Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 06-02-2010 om 18:06:15
In maart heb ik mijn toelating voor een media opleiding aan het HKU.

Dit is geen toelatings opdracht, maar een klein projectje die ik heb opgezet om in mijn portfolio toe tevoegen.
Dit is mijn eerste film project. Meningen en uitlatingen zijn zeer welkom. Lofzangen ook.

<b>De bushalte</b>

<i>Laurence is eerste jaars student psygologie die wacht op de bus, deze wil maar niet komen. Hij komt mensen tegen met ieder hun eigen set met problemen...</i>


[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-02-2010 @ 18:08:48 ]
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 06-02-2010 om 18:35:49
Ik vind het verhaal niet heel boeiend.
Vind het ook een beetje vreemd dat iedereen bij de bushalte komt wetende dat die niet rijden.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 06-02-2010 om 18:44:06
de opzet van het verhaal is wel aardig
ik had een drukkere bushalte gepakt, wie komt wie nou tegen in de middle of nowhere

de uitvoering is niet onaardig, ik denk dat je aan het aantal hits wel gaat zien of het echt wat is
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 06-02-2010 om 18:58:16
We moesten met de filmdag zelf rekening houden met een paar elementen.
De reden dat we een afgelegen bushalte hebben gekozen is omdat je zit met verkeer wat voorbij rijd en fietsers die door je beeld fietsen, we hadden 1 dag om dit te filmen, en dus niet de tijd om steeds alle shots stil te leggen.

Plus we moesten een bushalte vinden waar die dag ook daadwerkelijk geen bus reed (zie reden hierboven). Puur uit tijdsgebrek is daarom de locatie idd niet optimaal.

Het verhaal is vrij simpel zonder al teveel diepgang, en dat is ook om een reden. Omdat dit mijn eerste filmproject is wou ik niet een ontzettend ingewikkeld verhaal. Maar juist een simpel script omdat het mij meer om de uitvoering ging (de draaidag zelf) dan hoe inhoudelijk het script zou moeten zijn.

Alle mensen in deze film zijn ook geen echte acteurs of professionele media mensen.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de tijd dat jullie hiernaar kijken en jullie mening geven, ik probeer alleen wat dingen toe telichten
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op zaterdag 06-02-2010 om 21:00:31
leuk gedaan . ik zou proberen het iets spontaner over te laten komen nu zijn sommige dingen nog al gemaakt, maar oefening baart kunst ,so keep it up.
wil je volgende filmpje ook wel zien.
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zaterdag 06-02-2010 om 22:05:34
Ik heb wat genoteerd tijdens het checken, opbouwende kritiek lijkt me:

ik zou dat shot van 0:39 eerder tonen voordat de oude man spreekt en misschien sowieso langere pauzes houden (bijv. @1:09) de muziek dan is wat te overheersend imo en vind ik wat voorbarig(mag later beginnen) shotgebruik rond 2:00 is goed(long shot bij ontspanning 'ach...'. Hoe de man eindigt vind ik slecht geacteerd, afgebroken zinnen zijn natuurlijk een heikel punt, maar deze doet niet.

de sound die komt als het meisje eraankomt lijkt slecht in te springen(meer infaden. Dat ze demonstratief gaat zitten vind ik te dramatisch duidelijk. Echter paste hier beter een close-up van de twee, want ze toont veel emotie en dat past er goed bij. Verder vind ik veel cliches in dit gesprek(&quot;niemand begrijpt het&quot. Bij 'jullie zijn ook allemaal hetzelfde&quot; hoort duidelijk een shotwisseling, want dit is een omkeer in het gesprek. Meisje neemt bij het telefoongesprek geen logische pauzes tussen haar antwoorden. En de stoot is natuurlijk vrij opzichtig en haar respons is me veel te snel. Ze is niet de beste actrice eigenlijk.

Shotwisseling @4:36 discontinueerd (de hoofden). Peter kon mysterieuzer worden afgebeeld door hem de actielijn(hij kijkt naar laurens) te laten negeren als hij vaag antwoord dat hij een paar baantje af en toe doet.

