Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Paul_09
Begin te spellen... Æ!
Gepost door Paul_09 op zondag 09-05-2010 om 16:07:01
Rapper BangBang zit in de gevangenis. De in Amsterdam wonende Brit zit naar nu blijkt al sinds 18 januari vast, op verdenking van huiselijk geweld. Op 12 mei moet hij zich verdedigen tegen serieuze aanklachten van zijn ex-vriendin en haar 7-jarige zoon. Het Openbaar Ministerie bevestigt dat. BangBang zou hen volgens de tenlastelegging tussen 22 november 2006 en 23 oktober 2009 velen malen opzettelijk en ernstig fysiek en geestelijk mishandeld hebben. De ex-vriendin van BangBang bracht dat deze week zelf naar buiten op het 3VOOR12-blog van BangBang, als ware het een bericht van de rapper zelf: “Sorry folks I am back in jail... wifebattery and child battery… can't get it out of my system.”

Tegen 3VOOR12 stelt de ex-vriendin, die om veiligheidsredenen liever niet met naam genoemd wil worden, dat ze zich zodanig door haar voormalige vriend bedreigd voelt en in grote angst leeft dat ze van plan is met haar vier kinderen naar Australië te verhuizen. “BangBang was jarenlang een tiran thuis”, verklaart ze. “Vaak sloeg hij mijn zoon zo hard dat hij dagenlang met een blauw gezicht moest thuisblijven, maar ondertussen zette hij hem wel in voor zijn clips om publicitaire redenen. Ook mocht hij van hem niet naar school, terwijl hij al leerplichtig was.” De vrouw verklaart al eerder gevlucht te zijn en twee keer eerder aangifte gedaan te hebben. Ook heeft ze al eens met haar kinderen haar toevlucht gezocht in een Blijf-van-mijn-lijfhuis. “Jarenlang ben ik door hem als slaaf gebruikt, heb ik hem voorzien in zijn drugs- en drankverslaving en totaal geïsoleerd geweest van vrienden en familie.”

Zijn vriendin diende de aanklacht in toen hij voor een project in Japan was, en vluchtte na wekenlange voorbereiding samen met haar kinderen uit haar huis. BangBang vernam tijdens zijn verblijf in Japan dat hij op het vliegveld gearresteerd zou worden en heeft om die reden besloten naar Engeland te gaan. “Ik heb alles in de opslag gezet, het huis opgezegd, zijn spullen op de zolder gegooid en aangifte gedaan bij de politie.” De vrouw vertrok vervolgens tijdelijk naar het buitenland, waardoor de zaak nu pas naar buiten komt. BangBang zou zichzelf hebben aangegeven toen eenmaal bekend werd dat hij gezocht werd.

Rapper BangBang maakte de afgelopen jaren een stormachtige carrière in Nederland. Hij bracht kort na elkaar twee albums uit met beatmaker Kubus op hiphoplabel TopNotch, die allebei genomineerd werden voor de 3VOOR12 Award. De rapper staat bekend om zijn sociale bewogenheid. Daarom organiseerde hij onder meer de kickboxwedstrijd Fighting For Water voor het goede doel en maakte hij zich druk over de uitbuiting van mensen vanwege kostbare diamanten. Tegelijkertijd maakt hij geen geheim van zijn gewelddadige verleden in thuisstad Londen. Ook kwam hij 2008 op minder fraaie wijze in het nieuws toen bekend werd dat hij een jaar eerder journalist Job de Wit bedreigd had. Na de breuk met label TopNotch werd het rustiger rond de rapper. Hij bracht begin 2009 nog wel een solo-album uit, maar verdween daarna uit de media.

Mr. Boomstra, advocaat van BangBang, wil op dit moment niet op de zaak ingaan. Hij wil eerst met zijn cliënt overleggen


Bron: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43441718
Timsko
Gepost door Timsko op zondag 09-05-2010 om 16:40:44
debiel
Paul_09
Begin te spellen... Æ!
Gepost door Paul_09 op zondag 09-05-2010 om 16:43:22
Vind dit verschrikkelijk om te horen, had dit achter de man verwacht, ben een groots liefhebber van zijn muziek.
Verschrikkelijk voor zijn ex-vrouw en kind trouwens.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 09-05-2010 om 16:50:16
Al zijn muziek op de brandstapel en levenslange opsluiting aub.
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op zondag 09-05-2010 om 16:54:38
Zeg het ze Locus!
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 09-05-2010 om 17:31:02
couldn't care less.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 09-05-2010 om 17:35:23
Ik wel. Zo'n moraalridder en dan zo'n vent zijn.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 09-05-2010 om 17:39:34
Ach ja heb het altijd al een mongool gevonden. Zijn muziek zal ik ook echt niet
gaan missen dus wat mij betreft blijft ie nog ff zitten.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 09-05-2010 om 17:50:55
Free Kubus!
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zondag 09-05-2010 om 18:16:42
Dat hij niet spoort ziet iedere blinde van mijlen afstand.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 09-05-2010 om 18:57:45
Hij is nog niet veroordeeld jongens...

