Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 03-05-2010 om 20:25:35
zit er aan te denken om een credit card aan te schaffen aangezien het toch misschien wel makkelijk is met dingen zoals vakantie, ps3 netwerk, internet shoppen etc.. zijn er hier mensen ook in het bezit van? zoja ben je er tevreden over of heb je zoiets van niet doen! / wat zijn de voor en nadelen en de addertjes kwa kosten?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2010 @ 20:25:50 ]

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 03-05-2010 om 20:28:41
Het is handig,als je ermee om kan gaan en je in kan houden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2010 @ 20:34:16 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op maandag 03-05-2010 om 20:31:20
Je bent altijd meer uit dan dat je uitgeeft via je creditcard en ga dr idd gewoon beheerst mee om
----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-05-2010 om 20:33:55
Tja ik had een mastercard. Het is opzich wel handig, met reserveren, online betalingen en vakanties. Maar eigenlijk is het maar een overbodig ding en aangezien ik een gat in mijn hand heb, heb ik dat ding dus maar doorgeknipt. En dat is het voornaamste addertje.

Mocht je jezelf vertrouwen dan is het geen probleem en kost zo'n kaart een paar grijpstuivers per jaar. Heb je daar wat meer moeite mee, dan is een betaalkaart wellicht wel interessant. Waarmee je dus geen krediet hebt.

dap
038
Gepost door dap op maandag 03-05-2010 om 20:36:28
precies, als je netjes op tijd betaald dan kost t je hooguit 20 eur per jaar.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 03-05-2010 om 20:48:57
ja las al zoiets basis kaart kost 20 euro per jaar.. dus dan betaal je met een credit card en wordt het automatisch van je rekening afgeschreven na een bepaalde tijd? of moet je dat ook nog regelen? en de rente ro dat is te overzien? liepen je aankopen de spuigaten uit dan?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2010 @ 20:49:55 ]

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Finger
Gepost door Finger op maandag 03-05-2010 om 20:50:42
Je krijgt een rekening die je binnen 21dagen moet betalen anders betaal je bijna 10% rente over dat bedrag.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 04-05-2010 om 03:31:48
ben je nog student of niet? ik wel en bij de ing wordt het elke maand (indien je hem gebruikt) automatisch afgeschreven anders moet je rente betalen.
weet niet meer wat het kostte, maar een student heeft dus korting op die shit
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 04-05-2010 om 04:01:52
Voor online betalingen gebruikte ik ook wel eens zon virtuele kaart, stort je geld op een rekening en krijg je een vast eigen credit card nummer etc, kan je dus nooit meer uitgeven dan wat je er op zet, als dat een probleem voor je zou zijn, die kan je ook als echte pas aanvragen. Duur wel tergend lang allemaal, dat geld overzetten.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op dinsdag 04-05-2010 om 09:18:39
jah precies maar het voordeel van een credit card schijnt dus dat het allemaal supersnel gaat.. en nee ben geen student meer dus zou het me kunnen permiteren alleen twijfel ik nog of er meer voordelen als nadelen aan zitten
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Yadontstop
Gepost door Yadontstop op dinsdag 04-05-2010 om 14:24:52
Voordeel is dat je nog effe 1000 euro extra te besteden hebt als je effe krap zit. Nadeel is dat je die 1000 euro uiteindelijk toch weer terug moet betalen :-S
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op dinsdag 04-05-2010 om 14:51:35
dus is het geen voordeel.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op dinsdag 04-05-2010 om 15:33:19
idd en het is kut als je iets gekocht hebt en dat vergeet je.. krijg je een maand later de rekening van je credit card en dan denk je kut... dat heb ik niet meer
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 04-05-2010 om 15:48:17
Wat dan misschien ook een optie is; een Visa debit card. Werkt als pinpas en als credit card, je zit alleen niet te kloten met achterstallige betalingen aangezien iets wat niet op je bankrekening staat ook niet uitgegeven kan worden.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
omebob
AFCA
Gepost door omebob op dinsdag 04-05-2010 om 15:50:34
dat klinkt ook wel goed ja, het scheelt iig een hoop gelul met reserveringen en internet betalingen.. dus dat is zeg maar een 2e bankpas waarbij je niet rood kan staan?
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 04-05-2010 om 15:55:19
Eigenlijk is het gewoon een pinpas die ondersteund wordt door Visa. Met die pas kan je pinnen en je kan hem als credit card gebruiken voor dezelfde bank account. En rood staan is inderdaad niet mogelijk.

Nu bestaat de kans wel dat Visa deze service (nog niet aanbiedt in NL - dat weet ik niet.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 04-05-2010 om 16:44:50
Volgens mij bestaan betaalkaarten gewoon in nederland.
Yadontstop
Gepost door Yadontstop op donderdag 06-05-2010 om 16:12:59
Enneuh... voorzichtig met betalingen online, check of je goed verzekerd ben tegen misbruik. Want hoe ze het doen weet ik niet (euh: kan iemand me dat uitleggen :-P) maar ze rippen je kaartnummer, password en alles zonder dat jet het in de gaten hebt :-S
rame
Gepost door rame op donderdag 06-05-2010 om 18:27:12
Ik betaal een tientje per jaar bij de Rabobank.

Heb hem alleen gebruikt in New York, bijna een jaar geleden al kon je daar met je normale pas ook pinnen.

Het nadeel is dat je later betaald en misschien geen rekening houdt met je uitgaven.

Voor PS3 en dergelijke is het idd wel handig.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 06-05-2010 om 19:14:10
Ik had er ook over nagedacht maar ik vond het niet nodig om 10 euro uit te geven aan een creditcard als je maar 1 of 2 dingen uit de PSN store wilt. Je hebt nu ook tegenwoordig PSN cards (van €20 en €50). Bovendien betaal je er ook nog rente bovenop. Veel internetshops zijn creditcard only, maar dingen zoals Paypal, iDeal etc. maken een opmars. Creditcards zijn het toppunt van kapitalisme btw.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-05-2010 @ 19:15:31 ]
rame
Gepost door rame op donderdag 06-05-2010 om 19:19:22
Ik betaal geen rente hoor.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 06-05-2010 om 19:21:28
dus je betaalt eigenlijk alleen die 10 per jaar?
Finger
Gepost door Finger op donderdag 06-05-2010 om 19:23:00
Zolang je op tijd betaald wel ja.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.