Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
jessie86 Gepost door jessie86 op woensdag 02-12-2009 om 13:34:51
Hoi allemaal,

Mijn naam is Jessie en sinds een tijdje lees ik mee op dit forum. Voor mijn opleiding, communicatiewetenschappen, ben ik een onderzoek aan het doen naar de afbeeldingen en de naam die forumgebruikers hebben. Zouden jullie mij willen helpen en mij kunnen vertellen waarom jullie een bepaalde afbeelding en een bepaalde naam hebben gekozen hier op dit forum?

Groetjes Jessie
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 02-12-2009 om 13:41:28
Hallo Jessie,

Ik heb mijn afbeelding gekozen omdat ik die leuk vond. En mijn naam is een combinatie van mijn bijnaam en het netnummer van mijn stad. Leuk he.

Nog meer domme vragen?

Groetjes Frank
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 02-12-2009 om 13:43:53
Waar studeer je precies, in Wageningen toevallig?
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 02-12-2009 om 13:48:48
Omdat ik een naam nodig had hier en dit het eerste was wat in me opkwam.

Maar als we toch al met domme vragen bezig zijn : Waarom heb jij die naam gekozen dan?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 13:49:49 ]
dap
038
Gepost door dap op woensdag 02-12-2009 om 13:56:00
geweldig topic.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 02-12-2009 om 14:03:34
Jessie, je studeerde hiervoor CE in Alkmaar?

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op woensdag 02-12-2009 om 14:03:46
mijn naam is een combinatie van de verbastering van het Engelse woord voor de. iets wat vaak online als grapje word gebruikt en mijn voornaam.

en mijn avatar is een zelf getekende abstracte versie van mijzelf toen ik met skateboard en al door het ijs zakte.

p.s maar waarom? m'n naam komt uit de tijd dat ik nog erg veel online gamede en plaatje omdat ik op mn pc aan het rondneuzen was en toen vond ik dat plaatje en mn oude had ik al veelste lang ergo de switch
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 14:11:03 ]

----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
jessie86 Gepost door jessie86 op woensdag 02-12-2009 om 14:08:09
Ik heet jessie dus vandaar de naam, en ik ben in 1986 geboren dus vandaar 86. Ik stuur in Tilburg. Ik snap dat het voor veel van jullie niet echt een boeiend topic is maar voor mij is het heel interessant voor mijn onderzoek. Ik analyseer dit op meerdere fora en ik ga kijken of ik verbanden kan vinden en categorieėn kan maken. Dus ik hoop dat er meer mensen zijn die me willen helpen. En als je er geen zin in hebt, dan antwoord je toch niet?
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 02-12-2009 om 14:30:38
Ik speel een spelletje op facebook waarbij ik om het kwartier op een toeter moet drukken om muizen te vangen.

Om dat niet te vergeten heb ik een muis als schermafbeelding en het onderschrift 'toetereeuh'.

De Gevallen Engel was de titel van een artikeltje in een streekkrant dat ging over het feit dat ik comateus op straat was gevonden na een avondje stappen. Probeer dat maar eens te catagoriseren, haha.

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 02-12-2009 om 14:30:40
Het probleem met dit "onderzoek" is de gebrekkige vraagstelling. Je gaat mij niet vertellen dat je met deze vragen ook maar iets gaat ontdekken. Je zou er wat dieper op in kunnen gaan met je vragen.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 02-12-2009 om 14:38:17
Afbeelding omdat ik graag naar andere forum gebruikers luister