Niet de eerste keer dat een ex haar man beschuldigd van iets, is lang niet altijd waar. Zeker in de "showbizz," bij gebrek aan een beter woord.

Ik wacht het proces wel af.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op zondag 09-05-2010 om 19:15:01
Quote:
Twister schreef op 09-05-2010 @ 18:57
Hij is nog niet veroordeeld jongens...

Niet de eerste keer dat een ex haar man beschuldigd van iets, is lang niet altijd waar. Zeker in de "showbizz," bij gebrek aan een beter woord.

Ik wacht het proces wel af.



Word.. Maybe wil zij gewoon zijn doekoe innen om te chillen in Aussie.
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 09-05-2010 om 19:26:45
Jij denkt dat Bangbang doekoe heeft?
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op zondag 09-05-2010 om 19:37:41
Hij heeft ook die zaak van hem he..
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 09-05-2010 om 19:38:38
Die is failliet toch?
Finger
Gepost door Finger op zondag 09-05-2010 om 19:40:23
Ja die is kapot indd.
dap
038
Gepost door dap op zondag 09-05-2010 om 19:41:42
bangbang heeft echt geen moer, die winkel was toen ook al binnen paar maanden gesloten.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 09-05-2010 om 19:43:04
En dan heeft Steen ook nog eens zijn muts.
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op zondag 09-05-2010 om 19:51:24
Quote:
dap schreef op 09-05-2010 @ 19:41
bangbang heeft echt geen moer, die winkel was toen ook al binnen paar maanden gesloten.


Dan heb ik niks gezegd
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op maandag 10-05-2010 om 00:06:13
bangbang moet wel cash hebben, hoe the fuck wil hij anders al die tatoes betalen shit moet een fortuin kosten
----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 10-05-2010 om 00:21:51
als het waar is, is die gast nog hypocryter dan ik dacht
Oizone
lik het er van af dan!
Gepost door Oizone op dinsdag 11-05-2010 om 10:31:17
dat hij totaal niks heeft kan voor haar ook een reden zijn om hem op deze manier gedag te zeggen vind wel super kut dit te lezen, had nmlk dit nooit van hem verwacht. De hele serie van Fighting For Water op 101barz heb k actief gevolgd en was ik helemaal weg van en dan dit
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 11-05-2010 om 11:16:20
hahaah WTF
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
revo
Daarom
Gepost door revo op dinsdag 11-05-2010 om 13:48:40
Fighting for water ofzo was toch zo'n project van hem?

Toepasselijk als ie dan in de nor komt..
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 11-05-2010 om 13:54:33
ik kijk hier niet zo van op hoor..

wel fokt op voor haar en de kids
----------------------------------------
....
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-05-2010 om 13:37:44
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43494949

<b>BangBang veroordeeld tot acht maanden celstraf</b>

Rapper BangBang is veroordeeld tot acht maanden hechtenis, waarvan vier voorwaardelijk. Ook krijgt hij een contactverbod en een behandeling opgelegd. De rechter volgt met deze uitspraak de eis van de officier van justitie. BangBang zit al sinds 18 januari in voorarrest. Of dat betekent dat hij inmiddels op vrije voeten is, kon de persrechter noch zijn advocaat bevestigen.

De Brit is veroordeeld wegens huiselijk geweld. Hij zou zijn ex-vriendin en kind zowel fysiek als mentaal structureel hebben mishandeld. Toen BangBang eerder dit jaar in Japan zat, besloot zijn ex-vriendin hiervan aangifte te doen. In een interview met 3VOOR12 vertelt ze over jarenlange mishandeling en bedreiging waarvan ze al twee keer eerder aangifte heeft gedaan. Ook heeft ze een tijd ondergedoken gezeten in een Blijf-van-mijn-lijf huis. Na haar aangifte verbleef ze enige tijd in het buitenland.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 19-05-2010 om 14:14:32
Had 't niet verwacht. Ga ik toch weer van het goede in de mens uit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-05-2010 @ 14:14:55 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Finger
Gepost door Finger op woensdag 19-05-2010 om 14:59:33
Je weet wel gelijk hoe hij aan zijn naam kwam.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 19-08-2010 om 13:59:27
Zie video op http://www.statemagazine.nl/state.php/article?data[articleid]=7660 voor Bang Bang's verhaal.


