Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 09-07-2001 om 19:40:17
Bij deze daag ik iemand (wie dan ook) uit voor een spelletje forumschaak. Vraag me niet wat dat is, want dat weet ik ook nog niet Ik ben op het moment dat ik dit tik aan het verzinnen hoe en wat met het regelement en hoe 'vals' spelen te voorkomen.

De zetten maken is opzich niet moeilijk bij te houden. Een standaard schaakbord heeft bij elk vakje een nummerieke en alfabetische waarde. Aan de hand hiervan kan men zetten maken. Door voor elke speler zelf een tekeningetje te maken (of een echt bord te pakken), kunnen beide spelers de zetten bij houden.

Euhrmz.... ik stel voor dat we eerst ff met een paar man de regels vast gaan stellen het moet niet te moeilijk gaan worden. Maar de meeste dingen moeten wel duidelijk worden.

Uiteraard moet men er wel rekening mee houden dat dit soort partijen schaak dagen of misschien weken kunnen duren. Je maakt een zet, maar is je tegenstander on-line, zo nee wanneer wel en wanneer maakt deze een zet ? Er moet dus ook een maximum zet tijd komen, zeg max 48 uur of misschien 36 of misschien 60 who knows.

Met een paar man komen we er vast wel uit Uiteraard worden de partijen puur vriendschappelijk gespeeld, en boeit het niet of men wint of verliest.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 09-07-2001 om 19:50:03
Regel 1: het gebruik van een schaakcomputer is verboden evenals het gebruik van schaakprogramma's voor op een pc. je moet al het denkwerk dus zelf verrichten
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 10-07-2001 om 14:58:04
Ik vraag me af wat ik gister heb gedronken... Volgens mij is dit wel het meest stupide idee wat ik ooit gehad heb

Ben ook tot de conclusie gekomen dat er een paar dingen onmogelijk lijken

Nah we'll see
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 10-07-2001 om 16:04:22
niet gegokt, niet gewonnen.....count me in.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-07-2001 om 17:56:43
prima, maar hoe wou je t doen ? is er niet ergens een phpCHESS ofzo al ? hmm ik ga maar s zoeken
araphor Gepost door araphor op vrijdag 27-07-2001 om 08:29:15
Pion van E6 naar D6 graag..
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zaterdag 25-08-2001 om 19:04:38
Waarom forum schaak? Dit soort spelletjes ken ik wel in de vorm van email. Werkt misschien wel iets makkelijker, dan lezen alleen degene die het nodig hebben de zetten.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op maandag 27-08-2001 om 08:46:48
Hey, cool iedee, en iederen mag het wel lezen, wil je het niet weten kijk dan niet in deze topic .

Ik wil ook wel mee doen, het is makkelijker als we een php script hier voor hebbe. (spade?)

Ik zie het hier wel als we gaan beginnen.
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 28-08-2001 om 17:47:22
mja over een script hebben dap en ik ook al wel zitten denken. Ik hab toen ik dit topic begon wel een ChessPHP script gevonden. Maar dat was niet alles. Ik zal binnenkort nog is een keer kijken.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0075 sec.