Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-02-2004 om 15:47:35
voor iedereen die een gratis (sub)domeinnaam wil:

http://www.nl.eu.org/

"Gratis domein registraties

Via NL.EU.ORG is het mogelijk om een domein/naam te registreren onder het NL.EU.ORG domein. Dit is gratis en voor niets. Voor dat je een registratie doet, lees dan eerst even de algemene informatie over het EU.ORG project op www.eu.org.
Kijk ook even naar de registratieregels."
X500 Gepost door X500 op vrijdag 20-02-2004 om 17:50:36
ik heb een .net en die bevalt me goed
(kost me wel geld maar dat boeit niet )
Mip
Gepost door Mip op vrijdag 20-02-2004 om 20:19:36

Quote:
Welke informatie hebben wij nodig

Iedere aanvraag die ingedient word, moet voorzien zijn van bepaalde informatie, welke wij in de DNS (domain name service) moeten opnemen. Afhankelijk van het registratieverzoek, hebben we de onderstaande informatie nodig:

NS Delegation.
Minimaal twee nameservers die authoritative zijn voor het domain dat je wenst te registreren. Alleen een hostname is geldig als nameserver, IP nummers zijn niet toegestaan.

MX Record and/or Wildcard MX records
Een of meer computer die altijd met Internet verbonden zijn en welke de mail voor het domain accepteren en kunnen verwerken. Alleen een hostname is geldig als MX server, IP nummers zijn niet toegestaan. Indien meer dan 1 mail server opgegeven is, zal de eerste de hoogste prioriteit krijgen en de laatste de laagste prioriteit.

Address Record
Het IP nummer waar de registratie naar moet verwijzen.

CNAME Record
De hostname van een computer op Internet waar de registratie naar moet verwijzen. IP nummers zijn niet toegestaan als CNAME record.

IPv6 AAAA Record
Dit type kun je gebruiken als je een machine hebt die IPv6 draait en naar welke je een verwijzing wilt opnemen. Het adres moet correct zijn (alle adressen overigens en het systeem zal dit controleren (of het een valide IPv6 adres is). In de basis is dit dus hetzelfde als een A record, alleen dan voor IPv6.

Als je een verbinding hebt die je onder een NL.EU.ORG naam wilt kunnen benaderen, dan kun je het beste een CNAME kiezen en als DNS info de naam invullen van je aansluiting (bijvoorbeeld c20190.upc-d.chello.nl). Alternatief kun je ook een Adres Record aanvragen. Je moet dan het ip nummer invullen van jouw aansluiting.

Als je zelf een systeem hebt draaien met een nameserver ( Bind, djbdns, MS-DNS ) en je weet daar wel wat vanaf, dan kun je een NS Delegation aanvragen. Dan krijg jij zelf de volledige verantwoordelijkheid voor 'jouw' naam binnen nl.eu.org. Je kunt dan heel makkelijk namen toevoegen, IP nummers aanpassen etc.etc. Je hebt bijvoorbeeld naampje.nl.eu.org aangevraagd en dan kun je zelf mijn.naampje.nl.eu.org aanmaken.

Als je zelf geen nameserver hebt draaien of wilt draaien, dan kun je bijvoorbeeld de (gratis) diensten gebruiken van
Zone Edit
My Domain
Secondary.com (alleen secondary dns)

Mail (MX) records of wildcard mail records kun je alleen gebruiken als de machine die je invult, ook daadwerkelijk in staat is om mail voor <gebruiker>@naampje.nl.eu.orgte verwerken. Als dat niet kan, dan heb je niets aan een Mail record.



Als al het voorgaande je heel onbekend in de oren klinkt, dan heb je vermoedelijk niets aan onze diensten.

dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-02-2004 om 20:57:36
Quote:
Als al het voorgaande je heel onbekend in de oren klinkt, dan heb je vermoedelijk niets aan onze diensten.


denk dat dat voor jou toepasbaar is
Mip
Gepost door Mip op vrijdag 20-02-2004 om 21:39:53
hehe ja heh?
Beatysitter
belgian hiphop lova
Gepost door Beatysitter op zondag 22-02-2004 om 17:26:56
ik snap ier nix van hoe je je moet aanmelden ken iemand mij helpen?
Peace

----------------------------------------
Hou je klein in mn aanwezigheid of speel je leven kwijt/ik haal je naam door het slijk als een zedenfeit
Mip
Gepost door Mip op zondag 22-02-2004 om 17:57:22
same here

spade jij weet er vast wel wat van?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.