Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
edwin Gepost door edwin op zaterdag 09-01-2010 om 15:13:11
Hallo; dit is de tekst van oorlog in mn kop (hij is ook gedropt bij audio)

In mijn hoofd is het oorlog
Het goede tegen het kwade, maar je weet dat het goede door vocht
En dat ik naar het goede door zocht, en het kwade voor stond
Pakte niet de trein naar duitsland omdat ik het goede spoor vond

Ik hield mijn doel voor ogen, dat is de reden waarom ik door knok
en door klom, maar ik besef pas dat ik dichter bij de dood kom
En het einde pas mijn dood stopt, ha
Niemand die me snapt, dat is waarom ik een luisterend oor zocht, ja

En dat is de reden waarom ik een microfoon kocht
Zwak alsof ik tegen oorlog of een cycloon vocht
Ik dook onder omdat ik nog niet de juiste persoon vond
Schrijf me de plures in; ik vraag me af wanneer ik beloond wordt

Het knaagt aan me kop, das de reden dat ik eten gewoon kocht
Me er tegen verzette en me er rechtstreeks doorwrong
Maar in me kop kom ik weer terug bij de oorsprong
En besef keer ik op keer; dat gevecht, dat is oorlog

Refrein (2x)
Het is oorlog in mijn kop, ik hoop dat het stopt
want die shit die is focktop,
Het is oorlog in mijn kop, ik hoop dat het stopt
das waarom ik deze track drop, ha/ja (echo)

Ik zal vechten en strijden,
Ik zal vechten voor een beter leven en de toekomst vermijden
maar ik weet niet of ik hier nog wel kan blijven
daarom zal ik naar een plek zoeken en ik begin dus met reizen

Ik moet verder kijken, verder kijken dan mijn neus lang is
Ik kan geen stap zetten, omdat mijn gedachte bang is
omdat ik bang ben, omdat ik bang ben
omdat mijn eigen gedachte niet eens zijn angst kent, ha!


Alvast bedankt,

Edwin



(Ik zoek een rap maatje of iemand die mij verder kan helpen)
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 09-01-2010 om 17:24:58
Quote:
En dat ik naar het goede door zocht, en het kwade voor stond

We doorzoeken naar? Het is ''zoeken naar'' of ''iets doorzoeken'' geen combinaties aub.
Quote:
Zwak alsof ik tegen oorlog of een cycloon vocht

Heb je ooit een van beiden gedaan? Is dat laatste ooit bij iemand überhaupt gelukt?
Cut the crap met domme vergelijken aub.
Quote:
Ik dook onder omdat ik nog niet de juiste persoon vond

Er logisch ja...als ik niet de juiste persoon vind aan de balie van een postkantoor...ga ik ook onderduiken.
Quote:
Het knaagt aan me kop, das de reden dat ik eten gewoon kocht

Kun je ook eten ongewoon kopen? Dus laten we zeggen in plaats van heel conventioneel te betalen in een winkel...breakdancen als betaling...?
Quote:
Me er tegen verzette en me er rechtstreeks doorwrong

Waartegen verzette je je? Wat is doorwringen? Bedoel je niet ''doordrong''? Dan alsnog is het foute grammatica. Waar the hell slaat deze zin op?
Quote:
Ik zal vechten voor een beter leven en de toekomst vermijden

Ik probeer hier niet filosofisch of poetisch te zijn...maar DE toekomst is onvermijdelijk. Tijd gaat maar 1 richting op.
Quote:
Ik kan geen stap zetten, omdat mijn gedachte bang is

Je gedachte is bang? Dude...ook in de volgende regels. Mensen, dieren, levende organismen in het algemeen kunnen bang zijn/worden...maar abstracte dingen die bang worden...:/

Afgezien van onwijs veel fouten, vind ik je tekst niet zo geweldig. Je offert echt teveel op voor je rijm, je offert dingen zoals grammatica en woordkeuze op om maar te rijmen. Daardoor klinken veel woorden en veel zinnen gewoon vreemd. Ik snap je boodschap niet echt, je noemt duitsland, het goede en het kwade, oorlog, onderduiken, microfoon kopen, eten gewoon kopen, reizen...waar zit de rode draad van je verhaal? Wat hebben deze dingen uberhaupt met elkaar te maken? Wat wil je eigenlijk zeggen met deze tekst? Het is chaotisch en ik zie geen duidelijk verhaal. Anders ordenen kan flink helpen. Voor de rest moet je aan basisdingen zoals de nederlandse taal en grammatica werken.
Replay
...
Gepost door Replay op zaterdag 09-01-2010 om 17:31:24
haha ik ga stuk om je reacttie lotus, maar ehh ja beetje gelijk heb je wel toch
al vind ik de tekst wel hard verder, ben niet zo critisch als jij

doe je ding maar gewoon verder hoor edwin, tzit wel goed
----------------------------------------
....
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 09-01-2010 om 17:50:49
Luister naar Locutje of Bjorg.
Hij heeft je goede feedback gegeven
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
edwin Gepost door edwin op zaterdag 09-01-2010 om 18:08:24
Quote:
Locutus of Borg schreef op 09-01-2010 @ 17:24
(...)
We doorzoeken naar? Het is ''zoeken naar'' of ''iets doorzoeken'' geen combinaties aub.
(...)
Heb je ooit een van beiden gedaan? Is dat laatste ooit bij iemand überhaupt gelukt?
Cut the crap met domme vergelijken aub.
(...)
Er logisch ja...als ik niet de juiste persoon vind aan de balie van een postkantoor...ga ik ook onderduiken.
(...)
Kun je ook eten ongewoon kopen? Dus laten we zeggen in plaats van heel conventioneel te betalen in een winkel...breakdancen als betaling...?
(...)
Waartegen verzette je je? Wat is doorwringen? Bedoel je niet ''doordrong''? Dan alsnog is het foute grammatica. Waar the hell slaat deze zin op?
(...)
Ik probeer hier niet filosofisch of poetisch te zijn...maar DE toekomst is onvermijdelijk. Tijd gaat maar 1 richting op.
(...)
Je gedachte is bang? Dude...ook in de volgende regels. Mensen, dieren, levende organismen in het algemeen kunnen bang zijn/worden...maar abstracte dingen die bang worden...:/

Afgezien van onwijs veel fouten, vind ik je tekst niet zo geweldig. Je offert echt teveel op voor je rijm, je offert dingen zoals grammatica en woordkeuze op om maar te rijmen. Daardoor klinken veel woorden en veel zinnen gewoon vreemd. Ik snap je boodschap niet echt, je noemt duitsland, het goede en het kwade, oorlog, onderduiken, microfoon kopen, eten gewoon kopen, reizen...waar zit de rode draad van je verhaal? Wat hebben deze dingen uberhaupt met elkaar te maken? Wat wil je eigenlijk zeggen met deze tekst? Het is chaotisch en ik zie geen duidelijk verhaal. Anders ordenen kan flink helpen. Voor de rest moet je aan basisdingen zoals de nederlandse taal en grammatica werken.


Dankjewel voor je super feedback (A).
Hahah; je moet niet alles te letterlijk nemen he!
ik probeerde oorlog te beschrijven met de onrust in mijn hoofd. Dus ik wou 2 verhalen in 1 tekst. Maar dankjewel; voor de opmerkingen; zal volgende x beter naar zulke dingen kijken ja!

Gegroet.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.