Dat zeg ik niet om hier een beetje te lopen zeuren ofzo, maar ik merk gewoon dat veel mensen alles veel te serieus nemen. We hebben het hier over feestjes toch? Juist als er ook veel nieuwe mensen zijn die niet vaak naar hiphop luisteren dan kan dat heel leuk zijn, dan kunnen ze er ook mee kennis maken en die zijn juist vaak heel enthousiast, wat de sfeer weer ten goede komt.. Dus ik zie het probleem gewoon niet zo. Tuurlijk, er zal vast wel eens iemand tussen zitten aan wie je je kan irriteren; so be it. Zo gaat dat in de echte wereld ook.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 04-11-2009 om 19:48:42
Quote:
Mindstate schreef op 04-11-2009 @ 19:43
Ik chill liever de hele avond met mensen die daadwerkelijk voor de muziek en de artiesten komen en daarvan te genieten


dus dat. show sum love voor de artiesten mayne. That's all.
maar dat van die jongeren is zeker waar, maar ik kom ook vaak genoeg 'ouderen' tegen waaraan ik me mateloos kan irriteren.

maar nevertheless, fok it, hiphop moet toch ooit 's weer 'pure liefde', no homo, worden.


Luister naar de 15 jarige kut koter die voor de artiesten muziek komt. _O_
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2009 @ 19:49:02 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Jackdeaap
PABLAAAAAAAAAAAW
Gepost door Jackdeaap op woensdag 04-11-2009 om 19:48:49
Wel is het zo dat er veel party's en zogenaamde old school battles zijn waarbij er teveel stoere gasten lopen met hun nike petje voor op hun hoofd die denken dat hiphop de $hit is. Maar tegelijkertijd voelen ze geen reet van de muziek hemzelf, en hebben ze alleen maar negatieve invloed op de sfeer. Daarbij stralen ze zelfs een beetje a la loverboy uit.. shit is wack.

edit: daarbij is het een waar drama, hoeveel wijze opa's op de dansvloer lopen te mopperen dat hiphop '09 kut is. moeizaam gepis op de scene, begrijp de verandering en ken je klassieker, dan kun je alleen maar een steentje bijdragen aan die avonden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2009 @ 19:51:40 ]

----------------------------------------
ijerkoffinmycereal
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op woensdag 04-11-2009 om 19:50:06
Quote:
Mindstate schreef op 04-11-2009 @ 19:43
Nee sorry maar die 'jongeren' (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) dragen dus behalve irritatie echt nada bij op zo'n feest in mijn ogen. Ik chill liever de hele avond met mensen die daadwerkelijk voor de muziek en de artiesten komen en daarvan te genieten dan dat ik de hele avond in een kindercreche rondloop.


Nee als de grote meerderheid op een feest waar ik aanwezig ben jonger is dan ik dan voel ik me waarschijnlijk ook een beetje misplaatst, maarja.. Om nou op voorhand te zeggen dat jonge mensen niet welkom zijn.. Ik bedoel eerder dat een open mentaliteit niet verkeerd zou zijn.
EsX
Gepost door EsX op woensdag 04-11-2009 om 19:51:38
Quote:
Mindstate schreef op 04-11-2009 @ 19:43
Nee sorry maar die 'jongeren' (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) dragen dus behalve irritatie echt nada bij op zo'n feest in mijn ogen. Ik chill liever de hele avond met mensen die daadwerkelijk voor de muziek en de artiesten komen en daarvan te genieten dan dat ik de hele avond in een kindercreche rondloop.


Dit bedoel ik dus exact Saizen..

Ik heb liever ook een select gezelschap die voor de " hiphop" komen, dan dat er teveel mensen tussen lopen die er helemaal niks mee te maken hebben..

Voor iedere persoon zijn eigen soort feestjes toch?
Ik ga bijvoorbeeld ook niet lopen beatboxen op een in-line country avond, daar zitten die cowboys helemaal niet op te wachten..
Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 04-11-2009 om 19:52:55
Quote:
Saizen schreef op 04-11-2009 @ 19:50
(...)Om nou op voorhand te zeggen dat jonge mensen niet welkom zijn.. Ik bedoel eerder dat een open mentaliteit niet verkeerd zou zijn.


