Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op dinsdag 10-07-2001 om 11:09:25
Weet iemand van jullie een makkelijke utillity om een scanner te delen op een netwerk met 8 pc's ???
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 10-07-2001 om 14:48:27
Kan je gewone imageing apparaten delen dan ? Eigenlijk nooit gedaan.

Ik weet wel dater netwerk scanners zijn, die kan je zowel via LPT/SCSI als UTP aansluiten. Maar die zijn nog al aan de dure kant zeg maar.

Zoek anders is op tucows of daar een scannershare util te vinden is.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op dinsdag 10-07-2001 om 15:46:04
Mja als ik ga scannen, stopt mijn pc bijna met alle andere dingen. Mp3tjes slaan over etc. Ik moet er niet aan denken dat tie gedeelde scanner aan mijn pc hangt.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 10-07-2001 om 16:06:51
Win2K advanced server kan het (heb ik ooit es gezien), maar hoe en wat weet ik niet. Op zich kan ik wel een manier verzinnen hoe ik een parallele scanner beschikbaar kan maken voor andere pc's over een netwerk, maar of dat ook lukt zou ik eerst eens moeten testen dan.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
teigetje Gepost door teigetje op dinsdag 10-07-2001 om 23:21:56
Als je terminal server installeert met win2k advanced server, kun je (als mijn kennis/verwachtingen van een terminal server onder win2k waar zijn) een grafische windows terminal creeren incl desktop en draaiende programma's op de server draaien. Hiermee kun je ook de programma's op de server starten en... devices zoals scanners gebruiken. Maar ja, da's voor mij alleen nog theorie.. zijn er al mensen die ervaring hebben met terminal server? (wat nou, nieuwe thread starten?)
----------------------------------------
Code #404: User not found
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op woensdag 11-07-2001 om 14:48:26
Teig, terminal server is dusdanig veeleisend dat het voor een thuisgebruiker niet interessant is. Denk hierbij aan een minimum van een P3 1Ghz en 1Gb RAM als je het een beetje leuk wil laten werken. Daarnaast kan je wel de devices die aan de terminal server zitten aanspreken, maar een applicatie in de vorm van photoshop of paint shop pro zal echt niet werken. En dan moet je ook nog eens een speciale client (bv. cytrix) hebben voor je workstations want de windows client software is nog brakker dan brak kan zijn.

Als je zoiets wil doen dan is het makkelijker om VNC te gebruiken op het station dat de scanner heeft. Geeft dezelfde funktionaliteit (iets minder performance) en vereist veel minder.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
teigetje Gepost door teigetje op woensdag 11-07-2001 om 21:44:03
hmja, de vraag was ook beetje opgekomen ivm gebruik van terminal server voor mn werk. 1ghz/1gb is wel beetje erg veel. vnc is inderdaad mooi GRATIS alternatief en misschien ook wel wat voor nasi.. check http://www.uk.research.att.com/vnc/
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0059 sec.