Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
JustdoIt
...
Gepost door JustdoIt op zaterdag 07-11-2009 om 00:00:04
Uitlaatklep, feed altijd welkom.

Heb nu even snel geschreven, kan precies aangeven wat ik fout doe, in het bedrijfsleven en daarbuiten. Mijn gevoelens voor jou zijn niet te uiten, niet te stuiten. Met goede bedoelens, maar toch moet ik weer spuiten. Heroïne in mijn aders, blauwe plekken rond mijn slagader. Overvallen, ik ben de dader...steeds minder shit in mijn bloed...ik wordt kwader. Ik loop met walle onder mijn ogen, betalend voor een teef die me heeft gezogen. De bitch die me voorheen had bedrogen, de bitch waarvan ik haar vermogen heb bestolen, haar verkrachte met geweld en pistolen. Dat waren mijn 'stoute' kapriolen.
Nu weer clean, als mijn werkgever mij screent ziet hij niks slechts op zijn screen. Werkend op de straat, werken zodat de maatschappij erbij baat. Ik boek resultaat, streef naar beter, tot al mijn daden door de rechter zijn vergeven.

Maar dat gaat niet, ik liet de grond beven. Zie m’n handen shaken, trillen. Het komt door die pillen overal om me heen mensen die me willen killen, villen omdat ik ze liep te verspillen. Haat aan Irak, die tijd met die drugs, als een junkie zoekend in die prullenbak, in een hoek hopeloos, verzwakt. Kan niet meer tegen lichaamscontact, niet meer zonder xtc-extract, op de straat zonder werkcontract. Vergeten het geluk mee te pakken, zit nu uitgezakt voor de tv op de bank, net die bitch van me volgekwakt. Kwaad omdat het plakt, kwaad omdat het klik-klakt.

Boos op die wereld, die me vermoeide, de haat, de liefde, de rusteloosheid waarmee ik moest stoeien. Probeer nu te pitten, maar het gaat niet; moet blijven spitten; krijg staande ovaties, al voordat je kunt gaan zitten.


Maar de tijd van clean zijn is voorbij, weetje fuck de maatschappij; het is oorlog in mij. Ja drug, dat is mijn ding. Volgens mensen om mij heen veel te erg, en om 6 uur ’s ochtends onder de brug vinden ze me terug; liggend op m’n rug, terug van mijn toer door de sky, was de hele dag high. Neem nu afscheid, strijd in m’n lichaam; stop met werken voor de overheid. Heb nu fucking erge schijt, lig weer onder de brug te spuiten met een sleutel in m’n zak om die poeder op te snuiven. Politie op de hoek, zit half-high mijn shit te verschuiven.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-11-2009 @ 00:24:14 ]
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op zaterdag 07-11-2009 om 00:42:25
Quote:
JustdoIt schreef op 07-11-2009 @ 00:00
Uitlaatklep, feed altijd welkom.

Heb nu even snel geschreven, kan precies aangeven wat ik fout doe, in het bedrijfsleven en daarbuiten. Mijn gevoelens voor jou zijn niet te uiten, niet te stuiten. Met goede bedoelens, maar toch moet ik weer spuiten. Heroïne in mijn aders, blauwe plekken rond mijn slagader. Overvallen, ik ben de dader...steeds minder shit in mijn bloed...ik wordt kwader. Ik loop met walle onder mijn ogen, betalend voor een teef die me heeft gezogen. De bitch die me voorheen had bedrogen, de bitch waarvan ik haar vermogen heb bestolen, haar verkrachte met geweld en pistolen. Dat waren mijn 'stoute' kapriolen.
Nu weer clean, als mijn werkgever mij screent ziet hij niks slechts op zijn screen. Werkend op de straat, werken zodat de maatschappij erbij baat. Ik boek resultaat, streef naar beter, tot al mijn daden door de rechter zijn vergeven.

Maar dat gaat niet, ik liet de grond beven. Zie m’n handen shaken, trillen. Het komt door die pillen overal om me heen mensen die me willen killen, villen omdat ik ze liep te verspillen. Haat aan Irak, die tijd met die drugs, als een junkie zoekend in die prullenbak, in een hoek hopeloos, verzwakt. Kan niet meer tegen lichaamscontact, niet meer zonder xtc-extract, op de straat zonder werkcontract. Vergeten het geluk mee te pakken, zit nu uitgezakt voor de tv op de bank, net die bitch van me volgekwakt. Kwaad omdat het plakt, kwaad omdat het klik-klakt.