Dat wil ik ook niet gelijk zeggen inderdaad, niet iedereen is zo natuurlijk. Maar ik zie tegenwoordig gewoon steeds meer die stormloop van hormonale pubers die net 50 cent en Lil Wayne ontdekt hebben en denken dat ze de bomb zijn omdat ze G-unit caps en sneakers dragen.. Wackness!
Heeft gewoon niks met hiphop te maken period.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2009 @ 19:54:33 ]
aapje
Gepost door aapje op woensdag 04-11-2009 om 19:54:55
Je kan je ook vermaken met je eigen vrienden ipv de hele tijd naar anderen staan te loeren of ze ook vervelende dingen doen. Dat is misschien wel heel zwart/wit maar.. ik bedoel gewoon dat je je niet te druk om anderen moet maken. Tuurlijk zou het fijn zijn als al die veertienjarigen niet meer binnenkwamen maar hoe vet vond je het zelf dat je op je veertiende naar zo'n chill feest kon. Kom op.
Ik ben het wel eens met dat je niet moet zeuren over stoten/drank over je kleding. Als je je duurste shit aan wilt ga je maar naar zo'n coctailclub of iets waar je op een krukje kan zitten de hele avond. Mooi zijn ipv feesten.

Ik weet even niet meer wie het zei maar dat artiesten om handjes in de lucht gaan vragen drie keer per nummer is inderdaad killing voor de sfeer. Ik merk hier in fryslan ook wel een beetje dat het niet uit maakt wie er komt, mensen gaan toch sowieso naar t feestje dus er zijn teveel mensen die de muziek niet interessant vinden dus ook niet losgaan. Ik heb 1 keer een tutje meegenomen naar een optreden van steen en ze ging letterlijk out dus dat was ook een fiasco. Maar je kan ook niet controleren of mensen de muziek wel echt fijn vinden dus nja.. niets tegen te doen toch. Als mensen willen komen, komen ze toch wel. Al is het maar voor de drank.

De pits vind ik juist wel tof, je weet dat ze vooraan zijn en dat je achteraan moet staan als je niet mee wilt doen. Gewoon duidelijk, en als je niet mee wilt doen maar wel te dichtbij staat merk je het vanzelf toch. Ik kom er altijd nog redelijk makkelijk weer uit als ik niet mee wil doen en er toch in sta maar dan kan ook komen doordat ik een wijf ben.

Dus hiphopfeesten hebben vooral artiesten nodig die de sfeer weten te brengen en publiek dat meewerkt, en zo'n leeftijdsgrens maakt echt niets uit, je hebt ook 16/18/21 jarige gaylords die gaan huilen om shirtjes en pits en blabla.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 04-11-2009 om 19:54:59
Quote:
EsX schreef op 04-11-2009 @ 19:51
Ik ga bijvoorbeeld ook niet lopen beatboxen op een in-line country avond, daar zitten die cowboys helemaal niet op te wachten..


thanks voor mn nieuwe sig
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 04-11-2009 om 19:57:10
Moest er ook al om lachen
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op woensdag 04-11-2009 om 19:57:11
Quote:
EsX schreef op 04-11-2009 @ 19:51
(...)

Dit bedoel ik dus exact Saizen..

Ik heb liever ook een select gezelschap die voor de " hiphop" komen, dan dat er teveel mensen tussen lopen die er helemaal niks mee te maken hebben..

Voor iedere persoon zijn eigen soort feestjes toch?
Ik ga bijvoorbeeld ook niet lopen beatboxen op een in-line country avond, daar zitten die cowboys helemaal niet op te wachten..


Tja, maar wanneer heb je er dan iets mee te maken en wanneer niet? Wie bepaalt dat? En ik zeg ook niet dat je naar een country avond moet gaan als je dat niet leuk vindt, of dat mensen naar een hiphop avond moeten gaan als ze daar niet van houden, ik zeg alleen dat van te voren hele groepen mensen uitsluiten naar mijn idee een beetje overdreven is.. that's all.


Quote:
Mindstate schreef op 04-11-2009 @ 19:52
(...)

Dat wil ik ook niet gelijk zeggen inderdaad, niet iedereen is zo natuurlijk. Maar ik zie tegenwoordig gewoon steeds meer die stormloop van hormonale pubers die net 50 cent en Lil Wayne ontdekt hebben en denken dat ze de bomb zijn omdat ze G-unit caps en sneakers dragen.. Wackness!
Heeft gewoon niks met hiphop te maken period.