----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Replay
...
Gepost door Replay op vrijdag 20-08-2010 om 17:26:11
blame it on the alcohol
----------------------------------------
....
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 21-08-2010 om 16:52:18
Smerige leugenaar, kijk naar zijn ogen.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Replay
...
Gepost door Replay op zaterdag 21-08-2010 om 17:39:27
Word!
----------------------------------------
....
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op zaterdag 21-08-2010 om 18:29:44
Toch wel dramatisch dat je met 4 maanden cel kan wegkomen na zoiets..
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op zaterdag 21-08-2010 om 18:55:16
Hij is nu een vreedzame moslim jongens.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2010 @ 18:55:27 ]
Supreme
Gepost door Supreme op zondag 22-08-2010 om 02:19:34
Hij weet wel hoe die het moet brengen.
Het verhaal zal ongeveer wel kloppen, maar volgens mij heeft 'ie veel dingen zo gedraait dat hij niet al te slecht voor de dag komt.
Patalogische leugenaar noemen ze dat toch?

Smerig mannetje in elk geval.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
ZiekeGeest
Gepost door ZiekeGeest op zondag 22-08-2010 om 02:26:12
Quote:
Locutus of Borg schreef op 09-05-2010 @ 16:50
Al zijn muziek op de brandstapel en levenslange opsluiting aub.


Ook zonder mishandelingen gooi ik zijn muziek op de brandstapel.
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 22-08-2010 om 02:26:57
dat jullie zijn muziek uberhaupt hebben
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Supreme
Gepost door Supreme op zondag 22-08-2010 om 23:00:52
Ik vond zijn samenwerking met kubus dus echt wel hard.
En over het algemeen was 'ie zelf ook niet slecht.
Gaat sowieso nergens over dat je iemand z'n muziek afkeurt op hoe die persoon is.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 23-08-2010 om 00:07:36
ja ik vind dat er best wel wat toffe nummertjes in die 2 albums zitten die ze hebben.
zoiezo Float en Blackness vind ik super dik
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op maandag 23-08-2010 om 13:24:43
Quote:
Supreme schreef op 22-08-2010 @ 23:00
Gaat sowieso nergens over dat je iemand z'n muziek afkeurt op hoe die persoon is.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als bijvoorbeeld iemand een pedofiel is zal ik toch anders naar een liefdesnummer van hem luisteren.

Tuurlijk kan de muziek van een 'slecht' persoon losstaand wel goed zijn, maar het beinvloed de luisteraar toch wel als je zo'n dingen van hem/haar weet.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Supreme
Gepost door Supreme op maandag 23-08-2010 om 13:56:59
Je pakt dan ook gelijk een extreem voorbeeld.
Een pedofiel die muziek maakt ghehe.

Michael jackson komt voor sommige mensen misschien aardig in de buurt?
Luister je ook anders naar zijn muziek dan vóór alle aanklachten?
Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat als je muziek ook nog moet gaan beoordelen op wie het heeft gemaakt en wat die persoon in zijn verleden heeft gedaan.
Of tijdens zijn muziek carrière, dat dan een kwart van je favorieten hiphop artiesten zullen afvallen.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Snacky Gepost door Snacky op maandag 23-08-2010 om 14:49:07
Waarom slaat het nergens op dat de persoonlijkheid van iemand zijn muziek beïnvloed?

Als iemand constant muziek maakt over een betere wereld, dat we elkaar beter moeten behandelen, illuminati bullshit dit, mason bullshit dat, en vervolgens in zijn echte leven de grootste klootzak is die alleen op bed ligt en smoked, zo nu en dan een nummertje schrijft, dan kan ik dat op geen enkele manier meer serieus nemen. Als ik b.v. immortal technique tegen zou komen, en ik zou een gesprek met hem aanknopen, en ik kom erachter dat hij een van de domste gasten is die ik ooit heb ontmoet (zal vast niet zo zijn hoor, maar stel dat.) dan lach ik hem vierkant uit en verwijder ik per direct zijn muziek.

Of doet het jouw niks als iemand ongelofelijk nep is? Bang Bang is in mijn ogen de grap van 2010, fighting for water maken, overkomen als een ongelofelijk wijs persoon die zijn leven ten goede wilt veranderen, om er nu achter te komen dat hij een grote leugen is. Hoe ga je iemand iets willen uitleggen waar je zelf geen verstand van hebt?
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 23-08-2010 om 15:10:29
hiphop promoot geweld ook gewoon nog steeds dus waarom zou je de moraalridder spelen en zijn muziek afkeuren op zoiets?
je luistert ook naar Amerikaanse artiesten die veel meer en ergere shit doen/gedaan hebben dus vind het een beetje onzin om dan gelijk te zeggen zijn muziek deugt niet.
EsX
Gepost door EsX op maandag 23-08-2010 om 15:15:23
Lampenkap van die gast maken !