Naam omdat ik Pascal heet en ik cool ben..
jessie86 Gepost door jessie86 op woensdag 02-12-2009 om 14:41:06
Nou ik denk dat ik met dit onderzoek zeker wel wat ga ontdekken. Het vak dat ik volg is Computer Mediated Communication en heeft betrekking op alles wat er op internet aan communicatie plaatsvindt. In dit onderzoek ga ik fora van verschillende websites bekijken om te onderzoeken welke afbeeldingen en namen forumgebruikers kiezen wanneer zij actief zijn op een forum. De link die ik hiermee ga liggen is met de constructie van identiteiten. Wat zegt een naam of een afbeelding over iemands identiteit? Waarom kiest iemand voor een bepaalde naam of afbeelding? Waarschijnlijk om iets uit te dragen. Iemand die het ajaxlogo gebruikt is waarschijnlijk fan van ajax en wil dat uitdragen. Ik wil op verschillende websites onderzoeken wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen de afbeeldingen en namen van verschillende gebruikers om te ontdekken of er een bepaald patroon in te ontdekken is. Zulk soort onderzoek staat nog in de kinderschoenen en het is experimenteel en interpretatief. Het kan inderdaad zo zijn dat er uiteindelijk geen spannende resultaten uitkomen, maar dan is dat ook een conclusie die getrokken kan worden. Maar voordat ik er ook maar iets over kan zeggen heb ik 'data' nodig in de vorm van afbeeldingen en namen, en de antwoorden van forumgebruikers op de vraag waarom zij nou juist die afbeelding en die naam hebben gekozen. Ik hoop dus dat mensen op dit forum mij kunnen helpen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
cml.exe
Gepost door cml.exe op woensdag 02-12-2009 om 14:53:12
Ik heb mijn afbeelding van Ronaldo gekozen omdat ik hem een goede voetballer vind. Ook zijn gedrag buiten het veld spreekt mij aan, zoals shemales bestellen enzo.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op woensdag 02-12-2009 om 15:31:32
Gebruikers naam is artiesten naam, afbeelding vond ik gewoon tof.. Denk dat de meeste mensen hier niet echt een diepere gedachtegang achter hun avatar en naam hebben maar succes met je studie
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 02-12-2009 om 15:38:05
Ik heb mijn naam gekozen, omdat ik er altijd fris bij loop en mijn naam met een S begint. Mijn afbeelding weet ik niet meer, want ik ben even kwijt wat die ook alweer was. Echter edit ik zo mijn bericht en meld ik daarover meer.

Met iets minder vriendelijke groet,

Frisse S


Edit: Spreekt voor zich laat mij!

Overigens kan ik mijn naam niet veranderen, dus heet ik al 1+ jaar zo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 15:43:22 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 02-12-2009 om 15:57:36
Afbeelding spreekt voor zich.
Naam ook
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op woensdag 02-12-2009 om 16:26:22
Gizzle= oude artiestennaam van mij uit m'n breakbeat periode en al die meuk. Daaronder staat Onid, m'n artiestennaam voor al een beste tijd.
Edit; Flowėtisch is m'n click en movement opzich.

@Afbeelding; Omdat ik net zoals Captain Planet een wereldverbeteraar ben omdat ik condooms recycle.
Worldpeace, whutwhut!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 16:27:23 ]

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op woensdag 02-12-2009 om 16:27:04
Ik heb voor snaba_dog gekozen omdat ik op snoop dogg wil lijken, maar snaba is gewoon een manier om aan te tonen dat ik van de straat kom.
Ik heb ook geen plaatje, want in het echt ben ik ook geen plaatje, ik ben eigenlijks spuuglelijk

Snaba_G_Hutsla at your service
----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
Tariq
Gepost door Tariq op woensdag 02-12-2009 om 16:28:13
Tariq omdat ik zo heet.
& Afbeelding omdat ze hierzo zeggen dat ik op ron vlaar lijk, en omdat ik feyenoorder ben!
----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op woensdag 02-12-2009 om 16:36:39
Nieroth omdat dat een samenvoeging is van mijn voornaam, de voornaam van m'n broer en een afkorting van m'n achternaam. Ooit gebruikte ik deze nickname samen met mijn broer omdat we een nick moesten invullen bij Napster. Maar al like 10 jaar ben ik de enige die hem gebruikt.
En het plaatje omdat ik die al tijden heb en overal gebruik.
Ooit eens gekozen omdat een lege plek zo saai is, geen diepe betekenissen ofzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 16:38:22 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 02-12-2009 om 16:49:48
met de beste wil van de wereld kan ik nog geen uitleg geven voor me naam eigenlijk.. afbeelding zou voor zich moeten spreken
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 02-12-2009 om 17:00:19
Ik kan je wel helpen Maffe

Je bent een syndroom van down jongetje, daarom die naam.