Boos op die wereld, die me vermoeide, de haat, de liefde, de rusteloosheid waarmee ik moest stoeien. Probeer nu te pitten, maar het gaat niet; moet blijven spitten; krijg staande ovaties, al voordat je kunt gaan zitten.


Maar de tijd van clean zijn is voorbij, weetje fuck de maatschappij; het is oorlog in mij. Ja drug, dat is mijn ding. Volgens mensen om mij heen veel te erg, en om 6 uur ’s ochtends onder de brug vinden ze me terug; liggend op m’n rug, terug van mijn toer door de sky, was de hele dag high. Neem nu afscheid, strijd in m’n lichaam; stop met werken voor de overheid. Heb nu fucking erge schijt, lig weer onder de brug te spuiten met een sleutel in m’n zak om die poeder op te snuiven. Politie op de hoek, zit half-high mijn shit te verschuiven.


Uhmp, deze was van mij? Dus waarom ga je posten met jouw naam en doen of het jouwe is?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 07-11-2009 om 00:49:47
Toe maar.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op zaterdag 07-11-2009 om 00:59:04
voor het geval iemand zo met een opmerking komt
Justdoit ben ik niet ,
SBU check voor de ontwetenden ff de ip's van die ik onder mij account gebruik voor het geval dat
----------------------------------------
niet
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op zaterdag 07-11-2009 om 01:01:19
misschien iemand van mijn msn ofzo, want...naar mijn weten heb ik deze ook niet op het forum gepost. ;( Daarbij zijn dingen veranderd, dit is het origineel.

Mijn gevoelens voor jou zijn niet te uiten
Mijn goede bedoelens, maar toch moet ik weer spuiten
Heroïne in mijn aders, blauwe plekken rond mijn slagader
Overvallen, ik ben de dader...steeds minder shit in mijn bloed...ik wordt kwader

Ik loop met walle onder mijn ogen, betalend voor een teef die me heeft gezogen
De bitch die me voorheen had bedrogen, de bitch waarvan ik haar vermogen
heb bestolen, haar verkrachte met geweld en pistolen
Dat waren mijn 'stoute' kapriolen

Nu weer clean, als mijn werkgever mij screent
ziet hij niks slecht op zijn screen
Werkend op de straat, werken zodat de maatschappij erbaat bij heeft
Ik boek resultaat, ik streef naar beter, al mijn daden door de rechter zijn vergeven

maar mijn handen beginnen te trillen
Mensen willen mijn killen.. de pillen
willen me terug, ze willen me villen
omdat ik ze heb lopen verspillen

door jou in de prullenbak
door jou ben ik nu zwak
ik ben net zoals mensen in irak
hopeloos en verzwakt

het is oorlog in mij
de tijd van clean is voorbij
fuck de maatschappij
Op deze manier ben ik blij

Ja drug, dat is mijn ding...volgens mensen om mij heen te erg
Soms gevonden onder de brug, kuchend en om 6 uur 's morgens terug
Terug van mijn toer door de sky
en dan een hele dag niet meer high

geen drug, want werkend op de straat voor de overheid
Geen strijd in 't lichaam, maar afscheid
afscheid van de tijd van cleanheid
want vanavond heb ik weer fucking erge schijt

lig ik weer onder de brug te spuiten
een sleutel met poeder om te snuiven
politie op de hoek, half high mijn shit verschuiven
daarna onder de snelweg bij andere junks aanschuiven

de shit wordt erger en erger
ik verberg het
ik wil er niet over praten
als ik er over praat, begin ik mijn zelf te haten

Ik ben slecht, heb mijzelf niet onder controle.
Heb geen recht, ’t lijkt wel of kinderen via een console met mijn leven spelen,
enige positieven is dat 1 chick me constant kan strelen zonder het te bevelen bespeel ik haar slip,
geef haar een tip.. maar heb die hele shit… steeds verbeeld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-11-2009 @ 01:01:53 ]
aapje
Gepost door aapje op zaterdag 07-11-2009 om 01:05:06
Wel vet toevallig dat jij nu opeens tegelijk met hem online bent?
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op zaterdag 07-11-2009 om 01:09:32
Quote:
aapje schreef op 07-11-2009 @ 01:05
Wel vet toevallig dat jij nu opeens tegelijk met hem online bent?


Ik ben niet de zelfde persoon als je dat denkt? Ga maar Ip's screenen. Daarbij, ik heb wel zo'n vermoeden wie het is...want heb de tekst met iemand besproken via msn en had hem vandaag dit forum aangeraden voor zijn eigen teksten. Hij pakt ook altijd van die lange lijnen, maar hij is offline op msn-->dus kan niet vragen of hij het is...dat is eigenlijk de enige waarvan ik denk dat die het is.