Maar stel je voor dat die jongens alleen dat kennen en dan op een feest komen waar echt goede hiphop wordt gedraaid of dope acts, waardoor ze interesse krijgen in wat hiphop nu echt is en daardoor een betere smaak ontwikkelen en het beter gaan begrijpen.. lijkt me best positief voor hiphop in het algemeen, toch? Plus, aangezien er ook werd gesproken in dit topic over de kritische boodschap die rappers tegenwoordig graag uitdragen in hun teksten, dan kan je die toch beter delen met een breed publiek ipv alleen met een select gezelschap van steeds dezelfde mensen? Je wil toch juist mensen bereiken waarvan je denkt dat ze het niet snappen..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2009 @ 20:08:04 ]
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op woensdag 04-11-2009 om 21:30:49
De verdeeldheid hier is makkelijk aan te duiden met conservatief en progressief...
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
EsX
Gepost door EsX op woensdag 04-11-2009 om 21:38:36
Gelukkig is er een zware meerderheid..
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 04-11-2009 om 21:44:19
Quote:
Schaduw schreef op 04-11-2009 @ 18:51
Als je ze niet tof vind ga je maar meer naar achter.


Waarom zijn pits niet meer naar achter? Kennelijk is er bij 'pitters' geen behoefte om de artiest te checken. Kunnen zij dan mooi wat ruimte maken voor hen die wel graag interactie met de artiesten hebben en ergens in een hoekje tof gaan doen.

Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 04-11-2009 om 21:50:51
Quote:
Saizen schreef op 04-11-2009 @ 19:57
Maar stel je voor dat die jongens alleen dat kennen en dan op een feest komen waar echt goede hiphop wordt gedraaid of dope acts, waardoor ze interesse krijgen in wat hiphop nu echt is en daardoor een betere smaak ontwikkelen en het beter gaan begrijpen.. lijkt me best positief voor hiphop in het algemeen, toch? Plus, aangezien er ook werd gesproken in dit topic over de kritische boodschap die rappers tegenwoordig graag uitdragen in hun teksten, dan kan je die toch beter delen met een breed publiek ipv alleen met een select gezelschap van steeds dezelfde mensen? Je wil toch juist mensen bereiken waarvan je denkt dat ze het niet snappen..


Maar dan moeten ze het wel WILLEN snappen. Kijk als zo'n kid denkt dat 50 en Wayne de boventoon voeren van hiphop tegenwoordig en denkt dat het rappen over bitches, auto's, geld, bling etc. de shit is gaat hij niet ineens bijvoorbeeld Immortal Technique of KRS-One checken dus zal hij ook niet 1,2,3 op een feest komen waar er zulke hiphop gedraait word ben ik van mening.

De heads waarderen en bewonderen de skills die een artiest heeft, niet in wat voor auto hij rijd..
Ik wil alleen maar aangeven dat er zo'n standaard tag is voor hiphop tegenwoordig en de jeugd zwaar beinvloed word door tv en alleen mensen met echte waardering en liefde daar doorheen prikken.
aapje
Gepost door aapje op woensdag 04-11-2009 om 21:52:42
Maar dat is niet alleen met hiphop, dat zie je overal. Dat merk je in elke kroeg in elke club.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 04-11-2009 om 21:53:38
Datzelfde geldt voor 'swagger'. Swagger zijn de nieuwe bitches, auto's en geld.

posers
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 04-11-2009 om 22:32:07
Quote:
livio schreef op 04-11-2009 @ 21:44
(...)

Waarom zijn pits niet meer naar achter? Kennelijk is er bij 'pitters' geen behoefte om de artiest te checken. Kunnen zij dan mooi wat ruimte maken voor hen die wel graag interactie met de artiesten hebben en ergens in een hoekje tof gaan doen.


Wat een bazenreactie, echt he, vind ik nou ook!

Ik ben gewoon mini, en dan moet ik wel ergens vooraan staan om iets te kunnen zien,
maar ik wil ook niet steeds omver gedonderd en "per ongeluk" onzedelijk betast worden,
dus dan ga je toch maar een beetje aan de zijkant voorin staan.
Werkt op zich prima, maar soms kan ik die mensen in de pit wel erg haten, maar goed,
niet zo erg als mensen die er ongeinteresseerd bij staan, gewoon zitten te praten hele tijd,
naar elkaar roepen van 10 meter afstand, heen en weer lopen, bah.