Eind is wel mooi
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 06-02-2010 om 22:42:41
Bedankt voor je commentaar freek, kan ik zeker meenemen in me volgende projecten
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op zondag 07-02-2010 om 04:22:47
ik vind het wel oke alleen de situaties zijn beetje ???
echt faka met jouw welk meisje gaat op de grond zitten zoo ?
waar kom jij vandaan joh ?

voor de rest op zich niet veel dingen alleen het is gewoon beetje te gespeeld wat ik al zeggen situaties gebeuren niet zo..
maar voor je eerste movie is die goed
hoop dat je word aangenomen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-02-2010 @ 04:23:32 ]
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 07-02-2010 om 10:16:57
De dialogen zijn onnatuurlijk. Onbekende mensen die elkaar binnen no-time van alles vertellen. Het concept is aardig, maar dit had wel wat subtieler uitgewerkt mogen worden. De gesprekken beginnen te direct. Ik miste de stiltes en de ongemakkelijke momenten.

Ik denk ook dat je een wat ruimer tijdschema in het filmpje had kunnen verwerken. De mensen staan nu net nog niet in de rij om in het bushokje te kunnen staan. Dit geeft de film samen met de dialogen een behoorlijk geforceerd karakter. Ik zou voor je volgende project eerst veel aandacht besteden aan de dialogen, want ongeacht of je goede acteurs hebt of niet, een slechte dialoog verpest het altijd.

Verder tof gedaan. Ben benieuwd naar je toekomstige werk.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zondag 07-02-2010 om 12:50:50
haha een meisje dat op de grond gaat zitten is voor het dramatische effect dat heeft niks te maken met waar ik vandaan kom.

Toch bedankt dat je hoopt dat ik word aangenomen

en mixxman ik snap goed wat je bedoelt, ik weet niet of je wel is een script hebt geschreven ? maar mijn ervaring is dat het er allemaal anders uitgekomen is dan ik in mijn hoofd had. Stukje ervaring wat ik niet heb, maar waar ik nu wel van leer. Een verhaal schrijven kan ik wel, maar een verhaal laten acteren is een ander verhaal.

Bedankt voor je opbouwende kritiek
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-02-2010 @ 12:51:32 ]
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 07-02-2010 om 13:11:08
Nee ik heb nog nooit een script geschreven, maar ik kan me voorstellen dat het anders loopt dan dat je het in je hoofd hebt zitten. Het schrijven van dialogen is ook niet eenvoudig en als ze door een ander geacteerd worden, wordt het alleen maar complexer. Daarbij zijn er in jouw film veel dialogen aanwezig. Ik denk dat minder hier meer was geweest. Ik zou de volgende keer met wat minder dialogen werken,

Lijkt me wel tof om zoiets te maken. Blijven posten vind dit soort dingen leuk om te checken.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zondag 07-02-2010 om 13:19:17
Het is ook ontzettend leuk om aan dit soort projecten te werken. Al ben ik het met jullie in grote lijnen eens dat er dingen missen en anders hadden gemoeten. Ben ik toch erg trost op het eind resultaat. Je gaat van Iedee naar script naar film, en als jij achter al die fases zit geeft dat een goed gevoel als het af is.

Minder dialoog was mischien beter geweest inderdaad, ik neem het allemaal mee in mijn evaluatie en aankomende projecten
Ivoz
Yes TheMajetsics
Gepost door Ivoz op maandag 08-02-2010 om 01:03:01
ja ik bedoel het ook niet slecht maar ik ken niemand die zo op de grond kan zitten. meeste mensen die zijn dan toch pissed boos op alles het hele bushokje of onrustig met de telefoon steeds kijken snap je.

WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op maandag 08-02-2010 om 13:05:00
wel grappig filmpje. voor n 1e project zeker niet slecht.. is een begin waar je van kan leren..

maar waar is het opgenomen?? komt me bekend voor. en een beetje aan het dialect (lichtelijk) te horen, universiteitsterein enschede? of zit ik fout haha
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 08-02-2010 om 13:49:23
Dankjewel

Daar is het idd opgenomen hehe
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op maandag 08-02-2010 om 13:51:25
hehe nice ik kon het een beetje herkennen aan dat honkbalveld haha ik heb daar nog gekke shit gedaan tijdens batavierenfeest volgens mij
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 08-02-2010 om 17:37:51
Statief?
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0099 sec.