Waarom ik dus vandaag weer online was? Omdat ik het forum aan hem had aangeraden en daardoor weer even hier een kijkje kwam nemen en op versteend te reageren.
JustdoIt
...
Gepost door JustdoIt op zaterdag 07-11-2009 om 11:15:48
sorry kramtje,

maar jij liet stuk van jouw tekst zien en ik wilde het eens aanpassen omdat ik het niet met dingen eens was. En jij wilde de jouwe niet posten, dus dacht ik: laat ik dan die 2e versie eens zien.

aapje
Gepost door aapje op zaterdag 07-11-2009 om 11:19:15


....jongens...
Kramtje
Kramtje
Gepost door Kramtje op zaterdag 07-11-2009 om 11:21:10
Quote:
aapje schreef op 07-11-2009 @ 11:19


....jongens...


Vind er niks grappigs aan :`( Voordat je zegt;"waarom posten jullie weer tegelijk" hij kwam online op msn en ging met hem in discussie, daarom. maar laten we is vragen welke versie jullie beter vinden. xD
aapje
Gepost door aapje op zaterdag 07-11-2009 om 11:23:41
Sowieso begin ik niet eens met lezen van die eerste tekst. Het lijkt wel een verhaal ipv een tekst met coupletten etc. Doe eerst eens iets aan de lay out van die tekst, dan kan je hem in ieder geval normaal lezen.
JustdoIt
...
Gepost door JustdoIt op zaterdag 07-11-2009 om 11:31:58
Had even gecopy-paste
aapje
Gepost door aapje op zaterdag 07-11-2009 om 12:01:15
Heb nu even snel geschreven, kan precies aangeven wat ik fout doe, in het bedrijfsleven en daarbuiten.
Mijn gevoelens voor jou zijn niet te uiten, niet te stuiten.
Met goede bedoelens, maar toch moet ik weer spuiten.
Heroïne in mijn aders, blauwe plekken rond mijn slagader.

Overvallen, ik ben de dader...steeds minder shit in mijn bloed...ik wordt kwader.
Ik loop met walle onder mijn ogen, betalend voor een teef die me heeft gezogen.
De bitch die me voorheen had bedrogen, de bitch waarvan ik haar vermogen heb bestolen, haar verkrachte met geweld en pistolen.
Dat waren mijn 'stoute' kapriolen.

Nu weer clean, als mijn werkgever mij screent ziet hij niks slechts op zijn screen.
Werkend op de straat, werken zodat de maatschappij erbij baat.
Ik boek resultaat, streef naar beter, tot al mijn daden door de rechter zijn vergeven.

Maar dat gaat niet, ik liet de grond beven.
Zie m’n handen shaken, trillen.
Het komt door die pillen overal om me heen mensen die me willen killen, villen omdat ik ze liep te verspillen.

Haat aan Irak, die tijd met die drugs, als een junkie zoekend in die prullenbak, in een hoek hopeloos, verzwakt.
Kan niet meer tegen lichaamscontact, niet meer zonder xtc-extract, op de straat zonder werkcontract.
Vergeten het geluk mee te pakken, zit nu uitgezakt voor de tv op de bank, net die bitch van me volgekwakt.
Kwaad omdat het plakt, kwaad omdat het klik-klakt.

Boos op die wereld, die me vermoeide, de haat, de liefde, de rusteloosheid waarmee ik moest stoeien.
Probeer nu te pitten, maar het gaat niet; moet blijven spitten; krijg staande ovaties, al voordat je kunt gaan zitten.


Maar de tijd van clean zijn is voorbij, weetje fuck de maatschappij; het is oorlog in mij.
Ja drug, dat is mijn ding.
Volgens mensen om mij heen veel te erg, en om 6 uur ’s ochtends onder de brug vinden ze me terug; liggend op m’n rug, terug van mijn toer door de sky, was de hele dag high.
Neem nu afscheid, strijd in m’n lichaam; stop met werken voor de overheid.
Heb nu fucking erge schijt, lig weer onder de brug te spuiten met een sleutel in m’n zak om die poeder op te snuiven.
Politie op de hoek, zit half-high mijn shit te verschuiven.


-- Zo is het beter te lezen, niet meer zo'n lap tekst. Maar zie je hoe lelijk het is opgemaakt? De zinnen zijn niet even lang en overal zit ergens anders de rijm en alles..?
JustdoIt
...
Gepost door JustdoIt op zaterdag 07-11-2009 om 12:44:48
Ja thanks, zie het nou zelf ook ;(

Even kijken of ik het kan verbeteren
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0077 sec.