Nee, ik word echt te oud hiervoor, echt zo'n oude zeikerd ;(
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op woensdag 04-11-2009 om 22:36:06
Dat ouwe-zeikerd-gedoe valt wel mee, ik sta met mijn 17-jarige ass ook gewoon tussen de gare wackness hoor
Jullie zeggen gewoon waar het op staat. En zoals Leyla al zegt, iets meepakken doe je maar meer vanaf de zijkant.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 04-11-2009 om 22:38:52
wat is er mis met nike petjes??
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Anima
Gepost door Anima op woensdag 04-11-2009 om 22:53:41
Goeie muziek vrij vaak.
----------------------------------------
http://www.myspace.com/zeroloss
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 04-11-2009 om 23:00:54
Quote:
livio schreef op 04-11-2009 @ 21:44
(...)

Waarom zijn pits niet meer naar achter? Kennelijk is er bij 'pitters' geen behoefte om de artiest te checken. Kunnen zij dan mooi wat ruimte maken voor hen die wel graag interactie met de artiesten hebben en ergens in een hoekje tof gaan doen.



Moet je eerlijk zeggen dat ik het nooit van die kant heb bekeken. Goed punt.
aapje
Gepost door aapje op woensdag 04-11-2009 om 23:02:13
als je achterin staat voel je de energie van de artiest niet, daarom is t denk ik.
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 04-11-2009 om 23:10:50
Het zal ook wel iets te maken hebben met het volume.
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op woensdag 04-11-2009 om 23:14:38
Als pitter heb je ook 'interactie met de artiest', de hele show een moshpit zie ik sowieso nooit iemand doen.
Maar genoeg hierover . Wat ik mis is de wackheid tegenhouden inderdaad, maarja dat zijn ook inkomsten voor de venue :/
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 04-11-2009 om 23:35:20
Misschien dat dit een tof feestje is.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 04-11-2009 om 23:54:38
Quote:
dap schreef op 04-11-2009 @ 14:11
(...)

iedereen kan van de muziek vinden wat ie wil, maar vroeger bij de OP / Onderhonden / Casto feestjes was het gezelliger dan tegenwoordig. Op veel feestjes is echt te jong publiek, gooi die dingen naar 18+.


tja voor mijn tijd maar hoor het vaker..

en als ik kijk naar wat was het, 2000/2001 ofzo toen ik naar die dingen begon te gaan.. toen ik naar bijvoorbeeld jawat sticks en raymzter ging.. toen kende het grote publiek dat ook niet en was het hele publiek toffe gasten, rugzakje bier, vooraan, jointje werd ook de gozer naast je gegeven ook al kende je hem niet zo..

heel anders al
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 05-11-2009 om 00:11:34
@ topic titel, L2n Shows
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op donderdag 05-11-2009 om 02:10:27
Quote:
Mindstate schreef op 04-11-2009 @ 21:50
(...)

Maar dan moeten ze het wel WILLEN snappen. Kijk als zo'n kid denkt dat 50 en Wayne de boventoon voeren van hiphop tegenwoordig en denkt dat het rappen over bitches, auto's, geld, bling etc. de shit is gaat hij niet ineens bijvoorbeeld Immortal Technique of KRS-One checken dus zal hij ook niet 1,2,3 op een feest komen waar er zulke hiphop gedraait word ben ik van mening.

De heads waarderen en bewonderen de skills die een artiest heeft, niet in wat voor auto hij rijd..
Ik wil alleen maar aangeven dat er zo'n standaard tag is voor hiphop tegenwoordig en de jeugd zwaar beinvloed word door tv en alleen mensen met echte waardering en liefde daar doorheen prikken.


