Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /
Unexplained Gepost door Unexplained op vrijdag 02-04-2010 om 12:10:26
Oké, na de vorige #fail van mijn kant (I admit it, totaal verkeerd geregeld) wil ik het best nog wel een keer opnieuw proberen. Bij voorkeur met een sidekick ofzo. Om het niet weer te laten falen..

<b>NLHH samplebeatbattles 2010</b>

Twee varianten: (op dit moment, suggesties zijn altijd welkom)

- <b>1SAMPLE BEATBATTLES</b>

Er wordt slechts 1 (!) sample geleverd, waar iedereen enkel en alleen gebruik van mag maken. <b>Alleen voor de bass mag een VSTi-plugin gebruikt worden.</b>

Sample zal geleverd worden in FLAC formaat. Misschien een enkele keer WAV.. Maar ga maar uit van FLAC.

- <b>SAMPLEPACK BEATBATTLES</b>

Het wat meer bekende concept. Er wordt een pack geleverd, waaruit men (bij voorkeur, misschien pluspunten ofzo als men geen plugin voor een bass/subbass gebruikt en het kan aantonen ofzo) alles haalt. [b]Twijfelpunt is hier ook weer het gebruik van een plugin voor de bass. Even afwachten op reacties.

Let me know.

(Geen reden tot IN : &lt;user&gt; te gooien. Zal een 'open' schema gebruiken (for now), waarbij je voor elke keer dat je 'geranked' staat, punten krijgt ofzo.)

Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 03-04-2010 om 17:19:00
Ik vind allebei de varianten tof, maar ik gebruik liever wel VSTi's erbij. Bass en piano ofzoiets. Ik vind dat de enige beperking moet zijn dat duidelijk moet zijn dat de aangeleverde sample(s) gebruikt zijn.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 03-04-2010 om 17:22:16
Gewoon beatbattles zonder gezeik.
Geen regels, gewoon niks.
Wie het leukste liedje maakt wint.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 03-04-2010 om 17:24:57
Ja, ook leuk, maar dan is het geen samplebeatbattle meer h&egrave;
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 03-04-2010 om 17:26:29
Dat is, maar ik denk dat daar meer animo voor is dan samplebeatbattles, ik ga niet meedoen aan samplebeatbattles.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Unexplained Gepost door Unexplained op zaterdag 03-04-2010 om 17:34:51
Quote:
Iminic schreef op 03-04-2010 @ 17:19
Ik vind allebei de varianten tof, maar ik gebruik liever wel VSTi's erbij. Bass en piano ofzoiets. Ik vind dat de enige beperking moet zijn dat duidelijk moet zijn dat de aangeleverde sample(s) gebruikt zijn.


Ewa. Deze is ook prima.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 03-04-2010 om 17:37:05
Wat Swike zegt.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Unexplained Gepost door Unexplained op zaterdag 03-04-2010 om 17:45:19
Gewoon in het kort dus: sample scrappen, gewoon wie van de deelnemers het hardste beats fixed. En daarop punten gaan baseren?
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 03-04-2010 om 18:48:08
Dat is toch geen wedstrijd gewoon 1 van je 100 beats posten die nog niemand heeft gehoord.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 03-04-2010 om 21:28:20
Daar moet ik finger wel gelijk in geven,ik heb alleen geen 100 beats.
Ik kijk wel wat de sample word .
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 04-04-2010 om 04:20:50
Quote:
Finger schreef op 03-04-2010 @ 18:48
Dat is toch geen wedstrijd gewoon 1 van je 100 beats posten die nog niemand heeft gehoord.

Doet er in principe niet echt toe toch, heb je tenminste geen no-show gezeik enzo.
Win-win situatie.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Unexplained Gepost door Unexplained op zondag 04-04-2010 om 10:05:03
Alright, compromis!



Geen packs dan maar, enkel &eacute;&eacute;n full-length sample die geleverd wordt, waarvan een <b>herkenbaar</b> element gebruikt moet worden. Verder vrije keus wat je er bij voegt: VSTi, eigen breaks, skits etc.



All happy?
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 04-04-2010 om 11:20:35
Dat werkt het beste denk ik dan ja,
Ik ben voor.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
 Index / [arch] Battle corner /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.