En die afbeelding heeft daar natuurlijk ook alles mee te maken.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
michaelll
Gepost door michaelll op woensdag 02-12-2009 om 17:06:40
michaelll omdat Michael al bezet was.

Grover. . nuff said.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 02-12-2009 om 17:17:21
Ik mixx niet, maar ben wel een man. Mixxman dus.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op woensdag 02-12-2009 om 18:10:23
b tot de art omdat een gast van mn oude school mij vaak zo noemde en ik het wel grappig vond ...

en mn plaatje omdat buurman en buurman de bom zijn
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 02-12-2009 om 19:55:57
m'n 'artiesten'naam en algemene nick voor internet omdat het lekker makkelijk te onthouden is.

en ik was die avatars even helemaal zat.
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op woensdag 02-12-2009 om 20:08:38
eppo is me mc naam en ik schiet mezelf graag door me hoofd
zelfmoord is voor die ekte ekte

----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op woensdag 02-12-2009 om 20:27:01
mijn avatar spreekt voor zich.

ja je mag je aangesproken voelen
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op donderdag 03-12-2009 om 00:01:00
Mijn naam omdat ik niets anders kon verzinnen.

Mijn avatar omdat Lucky Number Slevin de briljanste film ooit is..
----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op donderdag 03-12-2009 om 00:08:01
mijn naam was het 1e wat in me op kwam

en me avatar omdat mojo jojo een tekenfilm cultheld is
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 03-12-2009 om 01:46:40
Naam: Achternaam
Afbeelding: Omdat Melle ook Rembo had en ik dat als inspirerend beschouwde.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 03-12-2009 om 05:37:51
Naam: typo, wilde eigenlijk het woord "Inimical" afkorten tot "Inimic", werd echter per ongeluk "Iminic"
Afbeelding: Otto von Bismarck met zijn Pickelhaube... de pickelhaube is een fascinatie van mij.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-12-2009 @ 05:38:16 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 03-12-2009 om 09:07:27
Naam:Apro(is in een of andere taal April,de maand waarin ik muziek begon te maken jaren geleden en Fourz zonder de z is 4 de 4de maand is ook april blablabla.
Afbeelding: alter ego.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-12-2009 @ 09:11:54 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
melle
Gepost door melle op donderdag 03-12-2009 om 10:48:40
Quote:
Marsman schreef op 03-12-2009 @ 01:46
Naam: Achternaam
Afbeelding: Omdat Melle ook Rembo had en ik dat als inspirerend beschouwde.


Ik glim van trots!
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 03-12-2009 om 12:31:25
Quote:
MuSS070 schreef op 02-12-2009 @ 17:00
Ik kan je wel helpen Maffe

Je bent een syndroom van down jongetje, daarom die naam.

En die afbeelding heeft daar natuurlijk ook alles mee te maken.


hehe, haagse humor heb ik beter gezien
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Pavlove
Gepost door Pavlove op donderdag 03-12-2009 om 13:35:19
Quote:
cml.exe schreef op 02-12-2009 @ 14:53zoals shemales bestellen enzo.


Dat schijnt echt een Braziliaans dingetje te zijn hč?
Zo'n mooi cultureel identificatie-iets waarvoor je echt in die setting geboren moeten.

Ik vergelijk dat shemales bestellen maar een beetje met dat hele Prins Carnaval gedoe. Staat voor mij ook op eenzelfde niveau trouwens.