Ok, dus als de mensen waar jij het over hebt niet op de feesten komen waar jij komt, dan kan je blijkbaar ook geen last van ze hebben want dan zijn ze er niet eens.. En dat was het hele punt toch? Maar, als je vind dat jonge mensen teveel worden beïnvloed door tv dan zou blootstelling aan andere meningen en invalshoeken juist goed moeten zijn..
EsX
Gepost door EsX op donderdag 05-11-2009 om 06:55:45
Met alle respect Saizen, maar je klinkt als een hippie...
Het klinkt mooi allemaal wat je zegt, maar is in de praktijk onmogelijk..
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 05-11-2009 om 08:50:29
Wat er mist is tegenwoordig nog wat interesse naar elkaar.. kijk stel d'r komt even een commercieëel plaatje tussendoor.. zie je mij niet heel snel zeiken. In zo'n geval loop ik effe naar de bar op en neer..
MAAR!
Als de turtablist al aanvraagjes krijgt die net in z'n show zit en mensen gaan zeuren om de nieuste tracks van gebroeders 50SnoopCentEminem als een track van Ol' Dirty Bastard voorbijkomt...
Dan denk ik toch wel..
Waar gaat dit heen? :`(
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 05-11-2009 om 08:59:00
Van mij mogen ze alle Marokkanen onder de 25 ook wel bannen van die feestjes (wat, zei die dat nou echt, ja, want ze doen standaard stoer). En ik ga een club beginnen voor de echte liefhebber, genoeg tips hier.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op donderdag 05-11-2009 om 12:01:00
Quote:
DirtMcGirt schreef op 04-11-2009 @ 21:30
De verdeeldheid hier is makkelijk aan te duiden met conservatief en progressief...


Quote:
Jspr schreef op 05-11-2009 @ 08:59
Van mij mogen ze alle Marokkanen onder de 25 ook wel bannen van die feestjes (wat, zei die dat nou echt, ja, want ze doen standaard stoer). En ik ga een club beginnen voor de echte liefhebber, genoeg tips hier.


Sinds wanneer is hiphop op de PVV gaan lijken? Ik probeer hier niet een lans te breken voor iedereen die rondloopt. Tuurlijk, er zijn genoeg mensen aan wie echt goede hiphop nooit besteed zal zijn, maar zoals al was gezegd komen die dan toch niet op feestjes waar 50 of Lil Wayne naar hun smaak niet vaak genoeg voorbij komt. Er bestaan inderdaad wijven die alleen komen omdat ze rappers stoer vinden en niks van de muziek snappen en dat is hatelijk. Het enige wat ik bedoel te zeggen, is dat het imo nooit de intentie van hiphop is geweest om te verworden tot een conservatief clubje dat alleen toegankelijk is voor mannen van een bepaalde leeftijd en blijkbaar doet je afkomst er nu ook al toe... Hiphop was in het begin juist een stroming die op zoek was naar een nieuw geluid en vernieuwing in het algemeen. Daarom bestaan er binnen hiphop nu ook zoveel verschillende mogelijkheden.

90% van de mensen die ik ken die niet graag naar een hiphopfeestje gaan zeggen dat ze vinden dat er zo'n negatieve sfeer omheen hangt. Als ik zo naar dit topic kijk begrijp ik wel wat ze bedoelen. Je kan me dus een hippie noemen, maar ik vind die instelling gewoon minder.
pats
?
Gepost door pats op donderdag 05-11-2009 om 12:08:50
een zero bullshit regel..

en er moet minder moeilijk gedaan worden over smoken, en je zou alles wat je bij entree normaal moet weggooie erges moeten kunne leggen

voorderest ligt het meer aan de crowd en de optredens dan de organisatie denk ik

sc6 verder :7
----------------------------------------
''People Are Talkin Shit!''
Jackdeaap
PABLAAAAAAAAAAAW
Gepost door Jackdeaap op donderdag 05-11-2009 om 12:14:58
Blijkbaar doet hiphop in Nederland de benen te wijd.. En kan iedereen er in lopen, waarna ze proforceren en het in hun hoofd houden dat dat wat zij doen/denken het geen is wat hiphop is. Die toffe vocoder/swagger/jhupjhup/jwz boys, die kun je niet makkelijk aanpassen met jouw mening die je op podium roept. Juist die schare gaat dan met een klein Eastpak tasje op de borst demonstrerend op hun kouwgom te smakken, en tegen de muur staan. "Se bwoy, die papi zijn wack no". Nee zo krijg je idd geen fijne samenhang.
----------------------------------------
ijerkoffinmycereal
EsX
Gepost door EsX op donderdag 05-11-2009 om 12:35:21
Vroeger was er geen negatieve sfeer en geen patsers en ook geen TMF bitches, maar voornamelijk gasten die kwamen om geëntertaind te worden door mensen met skills..

Nu lopen er teveel wannabe's tmf hiphoppertjes rond en de sfeer is kut...