Supreme
Gepost door Supreme op maandag 23-08-2010 om 15:19:41
Nou het doet mij zeker wat om er achter te komen dat een van je favoriete artiesten de grootste klootzak van de wereld blijkt te zijn.
Maar ik kan niet zogoed begrijpen dat je dan de muziek die die heeft gemaakt opeens helemaal niks meer aan vind.
Ik denk echt dat het luisteren naar muziek en het nep vinden van de persoon achter de artiest echt los van elkaar staan.

Nu ik dit allemaal weet over hem, vind ik dat Fight for water (of hoe het ook mocht heette) nogsteeds een kei hard project.
Sommige van zijn nummers vind ik nogsteeds dik.
En ik zal nogsteeds blijven luisteren naar zijn muziek, ook al denk ik stiekem in mezelf 'wat een ongelofelijke klootzak ben je ook'.

Je moet trouwens sowieso niet denken dat wat de meeste artiesten schrijven allemaal met hun levensstijl te maken heeft.
Zoals ik al zei, ik denk dat veel van je favoriete artiesten je zullen teleurstellen als je hun achtergrond checkt.

----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op maandag 23-08-2010 om 15:22:23
Quote:
Bizzy_D schreef op 23-08-2010 @ 15:10
hiphop promoot geweld ook gewoon nog steeds dus waarom zou je de moraalridder spelen en zijn muziek afkeuren op zoiets?
je luistert ook naar Amerikaanse artiesten die veel meer en ergere shit doen/gedaan hebben dus vind het een beetje onzin om dan gelijk te zeggen zijn muziek deugt niet.


Dat klopt, maar de discussie ging er nu even over of de bezigheden van een persoon in 'real life' zijn muziek voor jou als luisteraar beinvloeden. En dat vind ik wel.
Als een rapper een crimineel / geweldadig leven heeft en hierover rapt is dat nog een verschil met een rapper die crimineel is maar rapt over eerlijkheid en de wereld verbeteren.

Quote:
Supreme schreef op 23-08-2010 @ 13:56
Je pakt dan ook gelijk een extreem voorbeeld.
Een pedofiel die muziek maakt ghehe.


Ooit gehoord van R. Kelly?
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Supreme
Gepost door Supreme op maandag 23-08-2010 om 15:28:03
Is dat ooit bewezen?
Dat is net voor mijn tijd allemaal gebeurt, dus daar weet ik niks van verder.
Maar Rkelly vind ik als persoon echt een sukkel, maar zijn muziek draai ik vaak genoeg.

Ik vind eminem ook een nerd
Maar zijn muziek was dus echt wel dik!

Heb wel meer artiesten die ik niet zo leuk vind als persoon.
Maar hun muziek vind ik gewoon vet,
Kan niet begrijpen dat jij dat niet hebt
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op maandag 23-08-2010 om 17:31:53
Ik weet niet of dat van R. Kelly bewezen is, dat was ook meer een opmerking met een knipoog. I'm just saying
Nou ja, ik zeg ook niet dat je de muziek van een slecht persoon per definitie al kut moet vinden, ik zeg alleen dat het invloed heeft op mij als luisteraar.
Ik vind tekstuele inhoud belangrijk en wanneer een artiest ergens voor staat maar eigenlijk het tegenovergestelde blijkt te zijn (een beetje het verhaal wat snacky ook zei) dan daalt die artiest wel in aanzien bij mij ja.
En goed, iedereen kijkt er natuurlijk op andere manieren tegen aan, maar ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat een artiest 'echt' is; zichzelf is en zijn eigen verhaal in muziek legt.

----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 23-08-2010 om 17:46:04
Noem eens wat echte artiesten die jij waardeert dan.
Supreme
Gepost door Supreme op maandag 23-08-2010 om 18:11:47
Maar welke artiest vind je dan echt?
Ik zelf zie een artiest als een enternainer
Iemand die liedjes maakt omdat 'ie dat leuk vind en goed kan, omdat 'ie genoeg heeft meegemaakt om te vertellen in zijn liedjes.
En omdat 'ie wijs genoeg is om te kijken wat ie wel en niet in een liedje moet zetten, omdat 'ie weet dat die een "voorbeeld" persoon is.
Een artiest maakt wat er in hem opkomt.
En dat waardeer je of dat waardeer je niet.

Geen enkele artiest zal jou een full album geven met alleen maar waarheden in zijn verses.
Er zullen vast een paar tracks tussen zitten waardoor je de normen en waarden van die artiest een beetje leert kennen.
Maar ook daaruit kun je nooit opmaken hoe die persoon in het echt is.
Ik vind dat (tot zeker hoogte ) dan ook geen kut uitmaken.

Wat Bang Bang heeft gedaan staat los van zijn muziek.
En ik blijf erbij dat ik het echt raar vind dat je hierdoor zijn muziek niet meer waardeert.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0147 sec.