----------------------------------------
Owkee, maar ken je Fróns?
Carlito
Gepost door Carlito op donderdag 03-12-2009 om 18:15:31
Tillly!!

maar goed. dat is wel een relaxt onderzoek.. easy.


aangezien ieder plaatje toch op de persoon zelf slaat. Ik bedoel je neemt een plaatje of een naam omdat je die leuk vind of jezelf erin kan vinden( hoe profileer jezelf op een forum met een bepaald onderwerp naar anderen). dit feit wil je dan met andere delen. Het plaatje en de naam is alleen maar een kier of een sleutelgat tot de inhoud van die persoon (zijn geest).
dus dat is denk ik het verband, en tja de catogorieen: ik bedoel om een lego forum zal je meer plaatjes van dinge zien die met lego te maken heeft, dat is toch logisch

mijn naam CArlito: zo word ik vaak genoemd (carlo=carlito)
plaatje westside connection: door hun begonnen met rap luisteren, aggressief stijl, ik woon in west, straat, en ook wel fan
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 03-12-2009 om 20:02:17
livio stamt nog uit de tijd dat ik drum&bass maakte, rond 1996. Speelde toen een spelletje waar di livio in zat, dat verbasterde ik tot dj livio en daarna livio.

plaatje is Burton logo omdat snowboarden mijn ding is. en het is nog steeds oranje omdat het toen ek of wk was en ik lui ben.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op donderdag 03-12-2009 om 20:45:28
haha wat een topic, maar ik zal wel even meewerken.

Mijn naam is Jos de Boss omdat ik ooit zo genoemd ben door iemand en dat vervolgens ook als rapnaam heb gebruikt.

Plaatje is eigenlijk omdat ik ook niet wist wat voor plaatje ik moest hebben, het vraagteken is oranje omdat het toen ek was, en ik net zoals livio te lui ben om te veranderen.
----------------------------------------
Jos de Boss
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op donderdag 03-12-2009 om 20:51:41
Oh, het kubus logo op het petje van mijn avatar is ook om dat EK nog steeds oranje.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 03-12-2009 om 22:56:27
Mijn naam is vrij belachelijk en heeft geen verdere toelichting nodig denk ik.

Mijn avatar is Chichi van De Tofu's, omdat ik blijkbaar op hem lijk. Dat hij zo oranje is en een Nederlandse vlag op z'n wang heeft is vanwege een groot voetbaltoernooi (welke weet ik niet meer, WK 2006 ofzo.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 04-12-2009 om 00:27:19
Ik slaap op dit topic, lijkt net 'n kindernet-forum vraag maar goed.

Twister:
Toen ik nog basketbalde trapte (bijna) iedereen in mijn zelfbedachte move, waarbij ik op het laatst ineens omdraaide langs de tegenstander. Mensen gingen me toen vanzelf "Twister" noemen.

Best rapper with no chain:
Quote van MF Doom, die een beetje vertegenwoordigd waar ik voor sta: hip hop zonder dat het draait om iets anders dan de muziek.

NAC:
Doe een gok
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-12-2009 @ 00:28:25 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 04-12-2009 om 12:45:11
even kijken

Ah ja,

ehm,
Naam: produceer psuedonym waaronder ik ooit eens begon dnb te maken... omdat ik nooit echt een naam had en redelijk chaotische muziek maakte met vanalles door elkaar heen geinspireerd noemde ik mezelf maar skiz, doordat er vele smaakjes inzitten...

Afbeelding: zelfbedacht mannetje, een piraatje met een muts, ooit op gekomen door de huilende rappers, die zich identificeren als piraatjes.

Big pimpin' pff. in het kader van, ik typ iets, dan maar big pimpin' kan wel zijn doordat als ik dat nummer een keer hoor heb ik gelijk dat fluitje in mijn kop zitten voor een week.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-12-2009 @ 12:49:51 ]

----------------------------------------
myspace
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0103 sec.