Maak je zelf het rekensommetje af, Saizen?
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op donderdag 05-11-2009 om 12:45:26
Quote:
EsX schreef op 05-11-2009 @ 12:35
Vroeger was er geen negatieve sfeer en geen patsers en ook geen TMF bitches, maar voornamelijk gasten die kwamen om geëntertaind te worden door mensen met skills..

Nu lopen er teveel wannabe's tmf hiphoppertjes rond en de sfeer is kut...

Maak je zelf het rekensommetje af, Saizen?


Dat kan voor een gedeelte ook je eigen perceptie zijn, maar misschien is dat wat te ingewikkeld voor iemand die alleen van eenvoudige rekensommetjes houdt..

Op de hiphopfeesten waar ik kom valt het wel mee met al die tmf hiphoppers waar jullie over praten. Misschien moet je een keer langs Amsterdam komen want hier is het op feestjes meestal wat te rustig naar mijn smaak
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 05-11-2009 om 12:58:30
Als de muziek en de act hard zijn is het voor mij al goed. Ik heb niet een bepaald volk nodig om in de stemming te komen, wat kan mij het rotten wie er naast me staat als ik los ga. Gewoon met een paar maten op stap en gaaan ofzo. Ik vind dit topic nogal zeikerig overkomen eerlijk gezegd.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
melle
Gepost door melle op donderdag 05-11-2009 om 12:59:15
Laatste hiphopfeestje waar ik was, was met DJ Premier in de Melkweg, was gewoon dope hoor.
Maar vinden jullie concerten ook feesten?
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Ottogast
Rapchinees
Gepost door Ottogast op donderdag 05-11-2009 om 13:20:43
pfft hoor ze dan, stelletje oude mannetjes, je komt toch voor jezelf of niet dan, dat jullie er niet tegen kunnen dat je jezelf oud vind en je bang bent dat de kiddos dat ook vinden betekent niet dat alles 18+ moet worden, zeikerds, gewoon staan en chillen, wil je geen pit? achteraan gaan staan, geluid is net zo goed.
----------------------------------------
Jeeje
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 05-11-2009 om 13:50:32
Quote:
Saizen schreef op 05-11-2009 @ 12:01
(...)

(...)

Sinds wanneer is hiphop op de PVV gaan lijken? Ik probeer hier niet een lans te breken voor iedereen die rondloopt. Tuurlijk, er zijn genoeg mensen aan wie echt goede hiphop nooit besteed zal zijn, maar zoals al was gezegd komen die dan toch niet op feestjes waar 50 of Lil Wayne naar hun smaak niet vaak genoeg voorbij komt. Er bestaan inderdaad wijven die alleen komen omdat ze rappers stoer vinden en niks van de muziek snappen en dat is hatelijk. Het enige wat ik bedoel te zeggen, is dat het imo nooit de intentie van hiphop is geweest om te verworden tot een conservatief clubje dat alleen toegankelijk is voor mannen van een bepaalde leeftijd en blijkbaar doet je afkomst er nu ook al toe... Hiphop was in het begin juist een stroming die op zoek was naar een nieuw geluid en vernieuwing in het algemeen. Daarom bestaan er binnen hiphop nu ook zoveel verschillende mogelijkheden.

90% van de mensen die ik ken die niet graag naar een hiphopfeestje gaan zeggen dat ze vinden dat er zo'n negatieve sfeer omheen hangt. Als ik zo naar dit topic kijk begrijp ik wel wat ze bedoelen. Je kan me dus een hippie noemen, maar ik vind die instelling gewoon minder.


Dude, ik heb het over hiphopfeestjes, en daar heb ik het vaak genoeg meegemaakt dat ze de boel lopen te verstieren. Ze mogen er van mij wel naar luisteren en uiteraard ook aanwezig zijn maar je ziet ze vaak zat. En dat hier in Groningen. En trek er niet zo zwaar aan, het was niet echt een mening maar meer een geconstateerd feit, als ze zich gedragen maakt het me geen reet uit wat voor mensen er zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-11-2009 @ 13:51:38 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op donderdag 05-11-2009 om 13:53:46
idd.. als het duitsers waren hetzelfde of niet jesper hehe
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op donderdag 05-11-2009 om 14:06:38
Quote:
Jspr schreef op 05-11-2009 @ 08:59
Van mij mogen ze alle Marokkanen onder de 25 ook wel bannen van die feestjes


Quote:
Jspr schreef op 05-11-2009 @ 13:50
(...)

