Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 13-11-2009 om 09:34:49
Ik heb gister pes 2010 gekocht en wilde het online gaan spelen op de pc. Nu krijg ik een foutmelding dat er iets mis is met UDP-poort 5730.
Ik heb een beetje op internet gezocht, maar wtf overal wordt er vanuit gegaan dat je over een bepaalde basiskennis beschikt en ik ben echt een noob op dit gebied.
Het schijnt dat ik bepaalde poorten moet forwarden. Daarvoor moet ik eerst inloggen op mijn router en dan ook nog wat doen met mijn ip-adres.

Ik weet dat er hier wel wat mensen zitten die er verstand van hebben(Nieroth dus hoe ga ik dit fixen?
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op vrijdag 13-11-2009 om 09:40:24
Weet je wat voor router je hebt?
Merk/type? Staat er wel op waarschijnlijk.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 13-11-2009 om 09:46:12
Je NES heeft een IP adres (gekregen of ingesteld). Als je een DHCP adres hebt verkregen (lees zelf niks hebt ingesteld). Zal je hard een IP adres moeten invoeren.

Het beste kan je dan een IP nemen in de x.x.x.200 omdat de meeste routers daar niks automatisch doen. Dus bijvoorbeeld 192.168.0.201 als je router in de 192.168.0.x reeks zit.
Echter is 10.0.0.x ook een veel voorkomende reeks. In dat geval gebruik je 10.0.0.201 voor de NES.

Als gateway stel je het IP van de router in (deze kan je achterhalen door op je PC het volgende te doen: Start > Uitvoeren > CMD [enter]

Vervolgens in de DOS box ipconfig typen.)

Hier staat een GATEWAY adres. Dit is het adres van de router, neem deze over in de NES.

Sla de netwerkinstellingen van de NES op.

Log in op de router (via browser inloggen op het GATEWAY adres.)

Ga naar de NAT instellingen. Vul het IP van de NES in, met de juiste poort en voeg een regel toe.

Kind kan de was doen.

[edit]Owja vergeet de DNS niet in te stellen (zelfde als gateway)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-11-2009 @ 09:47:13 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op vrijdag 13-11-2009 om 09:56:53
Dit gaat over PES he?
Pro Evolution Soccer, hij moet alleen een poort forwarden, verder niks.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 13-11-2009 om 10:16:32
Ik zit nu op stage dus kan dat niet checken. Het is van kpn, maar ik heb er niet zozeer een router tussen zitten. Heb alleen zo'n kpn modem zeg maar.

SBU thanks voor de info, moet dat thuis even rustig nalezen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op vrijdag 13-11-2009 om 10:22:11
Ik moet zo ook weg, maar waarschijnlijk zit je router gewoon in je modem, dus dan ff merk/type van je modem checken en dan kan je hier wel meer info vinden: http://portforward.com/ als je daar je modem/router kiest uit de lijst onderaan dan komt er een stap voor stap uitleg met plaatjes etc. V
Wat SBU zegt is niet echt nodig allemaal, volgens mij heeft hij je bericht niet goed gelezen.


----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 13-11-2009 om 10:26:54
Oke dat is super man, ga ik uitproberen als ik thuis ben. Laat wel even weten of het is gelukt. Thanks voor de support.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 13-11-2009 om 10:56:01
ik denk dat ik te snel gelezen heb ja.... PES... NES...

ik ga het wel over dingen hebben waar ik verstand van heb....
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 13-11-2009 om 10:57:47
Hehe nou ja weten we ook weer bij wie we terecht kunnen met dat soort vragen
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 13-11-2009 om 18:49:30
Het is gelukt heb zelf nog een beetje op internet lopen neuzen.
unpn ofzo heb ik ingeschakeld en de poort toegevoegd dus ga
nu even konten schoppen
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0099 sec.