Ze mogen er van mij wel naar luisteren en uiteraard ook aanwezig zijn maar je ziet ze vaak zat. En dat hier in Groningen.


Maargoed, ik ga weer even tmf kijken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-11-2009 @ 14:07:42 ]
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 05-11-2009 om 14:08:14
Als ze zich gedragen, moet ik alles voorkauwen, nee toch.

hervorm het dan maar tot: Ik vind dat mensen die zich niet kunnen gedragen naar anderen niet op deze feestjes moeten worden toegelaten. Helaas zijn het vaak Marokkaanse jongens/jongetjes en vandaar dat ik het zo noem.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-11-2009 @ 14:09:44 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op donderdag 05-11-2009 om 14:19:23
Alleen nog de termen "echte hiphop" en "neppe hiphop" ontbreken en dan is het plaatje compleet. TMF is al regelmatig vermeld dus dat gaat idd de goede kant op :7
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
phunkreader
Blijf Puur Figureren!!!!
Gepost door phunkreader op donderdag 05-11-2009 om 15:05:05
He Peepz,

Dope van de vele reacties! 99% ben ik het helemaal mee eens... Drom Is is de leeftijd 18+, staat er waarschijnlijk weer een wall en komt er een funky Dj. Chickies is lastig te realiseren, en dan te bedenken (dat als ik ze fiks voor die zaal) dat iedereen gefocused zal zijn op die chickies... hmmm daz m ook nie.
Dat van die open mic vooraf is een goeie! Net als de host, die niet al te opvallend hoeft te zijn!!
Thanxz!!!

one

phunxz


----------------------------------------
www.myspace.com/purefiguranten
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 05-11-2009 om 16:45:09
Nu ben ik toch benieuwd.. waar komen die party's?
Aan je naam te zien ben jij d'r 1 van Pure Figuranten? Kwamen jullie niet uit Zwolle/Deventer en die omstreken?
Hoorde toen af en toe tracks van jullie bij Chiel (oude beatzcollective).. vandaar
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 05-11-2009 om 19:18:00
Quote:
Ottogast schreef op 05-11-2009 @ 13:20
pfft hoor ze dan, stelletje oude mannetjes, je komt toch voor jezelf of niet dan, dat jullie er niet tegen kunnen dat je jezelf oud vind en je bang bent dat de kiddos dat ook vinden betekent niet dat alles 18+ moet worden, zeikerds, gewoon staan en chillen, wil je geen pit? achteraan gaan staan, geluid is net zo goed.

Gewoon staan en chillen lukt niet als je steeds omver gelopen wordt door pubers die ruzie beginnen te maken,
heen en weer lopen, naar elkaar zitten te roepen, echt letterlijk met hun rug naar het podium en gezicht naar jou toe...

Ik haat het als mensen op die manier anderen lastig vallen, het is gewoon je reinste asociaal gedrag!
Het is sowieso ook stom als idd zoals Jspr zegt van die Marokkanen met een zuur hoofd wel gewoon vooraan gaan staan,
was ook bij bevrijdingsfestival, echt zo'n "wat is dit kut zeg"-hoofd, fockin asociaal gedrag erbij,
dan denk ik, donder dan maar gewoon op ofzo, wtf doe je hier man, aan je gezicht te zien verveel je je dood,
dus ik snap niet wat de reden is dat je alsnog nutteloos plek zit te bezetten en mij geirriteerd aankijkt
omdat ik net iets te enthousiast was... bah, ik kan me daar gewoon erg aan ergeren.

Gelukkig is het bij betaalde optredens veel minder, ik heb het nu ook vooral over gratis festivals enzo.
Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat er zulke dingen plaatsvinden bij Royce/Slaughterhouse,
sowieso gaan er anders zwaar gewonden vallen, niemand verpest mijn Royce-avondje hoor
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Paupert
KenJeDat.net
Gepost door Paupert op donderdag 05-11-2009 om 19:21:03
Elk feest moet een uitsmijter hebben die bij de ingang staat en je vraagt waar je naar luistert. Alleen als je echte hiphop luistert mag je naar binnen.
----------------------------------------
Ik heb geen dampo nodig om los te komen.
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 05-11-2009 om 19:23:17
Ja, en je moet op z'n minst éééén toffe nlhh'er bij naam kunnen noemen, bij voorkeur livio.
Anders mag Jspr ook, en bij Jasper krijgen ze meteen een life time ban!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0152 sec.